nooit gedaan
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ben ik dan de enige die dit spel heeft/speelt?
Nee, je bent niet de enige, maar zo te zien zijn er niet echt veel. En dat is jammer, want het is echt een goed spel (als je van flight simmen houdt).
Wat ik er goed aan vind, is dat dit spel het flight sim-erige combineert met een (niet jet-)combat sim. En het ziet er ook erg goed uit, loopt goed en stabiel. De missies zijn niet saai, enz.
Maar ik heb wel een paar punten van kritiek:
- de mission goals staan irrieel hoog. Een mission goal dat je zes enemies moet neerschieten is absoluut niet reeel. In de WOII had je daar een vette medal voor gekregen. En het stomme is, je redt het nog ook.
- dus de AI is iets te makkelijk. Ik heb al 100% realism, en medium campaign difficulty, en heb al bijna 80 victories in mijn (redelijk korte) loopbaan, meer dan welke Amerikaan dan ook ooit heeft gehaald in air combat.
- je bullits doen teveel schade tegen surface targets. Een destroyer laten zinken met een paar honder hits met een .50 calibre machine gun lijkt me niet reeel.
- landen op een gewoon vliegveld vind ik moeilijker dan landen op een carrier
. Tenminste, minder gevaarlijk zeg maar. Op de een of andere manier begin je vet te zwalken als je geland bent, en zijn het nog een aantal zweterige seconden met het roer als je je missie voltooid hebt. Echt heel debiel. En de AI schijnt hier geen last van te hebben.
- het weer is altijd hetzelfde zo''n beetje. Altijd gewoon heel erg goed weer. Nooit hevige wind, of regen ofzo. Terwijl dat wel allemaal gemodeld is
.
- jammer dat er geen optie is dat je gewoon geen fly again kan kiezen. Dus doodgaan in een missie is gewoon echt dood zeg maar. Dat zou het best wel spannend maken.
Ik ben benieuwd of er nog iemand anders is die dit spel ook heeft en ook iets kan zeggen over deze punten.
Wat ik er goed aan vind, is dat dit spel het flight sim-erige combineert met een (niet jet-)combat sim. En het ziet er ook erg goed uit, loopt goed en stabiel. De missies zijn niet saai, enz.
- de mission goals staan irrieel hoog. Een mission goal dat je zes enemies moet neerschieten is absoluut niet reeel. In de WOII had je daar een vette medal voor gekregen. En het stomme is, je redt het nog ook.
- dus de AI is iets te makkelijk. Ik heb al 100% realism, en medium campaign difficulty, en heb al bijna 80 victories in mijn (redelijk korte) loopbaan, meer dan welke Amerikaan dan ook ooit heeft gehaald in air combat.
- je bullits doen teveel schade tegen surface targets. Een destroyer laten zinken met een paar honder hits met een .50 calibre machine gun lijkt me niet reeel.
- landen op een gewoon vliegveld vind ik moeilijker dan landen op een carrier
- het weer is altijd hetzelfde zo''n beetje. Altijd gewoon heel erg goed weer. Nooit hevige wind, of regen ofzo. Terwijl dat wel allemaal gemodeld is
- jammer dat er geen optie is dat je gewoon geen fly again kan kiezen. Dus doodgaan in een missie is gewoon echt dood zeg maar. Dat zou het best wel spannend maken.
Ik ben benieuwd of er nog iemand anders is die dit spel ook heeft en ook iets kan zeggen over deze punten.
Ik vind het grafisch het mooiste spel dat ik ooit heb gezien. Speelt ook erg leuk, beetje arcade alleen. Ook lekker uitbreidbaar, veel extra planes te downloaden.
Het speelt ook fijn over het algemeen, maar ik heb last van wat gestotter zo nu en dan. Hoevel geheugen hebben jullie? Ik speel met 128 Mb.
Het speelt ook fijn over het algemeen, maar ik heb last van wat gestotter zo nu en dan. Hoevel geheugen hebben jullie? Ik speel met 128 Mb.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik speel met 64mb. Ik vind ook wel dat landen op een schip lastig is ja. Ik heb zowel CFS1 als CFS2, waarbij CFS2 toch echt wint met graphics, maar in CFS1 vond ik het spelen toch wel wat leuker. Dat komt denk ik vooral door de andere vliegtuigen. Weten jullie misschien of er een mod te downloaden is waarbij je een european campaign kan vliegen?
De sites waar ik m''n vliegtuigen vandaan haal zijn: www.combatfs.com en cfs2.dogfighter.com
De sites waar ik m''n vliegtuigen vandaan haal zijn: www.combatfs.com en cfs2.dogfighter.com
Speel dan op ace levelOp zaterdag 26 mei 2001 01:04 schreef Jag het volgende:
Nee, je bent niet de enige, maar zo te zien zijn er niet echt veel. En dat is jammer, want het is echt een goed spel (als je van flight simmen houdt).
- landen op een gewoon vliegveld vind ik moeilijker dan landen op een carrier. Tenminste, minder gevaarlijk zeg maar. Op de een of andere manier begin je vet te zwalken als je geland bent, en zijn het nog een aantal zweterige seconden met het roer als je je missie voltooid hebt. Echt heel debiel. En de AI schijnt hier geen last van te hebben.
- het weer is altijd hetzelfde zo''n beetje. Altijd gewoon heel erg goed weer. Nooit hevige wind, of regen ofzo. Terwijl dat wel allemaal gemodeld is.
CFS2 heeft betere graphics, vliegtuigen komen niet regelrecht uit de fabriek maar zien er gebruikt uit. Zoals je waarchijnlijk weet gaat het over de oorlog in de pacific. Dat betekent dus ook dat je de vliegtuigen krijgt die daaraan mee deden:Op zaterdag 26 mei 2001 16:06 schreef ubermaestro het volgende:
[..]
Speel dan op ace levelBTW, ik vond CFS 1 wel heel erg cool en ik wil CFS2 ook graag hebben maarja geen geld
Is het wat, dat CFS2, wat voor nieuwe features/vliegtuigen zitten erin?
Corsair, Hellcat, Wildcat, Zero, George, etc
Maar zo''n beetje elk vliegtuig is te downloaden van internet.
Jouw geldprobleem is vast wel op te lossen op een of andere manier want er zijn patches voor het spel om hem zonder cd te hoeven spelen.
[edit:hele verwarrende en stomme spelfout]
Zo, doe ff relaxed ofzo hé!Op zaterdag 26 mei 2001 16:06 schreef ubermaestro het volgende:
[..]
Speel dan op ace level
Arcade? Heb je hem wel op 100% realism staan?Ik vind het grafisch het mooiste spel dat ik ooit heb gezien. Speelt ook erg leuk, beetje arcade alleen.
Ik met 256Mb, maar toen ik nog 128Mb had werkte het ook prima.Het speelt ook fijn over het algemeen, maar ik heb last van wat gestotter zo nu en dan. Hoevel geheugen hebben jullie? Ik speel met 128 Mb.
Moet je toch mijn reply nog eens lezen, want ik vind landen op een carrier helemaal niet moeilijk. Maar wat wel moeilijk/gevaarlijk is, is landen op een normaal vliegveld. Omdat je zo gigantisch gaat zwalken bij het tot stilstand komen.Ik vind ook wel dat landen op een schip lastig is ja.
Dank je voor de links, daar zocht ik nog naar.De sites waar ik m''n vliegtuigen vandaan haal zijn: www.combatfs.com en cfs2.dogfighter.com
Trouwens, nog een vervelend iets van dit spel is dat het schademodel een beetje vaag is soms. Op de een of andere manier, als je door flak geraakt wordt op je nose structure (en soms geeft geraakt worden aan je engine hetzelfde resultaat), dan verlies je ineens je roll. Banken gaat dan supertraag, waardoor je bijna niet meer kan dogfighten (heel zwaar met het roer corrigeren helpt wel maar geeft veel drag). Heel irritant.
Ja sorry, ik zag toen ik de reply had geschreven dat ik jou stukkie ff verkeerd had gelezen 
Die damage is ook wel een beetje raar ja. Zo bots je ook met je tegenstanders als je te dichtbij komt, maar niet aanraakt laat maar zeggen
Heb jij misschien nog andere links of misschien info over een european campaign in cfs2?
Die damage is ook wel een beetje raar ja. Zo bots je ook met je tegenstanders als je te dichtbij komt, maar niet aanraakt laat maar zeggen
Heb jij misschien nog andere links of misschien info over een european campaign in cfs2?
Nee, ik weet geen andere links. Ik heb wel een campaign gezien in Afrika, maar nog niks van Europa. Ik ben er zelf ook niet echt geinteresseerd in, vind de Pacific juist leuk. Maar ik zal rondkijken.Op zondag 27 mei 2001 18:46 schreef DrClearbottom het volgende:
Ja sorry, ik zag toen ik de reply had geschreven dat ik jou stukkie ff verkeerd had gelezen
Maar zou je eens kunnen reageren op al die punten die ik genoemd heb?
Daar is een patch voor, van een gozer genaamd Nibbio. Is te downloaden op cfs2.dogfighter.comTrouwens, nog een vervelend iets van dit spel is dat het schademodel een beetje vaag is
soms. Op de een of andere manier, als je door flak geraakt wordt op je nose structure (en
soms geeft geraakt worden aan je engine hetzelfde resultaat), dan verlies je ineens je roll.
Banken gaat dan supertraag, waardoor je bijna niet meer kan dogfighten (heel zwaar met
het roer corrigeren helpt wel maar geeft veel drag). Heel irritant.
Ok, zal ik nu ff doen.Op zaterdag 26 mei 2001 01:04 schreef Jag het volgende:
- landen op een gewoon vliegveld vind ik moeilijker dan landen op een carrier. Tenminste, minder gevaarlijk zeg maar. Op de een of andere manier begin je vet te zwalken als je geland bent, en zijn het nog een aantal zweterige seconden met het roer als je je missie voltooid hebt. Echt heel debiel. En de AI schijnt hier geen last van te hebben.
- het weer is altijd hetzelfde zo''n beetje. Altijd gewoon heel erg goed weer. Nooit hevige wind, of regen ofzo. Terwijl dat wel allemaal gemodeld is.
Missiongoals: Die staan idd erg hoog en onrealistisch, net zoals in CFS1.
AI: Zou wel wat beter mogen zijn, maar de tegenstander kan het me nog best lastig maken als de settings difficult staan en tegenpilot op ace. Verder ligt het er ook aan welk vliegtuig je gebruikt. Ik vlieg het best in de George.
Schade guns: Met je guns kun je in het echt flink veel schade aanrichten maar dit is idd iets te veel van het goede.
Landen: Het landen vind ik op zich nog best wel meevallen en in tegenstelling tot jou vind ik carrier landen toch lastiger. Gebruik je geen flaps ofzo? Of misschien ligt het aan de game-controller? Zelf gebruik ik de M$-sidewinder gamepad.
Weer: Zelf vond ik het ook wel een beetje jammer dat het weer altijd hetzelfde. Onweer en nacht was zelfs mogelijk geweest. Ik heb wel eens in de nacht gevlogen, maar dat vond ik te moeilijk omdat bijna ik niks zag. Kun je trouwens ook iets van licht aan doen? In het boek staat van wel, maarbij mij doet''ie niks.
Fly again: Campaign vind ik niet super, maar wel leuk om 1 keer te doen. Het is iid net zoals bij CFS1 mogelijk om de missie nog een keer te vliegen, maar je kunt toch ook kiezen voor dood?
Ik hoop dat ik hierbij een beetje goed gereageerd heb
Ja, dank je wel, ik heb hem gevonden. Was kennelijk niet de enige die dat irritant vond. Vind het wel superraar dat dit soort dingen langs de beta testers komen.Op zondag 27 mei 2001 20:25 schreef s_roubos het volgende:
[..]
Daar is een patch voor, van een gozer genaamd Nibbio. Is te downloaden op cfs2.dogfighter.com
Hetgeen ik moeilijk vind aan het landen is het zwalken dat je krijgt als je bijna stilstaat (airspeed < 40kts). Echt niet normaal. Ik eindig ook vaak andersom op de landingsbaan enzo.Op zondag 27 mei 2001 20:27 schreef DrClearbottom het volgende:
[..]
Ok, zal ik nu ff doen.
Missiongoals: Die staan idd erg hoog en onrealistisch, net zoals in CFS1.
AI: Zou wel wat beter mogen zijn, maar de tegenstander kan het me nog best lastig maken als de settings difficult staan en tegenpilot op ace. Verder ligt het er ook aan welk vliegtuig je gebruikt. Ik vlieg het best in de George.
Schade guns: Met je guns kun je in het echt flink veel schade aanrichten maar dit is idd iets te veel van het goede.
Landen: Het landen vind ik op zich nog best wel meevallen en in tegenstelling tot jou vind ik carrier landen toch lastiger. Gebruik je geen flaps ofzo? Of misschien ligt het aan de game-controller? Zelf gebruik ik de M$-sidewinder gamepad.
Weer: Zelf vond ik het ook wel een beetje jammer dat het weer altijd hetzelfde. Onweer en nacht was zelfs mogelijk geweest. Ik heb wel eens in de nacht gevlogen, maar dat vond ik te moeilijk omdat bijna ik niks zag. Kun je trouwens ook iets van licht aan doen? In het boek staat van wel, maarbij mij doet''ie niks.
Fly again: Campaign vind ik niet super, maar wel leuk om 1 keer te doen. Het is iid net zoals bij CFS1 mogelijk om de missie nog een keer te vliegen, maar je kunt toch ook kiezen voor dood?
Ik hoop dat ik hierbij een beetje goed gereageerd heb
Het weer is erg jammer, misschien dat daar ook wel een patch voor is. Ze adverteren dat ze het weermodel hebben van FS2000, maar ze maken er helemaal geeb gebruik van.
En je hebt ook veels te weinig tegenwind bij landingen en takeoffs van carriers. Het meeste dat ik ooit gehad heb, is 30 knopen. Terwijl een Yorktown class carrier al 32.5 knopen kan varen. Dat klopt dus gewoon niet!
Over de AI, ik speel op medium campaign difficulty, en 100% realism, maar heb er spijt van dat ik geen hard heb geselecteerd.
De wingmen AI werkt trouwens ook niet. Heel vaak krijg ik geen bevestiging van orders, en de flight attack werkt niet.
En de campaigns, het klopt dat je accept results kan klikken, maar ja, op die manier is het niet leuk. Als je de keuze hebt kies je toch altijd voor fly again. Je zou de optie echt moeten kunnen disabelen. Maar goed, dat is echt een detail.
Die site is trouwens best wel cool, er zijn echt veel patches te vinden voor dingen die gebruikers niet goed vonden. Hopen dat Microsoft ook eens een patch uitbrengt, want het spel is nog niet helemaal af (as usual).
Ik vind CFS2 eigenlijk een beetje een gemiste kans. Het spel heeft een aantal hele aantrekklijke punten: de graphics, het flight model, de scenario editor. Helaas zijn er, zoals zo vaak bij dit soort spellen (F4) teveel fouten die het spel gewoon niet leuk maken om echt intensief te spelen. Heel zonde, omdat ik ook niet het idee heb dat M$ er nog naar omkijkt, maw forget the patch. De user mods zijn leuk, maar ik heb liever een grondige patch.
Ik ben het idd grotendeels met je eens. En het stomme is, dit al het zoveelste spel waatbij ik dit gevoel krijg. European Air War zo''n beetje hetzelfde, schitterende graphics, maar de missions waren zo boring, ALTIJD hetzelfde, dat er geen reet aan was om het lang te spelen. B-17 Flying Fortress II is ook een heel goed spel. Hele goede graphics, goede interface, en nog wel meer. Maar een te simpel flight model, en een paar fouten die echt niet door de beugel konden.Op maandag 28 mei 2001 00:43 schreef s_roubos het volgende:
Ik vind CFS2 eigenlijk een beetje een gemiste kans. Het spel heeft een aantal hele aantrekklijke punten: de graphics, het flight model, de scenario editor. Helaas zijn er, zoals zo vaak bij dit soort spellen (F4) teveel fouten die het spel gewoon niet leuk maken om echt intensief te spelen. Heel zonde, omdat ik ook niet het idee heb dat M$ er nog naar omkijkt, maw forget the patch. De user mods zijn leuk, maar ik heb liever een grondige patch.
En hetzelfde dus voor CFS2. Waarbij ik moet zeggen dat de missions wel erg leuk afwisselend zijn. En nog wel meer dingen zijn erg goed. Maar er zitten echt dingen in dat je echt zin krijgt de cd op te eten. En dan snap ik niet dat de beta testers dat niet hebben opgemekrt of dat Microsoft er niks aangedaan heeft.
Pagina: 1