[BC3] Opzetten LAN-party, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 23:20
Wie heeft er tips voor het opzetten van een LAN-party.
Natuurlijk is dat afhankelijk van het aantal deelnemers e.d., maar wie heeft er een redelijk werkend draaiboek in de kast liggen?

Alvast bedankt.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Zo ziet die van mij er ongeveer uit:

''s Ochtends komen de gasten aan
Rond 12 uur klaar met opzetten
Aan het bier en frituur
Gamen
Aan het bier en shoarma eten
Gamen
Aan het bier en nog meer frituur
Gamen
Met degene die nog niet slapen om 6 uur ontbijten met bier en sandwiches
Gamen

Herhaal dit zolang het feestje duurt :)

If the world didn't suck we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-10 22:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Just have fun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
begin
  setup(room);
  plugin(fridge);
  OutOfBeer:=false;
  plugin(frituur);
  install(LAN);
  repeat
    eat(fastfood);
    drink(beer);
    play(random(game));
    kickout(sleepers);
  until(OutOfBeer=true);
  call(Asito)
end.

thanks B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pak een hub in je linkerhand
plak er 2 pc op aan en je hebt een LAN
nodig een vriend uit en ga party-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
i.d.d.:

Zuipen, neu....(nee?!) , gamen, frituren en een hoop extra harde schijven kopen :7

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo heerlijk zulke intelligente opmerkingen |:( Wat hij beodlet is wat erbij een echt LAN-party aan organisatie komt kijken.

Dan zal ik eerst maar een simpele vraag Stellen:
Voor hoeveel man??

Als het voor weinig personen is (tot een man of 30) Dan kan je het beste gewoon een paar hubs verbinden. Anders wordt het toch wel tijd om ff met die gasten van Gameparty te gaan praten die kunnen je wel verder helpen. Daarnaast is het wel makkelijk dat je dan een paar telefoonnummers van een Pizzaboer/Shoarmatent hebt :)

Kleine LAN''s zijn simpel op te zetten, maar als je een al wat grotere op wilt gaan zetten dan zijn bv. switches wel handig en heb je sowieso al 2 a 3 gameservers nodig die puur dedicated draaien anders is het amper te doen. Daarnaast moet je dan ook gaan denken aan sponsoring enzo aangezien de entree anders te duur gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-10 12:29

Demo

Probleemschietende Tovenaar

In de vorige RealGamer stond een stukkie erover... misschien ligt ie nog ergens in een boekhandel...:?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er over te denken om bij mijn oma op zolder een lanparty te houden, maar ben bang dat het een troep wordt:(! heeft iemand maybe ervaring of pics van hoe een ruimte er na een lanparty uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
Lijkt me niet echt handig, ik was een keer bij een LAN-party in een huis wat toch afgebroken zou gaan worden I:( Het was echt een teringzooi, overal lagen patatbakjes , oude bierflesjes, uitgetrapte mosterdzakjes. En het stonk er ernstig naar frituurvet (bij thuiskomst dus ook de computers :P ) Het irritantste is gewoon om een goede ruimte te vinden

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 21:49 schreef wiebe het volgende:
zit er over te denken om bij mijn oma op zolder een lanparty te houden, maar ben bang dat het een troep wordt:(! heeft iemand maybe ervaring of pics van hoe een ruimte er na een lanparty uitziet?
Overal zooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grootste problemen waar je tegenaan kunt lopen is ruimtegebrek, en het aantal stoelen en fatsoenlijke plekken voor monitoren ed.
Het makkelijkst is dat je GEEN eten regelt, want de 1 eet nou eenmaal meer dan de ander.
Laat de lanners maar naar een supermarkt gaan of dingen meenemen.
Je moet ook ff aan de stroomvoorziening denken.. (Gebruik daarvoor ff de search, dan vind je wel wat over stroomgebruik ed)
Ook heb je natuurlijk HUBS nodig...
Je moet de mensen vertellen dat ze een 10/100mbit kaart mee moeten nemen + kabel, of je moet ff wat sponsors zoeken voor kabels en hubs ed...
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 17:14
Op donderdag 19 april 2001 21:49 schreef wiebe het volgende:
Als dit de wiebbe uit Delft is:
Dan kom ik ook! ;)

Maarreh, voor hoeveel man? Ik heb er eens zelf 1 gehouden voor 8 man. Niet veel, maar wel leuk :)

edit:
Finetuning

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Op donderdag 19 april 2001 21:54 schreef Evilernie het volgende:
Lijkt me niet echt handig, ik was een keer bij een LAN-party in een huis wat toch afgebroken zou gaan worden I:( Het was echt een teringzooi, overal lagen patatbakjes , oude bierflesjes, uitgetrapte mosterdzakjes. En het stonk er ernstig naar frituurvet (bij thuiskomst dus ook de computers :P ) Het irritantste is gewoon om een goede ruimte te vinden
Ha ruimte probleem... bekend! of niet johnwoo :)
We willen ook nog een LAN-partie organiseren voor een man of 40 a 50 in de zomer. Probleem is idd de ruimte. Maarja wie weet komen we nog wat leuks tegen.

Onze huidige LAN parties zijn niet echt parties, hooguit 6 man. Maar wel met switch. Ennu Bier en frituur :P Das toch echt wel de minimale eis voor een suc6 vol tijdje gamen :)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, met ons lanclubje (meestal zo rond de 13/14 man) is het grootste probleem de stroom. Als eens een keer iedereen verlengkabels heeft meegenomen dat valt de stroom wel uit omdat alle stopcontacten in ons zaaltje op dezelfde groep zitten. Best geinig al die zwarte schermen ineens:). Rotzooi valt wel mee. Gewoon goede afspraken over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ja, en wat eten betreft. Er liggen twee fritures en een afhaalchinees :9~ naast het zaaltje. Dus dat zit heeeeeelemaal goed!!:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ruimte hoeft in princiepe niet een probleem te zijn. Een gymzaal kan goed functioneren en als de gemeente een beetje meewerkt kan je in een oude bedrijfspand zo terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Op woensdag 18 april 2001 13:27 schreef Evilernie het volgende:
i.d.d.:

frituren en een hoop extra harde schijven kopen
Of, als je veel ervaring heb, de bami-schijven er minder lang in hangen :)

If the world didn't suck we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voor hoeveel man wil je die lan gaan houden?
Ik ben zelf van een lan org (lancentre). Het is een heel werk om een (goede) lan op te zetten. Als je 35 man of meer uitnodigt dan kan het verstandig zijn om contact op te nemen met de gameparty crew. (www.gameparty.net)
Zij hebben alle benodigde hardware die ze gratis beschikbaar stellen. Nou niet zeiken dat dit rommel is want bekijk de specs maar es. Ze hebben een zooi switchen en een corebuilder ook beschikken ze over glasvezel :9~. Maar dit doen ze alleen bij grotere lans van 150 (madshark als je dit leest en het klopt niet verbeter me ;)). Ook moet je sponsors zoeken en een zaal huren. Ook zal je een agregaat voor stroom moeten hebben. Een mooie begroting enzo is zeker geen overbodige luxe.
Al met al is het niet nix.
Als je maar niet denkt dat je een lan organiseert in een week ofzo want dan komt het je slecht uit...
Ik ben zelf met de crew al bezig voor een lan in oktober.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Wij hadden met 7 PC''s op 1 groep al een stop doorgeslagen. Dus dat is inderdaad een probleem, je moet met verlengkabels stroom van allerlei groepen door het huis / gebouw halen.

Ideaal zijn van die loodsen. Maar daar moet je net tegenaan lopen. Mensen die zo''n ding achter het huis hebben staan. Als het niet al te vies moet worden rol ja wat plastic uit over de vloer... Als je toch al bezig bent mag het ook een cent meer kosten.

Succes!

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
Misschien kan het bij ons op school wel. We hebben er een geweldige kantine voor.
Met beamer en een 4×4 scherm :)

Via systeembeheer kunnen we ook wel aan hardware komen, hardware zal dus geen probleem zijn. Het wordt er toch niet een van 100+ man.

Mijn vraag was meer regelement, etc. Zo las ik op een site iets over wel/geen boxen etc. Dat soort dingen dus... Ervaringen, dingen die wel/niet goed geregeld waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 21:11
LANParty Hosting Guide

Kijk hier eens naar.
Pagina: 1