Toon posts:

[BC3] Black & White Schokt???

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Mijn broer is inmiddels al verslaafd aan Black & White. Af en toe hoor ik hem vloeken dat het beeld weer als een idioot schokt. Dit zijn de specs:

PIII 600/133
Abit BE6-II
128MB infineon 133Mhz
Voodoo 3 3500 TV
40Gig Hd maxtor
SB live 1024
sitecom 10/100 netwerk kaart
adaptec 2940UW scsi-controller
teac 32 speed scsi cdrom
teac r58s scsi fikker
windows 98

Ik heb het systeempje eens bekeken en wat dingen veranderd(zodat die meer geheugen vrij had wanneer het ding was opgestart).Eerst heb ik 3dmarks2000 gerund om te kijken hoeveel punten die haalde. Het was 2630. Nieuwe driver van voodoo kaart erop gezet en ik haalde 2810. Iets beter al. Direct-x 7.0a maar eens vervangen met 8.0 en dat resulteerde in 40 punten meer. Ik denk, doe eens gek en kijk wat die doet met wat nieuwe hardware. 128 mb infineon geheugen erbij geprikt en de proc vervangen door een PIII 650/100 @866Mhz. Nu haalde 3dmark al 3200. Dus dan maar eens Black & white proberen. Helaas was al het werk voor niks geweest. Ding schokt nog altijd als een tierelier. iemand een idee????

Mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:24
hebbie een lagere resolutie geprobeerd? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 18:56 schreef Tampie2000 het volgende:
hebbie een lagere resolutie geprobeerd? :)
Inderdaad, probeer dat is.
of misschien moet je de HD is opruimen?
Hoewel je hebt 40 giga dus dat moet eigenlijk geen probleem zijn, tenzij je er 20 DivX films op hebt staan ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb de resolutie op 800x600 gezet(stond op 1024x768) en het is nu iets beter, maar het schokt nog af en toe. De c is aardig opgeruimd, is ongeveer 600 MB vrij op C. Spel is geinstalleerd op de D en daar is nog 4 gig vrij ofzo. Spel zou toch eigenlijk vloeiend moeten lopen op dat ding????

Mzzl

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

zet hem op 16 bits en haal hem van insane detail af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
hij stond en staat op medium detail. Het spel staat zowieso op 16 bits aangezien het een voodoo kaart is. Iemand nog een tip voordat ik er een format overheen gooi????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een voodoo3? die is toch al best oud? ja weet het niet zeker, ben niet zo into 3dfx zooi, gooi er anders als je geld hebt een gf2ultra ofsow tegenaan:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Die voodoo 3 3500 TV is inderdaad al wat ouder. Maar dat maakt hem echt niet langzamer. Toen die kaart net uitkwam was het DE KAART van de markt. De Mclaren F1 onder de auto''s. Geen 1 kaart kon eraan tippen. Het heeft tot aan de Gforce geduurt voordat er ook maar een kaart was wat ermee te vergelijken was. Terwijl andere op netwerkweekenden al met Gforces waren aan het toveren, bleek dat deze kaart niet echt was te evenaren. Unreal op 1024 en over de 100 FPS. Nu begint de kaart inderdaad zijn gebrek aan power te tonen,alhoewel er nog steeds punten zijn waar ik liever een voodoo 3 heb dan een Gforce, maar volgens mij ligt het schokken niet aan de videokaart. iemand misschien nog een ideetje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
ik heb precies het zelfde probleem met een PIII 500 Mhz 256mb en een Asus V7700 Geforce 2 GTS 32mb. Ik heb ook alles geprobeerd maar het gaat niet weg. Ik heb hier nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 17:14
Op donderdag 19 april 2001 22:07 schreef Duncan_Macleod het volgende:
heeeeel veel
Ja, dat mag dan wel zijn, maar dat was toen!
En helaas verouderd hardware. Dus ik zou toch maar een mxje gaan halen, zijn niet zo duur meer, kan ze al voor 200 hebben.

Echt doen, scheelt als een tiet!

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:19
Op donderdag 19 april 2001 22:07 schreef Duncan_Macleod het volgende:
Die voodoo 3 3500 TV is inderdaad al wat ouder. Maar dat maakt hem echt niet langzamer. Toen die kaart net uitkwam was het DE KAART van de markt. De Mclaren F1 onder de auto''s. Geen 1 kaart kon eraan tippen. Het heeft tot aan de Gforce geduurt voordat er ook maar een kaart was wat ermee te vergelijken was. Terwijl andere op netwerkweekenden al met Gforces waren aan het toveren, bleek dat deze kaart niet echt was te evenaren. Unreal op 1024 en over de 100 FPS. Nu begint de kaart inderdaad zijn gebrek aan power te tonen,alhoewel er nog steeds punten zijn waar ik liever een voodoo 3 heb dan een Gforce, maar volgens mij ligt het schokken niet aan de videokaart. iemand misschien nog een ideetje??
:Z werk jij voor 3dfx? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Niet meer dan B-) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 18:24
Ken iemand met een Duron 750 en een Voodoo3 2000 en daar loopt B&W nog perfect op.

Dus het is niet je videokaart...:)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk niet bij 3DFX. Zelf heb ik een Elsa Ultra. Maar voor mijn Ultra had ik een Erazor III Pro vivo. En daarvoor had ik die Voodoo3 in mijn PC. De enigste reden waarom ik die elsa heb gepakt is voor zijn goede capture kwaliteit.

mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beeldkwaliteit van de Voodoo 3 is zoiezo niet superieur, misschien ligt het ook wel aan de drivers, probeer es andere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
succes met proberen

:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik heb 256 MB in het geheugen hangen... op een pentium II400, 16 MB video (viper500).
Het loopt allemaal zo goed ald schokvrij... Het geheugen lijkt mij dus toch wel ff een uitkomst !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Laatst online: 19:14

RvV

Bij mij schokt het ook. :( Ik heb een 1Ghz athlon met 256mb ram, ook een voodoo 3. Daarom ben ik gestopt met spelen, het was echt niet leuk meer. :'(

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te weinig intern, koop een dimm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij schokte B & W in het begin ook als de tering op volle resolutie op 32 bits.

Colordepth op 16 bit zetten doet wonderen. Bij draait hij nu vloeiend :)op meest vette modus. Alleen als ik begin, dan schokt het nog een beetje.. Dan moet hij ff de map laden of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Klinkt misschien heel stom, maar zet bij je cd-rom dat vinkje bij DMA eens uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ik denk niet dat het aan de videokaart ligt. zelf heb ik een ViperII (32mb) en 192Mb intern en B&W draait goed in 1024x768

ow ja.. en ik heb maar 333Mhz''tjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 20:24
vriend van me heeft hetzelfde probleem met pIII 450 128 mb intern en een geforce2 mx

lijkt me een vrij veel voorkomend probleem dus, iemand al op de B&W site gekeken of er iets over opstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 17:34 schreef -Avenger- het volgende:
vriend van me heeft hetzelfde probleem met pIII 450 128 mb intern en een geforce2 mx

lijkt me een vrij veel voorkomend probleem dus, iemand al op de B&W site gekeken of er iets over opstaat?
ik heb presies hetzelfde systeem, en bij mij werkt hij juist prima :) ( als hij teminste niet vast loopt:()
Pagina: 1