Toon posts:

[BC3] Thrustmaster FF stuur: wordt slechter... :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd krijg ik wat problemen met m''n Thustmaster FR Racing wheel (nog maar drie maanden oud!) Vooral in GP3: als ik helemaal naar links of rechts stuur, moet ik ''m echt een beetje naar het midden terugtrekken: hij wordt dan heel stroef: het is net alsof de kabels dat te strak zitten of zo tussen uiterst links (of rechts) en het midden. Heel vervelend als je een scherpe chicane hebt gehad! Hier en daar lijkt er wel alsof het ding geolied moet worden, maar zo werkt dat niet. Denk ik. En sinds een paar dagen heb ik ook dat, als ik het stuur een paar keer heftig heen en weer beweeg, het stuur in het midden ook opeens heel zwaar en stroef gaat. Ik moet dan een paar keer een beetje heen en weer sturen, en dan pas is het stuur weer soepel, of los, of hoe je het ook wilt noemen. Langzaam aan gaat de lol er zo wel vanaf: het is totaal niet meer alsof ik een ''echt'' stuur heb. Ik zit er zlefs al aan te denken om een stuur ZONDER ff te kopen...
Heeft iemand anders hier ervaring mee? Hij begint ook al een beetje te piepen bij bepaalde bewegingen.

P.S. Ik heb ook Thrustmaster (Guillemot) al ge-emailed. Maar na een week kreeg ik alleen een mailtje over drivers en hoe die geïnstalleerd moesten worden (hetgeen ik tussendoor ook had gevraagd). Over mijn stuurproblemen hadden ze niets te melden...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb hem ook en hij doet het nog perfect. 2 maanden oud hier. Ik moet wel zeggen dat ik hem niet erg intensief gebruik.

Tsja, dingen slijten he :-)
Zeker iets wat puur mechanisch is met al die bewegende delen is niet ongevoelig voor slijtage.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.