Toon posts:

[BC3] Settlers IV

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello lui,

Ik speel sinds kort in m''n vrije tijd een beetje settlers IV, maar et tis best moeilijk, ben je net een uurtje lekker bezig, wordt je helemaal onder de voeten gelopen, en dat op easy mode!!.
Heeft iemand hier toevallig leuke hints, tips etc, zodat ik de levels wel kan halen :).
Heb al wel een trainer geprobeert, maar als ik die aktiveer dan klap ik uit et spel.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Niet cheaten is nr. 1
Daarnaast gewoon veel proberen. Als je eenmaal door hebt wat de PC de hele tijd doet kan je er zo op counteren in het volgende potje :)

If the world didn't suck we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

af en toe saven:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja duh, ben niet zo dom als mij naam doet vermoeden :), btw ik vraag ook nie om cheats, maar om tips en hints.
Die trainer was gewoon om eff te proberen.
Iemand die een paar leuke wetenswaardigheden wil posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor settlers4 ofcorz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
no 1 any id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem en ikzelf heb nog geen tijd gehad om me erop te storten. Zij wordt ook roemloos onder de voet gelopen en is inmiddels ook redelijk aan het twijfelen of ze nog verder gaat komen. Bij welk ras en level beginnen de problemen?
Hopelijk heb ik zondag tijd om een paar levels te spelen. Als ik nieuws heb hoor je dat van me.

groeten, Frits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
offtopic:
Beetje geduld is nooit verkeerd hoor!
Edit: ging dus over dat ''no 1 any id?''

Ik heb een tip, en dat is een simpele: Blijf van de F12 af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sja het eerste level van de romans is makkelijk te halen, maar die van de Vikings en de Mayans is een stuk moeilijker, vooral de mayans, want je hebt dan weinig ruimte(voor farms) en heel weinig resources.

btw dat no id heb ik gepost, want dan komt deze threat weer boven aan de lijst, snappie?, heb je meer kans op reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Op donderdag 26 april 2001 23:37 schreef Kloeloos het volgende:
btw dat no id heb ik gepost, want dan komt deze threat weer boven aan de lijst, snappie?, heb je meer kans op reacties :)
Jah Duh! |:(
Daar doelde ik op! Je mag best wat geduld hebben, je hoeft niet meteen na een uur je topic alweer omhoog te schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zorg dat je de ge=oede verhouding bouwt tussen de verschillende gebouwen, ik weet er wel een paar uit mijn hoofd die ongeveer kloppen:
-4 woodcutters, 2 foresters,3 sawmills
-5 stonecutters
-3 fisherman''s hutten
-3 hunters
-4 granefarms(ja die kosten veel ruimte)
-2 windmills
-2 bakerys
-3 waterworks
-2 pig farms
-2 slaughterhousen
-6 coal minen
-3 iron mines
-2 gold mines
-2 weaponsmiths
-2 iron smelters
-2 gold smelters
-1 barrack
-3 wineyards
-2 small tempels
-1 large tempel
- en natuurlijk nog een zooi residencen, afhankelijk van de grootte van je gebied

probeer het hier eens mee, en het komt denk ik wel goed, ik speel het meestal ongeveer zoals hierboven. veel succes, hopelijk heb je hier wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Is ie moeilijker dan deel 3?Die was mi te makkelijk.
Ben nu de demo aan het downloaden (geen geld voor de full versie)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 is anders als4, niet direct moeilijker, het is wel ff wennen vond ik:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op donderdag 26 april 2001 16:01 schreef Kloeloos het volgende:
Heb al wel een trainer geprobeert, maar als ik die aktiveer dan klap ik uit et spel.
je hebt wel de legale versie? Zo ja misschien ff een updateje downloaden?

hints:
veel saven; kan je makkelijk opnieuw beginnen
Bij deel 3 had je trouwens een bepaalde toets (F ??) waarmee je de tijd ff kon versnellen. welke was dat ook alweer?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
In Settlers IV is dat F12, maar ik heb een eindje naar boven als tip gegeven dat je die niet (te veel) moet gebruiken :)
Ben namelijk zelf ook al een paar keer overvallen, terwijl ik bij wijze van spreken net een woodcutter had neergezet, bleek dat in het kwartiertje dat ik bezig was geweest, er voor de computer al anderhalf uur voorbij was gegaan :o (F12 skipped 1 minuut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op vrijdag 27 april 2001 15:36 schreef oVRoM het volgende:
In Settlers IV is dat F12, maar ik heb een eindje naar boven als tip gegeven dat je die niet (te veel) moet gebruiken :)
Ben namelijk zelf ook al een paar keer overvallen, terwijl ik bij wijze van spreken net een woodcutter had neergezet, bleek dat in het kwartiertje dat ik bezig was geweest, er voor de computer al anderhalf uur voorbij was gegaan :o (F12 skipped 1 minuut)
hahaha, je moet natuurlijk wel na 2 of 3 keer drukken ff kijken of alles nog goed gaat. :) Het was mij ook een keertje overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

thanks voor de reacties, ik denk dat ik nu een beetje door heb hoe het allemaal werkt, het makkelijkste verdedigen is gewoon 3 a 4 towers dicht bij elkaar plaatsen, het aan et begin nog zeldzame goud moet je gebruiken voor class 3 zwordsmen, zodat je gebouwen niet zo gemakkelijk over worden genomen.
Heb je bijvoorbeeld iets van 4 torens vol met crosbows en class 3 zwordsmen, dan moeten ze wel met meer dan 10 zwordsmen komen om 1 van je gebouwen te pakken en je voorkomt zo dat ze de grens niet al te ver uitbreiden en zo je gebouwen ook heel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een stuk of 3 kastelen voldouwen met class 3 bowmen en swordsmen is echt een goede verdediging. vooral een lading bowmen is heel belangrijk, zodat de aanvallers al zijn afgezwakt voordat ze bij jou aankomen. probeer ook die priesters goed te gebruiken(10 mannetjes van de vijand overnemen bijvoorbeeld:7:7)
Pagina: 1