Toon posts:

[BC3] Linux + halflife

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie in de server lijst bijna altijd een linux server voor HL staan....

Ik wil graag halflife onder linux spelen. Of een dedicated server op een lan (cs+linux)

Waar kan ik dan de Linux versie van Half-life halen? Of is er een soort stand alone dedicated-server-versie gratis te downloaden?

Welke Linux moet ik dan gebruiken? Ik ben een klein beetje bekend met SuSe 6.2 en nu ook met 7.1. en dat ziet er aardig leuk uit.

Staat dan de linux versie op de cd????????

BVD....

Ps. sorry als dit te dom gevraagd is.... maar ik ben erg nieuwschierig. Ik heb ook al even gezocht op internet, maar ik heb op dit moment erg weinig tijd.....

Verwijderd

Topicstarter
Tnx man!

Nog even een vraagje. kun je ook gewoon half-life onder linux spelen??? Met een soort linux versie??? Zal wel niet, maar valt te proberen.

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Je kunt gewoon een standalone linux server versie downloaden van www.counter-strike.net.
Info over het opzetten kun je dan geloof ik vinden op een van de door counter-strike.net gehoste sites (url weet ik zo niet moet je ff kijken)

• scim

scim

Nani?

Zover ik weet is er nog Half Life port gemaakt. Dus ik denk niet dat je half life kunt spelen, misschien met een windows emulator of vmware of zo, maar ik denk niet dat dat goed zal werken. Je kunt het uiteraard altijd proberen.

Verwijderd

Topicstarter
nah doe ik maar niet....

iig ga ik het een keertje testen bij mij thuis of op een lan.......

• scim

scim

Nani?

Ik weet niet wat voor verbinding je hebt, op een LAN zal het perfect gaan.
Maar ik kan op een HL dedicated server met 16 kb/s upload (@home) 4 mensen hosten met een ping van rond de 60 (winme bak, duron 750 met 128mb ram) en ikzelf speel dan ook met ping van 8 op mijn eigen comp >:)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 26 april 2001 15:47 schreef Sorcerer@ het volgende:
Je kunt gewoon een standalone linux server versie downloaden van www.counter-strike.net.
Info over het opzetten kun je dan geloof ik vinden op een van de door counter-strike.net gehoste sites (url weet ik zo niet moet je ff kijken)
Gruwelijk, een dubbelpost met meer dan 30 min tussen de eerste en de tweede.. Dat MOET een nieuw record zijn ;)

• scim

scim

Nani?

Hmm, dat is opera die onthoudt dat om de een of andere reden altijd :)
(blijf ik editten)

Maar Molentje succes ermee in ieder geval :)
ik hou het nog lekker ff op windows. Voor die paar keer dat er gebruik van gemaakt wordt.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Het schijnt dat half-life in linux prima wekt met wine.

De howto staat hier:

http://lhl.linuxgames.com/howto/hammerton/

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
ik was dus ook niet van plan om een cs-internet server te starten... ik heb chello, ook 16kb upload.... maar dit topikje is waardevol voor wat linux-cs ervaring in een lan....
Pagina: 1