Toon posts:

[BC3] goede vecht games

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje opzoek naar een goed vecht spel voor de pc. Iets dat zich kan meeten met dead or alive 2 of TTT. Mortal combat 4 komt niet echt in de buurt. Ik heb de search gebruikt maar ik kon niks vinden.

bvd

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het is niet helemaal wat je bedoeld maar Unreal Tournament en strx UT II is/word zeker de moeite waard! Je raakt er verslaafd an mensen, verslaafd....:+

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

goede vechtspellen voor de pc bestaan niet :) vooral 3d-spellen zul je nie snel vinden...ik vond vroeger Battle Arena Toshinden 1 altijd wel leuk....en Virtua Fighter 1&2. Maar voor de pc moet je het echt hebben van 2D bijvoorbeeld MK, Street Fighter of misschien Samurai Shodown...probeer anders eens een emulator. Znes bijvoorbeeld voor de SNES...heeft wel veel leuke vechtspellen (maar is wel 2D ofcourse)...

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 12:07
Tekken3 met Bleem ? :D

Heb zelf eigenlijk ook wel weer zin een vet vechtspel ;)

• BC3 Victim
[classic mode]

klassieke vechtspellen zijn nog de beste.
SF zero en One must fall zijn de betere.
Zijn vast te vinden op een site

[/classic mode]

Wel jammer dat er geen goeie 3d vechtspellen zijn voor de pc. was zelf zwaar verslaafd aan tekken 3. Had bleem geinstalleerd maar die snapte niets van een geforce kaart. mischien zijn er nu wel updates ervoor.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ok...
uh..de pc zuigt als het op (3D) vechtspellen aankomt...maar er zijn lichtpuntjes :)

Na Virtua Fighter 1 & 2 heeft Sega ook nog Last Bronx uitgebracht...dat spel is inmiddels ook weer wat ouder maar ziet er best wel cool uit en is een stuk mooier dan Virtua Fighter...

ok, dan heb je nog fighting force, da''s zo''n 1 tegen heel veel mannetjes spel...best goed, maar, ook alweer wat ouder.

Helemaal niks nieuws dan? Toch wel! Diversions Entertainment is bezig met een opvolger van niets minder dan One Must Fall 2097! www.omf.com
...lijkt ERRUG cool te worden! :9

en je kunt playstation knokspellen op de pc doen met behulp van emulators....nou zou ik echt bleem niet meer gebruiken; die was anderhalf jaar terug erg hot maar nu niet meer....wat dan wel? ePSXe (www.psxemu.com), die emulator roeleert gewoon en je kan psx spellen lekker op 1280x1024 32-bit FSAA spelen enzo....bijvoorbeeld Dead Or Alive 1, al er 1 spel is dat op DOA2 lijkt is et die wel ;)

PC heeft wel een paar goede 2D vechtspellen als je ze kan vinden....Super Street Fighter 2 Turbo, Street Fighter Alpha 1 & 2 en Fatal Fury 3 bijvoorbeeld.....en OMF 2097 natuurlijk :)

Verwijderd

OMG een OMF opvolger

phreaking cool! oh die MOET ik hebben (zodra''ie uit is natuurlijk) :)

Verder vond ik Mortal Kombat 1 & 2 errug leuk op de PC hoor, en MK4 ging ook wel maar dat 3d hadden ze beter moeten uitwerken.

Verder nooit zo geweldig veel fight-games gedaan, ja fighting force maar daar was ik snel op uitgekeken.

• BC3 Victim
Soul Caliber ( Dreamcast ) met Nightmare emulator :7 Kan het zelf niet en heb het ook niet maar het kan wel ;)

Verwijderd

Jongens heb vandaag van een vriend DBZ Mugen gekregen.... DBZ vechtspel, egt lache...je hebt veel mogelijk heden en je kan ook ventjes van inet downen en die er bij zetten... Je mag er ook zelf een heel eigen geem van maken...ik weet niet waar je em kan downen maar icq me maar ff....>:)

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 15:27 schreef Commander_Data het volgende:
Soul Caliber ( Dreamcast ) met Nightmare emulator :7 Kan het zelf niet en heb het ook niet maar het kan wel ;)
lul niet zo krom
nightmare is zo fake als het maar kan

Verwijderd

ennu een antwoord op de vraag..~~
goeie beat em ups zijn er (nog) niet voor de pc (verandering na de xbox denk ik)

Voor de echte moet je nog steeds een console pakken , denk aan:

Tekken TAG ~ps2
SF EX3 ~ ps2
Moero Justice ~ DC
DOA 2 ` DC
SNK vs Capcom~ DC
etc etc etc

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:34
Ik vind zelf Street Fighter EX2plus errug gaaf!! Maar dat kan je alleen spelen via Impact, dat is een Arcade emulator.

• Eeruku
  • Laatst online: 06-12-2025
DBZ MUGEN is vet...

het is freeware dus zal ik m ff uppen en dan posten :)

tis helemaal 2d

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 16:29 schreef DjMark het volgende:
Ik vind zelf Street Fighter EX2plus errug gaaf!! Maar dat kan je alleen spelen via Impact, dat is een Arcade emulator.
de psx versie doet het ook op ePSXe (ja, alweer..da''s dus een errug goeie emu).

nightmare dc emu is hardstikke fake.

mugen is stoer....volledig customizable en errug vet...je kan er bijvoorbeeld alle figuren uit streetfighter in doen (of king of fighters, of dbz, of alle 3 :D)...en ja, speelt ook nog hetzelfde.

• BC3 Victim
oh, nog eentje:
download eens neoragex en wat neogeo vechtspellen, zoals king of fighters...2D maar ook errug vet :)

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
ONI is ook veel vechten hoor
en nog leuk ook maar er is een nadeel bij het saven :(
alleen als het level af is dan save hij pas .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Toevallig, ik zoek ook wat leuke vechtgames, liefst die te spelen zijn op een amd k6-2 400 met 64mb ram en een voodoo2...

Ik weet niet wat de specs zijn voor de verschillende emulators...

Verwijderd

Ik zou gaan voor Virtua Fighter van Sega. Persoonlijk de beste 3D 1on1

In 2D zou ik gaan voor Mortal Kombat Trilogy of Mortal Kombat 3

daarnaast heb je nog Fighting Force en Oni.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 14:27 schreef DeX het volgende:
[classic mode]

klassieke vechtspellen zijn nog de beste.
SF zero en One must fall zijn de betere.
Zijn vast te vinden op een site

[/classic mode]

Wel jammer dat er geen goeie 3d vechtspellen zijn voor de pc. was zelf zwaar verslaafd aan tekken 3. Had bleem geinstalleerd maar die snapte niets van een geforce kaart. mischien zijn er nu wel updates ervoor.
Tekken 3 & Bleem speel ik nu nog :)
Een van de betere vechtspellen. Jammer dat er nauwelijks vechtspellen voor de PC uitkomen...:(
Bij mij geeft Bleem + Geforce 2 MX (Asus V7100) geen problemen trouwens...
:7

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 18:04 schreef Duuvel het volgende:

[..]

Tekken 3 & Bleem speel ik nu nog :)
Een van de betere vechtspellen. Jammer dat er nauwelijks vechtspellen voor de PC uitkomen...:(
Bij mij geeft Bleem + Geforce 2 MX (Asus V7100) geen problemen trouwens...
:7
dat snap ik...bleem werkt best wel met sommige spellen, maar er zijn tegenwoordig betere emu''s....

...Oni is ook best cool trouwens.

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 17:53 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Toevallig, ik zoek ook wat leuke vechtgames, liefst die te spelen zijn op een amd k6-2 400 met 64mb ram en een voodoo2...

Ik weet niet wat de specs zijn voor de verschillende emulators...
hangt van het spel af.
ePSXe in combinatie met een glide driver kan hele leuke resultaten geven...je moet er alleen even zo''n psx bios bijzoeken...

www.psxemu.com heeft veel info over psx emulators....je moet er alleen niet gaan vragen om een psx bios i.v.m. legaal gedoe enzo.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies,

Ik vind oni wel een leuk spel.. maar niet echt super.

Ik heb op mijn 386 omf staan :) , is inderdaad wel een geinig spel.

Virtuel fighters is wel erg oud.

Ik was al bang dat er geen goede vechtspellen zijn voor de pc :(

Verwijderd

ow..wist niet dat mugen freeware was..naja week ut nu! :)

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 21:59

Blauw

De Schreeuw

Zijn die PSX games eigenlijk gewoon legaal te downloaden?

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
edit:

laat dit bericht maar zitten. Ik zag net dat iemand al een vergelijkende post gedaan heeft :)

Ga ONI spelen! Ik heb het pas sinds een paar dagen (en al uitgespeeld :( ).

ONI is een combinatie van Mortal Combat en tombraider. Helaas geen multiplayer mogelijkheid.

in deze newsgroep heb ik als reacties gelezen dat sommige mensen ONI een beetje kaal vinden wat levels betreft. Dat heeft te maken met de tijd waarin het afspeeld (nieuwe zakelijkheid; grijs en hoekig).

Toch kan ik het je wel aanraden. Ik vond het zelf zeker geen lelijk spel (misschien dat alleen de karakters wat hoekig zijn). Ik baal gewoon dat ik het al uitgespeeld heb...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Ik zou zeggen Mortal Kombat 4 of Trilogy maar die gaan ook heel erg snel vervelen...

Verwijderd

King Of Fighters voor de NeoGeo is het beste 2D vechtspel. SF games is er niks bij vergeleken. Alle KOF''s vanaf ''97 (er bestaat KOF 94, 95, 96, 97, 98, 99, 2000) is VET!!!
Echt een aanrader!

Verwijderd

niet als je met z''n 2en tegen elkaar gaat en dan in treening...probeer mekaar dan maar es te killen...DAT KAN HELEMAAL NIET!!! als je dat nou niet wist zat je daar uren mekaar te schoppen....:)

Verwijderd

Probeer deze emulator met deze games.
Zoals je ziet is hier Rival schools, StreetFighter Ex+A2 te krijgen en nog vele andere TOPFIGHTERS.

Jur

Pms : y''all can thank me lator.....;)

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 19:35 schreef Jozzz het volgende:
Zijn die PSX games eigenlijk gewoon legaal te downloaden?
nee.
wel illegaal uiteraard.
en te koop, legaal (''tuurlijk :z).
maar altijd uitkijken met een emulator he...met de goede emulators heb je wel een grote kans dat een spel werkt maar met name met nieuwe psx spellen wil er nog wel eens een probleempje zijn....
dus altijd uitkijken als je een psx spel koopt om op een emulator te gebruiken....er zijn gelukkig lijstjes op internet te vinden met spellen die wel/niet werken.

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 08:53 schreef jahoeriaan het volgende:
Zoals je ziet is hier Rival schools, StreetFighter Ex+A2 te krijgen en nog vele andere TOPFIGHTERS.

Jur

impact is erg stoer...ik vind zelf street fighter in 3D niet zo leuk, maar voor degenen die dat wel leuk vinden: gewoon downloaden, goeie emulator....emuleert de arcade psx hardware (gelijk aan psx hardware maar draait met originele arcade versies van spellen, roms dus..en die zijn makkelijker te downen dan een psx iso).

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 16:23 schreef kyle_2000 het volgende:

[..]

lul niet zo krom
nightmare is zo fake als het maar kan
Hoe heb ik dan plaatjes gezien met SC lopende onder een Windows omgeving :?:? Of het was wel heel goed Photoshop werk maar dat denk ik niet.

Ik zeg toch duidelijk dat ik het niet kan en niet weet hoe maar dat het wel kan |:(

PS: Je hebt gelijk met dat Nightmare verhaal, maar hoe zouden ze dat wel doen dan:?:?:? Ik kan die dingen niet eens lezen :?

Verwijderd

Een paar vette beat''um ups lijkt mij ook wel heftig.

Als ik terug denk aan spelen als Streetfighter, Street of Rage series & final fight enz. Waarom zijn zulke games er niet voor de pc :'(:'(

Verwijderd

@ Slacid : zie mijn vorige post. Al jouw dromen worden werkelijkheid met IMPACT

Jur

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 15:42 schreef slacid het volgende:
Een paar vette beat''um ups lijkt mij ook wel heftig.

Als ik terug denk aan spelen als Streetfighter, Street of Rage series & final fight enz. Waarom zijn zulke games er niet voor de pc :'(:'(
Simpel velen hebben geen gamepads. Op een keyboard zijn zulke spellen helemaal niet leuk. Toch mis ik ze ook hoor. Golden Axe bv was gewoon superstrak. of een hele oude Street Fighter (nee niet met Ken en Ryu)

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 16:00 schreef The Dude het volgende:

[..]

Simpel velen hebben geen gamepads. Op een keyboard zijn zulke spellen helemaal niet leuk. Toch mis ik ze ook hoor. Golden Axe bv was gewoon superstrak. of een hele oude Street Fighter (nee niet met Ken en Ryu)
Ja oke, je hebt wel gelijk. Toch vindt ik dat geen argument om niet spellen als Streetfighter uit te brengen voor de pc :(

• BenJoep
  • Laatst online: 15-02 18:34
Streetfighter is toch een keer uitgegeven op de pc, Streetfighter 2 Ultra ofzow. Maar ik mis die spellen ook wel idd.

Trouwens die Impact werkt niet, is dit misschien omdat ik win2k draai??

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Extreem gaaf ..een opvogler van omf...jezus wat heb ik dat spel veel gepeeld zeg..

:9~

Verwijderd

soulblade op de PSX

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

One Must Fall was echt waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanzinnig!! :) DOS he? Tja... DOS...GUS.. dat waren nog es tijden.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Damn ik wist niet dat er nog meer mensen waren met een zwak voor OMF... vet spel man :9~

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Eeruku
  • Laatst online: 06-12-2025
hah ik heb net OMF weer geïnstalleerd op me Duron 700 :)

loopt toch stukje beter dan destijds me 486 :D

edit:

Met me M$ SideWinder nog wel >:)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

Over oldschool gesproken:
Met MAME32 kun je pas cool gamen:

Dubbel dragon
Green Barret
Zero Wing (8>

Met de KAILLERA plugin kan je deze games ook over het Internet spelen.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Was er niet nog zo''n spel dat op de quake3 engine gebaseerd is en rond de tijd van elite-force uitgekomen is... een soort van RPG achtig, ook met schoppen en slaan.

Dacht ik tenminste, maar 10 minuten gespeeld... weet de naam niet eens meer.

[subtopic]
Ik heb een gamepad, gebruik ''m alleen nooit. Met toetsenbord ben ik nog steeds beter. Dan heb ik tenminste drie vingers voor de richtingen i.p.v. een duim op zo''n 4 point ding.
[/subtopic]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 19:33 schreef slacid het volgende:

[..]

Ja oke, je hebt wel gelijk. Toch vindt ik dat geen argument om niet spellen als Streetfighter uit te brengen voor de pc :(
Ik weet het maar het is gewoon zo. Combo''s zijn moeilijker uit te voeren op een keyboard dan op een controller. Daarnaast zijn ze nooit echt aangeslagen waarschijnlijk ook door de eerste reden.

Verwijderd

Topicstarter

Jur

thx.. maar het werkt voor geen meter :( (dat zal wel aan mijn liggen |:( ) elke keer als ik een spel wil opstarten mis ik een "important rom file" .

ps.. ja ik heb "read me" gelezen

Verwijderd

He 3ClipZ waar blijft dat DBZ mugen of zo dat je zou uppen?

Verwijderd

daar zit ik ook op te wachten :)

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 17:12 schreef red-dragon het volgende:

thx.. maar het werkt voor geen meter :( (dat zal wel aan mijn liggen |:( ) elke keer als ik een spel wil opstarten mis ik een "important rom file" .

ps.. ja ik heb "read me" gelezen
je moet de zip-file in de dir van de emu zetten...en ff de config aanpassen natuurlijk...en dan doet ie ut bij mij wel! (niet uitpakken dus!)

Verwijderd

Jur

Hmzz wel cool ja...SF rulez big-time!! maarrre zijn dit de enige games voor deze emu?? tzijn er maar 10 ofzo :'(

Verwijderd

Hoe kan ik m''n usb joypad laten werken met die emulator? De knoppen kan ik wel instellen in het menu maar als ik een spel opstart dat doen ze niets :?

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 19:10 schreef DMaarten het volgende:
He 3ClipZ waar blijft dat DBZ mugen of zo dat je zou uppen?
ahum even de search gebruiken is ook moeilijk waarschijnlijk.
[topic=148285] laatste reactie :)
Op maandag 02 april 2001 18:03 schreef The Dude het volgende:
Misschien iets anders om je tijd mee door te brengen. MUGEN. Het is helaas in het spaans of portugees maar who cares :)

Dit is een Streetfighter kloon gebaseerd op DBZ. Have fun.

Verwijderd

Laat maar de link is dood :(

Kom er net achter.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op zaterdag 12 mei 2001 17:15 schreef madnerd het volgende:

[..]

Je meent het :D, * tazzman is vandaag 15 piek kwijt geraakt aan KoF2000, wat een fucking verslavend spel :)
... bijna even goed als Street Fighter Alpha 3: 3rd strike.
Wat voor Neo-Geo emu''s zijn er tegenwoordig? Ik was een jaartje of wat bezig met emulators.. en toen had je de eerste NeoGeo emu''s die geen sound hadden enzo.

Toch maar weer es naar gaan kijken.. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• BC3 Victim
Op zondag 13 mei 2001 21:30 schreef tazzman het volgende:

[..]

Wat voor Neo-Geo emu''s zijn er tegenwoordig? Ik was een jaartje of wat bezig met emulators.. en toen had je de eerste NeoGeo emu''s die geen sound hadden enzo.

Toch maar weer es naar gaan kijken.. :)
neorageX is er inmiddels. Windows en prima geluid :)

• BC3 Victim
Op zaterdag 12 mei 2001 15:48 schreef The Dude het volgende:

[..]

Ik weet het maar het is gewoon zo. Combo''s zijn moeilijker uit te voeren op een keyboard dan op een controller. Daarnaast zijn ze nooit echt aangeslagen waarschijnlijk ook door de eerste reden.
da''s meer iets persoonlijks denk ik...ik kan het in bep. opzichten beter met toetsenbord...komt waarschijnlijk omdat ik met MSX ook altijd met toetsenbord speelde en nooit met die arcade turbo joystick, dat hadden we puur voor 2 spelers maar was niet mijn favoriet....

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 16:00 schreef The Dude het volgende:

[..]

uh.....
alle streetfighters zijn toch met ken en ryu (zelfs de eerste)?

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 15:00 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

Hoe heb ik dan plaatjes gezien met SC lopende onder een Windows omgeving :?:? Of het was wel heel goed Photoshop werk maar dat denk ik niet.

Ik zeg toch duidelijk dat ik het niet kan en niet weet hoe maar dat het wel kan |:(

PS: Je hebt gelijk met dat Nightmare verhaal, maar hoe zouden ze dat wel doen dan:?:?:? Ik kan die dingen niet eens lezen :?
tv-kaart gebruiken of een beetje photoshoppen doet wonderen.

Sluit maar eens een console op een TV-kaart aan, hoef je de boel maar een klein beetje te veranderen en hopla: emulator |:(

Verwijderd

in de eerste sf ...(net als double dragon)
was er geen ken , maar wel een ryu als ik me niet vergis...ook blanka kwam erin voor..

mijn favo character: kairi en Sakura ..so sweet :p

• BC3 Victim

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Double Dragen.... :) Mooie herinneringen aan die game.. echt lang lang geleden!

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 08:49 schreef Samor het volgende:

[..]

uh.....
alle streetfighters zijn toch met ken en ryu (zelfs de eerste)?
Nee er is er ook 1 uit de XT tijdperk.
Pagina: 1