Toon posts:

[BC3] AoE spelen met twee modems zonder telefoonlijn :-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag AoE spelen met een huisgenoot die geen netwerkkaart heeft, maar wel (net als ik) een modem en een lange kabel.
Volgens mij is dan alles aanwezig om een multiplayer game te spelen. Toch lukt het niet.. Wie kan ons helpen?

Sander

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:38

Sharky

Skamn Dippy!

ik denk niet dat dat gaat werken.
als je een modem gebruikt moet je bellen. welk nummer bel je dan? geen dus
tenzij je thuis een centrale hebt waarmee je iets kunt fixen maar dat lijkt me niet

een netwerk kaart kost maar 4 tientjes dus laat hem ook eentje kopen. als je veel bestanden uit wilt wisselen koop dan allebei een 100 Mb

This too shall pass

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

je hebt met 2 modems proberen te connecten zonder andere dingen dan 1 kabel twee problemen

Op een telefoonlijn staat de voedingsspanning voor het analoge deel van je modem, die is er niet dus klein probleempje.
Dit kun je oplossen door een hoogohmige voeding van +/- 12V te nemen (een normale adapter/voeding is laagohmig dus werkt niet)

Het tweede probleem is het ring-signaal +/- 60V. Dit krijgt het ontvangende modem, niet dus die detecteerd geen oproep.

Oplossingen....
- Stap over op een seriëlekabel
- Gebruik een prive telefooncentrale
- Gebruik een KPN-centrale (duur)
- Ga naar een echt netwerk.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.