De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
ik neem aan dat je les hebt gehad in pascal en als je een opdracht krijgt wordt je geacht deze te kunnen maken.... dus voortaan beter opletten
Uhm ja wat wil je ongeveer met dit topic op deze plaats? Ik bedoel, ik heb geen idee wat voor opdracht het is dus ik kan je wel een pascal programma geven als je dat perse wilt maar ja...
Ja sorry, snap je hoe vaag je vraag is
? Dus of een herformulering van je probleem of op slot 
En ja ik heb ook Pascal gehad
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| PROGRAM Tellen (input,output); VAR i,som,getal,aantal:integer; gem:real; BEGIN i:=0; som:=0; writeln; write (output,'Houdt er rekening mee dat het programma stopt zodra de som groter dan 77 wordt.'); writeln; write (output,'Voer het aantal getallen in dat U wilt optellen: '); readln (input,aantal); writeln; REPEAT write (output,'Geef een getal: '); readln (input,getal); som:=som+getal; i:=i+1; UNTIL (i>=aantal) OR (som>77); gem:=som/i; writeln; writeln (output,'De som is: ',som:1); writeln (output,'Het gemiddelde is afgerond op 2 cijfers nauwkeurig: ',gem:4:2); writeln; END. |
Ja sorry, snap je hoe vaag je vraag is
En ja ik heb ook Pascal gehad
Verwijderd
uhm, misschien wil je deze naar Programming & Webscripting verplaatsen 
en beter opletten foei foei, en anders hebben ze vast wel bij je lokale bieb iets, zelfs in ons shitdorpje hebben ze pascal boeken
en beter opletten foei foei, en anders hebben ze vast wel bij je lokale bieb iets, zelfs in ons shitdorpje hebben ze pascal boeken
Zoek het boek PASCAL en PSD''s van ir. J.J.M. Mesman, simpel boek waar het meeste wel in staat. Gebruiken ze zowel op MBO (dan doen ze er een jaar over om het door te werken) Als bij mij op de universtiteit (als eerstje jaars 2 puntenvakje op Civiele Techniek, daar de meeste civiele techniek studenten een computer hebben aangeraakt
Die doen er 4 weken over, maar het kan in een halve dag
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen