[BC3] W2k en spellen

Pagina: 1
Acties:

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-02 22:20
Vraagje, ik heb a.s weekend en het weekend daarop 2 lan''s, en ik heb hier op m''n computer w2k geinstalleerd. Het loopt echt perfect, en de mogelijkheid om terug te gaan naar w98 is voor mij niet echt van toepassing, maar ik zou dus wel graag willen gamen. Rainbow Six roque spear gaat op die lan gespeeld worden, evenals Midtown Madness 2, Soldier of Fortune, Halflife (CS), UT en nog een aantal spellen (voornamelijk EA).

Er hebben zich nu al gelijk bij het testen van die spellen een aantal problemen voorgedaan, zo draait Rainbow Six in zijn geheel niet (ook niet met nieuwste update) Draai ik Midtown Madness maar alleen op software rendering en weet ik dus nog niet hoe die andere spellen gaan lopen.

Ik ben directx 8 aan het downloaden, evenals voor 7mb aan belangerijke updates van W2K.

Mijn vraag was of er nog andere dingen zijn waar ik rekening mee moet houden om goed te kunnen gamen onder W2K. In mijn systeem zit een Matroxkaart met de op een na nieuwste drivers (niet de drivers die afgelopen pasen zijn uitgekomen).

Heb de search al gebruikt, maar daar krijg ik 1) niet al te bevredigende antwoorden en 2) ik krijg 1400+ resultaten :) onder spielerij.

Dus heeft iemand tips waar ik rekening mee moet houden als ik goed wil kunnen gamen over een netwerk onder W2K

Thnx

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

veel telang om telezen

maar als een spel het niet doet
w2k is een werk os geen game os

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op dinsdag 17 april 2001 21:42 schreef Bass64 het volgende:
veel telang om telezen

High quality antwoord moe''k zeggen :P

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-02 17:26

Ronnie_T

Shangri-La

Je hebt 50 gig.
Dan maak je toch een 5 gig gamepartitie aan (bijvoorbeeld windows Millenium) :P

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Kan aan mij liggen hoor maar ik speel alles gewoon op mijn Win2k pro.

UT, Quake 3, CS, Alice, Undying bla bla noem het maar op.

There is no art to find the minds construction in the face

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik ook ;) ben een echte Die hard gamer :) Win2K rules voor werken [FTP, surfen] en Games [CS, B&W, BFP]

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Draai ook W2k tot grote tevredenheid, alleen Stunts GP en Roller Coaster Tycoon draaien niet, verder geen problemen (draai al meer dan jaar 2k)

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 16:50
Quote:

veel telang om telezen

/quote

Bullshit!!!! Als je het niet weet, zeg dan nix. Games draaien perfect onder Win2k. Je moet alleen wel weten hoe je het moet opzetten. |:(

Voor Win2k tips moet je hier eens kijken: www.3dspotlight.com En dan de Win2k compatibility and performance guide. Voor games die problemen geven onder Win2k kun je het beste even kijken op www.ntcompatible.com en dan naar de guides.

Hope this helps

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:11
install service pack 1

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 18 april 2001 11:58 schreef Aeon het volgende:
Quote:

veel telang om telezen

/quote

Bullshit!!!! Als je het niet weet, zeg dan nix. Games draaien perfect onder Win2k. Je moet alleen wel weten hoe je het moet opzetten. |:(
Uuuhm, geen BS dus. Natuurlijk kun je de meeste games draaien onder Windows2K Pro, maar dat neemt nog steeds niet weg dat Windows2K een product voor de zakelijke markt is.

Het is en blijft jammer dat je geen dualboot hebt geconfigureerd, want het kan nooit kwaad om te kunnen kiezen tussen Windows98 en Windows2K. Zeker op een LAN party wil je het zekere voor het onzekere nemen.
Mocht je je systeem om wat voor reden dan ook om zeep helpen dan kun je iig met het andere OS nog ff verder.
Nix is frusterender om je systeem opnieuw te moeten configureren op een LAN party, terwijl de rest vrolijk zit te gamen. |:(

Ennieweej veel plezier daar! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

ik speel ook gewoon alle spellen onder win2k. Ik had eerst een verkeerde driver voor me videokaart en toen dede me spellen et nie. Toen heb ik de nieuwste gedllt en nu doen ze et wel (Nvidia Riva TNT2 pro)

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 16:50
Foolzero> Sorry, maar ik ben het daar dus echt niet mee eens. Mijn eigen systeem draait veel stabieler, en zelfs sneller dan onder Win9x. Om nog maar te zwijgen van WinME. :r

Het is alleen wel zo dat je een aantal tweaks moet doen om het goed werkend te krijgen. Maar dat moet voor ons geen probleem zijn toch?

trouwens over dual boot: Wat kan Win9x wel wat Win2k niet kan?

• pica
  • Laatst online: 09-02 16:51
W2k is perrrrrrrrfect :)

Steam

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 14:35 schreef Aeon het volgende:
Blauwe schermen geven >:) win2k kent alleen geheugendumps.

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-02 22:20
Thanx voor alle tips :)

• FoolZero
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 18 april 2001 14:35 schreef Aeon het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik draai ook alleen maar Windows2K. Toch is de performance (volgens 3D Mark 2000/2001) ietsje minder dan op Windows98. Niet echt storend, dus voor mij geen reden om terug te vallen.

Daarentegen is de hardwarelijst van Windows2K (weliswaar groter dan die van WindowsNT 4.0) nog altijd kleiner dan die van Windows98.
Ook wordt niet alle software door Windows2K ondersteund. Wil je een voorbeeld? NewsBin Pro. Erg jammer op zich want dit is mijn favoriete newsgroep leecher... ;(
Gelukkig heb ik een aparte burner PC. Hierop draait dus wel Windows95 en leech ik mijn newsgroepen op die PC.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1