binnenkort gaat een vereniging in enschede een rollenspeldag organiseren waar mensen een keer kennis kunnen maken met rollenspellen in het algemeen en een keer een sessie mee kunnen spelen met prefab karakters, zijn er tweakers dit dit interresant lijkt?
Mij ook wat te ver.. En zulke dingen kun je beter met je vrienden spelen, lekker gezellig een avondje AD&Den ofzo
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
Het is best cool ja... maar te ver weg voor me...
ik zelf heb warhammer gespeeld....
paar jaar terug voor het laatst gedaan...
Onze gamemaster kon toch erg goed vertellen!
jammer dat het gedaan is vanwege school en toekomst plannen. P&P RPG''s roelen!
ik zelf heb warhammer gespeeld....
paar jaar terug voor het laatst gedaan...
Onze gamemaster kon toch erg goed vertellen!
jammer dat het gedaan is vanwege school en toekomst plannen. P&P RPG''s roelen!
Een spel als AD&D moet je gewoon met een stel wacko''s een keer spelen (lees vrienden) liefst als iedereen in een melige bui is
Verwijderd
ach het wordt goed bedoelt.
Het is gewoon een kennismaking met AD&D lui. Als je geinterresseerd bent zou ik er zeker naartoe gaan die gasten kunnen ook de basics van het spel aanleren.
Het is gewoon een kennismaking met AD&D lui. Als je geinterresseerd bent zou ik er zeker naartoe gaan die gasten kunnen ook de basics van het spel aanleren.
Verwijderd
Idd. Ik heb het vroeger eens gedaan met wat gasten die nou niet echt boeiend waren. De DM was een zachtegekookt eitje (toendertijd) en kon er helemaal niks van.Op maandag 30 april 2001 14:22 schreef IceStorm het volgende:
Een spel als AD&D moet je gewoon met een stel wacko''s een keer spelen (lees vrienden) liefst als iedereen in een melige bui is
Nog steeds lijkt het me weer eens koel om te doen, maar mensen vinden hier in de omgeving die het spelen en die ook nog enig verstand ervan hebben en die niet al te saai zijn, zijn moeilijk te vinden
het enige nadeel van prefab chars is dat je het coolste weghaalt, namelijk je eigen persoonlijkheid verzinnen en spelen. Als je een beetje creatief bent dan kun je echt de weirdste chars verzinnen.
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
daarom post ik dit ook, om een beetje te pollen, maar puur prefab komt ook niet hoor, je kunt ook gewoon een paar dingen op papier zetten en daarmee werken, zolang de mensen niet gaan nitpicken maar zover ik de DM''s ken doen ze dat niet.
zo voorkom je wel mooi munchkins
zo voorkom je wel mooi munchkins
Ik ben laatste met een groepje vrienden begonnen en zijn nu om de beurt aan het DM''en om te kijken wie het het beste doet.
Melig wordt je vanzelf wel
, maar idd spelers zijn moeilijk te vinden (ik ken verder bij mij op school _niemand_ die het speelt) Dus als je geinteresseerd bent en je hebt vrienden die van fantasy houden zou je idd eens naar zo''n dag kunnen toegaan. Niet alleen leer je dan ook een beetje kennismaken met het spel enzo, maar misschien vinden je vrienden het ook leuk en dan kunnen jullie samen een groep beginnen of zo 
Dan komt het leukste, wie gaat er dm''en?
Bij ons is het echt zo van niemand wil dm''en en iedereen vind een ander dan zichzelf goed
en die vind zichzelf niet goed
Melig wordt je vanzelf wel
Dan komt het leukste, wie gaat er dm''en?
Bij ons is het echt zo van niemand wil dm''en en iedereen vind een ander dan zichzelf goed
Het gaat allemaal uit van een rollenspellen/spellen vereniging, dus we hebben een boel DM''s hoor, wees maar niet bang 
En bijna elk lid (toch wel een stuk of 80) speelt of speelde dungeon, dus ik heb wel het idee dat er wel genoeg spelers zijn op deze wereld.
En bijna elk lid (toch wel een stuk of 80) speelt of speelde dungeon, dus ik heb wel het idee dat er wel genoeg spelers zijn op deze wereld.
Hier komt mijn warhammer char....
Name: Gotrek Gurnisson
Race: Dwarf
Klas: Warrior
Occupation: Troll slayer >>> Nu (toen) Giant slayer
Hight: 1.49M
Looks: Roodharige hanenkam. Overall tatoos! Erug veel littekens. (HAAR moet weer aangroeien want er was een 1ofandere ORC-wizard met zo''n geile vuurbal, de boel verschroeide een beetje.
Wapens: [2-handed Axe Damage+2] [Heavy morning star Damage +3 Weapons skill -15%]
Favo bezig heden: Orcs slayen(veel) Veel dwarfish rootbeer! Veel eten, en veel Orcs slayen en andere Greenzkinz.
Hates: Greenzkinz en elven, Behalve zijn travelmate (elf) Isuldur Criesin.
Favo uitspraak: "Give me a row of Orcisch necks and i am happy for the rest of the day." (eigenlijk een uitspraak van Gimli in LOTR)
Name: Gotrek Gurnisson
Race: Dwarf
Klas: Warrior
Occupation: Troll slayer >>> Nu (toen) Giant slayer
Hight: 1.49M
Looks: Roodharige hanenkam. Overall tatoos! Erug veel littekens. (HAAR moet weer aangroeien want er was een 1ofandere ORC-wizard met zo''n geile vuurbal, de boel verschroeide een beetje.
Wapens: [2-handed Axe Damage+2] [Heavy morning star Damage +3 Weapons skill -15%]
Favo bezig heden: Orcs slayen(veel) Veel dwarfish rootbeer! Veel eten, en veel Orcs slayen en andere Greenzkinz.
Hates: Greenzkinz en elven, Behalve zijn travelmate (elf) Isuldur Criesin.
Favo uitspraak: "Give me a row of Orcisch necks and i am happy for the rest of the day." (eigenlijk een uitspraak van Gimli in LOTR)
hmmmz, kheb ergens nog een vampire karakter liggen
een malkavian
voor wie dat niet weet: dat zijn de meest compleet gekke karakters, daar heb ik best wel veel lol mee gehad zeg
alleen jammer dat zijn hoofd nu op de bodem van een rivier ligt
een malkavian
voor wie dat niet weet: dat zijn de meest compleet gekke karakters, daar heb ik best wel veel lol mee gehad zeg
alleen jammer dat zijn hoofd nu op de bodem van een rivier ligt
laat je hem toch opduiken?
ik heb ad&d op vakantie ff gespeeld en best wel geinig.. alleen ik was bietje slap fighertje en vond het altijd superstoer om vooraan te staan.. ik zat meer in een emmertje bietje zielig tot moes geslagen pulp te wezen dan dat ik aan het vechten was
blup
eeerm
er was weinig wat ik eraan kon doen, wat ik wel leuk vond is dat we gewoon een DM hebben die 2 karakters gewoon zelfmoord heeft laten plegen zonder dat ze het doorhadden, De ene karakter dacht dat hij in de matrix zat en wel ff van dat flatgebouw af kon springen
de andere dacht dat hij een groot insect dat kon vliegen was
kan niet wachten om bij die gast een dungeon mee te spelen.
er was weinig wat ik eraan kon doen, wat ik wel leuk vond is dat we gewoon een DM hebben die 2 karakters gewoon zelfmoord heeft laten plegen zonder dat ze het doorhadden, De ene karakter dacht dat hij in de matrix zat en wel ff van dat flatgebouw af kon springen
de andere dacht dat hij een groot insect dat kon vliegen was
kan niet wachten om bij die gast een dungeon mee te spelen.
* Acolyte57 wijst naar het icontje onder z''n naam
Raad eens welk spel ik speelde?
Raad eens welk spel ik speelde?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Hmmmmmph, dat vind ik nou weer jammer. Als je AD&D doet mag je heus nog wel de moeite nemen om andere grote RPGs te kennen hoor 
Shadowrun dus.
Shadowrun dus.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
aaah
nog niet mee gespeeld vrees ik ,we spelen voornamelijk D&D, GURPS, vampire (en aanverwanten) en nog een eigen systeem : URG.
nog niet mee gespeeld vrees ik ,we spelen voornamelijk D&D, GURPS, vampire (en aanverwanten) en nog een eigen systeem : URG.
Ik speel AD&D... althans, een volledig gemuteerde vorm van wat ooit AD&D was, maar met een nieuw magic-systeem en NWP-systeem; en volgend jaar gaan ook de laatste restanten eruit met een klassenloos Character Creation systeem, en hopelijk een nieuw combat & weapon-systeem, maar dat is nog best pittig verzinnen.
)
Onze party heeft eens een DM gehad die een volledig lineair verhaal had verzonnen en per se de spelers zijn verhaallijn wou laten volgen... ja, dat lukt niet.
Toen een van onze characters een of ander ventje aanviel dat voor zijn verhaal per se niet dood mocht, en hij een critical hit (20) gooide, was het alsnog mis
Maar ja, hij is dan ook maar 1 middag DM geweest. 
(Wie baalt van het AD&D NonWeaponProficiency-systeem of Magic-systeem, of wie gewoon ff een alternatief wil bekijken, kan mij ff mailen.)
Wat is er dan niet leuk aan DM-en? Ik ga het volgend jaar doen, en ik zie er zeg maar verheugd naar uit. (LD heeft nu al zin om zijn spelers voor afschuwelijke morele dilemma''s te zettenBij ons is het echt zo van niemand wil dm''en en iedereen vind een ander dan zichzelf goed
Tja, dat moet je niet hebben.De DM was een zachtegekookt eitje (toendertijd) en kon er helemaal niks van.
(Wie baalt van het AD&D NonWeaponProficiency-systeem of Magic-systeem, of wie gewoon ff een alternatief wil bekijken, kan mij ff mailen.)
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Pagina: 1