Zelf heb ik 2 jaar terug dezelfde M$ joystick gekocht. Je kunt de mate van kracht en hoe hard hij weer naar het midden trekt softwarematig (via het control panel) instellen, en op maximaal is hij erg krachtig.
De enige games die ik eigenlijk ermee speelde waren Need for Speed 3 en 4, en X-Wing Alliance. NFS was wel cool, je voelde de auto schakelen, en je merkte duidelijk wanneer je over keien reed op Route Adonf in NFS4. Maar records breken kun je wel vergeten met FF. XWA is uitermate cool met FF. Elke laser die je vuurt heeft een zachte terugslag, torpedo''s iets meer terugslag, als je hyperspace invliegt trekt hij hard naar achteren, en alles wat om je heen ontploft voel je meetrillen.
Naast m''n SB Live met FPS-speakers, is dit de beste aankoop geweest voor dit soort spelletjes. Voor die prijs zou ik hem wel nemen.
Let wel even op dat je een geluidskaart met gecombineerde joystick/midi poort moet hebben (elke echte Soundblaster is geloof ik goed), want hij gebruikt Midi-signalen om de FF aan te sturen. En download de nieuwste SideWinder Game Profiler of zo van M$.