[BC3] Magic deck

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik ben al een hele tijd gestopt met Magic: the Gathering, omdat het te duur was. Maar nu ik het programmaatje Apprentice voorbij zag dwalen, kon ik het me niet laten om m''n oude doos stampensvol met kaarten naarboven te halen en eens te kijken wat ik ervan kon maken. Na wat snuffelen door de kaarten heb ik volgend deckje gamaakt. Is dit wat?(Het is nl. al zo''n 2 jaar geleden)
// Combo''s
1 Kismet
1 Meekstone
1 Serra''s Blessing
// Creatures
1 Abu Ja''far
2 Clone
2 Sibilant Spirit
1 Man-o''-War
4 Serra Angel
2 Archangel
3 Savannah Lions
2 Wall of Nets
// Enchanted Creatures
2 Spirit Link
2 Control Magic
// Enchantments
3 Soul Barrier
2 Legacy''s Allure
// Artifacts
1 Library of Leng
// Instants en Interupts
3 Congregate
1 Desertion
4 Capsize
4 Disenchant
4 Counterspell
2 Unsummon
// Sorcery
2 Wrath of God
// Lands
5 Island
5 Plains
4 Mishra''s Factory
1 Wall of Resistance
1 Urza''s Tower
1 Urza''s Power Plant
1 Urza''s Mine

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20

spok9

Groen...

Magic sucks! Wel leuk deck BTW...

edit: typo |:(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

ik vind er te weinig land in zitten. Het kan te lang duren voordat je wat op tafel hebt liggen op die manier.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mooi deck, ik heb een kickass wit deck nog liggen met serra angels, crusades, castles en griffins + 2 moxen + disenchants en swords 2 plowshares en reprisal. Als ik het nog goed weet, en natuurlijk ook 2 hands of justice
+/- 1/3 van je deck moet land zijn

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:30
10 plains
8 islands

2 serra angels
4 savannah lions
4 white knights
4 holy strength
4 empyrial armor
4 swords of plowshares
4 reprisals

4 counterspells
4 rewinds
4 force of will
2 time warps

Sterk deck, gebruik plowshares voor het killen van creatures met power <4, reprisals voor de heavy duty beesten.

Irritante creartures, spells, enchantments met een counterspell tegen houden (maakt niet uit welke).

De savannah lions en white knights zullen snel veel damage uitdelen.. vooral met de holy strnegths en empyrial armor.

De serra angel zal je goed doen om lekker aan te kunnen vallen en toch goed te kunnen verdedigen.

het is een sterk deck, je kunt er goed mee spelen. het is snel en effectief.

Try it is to love it...

I want to live forever, so far.. so good.

• Bart Coppens
Bedankt, die ga ik eens proberen :)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• Warbringer
Op maandag 30 april 2001 15:53 schreef spok9 het volgende:
Magic sucks! Wel leuk deck BTW...

edit: typo |:(
Je kent het spel (anders weet je niet of het een leuk deck is) maar toch zuigt het ?

Waarom heb je het dan gespeeld ?

Verwijderd

Tis alweer een tijdje geleden, maar het killer deck van mij.

4 breeding pits
4 bad moons

4 buries
4 dark rituals (mocht toen nog)
4 unholy strenghts

4 royal assasins
4 sengir vampires
4 nettling imps
2 minions of leshrack(o.i.d)
4 will ''o the wisps

4 arena''s (tof!)
18 swampjes.
B-)

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Magic _was_ leuk... jammergenoeg is het tegenwoordig echt een commerciele shitzooi. Al jaren, eigenlijk.

Maar ach... Ik heb me tijdens de black summer nog aardig vermaakt met m''n Necrodeck :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Op maandag 30 april 2001 18:59 schreef Yoozd het volgende:
Tis alweer een tijdje geleden, maar het killer deck van mij.

4 breeding pits
4 bad moons

4 buries
4 dark rituals (mocht toen nog)
4 unholy strenghts

4 royal assasins
4 sengir vampires
4 nettling imps
2 minions of leshrack(o.i.d)
4 will ''o the wisps

4 arena''s (tof!)
18 swampjes.
B-)
Die karma''s zijn toch handig in mijn sideboard :D

PSN

Verwijderd

hmm ik speelde een tijdje puur groen. Kan je hele leuke dingen mee uithalen. Ben later overgestapt op een zwart/wit deck welke nog sterker was.

• Warbringer
Black&White decks kick ass!

Heb er ook een gehad, thema was "graveyard shift"

Er zaten allemaal beesten in die als ze dood gingen weer vanzelf naar mijn libary, hand, in to play gingen. Of ik had kaarten die dat effect bewerkstelligen (ressurrection, miraclous recovery) en dan black voor het wasten van de vijand(elijke beesten).

Verwijderd

Mijn killer ass-deck.

4 black vise
4 howling mine
1 Mox... (zwart)
1 mox... (Blauw)
1 black lotus

4 time walk''s
2 time twister''s
2 mind bomb''s
4 ancestrall recall''s

2 black knight''s
3 dark ritual''s
4 terror''s
3 animate dead

en dan tot de 60 kaarten bijvullen met swamp''s en Island''s.
De tactiek van de deck was dus duidelijk kaarten overkill. Simpel maar effectief.
Weinig creatures, vaak de sterke van de tegenstander gebruiken (animate dead, of heet het anders?). Sorry als ik de namen verkeerd heb, maar het is ook al heel lang geleden. De regels waren ook anders, want de helft van deze kaart mag je zeker nu niet meer gebruiken?
Als iemand trouwens nog een goede plaats weet om mijn kaarten te verkopen, laat het me even weten alsjeblieft.

(edit/) Naam veranderd van sommige kaarten (/edit)

• Warbringer
Klopt..

dark knights moet zijn Black knights denk ik

En black vise etc. die zijn restricted voortaan.

• nexus
  • Laatst online: 06-04-2023

nexus

VV Kloetinge (768735)

Op dinsdag 01 mei 2001 10:38 schreef ykhayali het volgende:
Mijn killer ass-deck.

4 black vise
4 howling mine
1 Mox... (zwart)
1 mox... (Blauw)
1 black lotus

4 time walk''s
2 time twister''s
2 mind bomb''s
4 ancestrall recall''s

2 dark knight''s
3 dark ritual''s
4 terror''s
3 animate dead

en dan tot de 60 kaarten bijvullen met swamp''s en Island''s.
De tactiek van de deck was dus duidelijk kaarten overkill. Simpel maar effectief.
Weinig creatures, vaak de sterke van de tegenstander gebruiken (animate dead, of heet het anders?). Sorry als ik de namen verkeerd heb, maar het is ook al heel lang geleden. De regels waren ook anders, want de helft van deze kaart mag je zeker nu niet meer gebruiken?
Als iemand trouwens nog een goede plaats weet om mijn kaarten te verkopen, laat het me even weten alsjeblieft.
damn, als je deze kaarten echt hebt, dan zou ik ze maar eens verkopen, kan je toch aardig wat geld voor krijgen (aangenomen dat je meer kaarten uit die series hebt) bezoek de lokale fantasy winkel eens, koop een inquest ofzo om de huidige prijzen te zien en verkoop ze vervolgens in die winkel of op een magic-tournooi (liggen vaak folders in dat soor winkeltjes)

"one is to the other an other only in that one recognizes the other" -Hegel

Verwijderd

Nu komt een heel stom verhaal en de reden dat ik gestopt ben met magic. Ik was op een beurs geweest in Utrecht en had een toernooi gespeeld (werd 1ste, weet niet meer wanneer het was. Ik denk 1994). Ik heb toen mijn hele deck achtergelaten in de trein. het zet namelijk in mijn rugzak en die was ik vergeten. Nooit meer terug gevonden. En ik balen :'(. Daarom ben ik ermee gestopt. Ik heb toen nog de revised set gespaard en fallen empire''s compleet, maar ik mis die ene deck nog steeds het meest. Ik voel me gelijk weer ;(

• Warbringer
Rebuilding your deck will rebuild your spirit...

try it :) wat heb je te verliezen behalve een hoop geld ? :)

Verwijderd

hmm de nieuwe sets zijn wel bagger ze hebben de hele boel vanaf Portal echt helemaal gemolt vind ik. Visions was ook al niet super. Phasing is echt zo''n bagger idee daarnaast heb je er nog een paar. De oude sets zijn veel beter. Nu komt er elke 2 maanden geloof ik een nieuwe set uit. Je kan niet eens meer normaal spelen aangezien je mega portomonee moet hebben om door te kunnen gaan :(

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik was gestopt toen shadow erbij kwam

PSN

• Bart Coppens
Ik heb eens even gekeken, en de nieuwere sets zijn idd erg bagger. Het haalt de ''magie'' een deeltje weg.

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Dit is een heel stom deck eigenlijk, het is niet leuk om mee te spelen maar 1 tegen 1 win je er wel vaak mee. Principe is simpel, mana sparen en dan een grote fireball of zoiets op de tegenstander gooien:

4 Mana Flare
4 Lightning Bolt
4 Rolling Thunder
2 Volcanic Geyser
2 Kaervaek''s Torch
2 Talruum Minotaur
2 Flame Wave
20 Mountain

Natuurlijk zijn er heel makkelijk decks tegen dit deck te maken, maar over het algemeen had ik toch wel de tegenstander in 5 a 6 beurten dood.

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 21:42 schreef Bart Coppens het volgende:
Ik heb eens even gekeken, en de nieuwere sets zijn idd erg bagger. Het haalt de ''magie'' een deeltje weg.
Ik vind wel dat je met de set Invasion wel wordt "uitgelokt" om met meer dan 1 kleur te spelen. Ik speelde zelf vaak met 1 kleur, maar sinds Invasion speel ik toch meer met een 2 of meer kleuren deck. Ik heb zelfs een 4 kleuren deck gemaakt.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

idd vanaf shadow ben ik ook gestopt

heb voornamelijk 4th 5th en ice age, ook een paar van die volledige sets van Urza''a saga en Urza''s legacy

heb toen met 3 maten nog stad en land afgezocht naar 4th edition packs toen we uiteindelijk een winkel tegenkwamen die nog wat starters had en 2 doosjes vol met 4th expansions hebben we een prijs voor alle gevraagd, wij ff rekeken en hem toen helemaal losgemaakt van 4th >:)>:) hij was niet blij :P

heb meerdere decks, waaronder een multi color deck met veel slivers, errug irri vinden met maten altijd als ik daar mee speel

heb ook wat van die nieuwere decks gekocht maar ben gestopt toen ze idd elke 2 maanden een nieuwe serie uitbrachten

we gaan binnenkort weer een keertje spelen, moet weer ff wat decks maken :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

hmm ik ben tot Weatherlight gegaan daarnaast voor de lol wat unglued gekocht en dat was het wel zo''n beetje...

De oude sets waren gewoon stoer. Al die nieuwe bullsjit moesten ze niet doen. Wel jammer het spel was daarvoor wel leuk om te spelen.

in Die Urza sets zaten toch ook nieuwe dingen :? ik geloof dat er daar ok 2 werden geintroduceerd.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op woensdag 02 mei 2001 14:34 schreef The Dude het volgende:
hmm ik ben tot Weatherlight gegaan daarnaast voor de lol wat unglued gekocht en dat was het wel zo''n beetje...

De oude sets waren gewoon stoer. Al die nieuwe bullsjit moesten ze niet doen. Wel jammer het spel was daarvoor wel leuk om te spelen.

in Die Urza sets zaten toch ook nieuwe dingen :? ik geloof dat er daar ok 2 werden geintroduceerd.
vast wel, ik zla je eerlijk zeggen dat die urza srets bij mij nog steeds in het celofaan zitten :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Unglued is de enige set waarvan ik het jammer vind dat ik hem gemist heb.

Overigens snapten al die newbies die hier toentertijd speelden de hele achtergrond van de unglued grappen niet, wat de lol er alleen maar beter van maakte...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Oh ja ik heb hier ook nog een poisoncounter deck liggen, is leuk om mee te spelen :)

PSN

• Warbringer
Op woensdag 02 mei 2001 15:19 schreef Acolyte57 het volgende:
Unglued is de enige set waarvan ik het jammer vind dat ik hem gemist heb.

Overigens snapten al die newbies die hier toentertijd speelden de hele achtergrond van de unglued grappen niet, wat de lol er alleen maar beter van maakte...
Ik had een keer een zelfgemaakte unglued gezien

mystical butterflies

tap : give target creature +1/+1, first strike, banding, flying or trample.
tap : Punch target opponent
A helpful ability or lawful agression? What will it be?

Ik vonnum wel kewl :-)

Verwijderd

unglued was echt een leuke hebbeset ja. gewoon pure lol vooral bij die newbies :) die begrepen er inderdaad geen ene barst van en vonden die set ook bagger.

Verwijderd

ik heb ook nog gespeeld tot de ungleud, ben nog steeds in het bezit van het big fury monster, bestaande uit twee magic kaarten, echt heel cool, de trots van mijn collectie :)

• Warbringer
Op donderdag 03 mei 2001 14:17 schreef The_oman het volgende:
ik heb ook nog gespeeld tot de ungleud, ben nog steeds in het bezit van het big fury monster, bestaande uit twee magic kaarten, echt heel cool, de trots van mijn collectie :)
wat doet die big fury monster ?

Pagina: 1