[BC3] iemand al f1 racing championship getest

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 22:40
hi,

heeft iemand dit nieuwe spel van ubisoft al geprobeerd? ik geloof dat er een test versie van 120 meg te downloaden is.
maar ik heb een kopietje,

het is echt super cool, je moet ook zelf koppelen, dat is echt realistisch, ook het geluid is heel erg goed,

ik hoor graag nog wat meer meningen over dit super spel,

grtz onne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sorry, dit is de username van mn broertie.
kzal ff onder mn eigen naam posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:11

ko9

Ik heb alleen de Demo gespeelt en daar kon je alleen maar ghost mode rijden op monaco en A1-ring. Ik vond het wel redelijk spelen en het geluid was idd wel goed.
Maar voordat ik dat spel ga kopen wil ik toch echt eerst een race rijden, dus ik ben nog ff op zoek naar iets.... >:)

Maar wat ik gehoord heb, is de AI van de andere wagens superbrak is en dat ze elke bocht je van achter aanrijden (zal wel weer een patch voor komen)

Hij is trouwens wel al te koop in Nederland d8 ik.

Ik hou het voorlopig nog maar ff bij GP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles ziet er heel leuk en aardig uit, maar de AI is zó ongelooflijk waardeloos, dat het spel niet te spelen is. Het is haast onmogelijk een race normaal uit te rijden: de AI ziet je gewoon niet. Het spel is echt te gek als je van hotlappen houdt, of als het je lukt online te spelen, naar voor de single player is het zwaar knudde. Er wordt al een hele tijd gewacht op een patch, die zou begin april al uitkomen, maar is er nog steeds niet. En dan is het nog maar afwachten wat die patch verbeterd.
De reviews op het net die de AI ook hebben bekeken (en je gelooft het of niet, maar niet iedere reviewer doet dat...), geven het spel een laag cijfer. Degenen die het een hoog cijfer geven, kicken alleen maar op mooie graphics.
Als je echt lol wilt hebben in F1 simracen, is GP3 nog steeds de enige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 12:55 schreef onne het volgende:
je moet ook zelf koppelen, dat is echt realistisch,
grtz onne
Koppelen realistisch? Dat gebeurt semi-automatisch... Of bedoel je soms bij het wegrijden, want dan moet er idd gekoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27

7th

Ik vind die geluid die je hoort als je een muur raak echt bagger.

WarmUp is een veel leukere F1 race game.
Veeeeeel mooier.

http://www.warmup-thegame.com/

http://www.lankhor.com/WARM%20UP/Screenshots.html

Downloads:
Divx filmpje van de game engine:
http://alain.antone.free.fr/Intro_WarmUp!_DivX.avi

Demo2(1 map + ghost mode)
http://www.3dfiles.net/games/warmup!.shtml

Demo1(1 map)
http://www.3dfiles.com/games/warmup!.shtml

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die screenshots zien er maar wazig uit... die cockpits zijn raar, en de omgeving in f1rc is bij mij veel mooier dan die op het screenshots. Ik zal de demo eens downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Check die divx filmpje ook.Die is vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Deze racegame vind ik de beste F1 game tot nu toe, heb zowiezo alle Ubi F1 games maar deze is het toch helemaal, zelfs F1CS(EA) en GP3 worden gepasseerd...

1. De graphics zijn het beste wat ik in een F1 game heb gezien(oa. 3D pitcrew)
2. De banen zijn mbv. een GPS gemaakt en deze zijn gewoon te bruut, nooit geweten dat er zoveel hoogte verschillen in sommige banen zijn vergeleken met andere games.
3. De auto reageerd prima, bij GP3 krijg ik toch echt een rails gevoel...
4. Alleen geluid is niet super.
5. AI is een drama af en toe, maar patch komt eraan.

Dus toppertje, mijn top 3. qua F1 games:
1. F1RC
2. F1CS
3. GP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warm up! is een arcade racer, geen sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Je kan sim mode aanzetten.
Ik vind een 100% sim gevoel niet leuk in F1 games.
Geef me niet het gevoel die ik zoek:
Vet racen met je vrienden zoals in de speelhal vroeger daitona racer.

WarmUp geef mij die gevoel weer terug.Zowel in arcade mode als in sim mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Op woensdag 09 mei 2001 15:46 schreef Redje het volgende:
Deze racegame vind ik de beste F1 game tot nu toe, heb zowiezo alle Ubi F1 games maar deze is het toch helemaal, zelfs F1CS(EA) en GP3 worden gepasseerd...

2. De banen zijn mbv. een GPS gemaakt en deze zijn gewoon te bruut, nooit geweten dat er zoveel hoogte verschillen in sommige banen zijn vergeleken met andere games.

1. F1RC
2. F1CS
3. GP3
Heb je een url waar ik een pic kan zien van die 3D pit crew?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Ziet er wel leuk uit.
Dat is dus F1 Racing Championship van Ubisoft right?

Volgens mij heb ik die demo gedaan.Dat is toch die met die gare sound als je een muur raak?
In de demo is 3D pit crew uitgeschakelt.Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Dit is idd F1RC van Ubisoft en ja dat crash geluid is bagger, maar ik crash bijna nooit hehe :)

Maar je kan al vele updates en editors krijgen, heb mijne al flink geupdate naar 2001 (incl. Michelins) en heb ook betere sounds (Jordan incar) :)

Owja btw. die Warmup is bagger.. geen licentie, slechte camera views, banen niet super, verder te arcade, alleen graphics en sounds zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Maar wat vinden jullie van WarmUp?
Lekker op lan racen met drank enz.
Dan is een racer die iets meer arcade style is toch leuker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige leuke van Warm up vind ik die Helm-view! De helft van het scherm is zwart, vaag en je ziet haast geen moer. Heel realistisch :).
Wat betreft lan and online racen: dat doe ik liever met een échte arcade racer (zoals Motorhead: dikke pret was dat!). Arcade racen met F1 voelt niet lekker, waarschijnlijk omdat ik dat altijd op sim niveau heb gespeeld. ''t Is maar net wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Persoonlijk ga ik voor realisme ook op lans, omdat dat ook de setup v/d auto invloed heeft op de tijd, bij een arcade racer is de setup beperkt dus is het toegangkelijker.

Dus ja tis meer een persoonlijke smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Oh ja nog een tip:
In warmUp kan je in de grapics menu naar special effects en daar kan je de optie Camera noise(Ofzo) aanzetten.

Dan krijg je zo''n camere/tv ruis effect.Ook cool.Maakt het beeld iets vager.Dus mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
f1rc = mooi, maar geen fijne physics..

als iemand dit spelletje ff kruist met de physics van gp3 dan zou het al veel beter zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
De physics van F1RC zijn tegek... ga je te hard ben je ook zwaar je auto kwijt en dit "voel" je ook, bij GP3 lijkt het echt alsof je op een rails rijdt...

Ach het enige wat ik qua racen doe is met men auto en karten dus ja hoe een F1 voelt zal ik dus nooit weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 09 mei 2001 15:46 schreef Redje het volgende:

1. F1RC
2. F1CS
3. GP3
Je moet eerst ff nadenken voordat je wat op schrijft*D
Er zijn nog geen spellen die GP3 overklassen..
die schrijver (GEoff Crammond) heeft het 1998 seizoen 2(!) jaar later moeten omdat het anders niet realistisch genoeg is. En UBIsoft lukt dat ik een paar maanden..DUH!
OK grafisch kan GP3 beter, maar qua gameplay ECHT NIET

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op woensdag 09 mei 2001 20:31 schreef Maxster4th het volgende:

[..]

Je moet eerst ff nadenken voordat je wat op schrijft*D
Er zijn nog geen spellen die GP3 overklassen..
die schrijver (GEoff Crammond) heeft het 1998 seizoen 2(!) jaar later moeten omdat het anders niet realistisch genoeg is. En UBIsoft lukt dat ik een paar maanden..DUH!
OK grafisch kan GP3 beter, maar qua gameplay ECHT NIET
Deze reply vat ik niet? Ik nadenken? Denk dat je zelf ff beter moet nadenken als je iets doms replied |:(

Wat heeft het er nu meetemaken dat een spel 2 jaar later uitkomt voor het realisme?

Dat hele GP3 is 1 grote geldklopperij imho :)
Had GP2 en keek erg uit naar GP3 maar toen het er was... rofl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ik al een paar keer gelezen dat GP3 aanvoelt alsof je op rails rijdt.... Persoonlijk heb ik daar geen last van, TENZIJ je stuurhulp remhulp schakelhulp anti-sliphulp aan heb staan... Dan klopt het wel, dan heb je een stuk meer speling in je stuur.

Zet alle hulpmiddelen maar eens uit en ga dan eens rijden, dan piep je wel anders... (en met 320 een grasrandje raken vind je dan ook niet grappig meer >:))

Voordeel aan GP3 is, is dat je carsets kan downloaden en in combinatie met GP3edit is het ook lachen, 1500pk achter je en gaan :D Alleen rottig dat de auto het niet volhoudt met 380 km/h. Dan haalt de achterkant je voorkant in en vlieg je dus met een vaartje van 350 km/h de muur in :D (Hockenheim) Het zijn instellingen maar ja, de auto staat al op zijn hoogst, anders gaat mijn bodemplaat eraan, vleugels al hoger gezet, maar heb nog niet de juiste setting gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
[b]Zet alle hulpmiddelen maar eens uit en ga dan eens rijden, dan piep je wel anders... (en met 320 een grasrandje raken vind je dan ook niet grappig meer >:))
Ik schakel juist alle hulp uit(heb stuurtje) en rijd altijd op expert, anders sux het helemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Kan je auto ook kapot gaan (van botsingen of mechanical failures)in F1 Racing Chamionship??????

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ja...

en vind ze allebei (gp3 en f1rc) wel cool :)
..gp3 komt wat realistischer over, maar f1rc speelt lekker en ziet er wat vetter uit

....uhm, wie speelt f1 2000 nog? :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
Op woensdag 09 mei 2001 13:41 schreef MaStEr-D het volgende:

[..]

Koppelen realistisch? Dat gebeurt semi-automatisch... Of bedoel je soms bij het wegrijden, want dan moet er idd gekoppeld worden.
ik bedoel idd bij het wegrijden van z''n neutraal naar z''n 1,
en ook als je een spin maakt moet je die koppeling inrammen, net als in het echt om te zorgen dat je motor niet afslaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
het geluid van oprijden tegen muren is idd klote, maar dat moet je natuurlijk niet (teveel) doen,
ik bedoelde eigenlijk het geluid, bij bijv het uitaccelereren, vol dat pedaal in rammen en die 8 boksen om me heen horen krijsen, dat is echt heerlijk...:9~

ook is het moeilijk om een race helemaal uit te rijden, als je op expert rijd, 1 foutje en je bent echt de lul,
het komt ook wel eens voor dat die idioten vol achterop je knallen, probeer dan maar es op tijd op die koppeling te drukken...

wat ook een groot voordeel aan dit spel is is dat je replays al kan kijken terwijl je je race op pauze hebt gezet,
ik kan vaak niet wachten om zo''n heerlijke in haal actie in de replay te zien...

Ook is het naar mijn idee nogal gelul dat gp3 beter is, de graphics van f1 rc zijn sowieso stukken beter, en ook de gameplay, en handling van de auto''s zijn beter dan in gp3.

tot zover..:)

veel race plezier gasten,

mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
gp3 plakt een beetje teveel aan de weg, probeer maar eens als je op een recht stuk volgas in z''n 6 staat ff van links naar rechts te slingeren, gebeurd nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
Op donderdag 10 mei 2001 20:37 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
gp3 plakt een beetje teveel aan de weg, probeer maar eens als je op een recht stuk volgas in z''n 6 staat ff van links naar rechts te slingeren, gebeurd nix
dat bedoel ik, dat moet je in f1rc echt niet proberen, hij begint meteen te glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis dat ik geen tijd voor screenshots heb... Zojuist nog een 3dubbele salto mortale MET schroef gemaakt... Na de jouw beschreven actie op hockenheim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
hehe :)

GP3 wordt pas leuk met maximale stuuruitslag, geen deadzone en geen reduce with carspeed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 21:49 schreef Redje het volgende:

[..]

Deze reply vat ik niet? Ik nadenken? Denk dat je zelf ff beter moet nadenken als je iets doms replied |:(

Wat heeft het er nu meetemaken dat een spel 2 jaar later uitkomt voor het realisme?

Dat hele GP3 is 1 grote geldklopperij imho :)
Had GP2 en keek erg uit naar GP3 maar toen het er was... rofl
ben je nu zo dom....
hij is 2jaar bezig geweest het spel te programeren! :)
Dropveter,
je bent zeker een fan van Hakkinen9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 10:04
Volgens mij gebruikten ze bij GP3 de 98 car set omdat ze geen license hadden om die van 2000 te gebruiken... maar, ja ff downloaden die 2001 carset en klaar ben je.

En ik vind ook dat GP3 een beetje railsachtig rijdt, hoe kan je dit tegengaan? Dat gebrek aan controle op de rechte stukken irriteert mij mateloos.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check de search. Er zijn al een sloot topics over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Ik heb die demo van F1 racing championship nog eens getest en niet op te bots sound gelet.
Mijn conclusie:
DAMM WAT VET MAN.Ik hou niet erg veel van F1 sims maar ik ga deze zeker dit weekend effe kopen.

F1 racing championship ga ik gebruiken voor lange races op mijn lan.

WarmUp ga ik gebruiken voor korte race acties gewoon voor bij de bier.
Iedereen kan warmUp wel doen na 10 minuten.
Bij F1 racing championship ben je na 10 minuten echt niet goed als je bijna nooit race spellen doet.

Damm ik wil die 3D pit crew zien in het echt.

Is het ook zo dat als ik bv met 15 liter benzine rond rij harder gaat dan iemand die met 40 liter rond rijd???

Worden je banden ook warm en krijg je dan betere weg ligging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op donderdag 10 mei 2001 21:37 schreef Maxster4th het volgende:

[..]

ben je nu zo dom....
hij is 2jaar bezig geweest het spel te programeren! :)
Dropveter,
je bent zeker een fan van Hakkinen9~
Denk jij nu echt dat men 2jaar aan het programmeren is geslagen met als uitkomst GP3??

Jij bent zeker ook Hakkinen fan hahaha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op donderdag 10 mei 2001 23:19 schreef 7th het volgende:
Ik heb die demo van F1 racing championship nog eens getest en niet op te bots sound gelet.
Mijn conclusie:
DAMM WAT VET MAN.Ik hou niet erg veel van F1 sims maar ik ga deze zeker dit weekend effe kopen.

F1 racing championship ga ik gebruiken voor lange races op mijn lan.

WarmUp ga ik gebruiken voor korte race acties gewoon voor bij de bier.
Iedereen kan warmUp wel doen na 10 minuten.
Bij F1 racing championship ben je na 10 minuten echt niet goed als je bijna nooit race spellen doet.

Damm ik wil die 3D pit crew zien in het echt.

Is het ook zo dat als ik bv met 15 liter benzine rond rij harder gaat dan iemand die met 40 liter rond rijd???

Worden je banden ook warm en krijg je dan betere weg ligging?
Wijze keuze ;)

Ja je gaat zekers harder met minder benzine, ook ander weggedrag.

Ook worden je banden warmer, de temps kan je in de garage opmeten en als de temp ongelijk verdeeld is moet je de wielen ff camberen, dwz. de wielen of naar binnen(+ camber) of naar buiten(- camber) regelen, bij een ideale camber is de temp over het hele loopvlak gelijk en slijten je banden dus minder :)

Verder is het mooi om te zien dat als je veel vleugel neemt je ook echt 3 lagen vleugel ziet, ook het camber zie je echt!! Moet je voor de grap eens een positieve camber fixen, ziet er grappig uit :)

Als je weet of je er al bent que tijd moet je ff naar http://www.bhmotorsports.com/ gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
druk op f8, en speel niet met toetsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Vraagje:

Kan het weer ook halverwege de wedstrijd veranderen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 23:55 schreef Redje het volgende:

[..]

Denk jij nu echt dat men 2jaar aan het programmeren is geslagen met als uitkomst GP3??

Jij bent zeker ook Hakkinen fan hahaha >:)
nee, je weet toch wel dat wanneer een spel geprogrammeerd is ze altijd 2 jaar wachten voordat ze het uitbrengen?!?!?!

ok
grafisch is gp3 niet helemaal van deze tijd, maar qua gameplay is er geen beter f1sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
speel zonder rijhulpen en met FF stuurtje (TM Ferarri)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops. sorry, edit. Delete. Ik had een prachtig antwoord getypt van 4 alina''s op iemands vraag. En nu kwam ik erachter dat ''ie het had over F1RC en niet GP3. Jammer dat je niet zelf messages kunt deleten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 11:40 schreef Skywalker het volgende:
Vraagje:

Kan het weer ook halverwege de wedstrijd veranderen???
in gp3 wel
in f1rc niet

gp3 is denk ik het meeste simulatie

f1rc is vooral erg mooi en heeft goeie gameplay

*edit*had ik al gezegd geloof ik :P*/edit*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Gp3 ziet er niet uit man.
bv die pitcrew bwaah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Waar kan ik de beste add-ons voor F1RC downen? En weet iemand ook een complete trackset update voor 2001 te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Ok bedankt!! Maar er is helaas nog geen volledige trackset voor 2001. Wel een carset gelukkig. Er zijn maar een paar aangepaste tracks te vinden helaas.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Man, die demo was zo''n beetje de grootste die ik ooit heb binnengehaald. En wat was het resultaat: een nieuwe entry in het middelmatige rijtje van F1 ''sims'' van Ubisoft. Grafisch misschien iets strakker, maar zeker niet veel beter dan GP3, en al helemaal niet beter dan F12000. En het rijgedrag vind ik niet fantastisch, het lijkt of de auto een paar centimeter boven de weg zweeft ipv rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

Op vrijdag 11 mei 2001 16:45 schreef s_roubos het volgende:
Grafisch misschien iets strakker, maar zeker niet veel beter dan GP3
Volgens mij moet jij nodig naar pearl gozer.
Over smaak valt te twisten maar niet over hoe mooi iets is(In details dus,en de technieken spiegeling enz enz).
Gp3 pitcrew vergelijken met die van f1rc.......etc etc etc

Als je F1 2000 de mooiste vind dan moet je effe de demo van WarmUp downloaden.Die is pas mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th

7th

damm :(

[topic=177883]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Volgens mij moet jij nodig naar pearl gozer.
Over smaak valt te twisten maar niet over hoe mooi iets is(In details dus,en de technieken
spiegeling enz enz).
Gp3 pitcrew vergelijken met die van f1rc.......etc etc etc
Daar valt dus wel over te twisten. Ik vind die spiegeling absoluut overdreven, is bij GP3 veel subtieler gedaan. Die pitcrew heb ik niet gezien, daar kan ik dus niet over oordelen.

Maar het maakt me geen moer uit welk spel het beste eruit ziet. Ik ga voor het spel dat het beste speelt, en dat is nog steeds GP3 voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vond die F1RC zwaar zuigen in vergelijking met GP3. Lekker belangrijk hoe het gebeuren er grafisch uitziet. Als ik met 300+ over het rechte stuk knal kijk ik echt niet naar het publiek ed. Gaat mij om de gameplay en daarin is GP3 ongeëvenaard. ff 2001 Update eroverheen knallen en gaan met je bolide...
Pagina: 1