[BC3] Half-Life via Proxy?

Pagina: 1
Acties:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11 22:44

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Is het mogelijk om Half-Life via een proxy (in dit geval wingate) te spelen? We zitten hier namelijk op een LAN en we hebben dat progje HLPROXY uitgeprobeerd maar dat werkte van geen kant.... plz help!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:54
Ja kan, zet de betreffende udp porten open. Ik weet ze niet uit mijn hoofd.

| I've got permission to color outside the lines |

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
en dan???

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Dan kan je spelen :)

Halflife en CS gebruiken default poort 27015 UDP, maar je kan beter een range van 27000 to 27020 ofzo nemen omdat er zeer veel server zijn die niet op de default poort draaien.

Deze poorten hoef je alleen maar naar buiten op tezetten naar binnen is dat niet nodig.

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zoek eens op google, zo heb ik ook een tijdje geleden de poorten gevonden die je open moet zetten. Zijn er geloof ik zelfs meer dan de 27??? range.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Jaja dat zal allemaal wel maar kan iemand me precies uitleggen hoe ik van een gewone Half-life client en een dedicated server met proxy en alles, hoe ik daarvoor alle instellingen moet deon om het aan de praat te krijgen? Thnx

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
niemand?

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Hey gamer ;)

Ik speel HL over die bewuste HL proxy. Hij werkt degelijk (alleen soms werkt ie niet, ik weet niet hoe dat komt)

Nu ja, wat je moet doen is hetvolgende :
1. Je zoek je favoriete server, je noteert zijn IP. Dan start je HLproxy.

2. HLproxy : je gaat naar mappings => daar typ je je server in. Er komt zoiets als : 192.168.100.1 : 2016 (vb). herhaal dit zoveel als je clients hebt dus als je er drie hebt dan vul je driemaal die server in dan komt er te staan :
192.168.100.1 : 2016
192.168.100.1 : 2017
192.168.100.1 : 2018

3. Ga naar je clients en vul daar één van deze IPs in :). Let op ! : elke client moet een apparte poort gebruiken. Het duurde nogal voor ik daarachter was maar ok :)

Voila da is''t, is er iet onduidelijk ofzo laat het weten,

Greetz

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 15:41
maar inplaats van hlproxy te gebruiken kan je ook gewoon udp mappings maken in wingate.

ga je gewoon naar services taqb, en maak je ene nieuwe udp mapping service, dan bovenstaande invullen, en klaar!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij zou je alleen poorten moeten mappen als je een server wilt starten..vaag

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Op woensdag 02 mei 2001 16:19 schreef Maiar het volgende:
Volgens mij zou je alleen poorten moeten mappen als je een server wilt starten..vaag
Naar mijn weten klopt dit idd...
Als je wil spelen op clients hoef je volgens mij met wingate/sygate verder ook nix in te stellen.
Je hoeft dan dus alleen als je een server wil draaien poort 27015 door te pipen naar het IP waarop je een server wil draaien.

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Als je met 1 pc wilt spelen achter NAT (winroute, enz) dan hoef je niks te doen wil je met meerdere pc tegelijk spelen op het internet dan heb je toch echt die hlproxy nodig.

Placebo

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ok allemaal bedankt. Ik begrijp het nog niet 100% maar ik kom er wel uit :)

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 12:34 schreef Dieter het volgende:
3. Ga naar je clients en vul daar één van deze IPs in
Hmm.. hoe doe ik dat? :) In die woncomm.lst ofzo?

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
ha ja das juist.

Eerst moet je HL duidelijk maken dat ie een proxy moet gebruiken door dat proggie te starte dat erbij zit (een vbs bestand ogf zoiets) en dan add je de gemappede servers in HL zelf ...

Ik hoop dat het wat duidelijk is ;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Op donderdag 03 mei 2001 01:35 schreef _Placebo_ het volgende:
Als je met 1 pc wilt spelen achter NAT (winroute, enz) dan hoef je niks te doen wil je met meerdere pc tegelijk spelen op het internet dan heb je toch echt die hlproxy nodig.

Placebo
Ik heb dus sygate hier (doet toch hetzelfde als winroute??) en ik speel regelmatig met 3/4 mensen op 1 server CS. Ik heb geen regeltjes hiervoor aangemaakt...ook vrienden met syagte spelen zonder probleem met meerdere mensen tegelijk..
Nogmaals, ik heb dus slechts 1 regeltje aangemaakt..alleen om mijn pc als server op te zetten..

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1