[BC3] Schakelflippers voor Ferrari FF Racing Wheel

Pagina: 1
Acties:

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Hoi,

Ik heb nu voor de tweede keer in ruim een half jaar mijn Guillemot Ferrari Force Feedback Racing Wheel (ja, hele mond vol) open liggen om de schakelflippers te vervangen. !@#$%^&*! verbeterd ontwerp m''n zolen. Ja, ze hebben het iets langer uitgehouden dan de eerste set, maar ik heb het stuur ook wat minder gebruikt.

Is er iemand die een wat permanentere oplossing weet dan gewoon weer nieuwe flippertjes van hetzelfde brakke ontwerp monteren? Ik heb al een "mod" gevonden waarbij het draaipunt waarop ze afbreken wat ontlast wordt en ik ben zelf in de weer met kleine scharniertjes van de praxis, maar het liefst zou ik gewoon een commerciele oplossing van metaal ofzo willen hebben, met een behoorlijke scharnierverbinding.

Iemand die weet of er een fabrikant is die op dit probleem in is gesprongen?

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
misschien www.slottweak.com

Heusinkveld Engineering

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
hmm.. bij mij zijn ze ook al 2x afgebroken.. heb em toen omgeruild tegen een 360 Modena stuur maar daar durf ik die flippers niet te gebruiken :D
ik gebruik gewoon die andere knopjes op het stuur voor schakelen, vind ik net zo handig.. hmm hier heb je niet zoveeel aan :P

• Haywire
Lister: (Tommie doet het best goed, of niet? :)) Dat is dus de tweak die ik bedoel.

Frank: Omgeruild als in onder garantie een andere gekregen? Of een andere gekocht? In dat laatste geval heb ik er inderdaad niet zoveel aan, nee :)

Maaaarrrr: ik ben wel een stukkie verder met mijn scharniertjes-mod. Ik heb het geheel er nu in gekregen zonder dat er iets afbrak (scharniertje vast gelijmd aan plastic van de flipper met secondelijm - wel sterk, maar soms niet sterk genoeg) en het werkt zowaar. Nog een mooiere, harde aanslag op de koop toe (heb het kussentje eruit gesloopt). Nu nog de andere kant en dan eens een test drive.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Wat doen jullie met dat ding zeg.

Het zijn geen tieten waar je met twee handen aan zit te raggen!

Heb eens wat seeeeeeeeeeensitivity. :P

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Haywire
Volgens mij moet jij eens nadenken of je het niet beter andersom kunt doen en die tieten met wat ''seeeeeeeeeeensitivity'' moet behandelen. :P

Maar als je niet weet waar je over praat moet je ook gewoon je mond houden. Het is algemeen bekend dat de flippers van dit stuur bij normaal gebruik binnen korte tijd kapot gaan. Er is een fundamenteel verkeerd principe voor de scharniering gebruikt (een "starre" verbinding van plastic, die op de flexibiliteit van het plastic - in dit geval bovendien een behoorlijk harde en dus niet erg flexibele soort - vertrouwd om te kunnen scharnieren), dat mooi werkt om het batterijen-klepje van een afstandbediening dicht te houden, maar totaal ongeschikt is om vele malen per minuut te scharnieren. Bedenk maar eens hoe vaak je schakelt tijdens een race in Grand Prix 3 ofzo.

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 22-12-2025
1: via guillemot en thrustmater mailtje sturen dat je flappies weer eens stuk zijn

2: gratis nieuwe flapjes thuisgestuurd

3: van de nieuwe flapjes gaten iets opboren (schuin, zodat ze als soort scharnier gaan fungeren..)

4: Schroefjes van flapjes niet helemaal vast schroeven en spelen maar weer...

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
Op donderdag 10 mei 2001 23:35 schreef Haywire het volgende:
Frank: Omgeruild als in onder garantie een andere gekregen? Of een andere gekocht? In dat laatste geval heb ik er inderdaad niet zoveel aan, nee :)
onder garantie een andere gerkregen :)
bij die winkel zeiden ze dat ik de eerste was met dat probleem, maar daar geloof ik geen snars van >:)

• Haywire
Erikje: dat is precies de mod van Slotcar racer waar ik niet zo blij van wordt. Mijn huidige oplossing met scharniertjes wordt ik een stuk blijer van. Nieuwe flappies heb ik al liggen, want ik heb de eerste keer twee sets gekregen (via de post en ik ben nog persoonlijk gaan zeuren bij Guillemot in Huizen).
Pagina: 1