[BC3] Lawaai game consoles?

Pagina: 1
Acties:

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vraag me af hoe dat zit met het lawaai dat van consoles af komt. Ik heb een SNES gehad en heb nu een N64, maar die apparaten maken geen enkel geluid, in tegenstelling tot mijn PC (koeling etc.).

Hoe zit dat met de Playstation (2) bijvoorbeeld? Maakt het lezen van de cd geen geluid, en op hoeveel speed zou zoiets draaien :?

Als de Xbox een harde schijf krijgt dan zal die ook wel niet zo stil zijn.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Een Pleestation geeft volgens mij niet meer dan een heeeeeeel klein beetje getik en gesuis van de spinnenende CD.

Zal met de PS2 niet veel anders zijn... Voor de rest heb ik iets van "boeieeeee" maar jij bent erin geinteresseerd dus...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 06:45
een SNES etc. hebben geen koeling nodig dus er zitten geen koelers in dus daarom hoor je niks :)

• AtHomer
  • Niet online
Op zaterdag 21 april 2001 15:57 schreef Steel-Frog het volgende:
een SNES etc. hebben geen koeling nodig dus er zitten geen koelers in dus daarom hoor je niks :)
Tja, dat is zo, maar waarom hebben die dingen eigenlijk geen koeling nodig? :?

De CPU van een N64 is iets van 93.75 MHz zonder koeling, en die Pentium 100 MHz koeler maakt wel weer zo''n herrie (of andere onderdelen misschien, ben niet zo''n hardware kenner). Dat is niet leuk bij het luisteren van een cd''tje :(...

Verwijderd

De X-Box krijgt een koeler aan de achterkant...

• AtHomer
  • Niet online
foutje

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
een playstation hoor je behoorlijk hard als ie aan het laden is.. en ook het cd-tje dat hoor je draaien.
Die oude consoles hoor je niet omdat er ook niks beweegt (rompacks ipv cd''s). En die N64 heeft geen koeler, zal dan wel niet zo warm worden .. misschien wordt ie wel heet als ie een hele poos aanstaat maar zo''n ding laat je toch geen dagen achter elkaar aanstaan.
De X-Box heeft een harde schijf dus die zal wel wat lawaai maken denk ik...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:46
Op zaterdag 21 april 2001 17:18 schreef AtHomer het volgende:

[..]

Tja, dat is zo, maar waarom hebben die dingen eigenlijk geen koeling nodig? :?

De CPU van een N64 is iets van 93.75 MHz zonder koeling, en die Pentium 100 MHz koeler maakt wel weer zo''n herrie (of andere onderdelen misschien, ben niet zo''n hardware kenner). Dat is niet leuk bij het luisteren van een cd''tje :(...
De ene Mhz is de andere Mhz niet, een Ipaq (PDA) loopt ook op 200mhz, maar daar zit heus geen fan op.
SNES werd passief gekoeld, althans ik neem aan dat die geleuven er niet voor de lol in zitten (net als bv mijn HUB)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik heb dus een dc, en heb een psx en ps2 gehad.

De dc maakt een enorme tering herrie als''ie laadt of gewoon aan staat. In begin erger je kapot aan die ventilator. Maar later merk je er niks van. Maar die cdtjes hoor je aardig hard laden.

De ps2 heeft ook een ventilator, maar ik merkte er niks van. Van cd''s laden ook niet bepaald, maar er zat wel een irri geluidje in (laatste keer dat ik zo''n ding in actie zag was bijna een jaar geleden (JAP versie) dus ik kan het verkeerd hebben).

En de psx heeft geen ventilator maar je hoort de cd''s wel aardig goed laden enz. enz.

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 15:35 schreef Raven_ het volgende:

En de psx heeft geen ventilator maar je hoort de cd''s wel aardig goed laden enz. enz.
Nou zeg dat wel, dat ding van mij kraakt ook als de tering als ie moet laden!
Pagina: 1