[BC3] GP3 hoe werkt het?

Pagina: 1
Acties:

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Topicstarter
tja domme vraag maar....

ik heb nog nooit echt F1 race spellen gespeeld
nu heb ik de volgende probs. ik schuif van de baan af als ik door de bocht gaat
of ik rij te hard of als ik rem
wat kan ik het beste doen in bochten
en was is de beste verstelling positie?

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Ik ken GP3 nog niet maar GP2 wel, en daar hingen de afstelling af van het soort circuit.

Remmen hoeft niet altijd in de bochten, gas loslaten is meestal genoeg, als je maar zorgt dat je de bocht van de buitenkant naar de binnenkant toe inrijdt.

Verwijderd

Je kunt ook beginnen met op rookie niveau en alle hulpmiddellen aan. Dan oefen je en zet je steeds een hulpmiddel uit. Misschien dat je het daar sneller mee leert.

Suc6

Verwijderd

GP3 besteedt, als een van de weinige, een aardig gedeelte van de manual aan de techniek van F1 rijden: hoe neem je bochten en zo. Lees ''m nog eens goed door. En voor de rest... tja, als je de bocht uitvliegt, ga je waarschijnlijk te hard. Gas los dus, en soms remmen ook. Je moet het in ieder geval allemaal ''smooth'' doen: dus niet hoppa vol gas als je de bocht uitkomt: dan kan wel met een Fiat Uno, maar een F1 heeft teveel power: die schiet dan gelijk van de baan. Gevoel, daar gaat het om: rij met gevoel.

Verwijderd

Duidelijk geen experts hier! :)

Iedereen zegt hier laat het gas eens los in de bocht, maar dat is echt 1 van de stomste dingen die je kan doen, want je bent de auto dan aan het ''liften'' en zo hebben we dit jaar bijv. Montoya al van de baan zien schieten! :)

Dus zet gewoon die hulp aan zodat hij aangeeft in welke versnelling je door een bocht kan en rem tot die versnelling er geef tijdens je de bocht ingaat gas...

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Topicstarter
vind het zo saai met alles aan
was gelijk 2e
dan is het geen drol aan dus

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Ho ho ho! Beginner? Ik race al sinds 1989 (op de computer). En ik had het nergens over gas loslaten in de bocht. Tja, het is moeilijk om als gevorderd coureur op simpele wijze iets duidelijk te maken aan beginners... ;)

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 13:16 schreef hellogoodbye het volgende:
Ho ho ho! Beginner? Ik race al sinds 1989 (op de computer). En ik had het nergens over gas loslaten in de bocht. Tja, het is moeilijk om als gevorderd coureur op simpele wijze iets duidelijk te maken aan beginners... ;)
Agree! :)

Bass64 probeer gewoon elke keer wat minder hulp middelen aan te zetten en het nivaeu steeds hoger, je zult merken dat gp3 echt heel erg moeilijk kan zijn! ;)

Verwijderd

Je moet gewoon veel oefenen en dan blijf je op den duur wel op de baan. Je zit niet in een trapwagen ofzo je moet er wel iets voor doen

Dus niet :7 en :Z maar helm op en veel raze >:)

Verwijderd

Je kan ook eerst GPL spelen en dan weer Gp3...dat gaat veel beter ineens!! :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Goeie jensonB!
Bas64, je hebt bijvoorbeeld een scherpe bocht naar rechts van 90 graden! je blijft netjes aan de linkerkant van de weg iets na 100 meter rem je, op het moment dat je wilt insturen laat je de rem los (op dat moment verschuift het gewicht naar de voorkant van de auto en stuurt hij beter in) ,probeer in een zo recht mogelijke lijn door die bocht te komen begin halverwege de bocht wat straaltjes gas bij te geven tot het punt waarop je weer vol gas kunt.

greetings

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1