[BC3] gameboy advanced

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Aandelen Sega ofzo... :+

Verwijderd

Will alleen ff me gal spuwen over dit ding
eerst pesten ze sega en atari weg met een goedkoop K*T zwart wit spelcomputertje
vervolgens brengen ze bijn 10 jaar later zelf zoon ding op de markt met exact dezelfde specificaties als de LYNX of gamegear :( :( :(
:r :r :r allemaal boycotten dat ding bah...

Verwijderd

Nee heb zelf een LYNX hier nog liggen en dat ding werkt nog steeds 100% maar dit is dus een echt voor beeld van oneerlijke concurentie

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:15

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

niet fokken met de Game Boy he?

Van dat "goedkoop K*T zwart wit spelcomputertje" zijn er toevallig wel miljoenen verkocht en dat kan je van die Sega en Atari gevallen niet zeggen. En dat kan je wel pesterij van Nintendo noemen, maar imho (en volgens mij velen met mij) is/was de GB gewoon beter en goedkoper en (belangrijk!) waren/zijn de spelen gewoon beter.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 21:44

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb uren achter mijn gameboy versleten.
Zelfs meer dan achter mijn snes.
Echt verslavend.
Ruim 400 spellen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Eegee
  • Laatst online: 14-02 19:49
Heb ook een Lynx en vond ''t ook niks die GameBoy en dat ze nu doen alsof het ''nieuw'' is, een kleuren handheld. Wat dat betreft ben ik ''t eens met realcoyote.

Maar het is gewoon zo dat Atari niet echt geweldige marketing deed en de spelletjes idd gewoon minder aansloegen (mario mario jippie...). Maar de Lynx was toendertijd technisch gezien vele malen beter dan de GameBoy.

• Passenger
  • Laatst online: 07-02 16:31
ik heb ook een lynx! die dingen roelen! een game boy color haalt et dr echt niet bij.. ben benieud wat die adv. gaat doen..

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:57

Flexx

This side up

Zelda en Wario vs. Bomberman zijn cool op de gameboy.

Maar ik had idd. liever een Sega Gamegear gehad.

Verwijderd

Lynx rulet echt hard, California Games op de lynx ga je echt van kwijlen, ik denk dat ik het nu nog leuk zou vinden.

Verwijderd

Dan mag de GameBoy wel dezelfde specificaties ebben als de lynx of gamegear, maar hij''s wel beter!
Het zijn alle drie portables, en dat zie je bij de GameBoy het meeste terug. Dit is de kleinste van de drie, die je makkelijkker in je handbagage mee kan nemen. De andere twee (vooral lynx) zijn stukken groter uitgevallen. Ik was de lynx/gg allang vergeten, totdat ik ze hier net weer tegenkwam. Ook worden ze niet meer verkocht, de gameboy nog wel. Dat wil imho toch wel wat zeggen over de kwaliteit van gameboy, ookal zijn ze naar jouw inzicht fout bezig.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De gameboy advanced rulet toch wel erg hard hoor.
heb je dat filmpje van tony hawk op de GBA gezien? :9~

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-02 22:02
Ik heb al gespeeld met dat ding en ik moet zeggen :9~, echt COOOOL

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• BC3 Victim
is ie al in nederland te koop?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:57

Flexx

This side up

Met de lynx en GameGear kan je in het donker gamen. Met de Game boy advanced heb je nog steeds een lampje nodig die heel het beeld verneukt door de reflectie van het licht.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat zeur je nou man..

:9~ MARIO KART OP EEN HANDHELD :9~

:)

Verwijderd

Gameboy Advanced heeft wel erg coole features in combinatie met de Gamecube . Zoals : Met je controller speel je bijvoorbeeld fullscreen enkel Zelda en op je GA krijg je inventory , minimap , enz... . Is toch wel innovatief of niet ?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op vrijdag 04 mei 2001 23:54 schreef Flexx het volgende:
Met de lynx en GameGear kan je in het donker gamen. Met de Game boy advanced heb je nog steeds een lampje nodig die heel het beeld verneukt door de reflectie van het licht.
De reden hiervoor is omdat zo''n lichtgevend beeldje veel meer energie verbruikt, en je toch vaker bij een lichtbron aan het spelen bent dan in het donker..
Op vrijdag 04 mei 2001 21:50 schreef MGSNK het volgende:
Ik heb al gespeeld met dat ding en ik moet zeggen :9~, echt COOOOL
Ik ook .. ook al een beetje gemultiplayerd.. was inderdaad wel leuk...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Bigs
  • Niet online
Op zaterdag 05 mei 2001 00:01 schreef real_raichu70 het volgende:
Gameboy Advanced heeft wel erg coole features in combinatie met de Gamecube . Zoals : Met je controller speel je bijvoorbeeld fullscreen enkel Zelda en op je GA krijg je inventory , minimap , enz... . Is toch wel innovatief of niet ?
Not really.. kan met de Dreamcast + een raar klein dingetje ook.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

nEEEEEEEeeeeee, GBA rulezzzzzzzzzzz.
Je moet eerst ff naar de filmpjes kijken en dan kan je je mond echt niet meer open doen.
Het beeld is gewoon VET.
Daar kan geen lynx of iets anders tegenop. DUssssss .
GBA :9~

• BC3 Victim
Op zaterdag 05 mei 2001 00:48 schreef BOMBER het volgende:
nEEEEEEEeeeeee, GBA rulezzzzzzzzzzz.
Je moet eerst ff naar de filmpjes kijken en dan kan je je mond echt niet meer open doen.
Het beeld is gewoon VET.
Daar kan geen lynx of iets anders tegenop. DUssssss .
GBA :9~
Mee eens, dat THPS 2 filmpje is zooo cool
Hé heb jij niet ook een GBA bij mp3speler.nl besteld? ben benieuwd ofie komt, hoop het wel

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

ja ik heb ook besteld.
ik wacht vol spanning op een bericht van mp3spelers. IK wacht en wacht maar dan heb ik eindlijk gba:9~

• Passenger
  • Laatst online: 07-02 16:31
Op vrijdag 04 mei 2001 21:43 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Lynx rulet echt hard, California Games op de lynx ga je echt van kwijlen, ik denk dat ik het nu nog leuk zou vinden.
BMX, dat surf spelletje, skate-boarding, bal hoog houden... ja, ik ken ze ook nog :) en t blijft leuk!

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 21:43 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ja die heb ik ook nog liggen :)
Die was echt wel kewl met BMX en Surfing enz..:9

Wel een nadeel vond ik dat hij die 6 batterijtjes zo snel leeg had.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op vrijdag 04 mei 2001 21:22 schreef realcoyote het volgende:
gamegear :( :( :(
Das lang gelden; die ligt hier nog ergens in een kast!

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 09:17 schreef Dutch_man het volgende:

[..]

Ja die heb ik ook nog liggen :)
Die was echt wel kewl met BMX en Surfing enz..:9

Wel een nadeel vond ik dat hij die 6 batterijtjes zo snel leeg had.
Daarom was het zo kewl dat mijn accu boormachine mechanisch stuk ging! Lader en Accu waren nog perfect en precies hetzelfde voltage als de Lynx. Draadje met lynx adaptor stekker eraan gesoldeerd, Accu in mijn binnenzak en Lynx in de hand... Ging iets van 48 uur mee op een volle lading.

Verwijderd

Het zijn alle drie portables, en dat zie je bij de GameBoy het meeste terug. Dit is de kleinste van de drie, die je makkelijkker in je handbagage mee kan nemen. De andere twee (vooral lynx) zijn stukken groter uitgevallen.
Let wel er zit bijna 10 jaar leeftijd verschil tussen deze 3 handhelds dus mag een gamegear of lynxs een beetje groter zijn en wat meer prik gebruiken :9

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Thuis hebben we 3 lynxen en bijna alle spellen :), op wat nieuwe en ''stomme'' spellen na. Echt ''s werelds zo''n LYNX.

Hockey is mijn favoriet!

• Bart
  • Laatst online: 15-02 11:41
ik zou graag de url van die filmpjes van de GBA weten. Ik wil ze ook wel eens zien.

iemand?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

heb een gamegear gehad en een lynx...
hadden allebei lekker beeld. en gaaf dat ze waren!!
. voor de game gear had ik nog die apparte tv module.!. die was ook leuk dan kon je tv kijke op je GG .. maar jah. die gba is net zoiets als een snes. miss wel beter. dus vergelijke kan je eignelijk niet....

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben nu toch ook wel een beetje benieuwd naar dat filmpje...

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

heb nooit op een gamegear of lynx gespeeld, maar heb zelf een gameboy, en ben er nog steeds verslaafd aan. ik gebruik dat ding vaak op vakantie, en dat komt omdat die spelletjes gewoon zo leuk zijn. Als die GBA nou niet zo duur was zou ik er een kopen...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

kicked/to.spielerei

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 09:30
Ik ben eerlijk gezegt niet zo''n spelcomputer menneke...:) Doe mij maar een PC, valt tenminste wat aan te tweaken >:) Maar om eerlijk te zijn: Doe mij dan maar dat kreng van Philips (ruim 15 jaar oud). Ik weet de naam niet meer, maar ik meende toch dat ie van Philips was. Het was een soort Atari achtige spelcomputer waar ik (bij mijn neef) veel uurtjes achter versleten heb --> Lekker snaken & Strippokeren :+ (alleen jammer dat op een of andere manier er in het spel strippoker een bug zat: laatste frames wilde het kreng niet afspelen :( Begon net kewl te worden >:))

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08-2025
Wat mij opvalt aan dit hele verhaal is dat er maar 1 iemand een beetje wakker is om zich te realiseren dat het leeftijdsverschil tussen de GameGear/Lynx en de GBA "lichtjaren" is... Je moet dus eigenlijk de GG/Lynx/Gameboy met elkaar vergelijken, en dan kom je tot de conclusie dat die gekke Lynx van Atari het beste is... Ik bedoel, alles zit erop en eraan, en je kunt zelfs een linkshandige ermee laten spelen... :?

Het probleem van de GG/Lynx was nu eenmaal dat de batterijen snel opgingen, omdat het apparaatje zelf zijn lichtopbrengst had. Dat was een gewaagde zet, en ze hebben verloren (mede ook dankzij slechtere marketing als Nintendo, slechtere connecties met software producenten).

Nu komt Nintendo met een Color uit, durft logischerwijs niet met een app. te komen dat zijn eigen lichtobrengst heeft (heeft 2 concurrenten de boot in zien gaan vanwege dat), en iedereen roept hoe fantastisch ie is... Tuurlijk, wordt vet apparaat, maar het echt goeie vd andere twee is dat je die, zoveel jaren later, nog steeds met de GBA kan vergelijken. En ook dan nog zijn ze super, maar helaas zijn er niet de echt spelhits op te vinden, die wel op de GBA te vinden zullen zijn, en dat is wat het verschil is... ;)

.... Ik weet het ook niet

• BC3 Victim
Gameboy consoles verkopen: 110 miljoen exemplaren, deel van de gamesverkopen op de totale markt: 27%.

Dan kun je best zeggen dat een paar apparaten van vroeger (zoals de Lynx) beter waren, maar Nintendo heeft het het beste gedaan. De gameboy is het grootste en meest succesvolle gamesplatform dat er is. Omdat Sega en Atari vroeger hun systemen hebben laten floppen een reden noemen om nu de GBA te boycotten is de grootste kolder die je maar kan bedenken.

Ik heb sinds februari hier twee GBA devkits staan en dat machientje is dus echt fantastisch :9~ Tony Hawk heb ik al kunnen spelen vanaf het prille development stadium, en dat spel is gewoonweg geweldig! Boycotten? Echt niet! KOPEN dat ding!

Ruud.

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 11:28 schreef HardWired het volgende:
Gameboy consoles verkopen: 110 miljoen exemplaren, deel van de gamesverkopen op de totale markt: 27%.

Dan kun je best zeggen dat een paar apparaten van vroeger (zoals de Lynx) beter waren, maar Nintendo heeft het het beste gedaan. De gameboy is het grootste en meest succesvolle gamesplatform dat er is. Omdat Sega en Atari vroeger hun systemen hebben laten floppen een reden noemen om nu de GBA te boycotten is de grootste kolder die je maar kan bedenken.

Ik heb sinds februari hier twee GBA devkits staan en dat machientje is dus echt fantastisch :9~ Tony Hawk heb ik al kunnen spelen vanaf het prille development stadium, en dat spel is gewoonweg geweldig! Boycotten? Echt niet! KOPEN dat ding!

Ruud.
Tony hawk op dat ding???
HAAH in 2d zeker!!

• BC3 Victim
Op zondag 06 mei 2001 08:04 schreef mbvisiontt het volgende:
Nu komt Nintendo met een Color uit, durft logischerwijs niet met een app. te komen dat zijn eigen lichtobrengst heeft
Nintende heeft al lang een gameboy color hoor :? .

Ik heb zelf een gameboy color en ik moet zeggen dat je bijna geen last hebt van het ontbreken van backlight. Ik ben 4 weken naar Australië geweest en ik heb 1 keer de batterijen moeten vervangen, en ik speelde 2 uur per dag.

30 uur op 2 hema batterijtjes is wel mooi :Y)

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 11:58 schreef Gizz het volgende:

[..]

Nintende heeft al lang een gameboy color hoor :? .

Ik heb zelf een gameboy color en ik moet zeggen dat je bijna geen last hebt van het ontbreken van backlight. Ik ben 4 weken naar Australië geweest en ik heb 1 keer de batterijen moeten vervangen, en ik speelde 2 uur per dag.

30 uur op 2 hema batterijtjes is wel mooi :Y)
De hema baterijen zijn ook de beste!!

Maar heeft de Gbc geen backlight??
Das wel naai! :( Dan moet ik maar zoon Gba kopen!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Tony hawk op dat ding???
HAAH in 2d zeker!!
Mariokart is toch een mode7? da''s practisch 3d

micheljansen.org

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op zondag 06 mei 2001 11:34 schreef noXic het volgende:

[..]

Tony hawk op dat ding???
HAAH in 2d zeker!!
So :? wat verwacht je dan, een Geforce 3 speciaal voor de GBA ontwikkeld ? Dream on....ik heb ''t filmpje bekeken en je ziet ''t vanuit een isometrisch standpunt, ziet er zeer gelikt uit, ik raad aan iedereen bovenstaand filpmje te bekijken, dan zie je wat de GBA in zijn mars heeft :)

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 12:05 schreef kazuka het volgende:

[..]

So :? wat verwacht je dan, een Geforce 3 speciaal voor de GBA ontwikkeld ? Dream on....ik heb ''t filmpje bekeken en je ziet ''t vanuit een isometrisch standpunt, ziet er zeer gelikt uit, ik raad aan iedereen bovenstaand filpmje te bekijken, dan zie je wat de GBA in zijn mars heeft :)
Dat filmpie doet het bij mij niet!!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Doe mij dan maar dat kreng van Philips (ruim 15 jaar oud). Ik weet de naam niet meer, maar ik meende toch dat ie van Philips was. Het was een soort Atari achtige spelcomputer
een MSX? cool die dingen ;)
met floppy''s en cartridges ofzo

en zork, niet iedereen hier heeft genoeg geld en ruimte om z''n pc mee op vakantie te nemen, en een laptop is niet fatsoenlijk te tweaken, dus dan volstaat een GBA perfect.

Ben het ermee eens dat de lynx en de gamegear eerder waren, maar het is toch hun eigen schuld dat ze geflopt zijn, hadden ze maar betere spellen moeten maken...

micheljansen.org

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 17:12
heb een lynx en een originele gameboy gehad. die lynx vrat batterijen, je zag niks in het zonlicht (zelfs met een kappie dat ik ervoor had gekocht) en de spellen waren pruts.
gb was echt 100x beter.

nu heb ik een gb color en die ruled echt. batterijen gaan echt super lang mee! afgelopen zomer heb ik hem gekocht en vorige maand is net het 1e setje opgegaan. heb er best veel meegespeelt.

wanneer komt trouwens die niewe zelda op de gb?

Verwijderd

Jongens, doe het nou goed...

Koop een Ipaq...

Gooi Windows CE/PocketPC eraf en vervang het door Linux for Ipaq (schijnt te bestaan).

Installeer al die vele emulatoren, zoals NES, SNES, Genesis, Gameboy emulator, MAME en zelfs SIERRA adventure interpreter (QFG of Larry op je HANDHELD, THINK about it! :D ) op dat ding en GAAN! Met een 240x320 color display!

En nog een root shell ook... Wat wil je nog meer? :9~

Daar kan geen Lynx, Gamegear, of Gameboy tegenop, believe you me. En bovendien kun je op die andere dingen totaal niet tweaken. :(

Verwijderd

De Lynx zuigt, de batterijen waren in een mum van tijd leeg. Over de gamegear zal ik het maar helemaal niet hebben.
Ten tweede was de lynx veel te groot voor een handheld, maar het belangrijkste : Er waren helemaal geen goede spellen. Owk enkele waren wel leuk, maar in vergelijking met het gameboy aanbod was (is) het helemaal niets.
Zal het mij wat boeien dat de gameboy zwart wit is. Ik speel liever een goed spel in zwart wit dan een klote spel in kleur.

2 vrienden van mij hadden hun gameboy geruild voor een Lynx, en een spijt dat ze achteraf hadden ! :)

Verwijderd

ik vind de kwaliteit van de gamegear en de gba gelijk...
en dan nog te bedenken dat ik de gamegear al 7 jaar geledenm ofzo had...

marja de gba is wel veeeel kleiner en compacter en heeft 2 knoppies meer

• BC3 Victim
Op zondag 06 mei 2001 12:02 schreef noXic het volgende:

[..]

De hema baterijen zijn ook de beste!!

Maar heeft de Gbc geen backlight??
Das wel naai! :( Dan moet ik maar zoon Gba kopen!
Ik wil je niet teleurstellen, maar de GBA heeft ook geen backlight...dat vreet namelijk de meeste power. Het is wel een ander scherm dan de GBC want ik merk er vrij weinig van moet ik zeggen, goed speelbaar hoor!

En Tony Hawk is echt super! Het is inderdaad isometrisch gemaakt en speelt net zo lekker als de ''volwassen'' versies van het spel. De Engine waar Vicarious dat op heeft gebouwd is geweldig! (ja ik ben nu al een fan)

Oh ja...ff muggeziften over het topic (of is het nou muggeNziften?): het is GameBoy Advance...niet Advanced

• Hyperbird
  • Niet online
De marketing van nintendo is gewoon heel goed maar ze verkopen crap, gaan eerst de gameboy helemaal maar dan ook echt helemaal uitmelken.
Dan komen ze met een geval waar de concurent 7 jaar geleden al mee kwam.

En nog verkopen ze het meeste, erg knap maar niet cool.

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 15:54 schreef Hyperbird het volgende:
De marketing van nintendo is gewoon heel goed maar ze verkopen crap, gaan eerst de gameboy helemaal maar dan ook echt helemaal uitmelken.
Dat heet commercieel denken, en zorgen dat je zoveel mogelijk winst maakt met zo min mogelijk investeringen: de primaire doelstelling van elk bedrijf.
Dan komen ze met een geval waar de concurent 7 jaar geleden al mee kwam.

En nog verkopen ze het meeste, erg knap maar niet cool.
Misschien niet cool maar inderdaad erg knap, maar weinig mensen staat stil bij het feit HOE knap dat is. 1 foutje maken en de concurrentie kan het zomaar winnen, zie de Playstation (gebouwd in opdracht van Nintendo). Met de opmerking dat ze crap maken ben ik het sowieso niet eens, de GBA is een prachtig machientje imho.

R./

Pagina: 1