[BC3] hoe een filmpje maken in quake3

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hoe moet dit?
ik heb de search al gebruikt maar dat leverde niks op

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
sppelt niemand hier quake3 ofzo?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ja ik speel Q3, alleen ik zou niet weten hoe je dat moet doen.

Dit is dus een vrij nutteloze reply van mij :)

• BC3 Victim
weet echt niemand hoe dit moet?
ik heb van die screencapture progs gebruikt maar zodra ik in quake 3 ga werken ze niet meer

Verwijderd

Een filmpje??
hmm een demo maak je zo:

/g_synchronousclients 1

/record demo8

/stoprecord

Dit werkte met 1.17 met 1.27H weet ik het niet.

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 06:45
zet je tv-out op je video en opnemen maar :)

• BC3 Victim
dit heb ik ook al eerder gepost, maar hier komt ie nog een keer

Here is how to make a q3 movie from a demo. First I bound cl_avidemo 20 to a key and cl_avidemo 0 to a key. The "20" stands for how many screenshots you want to take in a second, make sure your hd has a couple GB free and you have a decent comp. Then do the following:

Open q3, pick a demo you want to convert to avi, pull down the console and type /bind F5 cl_avidemo 20 then /bind F6 cl_avidemo 0

Now start to play the q3 demo, when you get to the point you want to record part of the demo hit F5, your system will start to run choppy in the demo, that means it is working and it is taking a crapload of screenshots. When you get to the point you want to stop the avi hit F6. Now, exit out of q3, if you look in your baseq/screenshots folder there should be a bunch of screenshots (20/sec x 20 seconds = 400 screenshots).

You are done with the hard part, the next part is to go download this proggy:
http://www.css.tayloru.edu/~btoll/f99/350/res/pjBmp2Avi.zip

unzip and run the exe, it will ask for the input file, go to baseq/screenshots and click .tga in the proggy on the left side. It will list all of your screenshots, click on create and choose if you want avi or mpg format. Mpg will be much smaller then the avi file. Click create and it will compile the avi movie in your screenshots directory.

Wallah! When you are done you have the movie and you just need the divx extensions which can be downloaded here:
http://perso.club-internet.fr/ches/dvd/divx/divx_3.11alpha.zip

Now, to add sound you have to convert the file to a .wav format and trim it to the same time length as your avi q3 demo will be. Do the same steps above and make sure the wav file is in the same directory as the tga screenshots, add the wav file to the compiler and create the avi. This time you have your 30 second avi with some music as a theme.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
nu we het toch over demos en filmpjes van quake3 hebben: hoe speel je met quake3 versie watever demos af? playdemo console command doet het niet meer... had ik juist allemaal demo''s op nightmare zitten maken en op m''n website geknalt kan ik ze zelf niet eens meer bekijken...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• BC3 Victim
omg, dat je zoiets nog durft te vragen ;)

er is een apart demo menu die je ziet zodra je q3 opstart, als je je demo'' in je baseq3/demo dir zet dan verschijnen ze automatisch in dat menu, dan hoef je alleen nog maar te dubbelklikken :)

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Dan is het nu juist! Die doet het niet. Zoals ik al zei: het playdemo console command doet het niet meer in versie 1.27h. De userinterface roept gewoon het playdemo commando aan. Als je het niet gelooft, kijk dan maar in de game-source-code die id-software gereleast heeft (gc).

Maar ik vroeg me af of er misschien op een andere manier toch zo''n demotje gerunt kan worden (niet playdemo maar een andere console commando ofzo, of misschien via een command-line parameter).

En zo niet dan is het te hopen dat in een volgende update het wel werkt. Ik werk zaterdag in een computerzaak waar het wel leuk is om in de showroom een demotje in te stellen zodat je quake 3 als een soort screen saver kan gebruiken.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

De demos van versie 1.17 werken neit onder 1.27.

Dus dat word nieuwe demos maken.

Erg stom van ID om dit te gaan veranderen.

• BC3 Victim
yep, oude demo''s werken idd niet..

• Iced Earth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08-2025
De heren van geekboys hebben een handig toolje gemaakt welke je kan uitpakken in de demos directory effe setup runnen.
en nu kan je demos bekijken als je dubbel op de demos klikt, errug handing omdat die sukkels van id nog steeds niet hun eigen demo menu hebben aangepast zodat deze ook 1.27 demos weergeeft.
verder converteerd deze tool ook nog je oude demos zodat je ook je <1.17 demos met een 1.27 quake kan bekijken.
tooltje kan je hier vinden http://www.geekboys.org/geekplay/

Verwijderd

Dan moet je ipv de rocketlauncher of railgun de tvcamera pakken, en dan ipv munitie video8-banden oprapen...
...dan kun je filmen

>:)>:)
Pagina: 1