Toon posts:

[BC3] Moet ik de MS sidewinder Force Feedback Pro kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is deze stick leuk of niet? hij ligt voor 200 piek bij de Intertoys.

Is hij dit geld waard ookal koste hij ooit ?350?

Blijf je met dit ding spelen of niet? Graag jullie opinion!

gr,

Fegisje

Verwijderd

Ten eerste: niets moet :)
Ten tweede: het hangt er helemaal vanaf wat voor spelen je speelt. Ik heb ook ooit een FF joystick gekocht: eigenlijk zijn ze alleen maar leuk met vliegsims. Voor alle andere spelen is een stuurtje, pad of muis+toetsenbord beter. Ik heb nu ook een FF stuur en een joypad. Die FF stick gebruik ik echt alleen maar als ik een stukje wil vliegen in FIII of op een Superbike 2000 motor wil rijden (een stuur vind ik dan niet lekker: joystick is echter).
Bedenk dus eerst goed wat je speelt en koop dan pas. En of je dan deze MS sctick moet hebben... mijn voorkeur voor FF sticks gaat uit naar Logitech: in ieder geval een stick die gebruikt maakt van die technologie (hoe heet die ook al weer...) die werkt met kabels en zo i.p.v. tandwielen.

Verwijderd

Topicstarter
Okay Bedankt.

Ik wil het spelletje Crimson Skies hebben btw.. dus dan kan ik dat fijn spelen met dat stikkie.

En hoe is de FFB ? Is die lekker krachtig?

Verwijderd

Zelf heb ik 2 jaar terug dezelfde M$ joystick gekocht. Je kunt de mate van kracht en hoe hard hij weer naar het midden trekt softwarematig (via het control panel) instellen, en op maximaal is hij erg krachtig.

De enige games die ik eigenlijk ermee speelde waren Need for Speed 3 en 4, en X-Wing Alliance. NFS was wel cool, je voelde de auto schakelen, en je merkte duidelijk wanneer je over keien reed op Route Adonf in NFS4. Maar records breken kun je wel vergeten met FF. XWA is uitermate cool met FF. Elke laser die je vuurt heeft een zachte terugslag, torpedo''s iets meer terugslag, als je hyperspace invliegt trekt hij hard naar achteren, en alles wat om je heen ontploft voel je meetrillen.

Naast m''n SB Live met FPS-speakers, is dit de beste aankoop geweest voor dit soort spelletjes. Voor die prijs zou ik hem wel nemen.

Let wel even op dat je een geluidskaart met gecombineerde joystick/midi poort moet hebben (elke echte Soundblaster is geloof ik goed), want hij gebruikt Midi-signalen om de FF aan te sturen. En download de nieuwste SideWinder Game Profiler of zo van M$.