[BC3] Leuke foutjes in sim games: wie kent er nog meer?

Pagina: 1
Acties:

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Hier een leuk foutje van Gp3.

voorbeeld:
Ik rij met JV op de 4e plaats op Monza .
Krijg ik op een gegeven moment een waarschuwing dat mijn motor het begeeft.

Ik loop in op de laatste bocht: PLOF zeg hij en veel vuur en rook .. maar ik kan uitrollen tot aan de pits.

Stop bij mn team en wordt weer gemaakt in 25 sec. |:(
en kan daarna gewoon weer weg rijden en wordt op het einde nog 11e .

Wel vreemd hoor dat soort dingen ..
nu wil ik wel eens weten of jullie ook wel eens van dat soort dingen heb mee gemaakt ?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Dit kan een erg leuk draadje worden, keb alleen er zelf geen 1. Ik post later wel wat als ik wat tegenkom/herrinner.

Steam

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:38

Sharky

Skamn Dippy!

''foutjes'' waar ik me enorm aan erger zijn vijanden die terugkomen als je het scherm in- en uitloopt.

verder kan ik zo ff nix herinneren

This too shall pass

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
UT heeft wel irri bugs.

Vandaag nog gehad: ik speel in het rode team, zit er iemand in het blauwe team, met een rode skin, en nee hij had niet met de skins zitten cheaten! Het was echt gewoon een bug.

Of soms schiet je dwars door iemand heen, omdat vanuit de verkeerde hoek op diegene schiet ofzo :?

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 23:51 schreef sharkyOnline het volgende:
''foutjes'' waar ik me enorm aan erger zijn vijanden die terugkomen als je het scherm in- en uitloopt.

Da''s geen foutje, dat is de respawn-optie die aanstaat om te voorkomen dat levels oersaai worden als je er eenmaal 1 keer doorheen bent geweest. Game-coders doen graag aan recycling, snap je wel? :)

Verwijderd

Wie ''kan'' er nog meer?

Dat noem ik een foutje in je grammaticale kennis.

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

zat een keer met TFC (mod van Half-Life)
was in de map well en ik wou de vlag uit het raam gooien maar er zat een sg in mijn rug teschieten en toen gooide ik de vlag in de muur
ja echt in de muur je zag nog maar een heel klein stukje van de vlag

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

zoiets als Mortyr :r :r :r

een andere bug is bv. Dat bezoekers in zowel Theme Park als Rollercoaster Tycoon soms door een hek kunnen lopen.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 06 mei 2001 04:38 schreef HlpDsK het volgende:
Wie ''kan'' er nog meer?

Of gewoon Amsterdams:+
Het verschil tusseh kennuh en kunnuh kunnuh we niet(8>

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 06 mei 2001 04:38 schreef HlpDsK het volgende:
Wie ''kan'' er nog meer?

Is er bij deze uitgehaald ;)

• pica
Of in die ene mierensim, waar ze opeens gaan neuken!

Steam

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:20

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Op zondag 06 mei 2001 00:04 schreef LoekieLeeuw het volgende:
Of soms schiet je dwars door iemand heen, omdat vanuit de verkeerde hoek op diegene schiet ofzo :?
you mean i can doge bullits?? :P

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mierensim....Simants?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Macros
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

In Stunts vroeger. Won je van iemand, en dan ging je de replay kijken en dan verloor je ineens!
Die vind ik wel heel mooi :)

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 15:02 schreef JeanLucPicard het volgende:
Of in die ene mierensim, waar ze opeens gaan neuken!
Maar wel scrambled natuurlijk :)

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vond het in Thief altijd mooi dat je een wachter`s vriendje af kon maken terwijl je gewoon naast hem stond en ze zo een voor een naar de eeuwige jachtvelden kon sturen

Verwijderd

ik heb er nog wel 1,
soms staat er in IGI een ventje helemaal van de wereld een beetje voor zich uit te spacen..
(hij hoort me een kogel te verkopen)

kan ik rustig mijn loop tegen zijn kop zetten en ...
(edit)
dit vraagt om een plaatje
(/edit)

Verwijderd

Wij hadden in worms (1/reinforcments) wel eens dat in de replay een worm anders viel als in het normaal zeg maar, en zo won het andere team dan, dat is wel lollig. Eerst de een blij, dan weer pissig

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 20:28
Die UT bug van het door mensen heenschieten heb ik ook regelmatig. Zit je ergens lekker te richten met he snipergun, volledig ingezoomd op iemand, die stilstaat, en schieten maar. Geen ricochets, en geen hits. Met die gast vol in je vizier. Erg vervelend. >_<

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 15:44
In stunts kon die indy op topsnelheid nergens door afgeremd worden :) gras, hellingen, hek, maakte allemaal niets uit, dat ding bleef gewoon gassen :)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik vond in Ceaser (1,2 of 3)wel een leuke fout op de kaart van Europa. Flevoland stond er op. Volgens mij heeft Ceaser in die tijd lang moetn zoeken voor hij dat stukje vond ;)

Verwijderd

In B&W in level 3 als je dan (gloof ik)in het 3e dorp die wolven krijgt,Dacht ik slim te zijn en zet hekken neer waar die wolven langs gingen.Die stomme kut beesten liepen gewwon door het hek heen :(

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 10:43 schreef Wirf het volgende:
In stunts kon die indy op topsnelheid nergens door afgeremd worden :) gras, hellingen, hek, maakte allemaal niets uit, dat ding bleef gewoon gassen :)
In stunts kon je ook door zelf een baan te bouwen met 3 van die springschansen achter elkaar gelanceerd worden...

Dan moest je vol gassen, en bij de laatste schans raakte je net met je voorwielen de schans nog zodat je met een noodvaart recht omhoog ging >:)

En dan ook echt belachelijk hoog... duurde wel een minuutje voordat je op het hoogste punt was en weer naar beneden ging :)
En dan kwam je uiteindelijk na 2 minuten met de neus recht in de grond terecht.

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

(overleden)
Op maandag 07 mei 2001 12:11 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

In stunts kon je ook door zelf een baan te bouwen met 3 van die springschansen achter elkaar gelanceerd worden...

Dan moest je vol gassen, en bij de laatste schans raakte je net met je voorwielen de schans nog zodat je met een noodvaart recht omhoog ging >:)

En dan ook echt belachelijk hoog... duurde wel een minuutje voordat je op het hoogste punt was en weer naar beneden ging :)
klopt ja, dat was altijd errug grappig. Zit je maar te wachten en te wachten tot je eindelijk weer es vaste grond onder de wielen hebt. :)

Ik speel het bij mijn neefje nog wel es (hun pc kan dat net aan :P)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 07 mei 2001 12:11 schreef PsyFlux het volgende:

Jaahh.. Da''s pas the shit :)

In silpheed zat een bug waardoor je vanaf level 3 ineens naar het eindlevel kon springen.. was veel geram met de esc-toets, dat wel maar dan was ie ook best te doen..

Verwijderd

En heeft er weleens iemand met carmageddon 1 vol gas tegen een net iets te laag bord gereden? Of onder een brug en als die brug dan naar beneden gaat, dan gewoon doorrijden. Dan krijg je net zoiets als het eerder beschreven stunts effect, je knalt keihard omhoog en tolt helemaal rond. Das echt niet lekker

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

(overleden)
Of wat ik bij UT ook wel es heb, dan knal ik de enemys flagcarrier overhoop, en dan valt de vlag in de muur!
En dan soms met een beetje geluk, dan kun je hem aan de andere kant weer oppikken! :?

• Rody
  • Laatst online: 26-01 16:23
Project IGI heeft super veel bugs |:(

loop je een barack in. niks te zien. of een paar ventjes en knalt ze dood.

loop je weer weg, gaat het alarm af. komen er weer ventjes uitrennen.

met die Level Re-suply in de baracks.
komen ze er onophoudend eruit komen. hoeveel je er ook neerschiet. ze blijven komen |:( |:(

das echt jammer

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-02 22:09

Wildfire

Joy to the world!

In SimCity 3000: auto''s die op een rijstrook zomaar van richting veranderen.... raar dat er geen massale verkeersongelukken voorkomen in mijn stad... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• BC3 Victim
Het valt me wel op dat die bugs steeds ergerlijker zijn geworden...

Bij de eerste games (Stunts:D) waren ze meestal wel grappig, en had je er niet zo vaak last van (ok, die van worms was &*@$)

Ik loop me nu echter telkens te ergeren als ik een fout in een spel zie....Vooral de idiote acties van de AI...en die bug van unreal is ook ^**%#%...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• pica
Ik heb wel eens gehad met BoD dat mijn arm geslaht werd, mijn knight speelde dan de animatie af dat hij graakt word, alleen mijn arm was een kwartslag gedraaid!
Dus ik zat heel de tijd met mijn eigen zwaard door mijn hoofd te steken, tot ik dood was, dan was het weer normaal.
1 keertje maar gehad trouwens.
En bij BoD zijn bij mij ook de textures fucked up. Het lava is groen ipv rood!

Steam

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Foutjes in sims?

Ik durf het wel aan om het hele wagenmodel van games als GP3, F1RC etc etc een grote flop te noemen.

Heusinkveld Engineering

• BC3 Victim
Oh my god Lister

zelfs op dit forum:D

Verwijderd

HAHA maar ach het is toch zo? >:)

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 18:02 schreef Lister_Storm het volgende:
Foutjes in sims?

Ik durf het wel aan om het hele wagenmodel van games als GP3, F1RC etc etc een grote flop te noemen.
maak voor de lol eens zelf een model :)

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 18:00 schreef Macros het volgende:
In Stunts vroeger. Won je van iemand, en dan ging je de replay kijken en dan verloor je ineens!
Die vind ik wel heel mooi :)
JAAAAAAHHHH!

Dat vond ik vroeger zooo weird! dan had je zo mooi gestunt en dan knalde je in de replay tegen een gebouw aan en bleef je daar al die tijd verbrand tegenaan staan.. VAAG! dat vond ik wel een leuke ja!

Goed onthouden! :7

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-02 18:59

BeaM-R

Powerrrrr

In need for speed 3 in multiplayer op een netwerkje reed de auto voor je altijd op zijn kop of zijn achterwielen, en dan had je hem ingehaald en springt ineens weer voor je, errug vaag :? Was altijd weer spannend om te kijken wie er nou uiteindelijk gewonnen had

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 14:56 schreef vinkie het volgende:
Project IGI heeft super veel bugs |:(
loop je een barack in. niks te zien. of een paar ventjes en knalt ze dood.
loop je weer weg, gaat het alarm af. komen er weer ventjes uitrennen.
met die Level Re-suply in de baracks.
komen ze er onophoudend eruit komen. hoeveel je er ook neerschiet. ze blijven komen |:( |:(
das echt jammer
was volgens mij de bedoeling...

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
In cs_estate kan je aanbellen van binnenuit :) Gewoon links bij de deur staan en use indrukken.
Ook wel een beetje vaag.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• itsoJ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09-2025
In project IGI=> 1e level

binnen in het gebouw waar je als eerste opklimt, dan in de grote kamer voor het prikbord. Vanaf daar kun je de trap op die aan de andere kant van de muur staat!!!

is natuurlijk wel een beetje :?:?:?

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik reed eens in Nascar 2 bumbper aan bumper met allemaal auto''s om me heen, tot ik de auto die voor me lag aantikte, heel erg zachtjes, waardoor hij spinde (wat sowieso al niet kon, zo hard was het niet) en met een enorme snelheid gelanceerd werd en het hele veld inhaalde (ik heb de snelheid gecheckt in de replay, weet niet meer hoe snel maar het was bijna 50% boven de topsnelheid).

Dat was een rare x-perience :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022

Project I.G.I :(

Verwijderd

In Motorhead (dat zeer ondergewaardeerde arcade racespel) kun je op bepaalde plekken muren gebruiken om razendsnel de bochten door te komen (normaal remmen die je af, nietwaar?). Soms ging ik zo hard (vooral op Redrock gebeurde me dat regelmatig) dat ik compleet gigantisch hoog de lucht invloog en de race hopeloos verloor. Online racen tegen newbies was dan ook heel leuk: voordat ze het doorhadden lagen ze al een ronde achter: als je gewoon over de weg reed, kon je never nooit zo snel een rondje afleggen.

Wat ik ook wel een grappige vindt (nou ja, grappig...): in F1RC is het me al een paar keer gebeurd dat ik (bijvoorbeeld) een bocht naar rechts lichtelijk uitvloog (links) om vervolgens bij het weer op de baan komen een zwarte vlag te krijgen (alsof ik die bocht afgesneden had!). Foute boel. F1RC is sowieso waardeloos...

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 10:31 schreef rarzie het volgende:
Die UT bug van het door mensen heenschieten heb ik ook regelmatig. Zit je ergens lekker te richten met he snipergun, volledig ingezoomd op iemand, die stilstaat, en schieten maar. Geen ricochets, en geen hits. Met die gast vol in je vizier. Erg vervelend. >_<
Dit is geen echte bug. Je speelt waarschijnlijk online en dan opeens krijgt het geen informatie meer (internet druk) en dus krijg je een hele hoge ping. Dan zie jij die speler daar nog maar kun je ''m niet knallen of ook niet lopen. Als je toch loopt dan geldt dat niet en zodra je weer verbinding hebt met de server sta je op je oude plekje.

Verwijderd

In Subreme Snowboarding aan het einde van de race ga je door de finish lijn, maar je mannetje (en de rest ook) stuurt automatisch naar links en soms zelfs weer achter de finish, hij is dan wel eerste bijvoorbeeld, maar de tweede die binnenkomt ook met een hogere tijd, en als die ook weer achter de finish komt.... etc. Zo heb ik eens met de computer 4 gastjes die op 1 stonden>:)

In Hidden and Dangerous, ik schuilde achter een muurtje en plotseling stond ik aan de andere kant ervan, ik weer terugwringen door die muur heen, en terug kon dus ook na lang heen en weer lopen en draaien :)

In Plane crazy, als de eerste finishde stond die vierde, de laatste werd eerste etc. Klopte geen bal van

Star trek armada, ik heb een scheepje van de Klingons eens horen zeggen "We are the borg" toen ik hem maakte en af was. Die worden tegenwordig erg snel overgenomen door de borg dus :)

Ski Resort tycoon waar de mannetjes op een enorm steile berg (ongeveer verticaal), omhooglopen alsof er niks aan de hand is.

In Delta Force 3 als je met parashute land op de grond ga je er eerst doorheen en daarna word je op de grond gezet. En nog eentje naast een bunkerte, daar zak je ook door de grond telkens. Was wel grappig, ik hoorde iemand aankomen ging dus achter dat bunkertje liggen en ik zakte door de grond en werd 4 sec weer opnieuw op de vlakte gezet, kon ik die gast in ze rug schieten :)

Simcopter, je kan je mannetjes op enorme hoogtes uit je helicopter gooien en soms leven ze nog ook

Ik weet er zo nog wel een heleboel, maar ik stop nu maar effies weer

• Reigner_Mortem
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
Project IGI:
Ga op een balkon staan van een huis die een kelder heeft.
Als je ergens een lamp aan de zijkant van het huis ziet, probeer er eens op te springen en je zakt zo verder door naar de kelder, dat is nou nog eens handig, ofniet?.

Delta Force 3:
Net na een update. (welke weet ik zo niet, die nieuwste :? )
Je begint in een helichop chop :D
Je moet er dan uit springen, in het water.
val op het water en wordt 30 meter omhoog gekatapulteerd :o. dit herhaalde zich zolang ik weer op het water terecht kwam. (met spatie ingedrukt werden de sprongen gereduceerd naar 5 meter hoogte)
op het land aagekomen .. niks aan de hand.
kwam een ventje tegen schiet hem neer en die gast vliegt echt als een ballon, die net lek gestoken is, tot op X meter hoog en blijft mooi aan de hemel hangen.
dus op een gegeven moment hangen er 15 van die ventjes zo''n 100 of meer metertjes boven de grond.
(zal eens kijken of ik die screens nog heb)
nou jah .. werd je zelf afgeknald dan kwam je gezellig bij die andere ventjes boven hangen ... (wel mooi uitzicht :7 )

en bij delta force 1 kon je ook zo lekker door de bodem zakken .. op een verhoging (huis, muur)gaan liggen en dan opstaan of springen

Verwijderd

Met F1 2000 is het zwaar irritant als je geraakt word door een ander dat je gelijk met je gaffel in de muur ligt (of spint) terwijl de andere gewoon door kan rijden. Zelfs als je met een beetje vaart vol in iemands zijkant rijdt (in een bocht of zo) lig JIJ eruit en rijdt HIJ vrolijk verder...

Met GP3 is dat trouwens wel wat eerlijker, als je em dan een tikje geeft ligt de ander er dan (ook) vaak uit...

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10-2025
Op zondag 06 mei 2001 18:46 schreef Maiar het volgende:
Ik vond het in Thief altijd mooi dat je een wachter`s vriendje af kon maken terwijl je gewoon naast hem stond en ze zo een voor een naar de eeuwige jachtvelden kon sturen
owja dat is ook met project igi zo, zie je 2 gasten naast elkaar staan, snipe je de ene neer, blijft die nadere gewoon voor zich uit staren, lekker dom is dat!

ow in UT level FASE SE heb je in het midden aan de rechter of linkerkant een ontzichtbare muur zitten, zit je op de ene rand en loopt er een enemy op de andere rand wil je met al je rockets die kant op schieten, blaas je jezelf op omdat je tegen die ontzichtbare muur schiet! heel vaag is dat!

en je hebt in dat level ook in de bases(in beide kante) helemaal acheterin zo''n hoekje waar je NIET in kan komen, ook ontzichtbare muur, als de enemy de flag laat vallen en die valt er in, of een wapen kan je hem niet eens pakken! maar je kan wel je translector erin schieten en je "door" die muur heen transporteren. :?

zo zijn er nog wel wat maffe dingen. :)

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10-2025
Op woensdag 09 mei 2001 14:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Project I.G.I :(
ja is irri, komen ze de hele tijd uit zo''n gebouwtje rennen, moet je gewoon naar binnen gaan, en allemaal van die bommen plaatsen die je aan de muur kan zetten. heb je er de eerste paar seconden/minuten geen last meer van ze :)

• BC3 Victim
Wat ook erg fucked up is dat als je f1-2000 speelt met nederlands commentaar en dat als je de ranking krijgt dan zegt ie zeg maar de nummer 1 en 2 goed(goede naam) en dan nummer 3 eddi ervine ipv bv. verstappen ofzo! Zelfde geld voor de constructeurs titel. Met engelse stem klopt het wel.

Of dat je in de laatste ronde van de race bent en dat er dan op je boord radio word geroepen dat je niet naar binnen mag omdat je teamgenoot naar binnen moet terwijl die ook gewoon in de laatste lap is!

Maar wat zeuren we.... :)

• BC3 Victim
in the sims:
moet je een huis van twee verdiepingen bouwen en dan de onderste verdieping weghalen. heb je een vliegend huis :)

in black en white worden de textures wel es door elkaar gehaald. zie je bijvoorbeeld de muur van een huis in plaats van de zee |:(

• BC3 Victim
de demo van network q rally championship: door een rare combo van toetsen in te drukken kun je de besturing ''vastzetten''...op die manier kun je heel hard zijwaarts racen..helaas is die bug eruit gehaald in de volledige versie.

grand prix 2: geen pitstop maken als je banden slijten...worden ze vanzelf weer beter

shogo (echt errug wat bugs betreft):
1) openzwaaiende deuren kunnen je dood worden!
2) als je een maatje mee moet nemen in de lift gaat die zweven, soms wordt-ie geplet door de lift of hij/zij staat vast in de liftschacht.
3) Je kunt zelf bij de zijkant van een lift naar beneden vallen
4) soms kun je per ongeluk buiten de map komen
5) de laatste baas doet niks als je op afstand blijft staan (lekker makkelijk)
6) maatjes die je helpen schieten jou dood als je in de lijn van hun geweer > vijand staat..dit gebeurt regelmatig want ze lopen recht achter je aan
7) als je de laatste vijand gekilld hebt maar een van de gewone vijanden blijft leven dan zie je vervolgens een cut-scene waar er rustig gepraat wordt terwijl de vijandelijke robot lekker doorgaat met schieten.

Pagina: 1