[BC3] Quake3 onder linux

Pagina: 1
Acties:

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:31

oXygeN

oftewel oxje...

Topicstarter
De volgende met een quake3/linux probleem... kheb de search gebruikt, maar niemand heeft het over mijn probleem;
Het zit dus zo, ik start quake3 (heb alles netjes geinstalleerd, nvidia glx en kernel driver enzo) Xfree86 draait gewoon, quake3 start op, kom gewoon in het menu, kan alles instellen enzo, maar als ik dan een level start (q3dm17 ofzo) dan gaat ie laden, maar zogauw ie het level moet gaan laten zien, dan zie ik 0.1 seconde ff gewoon de 3d wereld, en daarna knalt ie eruit, en geeft ie een GLXRender error ofzo.
Weet iemand waar dit aan ligt?
Ik draai kernel 2.4.0, heb de nieuwste GLX en kernel drivers (0.9-769)

Oh, en een Hercules 3d prophet II MX :)

\o/

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 15:36
al die linux drivers zijn gewoon nog een beetje brak.
was net een linux guru hier die eindelijk q3 voor linux aan de gang kreeg (celeron 525 gf 2mx). liep niet echt geweldig.
descent 3 liep in het 1e filmpje al vast.
Net ffe zelf UT geinstalled, en die start al helemaal niet. word weer zwoegen en zweten om uit te zoeken waarom.

waarom wil men nou gamen in linux? het is een ramp om alles werkende te krijgen, helemaal voor newbies. windhoos draait, mits je het goed configed, best stabiel. ik heb al maanden geen gamecrah gezien. kan ik van linux niet zeggen.

voor een game servertje is het misschien wel leuk ivm uptime, maar verder houd ik het gewoon bij windhoos.