Toon posts:

[BC3] Star Control 2 Vraagje over het geluid...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oude drivers werken ook niet... iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar, ik heb een soundblaster live en ik krijg het maar niet voor elkaar om geluid uit mijn boxen te krijgen. Ik krijg het daarentegen wel uit mijn PC speaker... en geen piepjes ofzo, nee echt muziek enzo... Ik heb nog nooit probelemen gehad met geluid onder oude dos games, maar ik krijg het nu echt niet voor elkaar. Ohh ja mijn moederbord heeft onboard sound, maar dat is hardware matig uitgezet en in de bios)...
Ik hoop dat er iemand een ideetje heeft....
Alvast bedankt want ik zit vast :(

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Star-control 2 was indertijd een spel welke gebruik maakte van mod-muziek (met een ripper kan je die tracks eruitvissen). Je moet SC2 in dos spelen. SC2 weigert windows 3.x, 95-98, NT.. (En ik weet niet of de Live een sb emulatie heeft die ook vanuit een config.sys is wakker te schudden)

De set blaster-regel al uitgevoerd?

Cool spel trouwens. heb ik maanden gespeeld. (in 1992/1993..)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de set blaster regel al uitgevoerd... hielp niet. Alleen ik heb de laatste Live Ware drivers (versie 3) geinstalleerd. Ik zou ook mijn oude orginele drivers kunnnen installeren (die bij de kkaart werden geleverd, kaart is zo''n 1,5 jaar oud)daar zit een sb16 emulatie driver bij en die functioneerde ook altiid goed, maar dat zit ook bij de nieuwere versies (maar misschien werken die niet bij dos games, zou kunnen?).

Hmmm de music eruit rippen is ook een leuk idee ;)