[BC3] Tribes 2 CD kopieren (ik ben in bezit van ''t org.)

Pagina: 1
Acties:

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Topicstarter
Ik wil graag een soort van ''speel''-kopie maken van m''n orginele Tribes 2 CD.. hoe kan ik dat ''t beste doen?

Ik vraag dit omdat ik m''n orginele CD heel wil houden.. besides.. al wou ik em van iemand illigaal kopieren, dan kom ik nog een CD key, Tribes 2 player account en password te kort.. (dus mijn vraag is legaal :))

thnx

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

Wellicht ClonCd; of begrijp ik je verkeerd !

Verwijderd

Lijkt mij ook, zolang het een 1:1 kopie is (m.b.v. bijv. CloneCD) moet je daar geen problemen mee krijgen denk ik. Zolang je maar geen gebruik hoeft te maken van "fixed" executables (de NO-CD patches e.d.) om compatibiliteit te behouden met het update-programma van Sierra.

Alhoewel... ik had in het begin problemen met het opstarten van Tribes 2 (ik heb hem ook origineel), bleek dat mijn Creative 6X DVD de oorzaak was. Dus ik via een of ander forum een no-cd patch gedownload en die gebruikt. Werkte prima! En zodra het spel geupdate moest worden, dan kon ik dat zondermeer doen m.b.v. de "undo" in de patch (executable herstellen)...

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

hij doet et prim amet clone CD

heb na afloop niet eens een patch nodig :)

tenminste dat was bij mij het geval

eerst image inlezen met cloneCD dan die image branden

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 12:26
Ja duh :|( zou dat dan de grap achter cloneCD zijn? :|(

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

ik geloof er niet van ;)

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:38
op gamecopyworld.com staat veel info over het maken van kopieen van spellen. Niet illegaal, je mag er dus ook alleen gebruik van maken wanneer je het spel idd officieel bezit.

Verwijderd

[topic=169057]

Surf hier maar even heen hier leg ik uit hoe je een backup maakt Zonder Clonecd(niet alle branders ondersteunen het namelijk) en zonder dat een crack gebruikt moet worden!
Ook is deze manier wat makkelijker voor backup newbies weinig wat je fout kan doen.

Ik durf te wedden dat je hiermee tribes 2 kan backuppen.
(ook compatible met safedisc 1,2 interlok en securom).

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Op zondag 29 april 2001 14:45 schreef Wolfensteijn het volgende:
op gamecopyworld.com staat veel info over het maken van kopieen van spellen. Niet illegaal, je mag er dus ook alleen gebruik van maken wanneer je het spel idd officieel bezit.
Jops.. anders zou ik het ook niet vragen he :) (Tribes 2 kun je niet spelen zonder unieke CD key)

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

welke brander heb je?
Tribes 2 is volgens mij safedisk2
dus kijk hier [topic=169975] tussen en dan kun je hem 1:1 kopieren, anders niet

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

UPDATE: Tribes2 is SECUROM (new) dus bijna ALLE RAW-DAO branders kunnen hem branden, alleen is het INLEZEN een probleem op veel cd-rom spelers.
In clonecd moet je Read subcodes aanzetten (de bovenste 2 opties)

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 17:56 schreef Ronnie_T het volgende:
UPDATE: Tribes2 is SECUROM (new) dus bijna ALLE RAW-DAO branders kunnen hem branden, alleen is het INLEZEN een probleem op veel cd-rom spelers.
gebruik de optie uit mijn post! maakt niet uit welke drive m inleest!!!! securom wordt ondersteund.

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10

ko9

In dit soort gevallen gebruik ik meestal virtual CD, gewoon ff image maken en op je hd gooien (is nog sneller dan je cd-speler ook :) )

alleen ik weet niet zeker of dat werkt bij dit soort beveiligingen

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 22:26 schreef ko9 het volgende:
In dit soort gevallen gebruik ik meestal virtual CD, gewoon ff image maken en op je hd gooien (is nog sneller dan je cd-speler ook :) )

Ben ik ook bekend mee daemon is beter ... qua beveiliging enzo t enige voordeel van t stukje software dat jij hebt is dat je meer virtual drives hebt.

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Damnit.. ik heb een kopie van m''n orginele CD gemaakt met Clone CD, maar om de een of andere wazige rede laat ''ie Tribes 2 crashen

100% dood.. muis wil niet meer bewegen, numlock niet meer aan of uit.. geluid blijft wel doorspelen.. ''t lijkt wel of ze alle input kanalen zoals toetsenbord, muis en joystick dichtmikken, want zodra ik m''n Logitech USB webcam d''r in prik, krijg ik wel heel doodleuk het popupje te zien dat ''ie m''n cam heeft gevonden :)

wazige shit..

''k heb ook al gekeken op verschillende Tribes 2 fora/forums, maar daar willen ze het er niet over hebben, omdat het mischien wel remotely illigaal zou kunnen zijn..

*bullshit* :(

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Op zondag 29 april 2001 22:26 schreef ko9 het volgende:

Hmm.. interresant.. waar scoor ik dit tooltje? issut freeware?

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Op zondag 29 april 2001 17:56 schreef Ronnie_T het volgende:
CloneCD support toch ook RAW-DAO? volgens mij werkte dat niet met die Goldstar van mij :/

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10

ko9

Op dinsdag 01 mei 2001 09:14 schreef cappie het volgende:

[..]

Hmm.. interresant.. waar scoor ik dit tooltje? issut freeware?
sorry voor de late reactie, als je het nog nodig hebt: http://www.virtualcd-online.de/ hier kan je een demo halen

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Kijk bij hardware-requirements in de clonecd-help of jouw brander er tussen staat voor het inlezen van subcodes
Dat utility heet daemon tools
http://www.daemon-tools.com/

Pagina: 1