[BC3] Intertoys: Games Ruilen voor geld.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.037 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 09 mei 2001 12:52 schreef Xu het volgende:

En dat blijft toch illegaal.(2licht)
[..]
Klopt, ik praat dat ook niet goed. Maar zoals ik al zei koop ik de spellen die ik veel speel toch. Als iedereen dat zou doen zou er heel wat minder gekopieerd worden, believe me.
Mijn probleem is juist het testen:(:(:(... ik weet niet waar jij woont maar ik woon in een gat.
En hier willen de heren en dames winkelieren niet testen op hun machines simpel weg omdat ze het niet aangesloten hebben.(alleen ps2)
Dus om eerste te testen moet ik zo''n spel mee naar huis nemen(dus effe kopen) en hey what... ik krijg mijn geld niet terug maar mag wel een andere spelletje uitkiezen.
In Doetinchem...ook niet echt een wereldstad, maar we hebben wel een speciaalzaak. Als ik bij de FRS ofzo een spel zou kopen voor een console zou ik eisen dat ik hem kan spelen...de CD''s kan ik toch ook eerst luisteren voordat ik er 1 koop? Als ze dat blijven weigeren dan koop daar niet of maak van te voren een afspraak met de verkoper. Als ze je de ene service weigeren moeten ze je maar tegemoet komen met een andere soort van service...klant is koning.
Daar ben ik nou niet mee eens(misschien ben ik een nintendo fan?).
Nintendo64 heeft een veel betere beeldkwaliteit(misschien had ik zo moeten formuleren) dan een PS.
Vergelijk goldeneye op nintendo en ps maar eens!!
En ik ben er mee eens, over veel spelletejs.
Och misschien ben ik wel een Playstation fan :) Ik heb de N64 nooit indrukwekkend gevonden. GoldenEye is fantastisch, ziet er goed uit en speelt heerlijk maar dat is dan ook 1 van de weinige echt goede N64 spelen...helaas.

R./

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

Ik zal proberen ze over te halen om bij hun te testen & afspraakie maken.

Wel thanks all voor de info.
Op woensdag 09 mei 2001 15:50 schreef HardWired het volgende:

[..]

Klopt, ik praat dat ook niet goed. Maar zoals ik al zei koop ik de spellen die ik veel speel toch. Als iedereen dat zou doen zou er heel wat minder gekopieerd worden, believe me.
[..]

In Doetinchem...ook niet echt een wereldstad, maar we hebben wel een speciaalzaak. Als ik bij de FRS ofzo een spel zou kopen voor een console zou ik eisen dat ik hem kan spelen...de CD''s kan ik toch ook eerst luisteren voordat ik er 1 koop? Als ze dat blijven weigeren dan koop daar niet of maak van te voren een afspraak met de verkoper. Als ze je de ene service weigeren moeten ze je maar tegemoet komen met een andere soort van service...klant is koning.
[..]

Och misschien ben ik wel een Playstation fan :) Ik heb de N64 nooit indrukwekkend gevonden. GoldenEye is fantastisch, ziet er goed uit en speelt heerlijk maar dat is dan ook 1 van de weinige echt goede N64 spelen...helaas.

R./
toon volledige bericht

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6193

FF dat gedoe met kopieren hier buiten laten want dat is niet van toepassing. Het grootste spel voor de N64 is Zelda en die is 64Mb rom....daar ga je echt niet voor naar de winkel.

Ik heb het zelf ook met de GameBoy. Ik koop er bijna nooit spellen voor tenzij ik echt weet dat het een leuk spel is. Simpel weg omdat console spellen niet getest kunnen worden in de winkel. Voor de PC kan ik het me goed indenken dat mensen moeilijk gaan doen, kopietje is snel gemaakt en als je wilt testen d/l je maar een demo of test je hem van een theelichtje.

Ik vind echter dat het wettelijk vastgesteld moet worden dat je een spel moet kunnen testen voordat je voor een definitieve koop overgaat. Je kan wel kijken naar wat er op het doosje staat, maar meestal is het "realtime" heel anders.

Zoals al eerder is gezegd zeggen (p)reviews van console spellen weinig over hoe het spel speelt, wat de een "hartstikke kewl" vind, vind de andere misschien "zwaar zuigen".

Winkeliers maken genoeg winst op spellen dus mogen ze er ook best eens een keer wat voor doen, anders gaat straks iedereen via elcheapo.nl zoeken naar de goedkoopste site en kunnen die "winkeliers" die hier hun verkooppraatjes houden wel opdoeken, want een winkel heeft nu toch niks meer dan een online bestel site! Sterker nog: meeste sites zijn een stuk goedkoper dan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 22:41 schreef CommDante het volgende:
FF dat gedoe met kopieren hier buiten laten want dat is niet van toepassing. Het grootste spel voor de N64 is Zelda en die is 64Mb rom....daar ga je echt niet voor naar de winkel.

Ik heb het zelf ook met de GameBoy. Ik koop er bijna nooit spellen voor tenzij ik echt weet dat het een leuk spel is. Simpel weg omdat console spellen niet getest kunnen worden in de winkel. Voor de PC kan ik het me goed indenken dat mensen moeilijk gaan doen, kopietje is snel gemaakt en als je wilt testen d/l je maar een demo of test je hem van een theelichtje.

Ik vind echter dat het wettelijk vastgesteld moet worden dat je een spel moet kunnen testen voordat je voor een definitieve koop overgaat. Je kan wel kijken naar wat er op het doosje staat, maar meestal is het "realtime" heel anders.

Zoals al eerder is gezegd zeggen (p)reviews van console spellen weinig over hoe het spel speelt, wat de een "hartstikke kewl" vind, vind de andere misschien "zwaar zuigen".

Winkeliers maken genoeg winst op spellen dus mogen ze er ook best eens een keer wat voor doen, anders gaat straks iedereen via elcheapo.nl zoeken naar de goedkoopste site en kunnen die "winkeliers" die hier hun verkooppraatjes houden wel opdoeken, want een winkel heeft nu toch niks meer dan een online bestel site! Sterker nog: meeste sites zijn een stuk goedkoper dan de winkel.
toon volledige bericht
Helemaal mee eens...daarom kun je bij "ons" ook console spellen testen, daar staan demonstratie-exemplaren voor. Ik vind dat zelfs heel normaal dat dat gebeurd. Zou elke winkel moeten doen, ben je van het hele gezeik af. zoals ik al eerder zei, een CD kun je toch ook eerst luisteren voordat je hem koopt?

R./

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Hoi allemaal,

Ik weet niet of iedereen wel eens dit meegemaakt heeft.

Laatst had ik een nintendo 64 gekocht en wat afgeprijsde spelletjes bij intertoys aangeschaft.
Spelletjes waren niet echt leuk(xena (vechtspel)).
Ikke dus terug naar intertoys..... daaraangekomen wouden ze me mijn geld gewoon niet teruggeven.. wat ik wel kon doen is, een andere spelletje voor ruilen.(daar dus helemaal geen zin in, maar uiteindelijk toch gedaan)

Mijn vraag dus... kan dit zomaar? kijk binnen 24 uur een spelletje terugbrengen wanneer het mij niet bevalt, das ok... maar geen geld terug?

Sinds wanneer hebben we geen vrijheid meer? wat erook gebeurt, je ziet gewoon een beetje vast bij intertoys wanneer je een game bij hun koopt. Je bent gewoon een gedeelte van je geld kwijt!

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13

Ik geloof dat je wettelijk "8 dagen niet goed geld terug" hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27

Lordy79

Verdrietig

Nope... geen ontbinding van de aankoop (is geld terug...) tenzij er door een van de partijen zware wanprestatie is geleverd wat in dit geval natuurlijk niet zo is.

eerste 8 werkdagen heb je WEL recht op een tegoedbon, mits het aangekochte product onbeschadigd en als nieuw verkoopbaar is. Wat ik zelf raar vind, is dat als de verpakking beschadigd is, het voor de wet nog steeds als ''als nieuw verkoopbaar'' wordt geacht.

Overigens geldt dit niet voor bijvoorbeeld CD''s. Deze worden verzegeld en kunnen niet geruild/gewaardebond worden als het niet bevalt als het zegel verbroken is.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Op maandag 07 mei 2001 02:55 schreef Xu het volgende:
[knip]
[bl44tmode]
oftewel je wou de nude xena cheat ff uitproberen :7
[/bl44tmode]

ik zag twee beren fout parkeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op maandag 07 mei 2001 03:36 schreef Lordy79 het volgende:
eerste 8 werkdagen heb je WEL recht op een tegoedbon, mits het aangekochte product onbeschadigd en als nieuw verkoopbaar is.
Weet je dit heel zeker? Want volgens mij is er in de wet niets terug te vinden van tegoed bonnen oid...
Tegoedbonnen zijn gewoon service van de zaak en daar moet je blij mee zijn.

Kan zijn dat ik het toch verkeerd heb, ben al een tijdje niet meer op school geweest :)

Edit: Overbodige quote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Verdrietig

Op maandag 07 mei 2001 04:06 schreef oVRoM het volgende:

Weet je dit heel zeker? Want volgens mij is er in de wet niets terug te vinden van tegoed bonnen oid...
Ik weet het niet 100% zeker, wel 98%. Ik werk zelf in een computerwinkel waar we normaliter geld teruggeven binnen 8 dagen. Toen ik vroeg hoe dat wettelijk zat, kreeg ik van mijn baas het bovenstaande verhaal te horen.
Tegoedbonnen zijn gewoon service van de zaak en daar moet je blij mee zijn.
Dat hangt er dus vanaf... Als het wettelijk is verplicht, vind ik tegoedbonnen geen service, maar een verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Dus:

Wanprestatie=Geld terug.
Anderzijds=Ruilen/Tegoedbon.

Nou... ok, ik ga wel een psone kopen + inbouw modchip en het wordt dan illegaal kopieeren >:). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Nope... geen ontbinding van de aankoop (is geld terug...) tenzij er door een van de partijen zware wanprestatie is geleverd wat in dit geval natuurlijk niet zo is.

eerste 8 werkdagen heb je WEL recht op een tegoedbon, mits het aangekochte product onbeschadigd en als nieuw verkoopbaar is. Wat ik zelf raar vind, is dat als de verpakking beschadigd is, het voor de wet nog steeds als ''als nieuw verkoopbaar'' wordt geacht.

Overigens geldt dit niet voor bijvoorbeeld CD''s. Deze worden verzegeld en kunnen niet geruild/gewaardebond worden als het niet bevalt als het zegel verbroken is.
|:(|:(|:(|:( Lees ik het verkeerd of t''is zo vroeg/laat?? |:(|:(|:(|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
je moet er rekening mee houden dat ze bang zijn voor het kopieergeweld van de laatste jaren op spelletjes gebied...
De games van de n64 zijn heel moeilijk te kopieeren (copybox) dus is die voorzichtigheid misschien wat overdreven. Ze moeten ergens een lijn trekken.
Maar aan de andere kant kunnen zij zich ook afvragen wie nu n64 games wil kopieren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik kan toch moeilijk elke dag de FRS inlopen, spel halen, eventjes kopieren en dan weer mijn geld gaan terug eisen. Zo zou het dan wel heel makkelijk worden. Maar ik vind dat je gewoon van tevoren zoiets met de verkoper moet bespreken. Dan kan je daar in ieder geval nog op terugvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

Dit mogen ze doen. Dit vanwege het feit dat het allemaal makkelijk is te kopieren. Anders kan je elke CD winkel binnen lopen een lading CD''s halen en de dag daarop weer terug brengen.

Dit is dus wel zeker toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Laatst online: 26-06-2017
niet goed geld terug is niet overalg geldig.
alleen als ze het neerschrijven volgens mij.

de meeste winkels ruilen het meestal gewoon in voor een ander spel of schrijven een tegoed bon uit.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14608

Op maandag 07 mei 2001 10:30 schreef The Dude het volgende:
Dit mogen ze doen. Dit vanwege het feit dat het allemaal makkelijk is te kopieren. Anders kan je elke CD winkel binnen lopen een lading CD''s halen en de dag daarop weer terug brengen.

Dit is dus wel zeker toegestaan.
Als ik geen geld terug krijg zorg ik wel dat ik geld terug krijg.

Gewoon net zolang door blijven zurren dat je geld terug krijgt. En anders gewoon op de toonbank gaan zitten zodat niemand er meer kan afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 07 mei 2001 11:03 schreef jordyb het volgende:
Je moet mazzel hebben met wie er tegen over je staat en dan lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 17:55

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ruilen is een service van een winkelier, en absoluut geen verplichting volgens de wet! Behalve als je het aan de deur heb gekocht, en hoger is dan 75 piek, dan kan je volgen de colportagewet (ofzo:?) onder de koop uitkomen binnen zoveel dagen.

Maar de winkelier moet wel iedereen gelijk behandelen, dus niet klant X mag wel ruilen, omdat ze aardig is. En bijv. bij klant Y geen mogelijkheid geven om te ruilen.

Als het produkt gebreken heeft, is het natuurlijk een andere zaak.

Een voorbeeld van dat ruilen niet volgens de wet verplicht is, is bijvoorbeeld bij de aankoop van kleren in de uitverkoop, hierbij bieden de meeste winkeliers ook niet de mogelijkheid om te ruilen. Anders zouden die mensen nooit hun spul kwijt kunnen raken :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21649

Gewoon zeggen dat ie er steeds na een half uur mee stopt... en dat dat bij andere spellen niet is... :)

Als ze je dan een andere mee willen geven zeggen dat je hetzelfde spel ook al gehuurt hebt om het te controleren en dan zeggen dat die ook bleef hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim

[..]

[..]

Gewoon net zolang door blijven zurren dat je geld terug krijgt. En anders gewoon op de toonbank gaan zitten zodat niemand er meer kan afrekenen.
Moet je bij ons in de winkel eens komen proberen. Schop ik je zonder pardon over de keien. Het feit dat je een spel kan omruilen is al service, en geen verplichting. De consument is zelf verantwoordelijk voor de aankoop. Als je je misleid voelt kun je je beroepen op dwaling (de verkoper heeft je met foutieve informatie misleid om het produkt te kopen) en er een rechtszaak van maken. Als je zomaar blind een winkel inloopt en een willekeurig spel koopt ben je zelf toch dom bezig? Daarbij kun je in de meeste speciaalzaken een spel eerst spelen voordat je het koopt.

On topic: geld teruggeven is in 99% van de winkels niet normaal, zeker niet bij spelletjes in verband het reeds eerder vermeldde kopieergevaar. Ruilen tegen een anderspel of een tegoedbon is tegenwoordig wel normaal, maar is dus inderdaad een service die de winkelier biedt.

R./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 01:47

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op maandag 07 mei 2001 02:55 schreef Xu het volgende:
Hoi allemaal,

Ik weet niet of iedereen wel eens dit meegemaakt heeft.

Laatst had ik een nintendo 64 gekocht en wat afgeprijsde spelletjes bij intertoys aangeschaft.
Ikke dus terug naar intertoys..... daaraangekomen wouden ze me mijn geld gewoon niet teruggeven.. wat ik wel kon doen is, een andere spelletje voor ruilen.(daar dus helemaal geen zin in, maar uiteindelijk toch gedaan)

Mijn vraag dus... kan dit zomaar? kijk binnen 24 uur een spelletje terugbrengen wanneer het mij niet bevalt, das ok... maar geen geld terug?

Sinds wanneer hebben we geen vrijheid meer? wat erook gebeurt, je ziet gewoon een beetje vast bij intertoys wanneer je een game bij hun koopt. Je bent gewoon een gedeelte van je geld kwijt!
Jezus, heb je geen bril ofzoiets:) Bij intertoys staan onveral borden met binnen 24uur ruilen, geen geld terug ofzoiets.
Je moet geen geld terug verwachten, tenzij die nog nieuw in de verpakking zit. En als je geluk hebt(vooral heel zielig gaan kijken, en net doen alsof je bijna gaat huilen)dan krijg je misschine nog een tegoedbon van intertoys.
Maar geld krijg je zeker niet terug, vooral als het al opengemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op maandag 07 mei 2001 19:48 schreef HardWired het volgende:

[..]

Moet je bij ons in de winkel eens komen proberen. Schop ik je zonder pardon over de keien. Het feit dat je een spel kan omruilen is al service, en geen verplichting. De consument is zelf verantwoordelijk voor de aankoop. Als je je misleid voelt kun je je beroepen op dwaling (de verkoper heeft je met foutieve informatie misleid om het produkt te kopen) en er een rechtszaak van maken. Als je zomaar blind een winkel inloopt en een willekeurig spel koopt ben je zelf toch dom bezig? Daarbij kun je in de meeste speciaalzaken een spel eerst spelen voordat je het koopt.

On topic: geld teruggeven is in 99% van de winkels niet normaal, zeker niet bij spelletjes in verband het reeds eerder vermeldde kopieergevaar. Ruilen tegen een anderspel of een tegoedbon is tegenwoordig wel normaal, maar is dus inderdaad een service die de winkelier biedt.

R./
ik werk dus ook in een winkel
en ik geef je helemaal gelijk
zelf heb ik nog nooit mijn geld terug gevraagt
en heb maar 1 keer een spel omgeruild (omdat ik het al uitgespeeld had).... meeste mensen staan wel raar tekijken in de winkel als ik zeg dat ze het geld niet terug kunne krijgen en worden vaak boos.... ik ben meestal nog wel aardig en leg het uit waarom ze niet het geld terug kunne krijgen... ook wil ik hun dan nog wel helpen met een ander spel (soms geef ik wel geld terug... maar is hoge uitzondering) zou wel mooi zijn natuurlijk voor tweakers money back... ook al is er een regel binne 1 uur terug geld terug
je cross naar huis plur het in je pc en fikkuh maar met je brander op 12x (16x)....

soms vraag ik ook aan klanten (die ik er van verdenk) "gelukt met branden"

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24679

Bij de intertoys kan je nog testen tenminste. Ik had laatst een spel bij de Frs gekocht voor de ps2, Dynasty warriors, dit spel zuigt grote tijd. Dus ik binnen 24 uur terug er van uit gaande dat ik dan een tegoedbon kon krijgen, ik hoefde mijn geld niet terug. Dat was mn bedoeling ook niet. Zegt die gozer je kan een ander p2s spel uitzoeken. Dit was 4 maanden geleden, toen waren er pas 10 spellen, allemaal :r . Hij bleef maar volhouden dat ik een van die spellen uit moest kiezen.
Dus ik vroeg of ik een tegoedbon kon krijgen begint hij een partij moeilijk te doen.
Na lang geouwehoer geeft hij me toch maar 150 cd bonnen.
Ze moeten er gewoon voor zorgen dat je spellen kunt testen.

Verkopers moeten zich niet zo klantonvriendelijk opstellen.
Deze klanten kun je juist vaste klant maken als je ze een goede service geeft . En niet gelijk begint te lamen :r .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ze moeten er gewoon voor zorgen dat je spellen kunt testen.

Verkopers moeten zich niet zo klantonvriendelijk opstellen.
Deze klanten kun je juist vaste klant maken als je ze een goede service geeft . En niet gelijk begint te lamen :r .
Helemaal mee eens, spellen moet je kunnen testen anders weet je gewoon niet wat je koopt behalve dan wat je uit reviews weet en die zijn zo subjectief als de pest. Ik vind het ook een slechte zaak dat winkels als Frs zo onderhand nog geen speltesthoek hebben terwijl ze zo ongeveer alles verkopen.

R./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15354

Volgens mij is het wettelijk wel verplicht om geld terug te geven, MITS het niet gaat om afgeprijsde artikelen, bederfelijke waren, kopieerbare waar e.d.

Computerspel is denk ik wel kopieerbaar.

Bel Pieter Storms eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Verdrietig

Op maandag 07 mei 2001 10:51 schreef jazzVL het volgende:
niet goed geld terug is niet overalg geldig.
alleen als ze het neerschrijven volgens mij.

de meeste winkels ruilen het meestal gewoon in voor een ander spel of schrijven een tegoed bon uit.
Ze zijn dus wettelijk verplicht een tegoedbon te geven (is niet geld terug). Als een winkel iets meer in de winkel ophangt (bijvoorbeeld NIET GOED GELD TERUG) dan heeft die winkel zich daar natuurlijk aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Verdrietig

LOL :) Da''s natuurlijk ook een oplossing waarin de wet niet voorziet... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Verdrietig

Op maandag 07 mei 2001 12:54 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ruilen is een service van een winkelier, en absoluut geen verplichting volgens de wet!
ABSOLUUT WEL!!!
:)

Tenminste, eerste 8 dagen na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Verdrietig

Op maandag 07 mei 2001 19:48 schreef HardWired het volgende:

Ruilen tegen een anderspel of een tegoedbon is tegenwoordig wel normaal, maar is dus inderdaad een service die de winkelier biedt.
Dit is dus echt NIET waar... Tenzij je een spel verzegelt... dan kun je eisen dat het alleen omgeruild kan worden als het zegel niet verbroken is.
Zo ook met pre-paid telefoontoestellen. Deze zul je ook altijd verzegeld aankopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Dit is inderdaad wettelijk zo, maar dat hoeft niet te betekenen dat de zaak ZELF er geen andere gewoonte op na houdt. De wet verbiedt het teruggeven van geld immers niet :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Een N64 spel is echter niet kopieerbaar (voor Jan Modaal). Ik weet niet hoe al die ROM''s eruit getrokken zijn, maar ik weet niemand die die krengen kan kopieren. Iemand anders misschien?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Ik denk inderdaad dat dat afprijzen ervan getuigt dat ze er vanaf willen. Dat betekent dus dat de kans dat ze je geld waarschijnlijk niet teruggeven. Dat is denk ik anders met een gloednieuw spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

ik snap niet dat jullie het raar vinden dat jullie geen geld terug krijgen of geen tegoed bon

stel je voor
ik loop frs binnen koop een spel
burn hem thuis en vraag me geld terug of tegoed bon. dan w8 ik tot dat er een nieuwe leuk spel uit is koop die burn die en breng het weer terug....

dus voor 100 piek kan je millioen spellen burnen....

en mense sommige doen dit ook merk ik wel is (alleen dan gelijk al omruilen voor een spel)

daarom mag je ook bij sommige winkels maar 1 keer omruilen

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19339

Toen ik nog in een winkel werkte, zei ik altijd van te voren dat ruilen 1x mag, eventueel tegen tegoedbon, maar geld teruggeven doen we niet.

Kopieergevaar? Wat zal ik zeggen... Er kwam iemand een spel terugbrengen en geld terug eisen, heel hard schreeuwend dat hij het niet deed. Ik even de inhoud controleren... Had die eikel de cdr in het doosje gedaan.

Het is spijtig, de goeien lijden onder de slechten, maar met dit soort mentaliteit moeten de regels wel aangescherpt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Nou ik heb de Nintendo64 teruggebracht naar speelboom(was is nu veranderd naar top1toys ofzo) en die gozer maar moeilijk doen, van ik neem het niet terug, je mag wat anders kiezen voor dezelfde prijs(259), uiteindelijk heb ik gezegd geef mij maar 200 terug(natuurlijk de lelijkste dingen naar hem toewenst) en toen deed hij niet meer moeilijk(geen wonder grrrr)

Maar ok nu heb ik een PSone. >:)

Mijn Conclusie:
Een PSone heeft veel meer mogelijkheden betreft niet goed(leuk) weinig geld kwijt.
dus effe
1. Eerst modden
2. Spelletjes lenen van vrienden & kopieren
3. Spelletjes huren & kopieren

Dus... de winkels hebben hun werk goed gedaan om... hoe moet ik het zeggen, mij vergemakkelijkt om voor deze dramatische methode te kiezen.(ik kon gelukkig bij intertoys de nintendo64 spelln ruilen voor ps spelletjes.)

Dit is mijn staandpunt en ik ben van mening dat wanneer ze me wel de geld terug gegeven had, dat ik dit in iedere geval niet zo snel heb voor gekozen.

... het is best wel jammer, de nintendo64 is natuurlijk een veel krachtige machine dan een PS... daar :(baal:( ik wel van! maar ja, anderzijds niet zoveel problemen betreft spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 01:45 schreef Xu het volgende:
Maar ok nu heb ik een PSone. >:)

Mijn Conclusie:
Een PSone heeft veel meer mogelijkheden betreft niet goed(leuk) weinig geld kwijt.
dus effe
1. Eerst modden
2. Spelletjes lenen van vrienden & kopieren
3. Spelletjes huren & kopieren

Dus... de winkels hebben hun werk goed gedaan om... hoe moet ik het zeggen, mij vergemakkelijkt om voor deze dramatische methode te kiezen.(ik kon gelukkig bij intertoys de nintendo64 spelln ruilen voor ps spelletjes.)

Dit is mijn staandpunt en ik ben van mening dat wanneer ze me wel de geld terug gegeven had, dat ik dit in iedere geval niet zo snel heb voor gekozen.
Kwestie van mentaliteit, ik kopieer geen spellen, de weinige illegale CD''s die ik heb zijn voor de PC (de beruchte theelichtjes) en als daar nou een spel opstond dat ik vaak speelde heb ik het toch wel gekocht.

Voor PSone, N64 en DC spellen is het net zo makkelijk, eerst kijken, dan even spelen voordat je het koopt en als je het leuk vind kopen...what''s the f**king problem? Als je iets wilt hebben kost dat geld, das altijd zo geweest alleen probeert iedereen diefstal nu maar als gewoon over te laten komen. Copy = Crime :(
.. het is best wel jammer, de nintendo64 is natuurlijk een veel krachtige machine dan een PS... daar :(baal:( ik wel van! maar ja, anderzijds niet zoveel problemen betreft spellen.
Errr? N64 is niet zo veel krachtiger dan een PSOne hoor...en voor de PSOne zijn in elk geval VEEL meer goede spellen dan voor de N64. imho

R./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Op woensdag 09 mei 2001 12:09 schreef HardWired het volgende:
[..]
Kwestie van mentaliteit, ik kopieer geen spellen, de weinige illegale CD''s die ik heb zijn voor de PC (de beruchte theelichtjes) en als daar nou een spel opstond dat ik vaak speelde heb ik het toch wel gekocht.
En dat blijft toch illegaal.(2licht)
Voor PSone, N64 en DC spellen is het net zo makkelijk, eerst kijken, dan even spelen voordat je het koopt en als je het leuk vind kopen...what''s the f**king problem? Als je iets wilt hebben kost dat geld, das altijd zo geweest alleen probeert iedereen diefstal nu maar als gewoon over te laten komen. Copy = Crime :(
[..]
Mijn probleem is juist het testen:(:(:(... ik weet niet waar jij woont maar ik woon in een gat.
En hier willen de heren en dames winkelieren niet testen op hun machines simpel weg omdat ze het niet aangesloten hebben.(alleen ps2)
Dus om eerste te testen moet ik zo''n spel mee naar huis nemen(dus effe kopen) en hey what... ik krijg mijn geld niet terug maar mag wel een andere spelletje uitkiezen.
Errr? N64 is niet zo veel krachtiger dan een PSOne hoor...en voor de PSOne zijn in elk geval VEEL meer goede spellen dan voor de N64. imho
R./
Daar ben ik nou niet mee eens(misschien ben ik een nintendo fan?).
Nintendo64 heeft een veel betere beeldkwaliteit(misschien had ik zo moeten formuleren) dan een PS.
Vergelijk goldeneye op nintendo en ps maar eens!!
En ik ben er mee eens, over veel spelletejs.

Ah en spelletjes worden steeds minder voor de ouwe generaties console gemaakt... :(
Dus nieuwe spelletje kan ik volgende zomer eigenlijk niet veel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 17:55

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op dinsdag 08 mei 2001 01:30 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

ABSOLUUT WEL!!!
:)

Tenminste, eerste 8 dagen na aankoop.
Als het ruilen volgens jou wettelijk is, hoe verklaar je dan dat bijvoorbeeld produkten in de uiterverkoop cq. rommelbak :) niet geruild kunnen worden:? Want volgens mij heeft de branche-organisatie liever dat een zaak de service biedt op te ruilen, maar volgens mij is het niet wettelijk. (zeg het maar als ik het fout heb :)) Ooit in de 2e klas Ecomomie hebben, ze mij verteld dat ruilen een service is van de winkelier.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25483

had ik ook een keer bij bart smith je moet gewoon blijven zeiken dat die het nie doet en mag je een andere dan zeg je weer dat die het niet doet. dat doe je zo een paar keer en op een gegeven moment krijg je je geld terug (althans bij mij dan).
Pagina: 1