[BC3] GP3 vraagje.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik ben dus bezig met een 100% racelength 2000 kampioenschap. Aangezien Jos zo afgezaagd is, heb ik het jasje van Rubinio maar aangetrokken.

Ik zal meteen toegeven dat de AI niet op 100% staat. Ik kan dat wellicht 10 ronden volhouden (=net bij blijven) maar dan ben ik zo bekaf, dat hou ik niet vol. Dus maar ietsjes minder gezet.. wel autoschade etc op 100% realistisch, panne etc.

De eerste 2 races gewonnen alhoewel ik toch telkens 2 pitstops nodig had, ik jaag die banden er gewoon doorheen maar wel de grootste lol. Hierin vind ik GP3 juist veel beter dan F1 2K, je hebt echt het idee dat je er "midden in zit". Anyway..

3e race.. argentinie.. Er was 50% kans op regen maar goed ik ga toch van start met Slicks. Ik kan niet zien wat Schumi onder zijn auto heeft, dat weten teamleden van elkaar toch wel in RL?

En nu het mooiste van alles.. in ronde 8 zie ik de boel aardig dicht gaan trekken en ja hoor .. in ronde 11 is de boel echt zwaar bewolkt en gaat het regenen! :9~ :9~ En niet zo''n beetje ook.

Ik save mijn game en besluit de pits in te duiken voor Intermediates. Zover ik kan zien rijdt de rest nog op slicks. Ik ga de pits in en val terug van de 2e naar de 15e plek. Als ik weer op de baan kom, staat er echt veel water op de baan.

De auto''s voor mij, wat Saubers, een Prost en zowaar een Arrows (Jos was inderdaad al in ronde 7 uitgevallen, hij schoot vol de grindbak in |:( ).. ze hebben duidelijk moeilijkheden om op de baan te blijven en ik schiet ze als een raket voorbij. Ik acceleer sneller en kan veel later remmen. Ze rijden dus duidelijk op slicks.

Ik werk mijzelf naar de 9e plek maar... er gaat helemaal niemand de pits in. En dat was toch echt wel mijn strategie! :?

En na nog eens een rondje of 3 het gat naar Irvine op plaats 8, geheel dicht gereden te hebben, is het opgehouden met regenen. Er begint zich al een droog spoor te vormen en ik moet nou toch regelmatig mijn banden koelen in het water.

En het wordt er niet beter op.. het blijft droger en droger worden.. de bewolking trekt weg en er komt weer volop zon. Langzaam maar zeker zie ik Irvine steeds verder weglopen, ik kan het niet meer volgen op mijn Intermediates. Na nog een paar ronden wordt ik zelfs aangevallen door een Williams, Button die op de 10e plek rijdt en een gat van meer dan 10 seconden heeft dicht gereden.

Ik heb geen keuze en ga terug de pits in om er maar weer slicks onder te zetten. Als de pits weer verlaat is het bijna helemaal droog en val ik terug naar de 16e plek.

Al met al heeft die regen me dus 14 plaatsen gekost terwijl ik wel de "juiste taktiek" heb willen toepassen.

Hoe "weten" die AI rijders nou dat het enkel een bui is? Waarom gingen ze de pits niet in?

Ik heb mijn savegame maar geladen en ben toen dus wel doorgereden op mijn slicks. Ik heb letterlijk mijn tanden in mijn keyboard moeten zetten (geen stuurtje nog, sowwy) om mijn rode bolide niet van de baan te laten glijden. Ik ben dan ook regelmatig als een rally-auto door de bochten gegleden.

Nu ben ik op hetzelfde punt als ik daarboven gestopt ben, en lig ik op plaats 3. Ik heb mijn plek met hand en tand moeten verdedigen, want die AI was veel en veel sneller op hun slicks in de regen dan ik!

Maar hoe kan dat nou dat de AI doorblijft rijden in de regen? Is dat normaal in GP3? Als het niet regent bij vertrek, vertrekken ze dan op Slicks of Intermediates.. en gaan ze normaal WEL de pits in of niet?

Overigens wel erg gaaf hoor, die weersomstandigheden in GP3.. maar als alleen *ik* er last van heb en de AI niet dan .. zou dat erg knudde zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Het wordt nog leuker.. ik dus door die regen heen geploegd, wordt het droog.. dus ik ga verder op de 3e plek. In de 32ste ronde ga ik naar binnen voor peut, ik besluit de auto helemaal vol te gooien, dan hoef ik niet meer binnen te komen. Okay ik vertrek dus met volle peut en nieuwe slicks.....gaat het dus weer regenen!! Ik ben nog geen ronde de pits uit! Vandaar dat ze er Intermediates op wilde doen.. |:(

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:08
Zal wel aan mij liggen ofzo, maar de AI in GP3 is echt bout. Het lijkt net alsof ik een williams BMW ben ofzo, want ze rijden me constant van achteren aan.

iRacing Profiel

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Mwoah dat valt wel mee hoor.. af en toe een beetje wringen en duwen maar echt grof aanrijden? Nee... in F1 2K ben ik regelmatig *ECHT* gewoon loeihard van de baan gereden.. dat was echt niet leuk meer.

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

''Tis niet zozeer een dubieuze AI... het weer dat zich tijdens een race ontwikkelt is niet echt toeval, maar eerder het resultaat van wat random seeds die VOOR de race worden uitgewerkt. Het staat dus aan het begin van een race al vast hoe het zal gaan veranderen, de AI routines hebben toegang tot dit "weerprofiel". Als er dus 1 (korte) regenbui op de agenda staat (de speler kan de lengte/intensiteit hiervan uiteraard niet voorspellen) dan zal de AI zich daarop instellen.

• Razkin
Moet je F1 Racing van dat Ubisoft eens proberen, dat is pas irritant. Gp3 is wat dat betreft een heel stuk beter, maar ja ooit moet er toch zo''n wijsneus zijn die er echt een degelijk AI inbouwd.

iRacing Profiel

• Skywalker
  • Laatst online: 06-02 12:13

Skywalker

Use the force Luke!!

Het leuke van GP3 is dat er genoeg "tools" zijn om de AI aan te passen!! Kijk eens op gp3.pagina.nl en ook de auto''s de tracks etc kun je heel mooi editen.....!!! :9 Maar ff wat anders, ik had ook zo''n savegame, waarbij ik vlak voor een regenbui gesaved had. Doorgereden en het begon inderdaad te regenen. Van de baan geschoven en dus (flauw) de savegame weer geladen. Maar je voelt hem al aankomen, geen druppel regen meer!! Volgens mij gaat het dus volledig random allemaal en dat is supergaaf gedaan!!!

May the force be with you!!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb het nog gekker gehad..

Race start op monza.. In het begin scher stond dat het regende maar de baan droog was..

Ik dacht: haha, daar trap ik niet in.. dan maar 2 rondjes op full wets rijden.. en ja hoor.. na 2 rondjes gaat het hele veld naar binnen voor intermediates.. en wat denk je?? 3 ronden later gaan ze weer allemaal voor full wets.. ondertussen had ik een voorsprong van dik een rondje op gebouwd op de eerste... hehe :):)

na de patch te installeren was het weg trouwens.

Ik ben trouwens wel een beetje blij.. want ik heb de gp van imola in een arrows 2001 (jossie) IN HET DROGE WEER!! jaja.. uitgereden zonder te saven.. ben 8ste geworden.. wel paar keer zand gahapt.. en 2 x gespind

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ik ga um ff downloaden !

Heb nou alleen maar de namen van 2001...

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik moet zeggen dat dingen niet echt "vast liggen".. heb wel eens gesaved en ben na een paar rondjes weer gaan loaden om te kijken of exact hetzelfde gebeurde. Dat is niet altijd zo.

Zo blies ineens Zonta (ja ik rij nog in 2000) z''n motor op. (en ik reed er dus vlak achter! waanzinnig gedaan gewoon!) ..terug geladen.. en toen gebeurde dat dus niet.

Naja dat de AI kan "spieken" wat voor weer het wordt.. tis knudde maar ik zal er mee moeten leven. Ik kijk gewoon wat de AI gaat down en ga dan pas beslissen. Ik vind GP3 nogaltijd het beste F1 spel.. niet omdat het ultiem of waanzinnig goed is, maar het is gewoon beter dan de rest. Dat zegt meer over de rest dan over GP3. :)

Wel raar... ik rij dus nu rond in de stromende regen (en de AI komt nu dus WEL binnen) ..en ik rij dus op nagelnieuwe slicks. En het gaat wel aardig, ik zwabber hier en daar maar ik doe het wel veel beter dan de AI op slicks... de AI op regenbanden zijn wel een stukkie sneller. Dus ik ook naar binnen, proppen ze "Monsoon" banden op mijn auto (nou ja, zo erg is het toch ook niet met die regen).. en ik kan er geen meter op rijden!! Ik slip en glij constant!! Naja zeg? :?

Kan je overigens niet "van te voren" opgeven welke banden je wilt hebben? Ik heb dat volgens mij in een aantal Indycar (CART) games wel gehad.. dan gaf je over de radio aan wat je wilde hebben en dan kreeg je dat. Ik neem aan dat het niet kan in GP3 en dat is erg jammer, ik verlies dus tijd omdat ik in de pits nog ff mijn banden moet gaan uitkiezen..

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Je kan tijdens de pitstop aangeven welke banden je wilt hebben.......

Nog een SUPER site!!

http://www.grand-prix-3.de/gp3update2001.htm

Een update van 97 MB!!! Voor het seizoen 2001. Niet helemaal perfect maar wel voor 98% :P

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 13:10 schreef Skywalker het volgende:
Je kan tijdens de pitstop aangeven welke banden je wilt hebben.......
Dat bedoel ik.. zou makkelijker zijn als ze van te voren weten welke banden ze moeten hebben... toch? Scheelt weer een paar seconden.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Relax die site is ook nog eenst lekker snel ! 130 KB/S :P

Ennuh jongens nou niet allemaal gaan downloaden he ! :)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op woensdag 18 april 2001 13:19 schreef tazzman het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.. zou makkelijker zijn als ze van te voren weten welke banden ze moeten hebben... toch? Scheelt weer een paar seconden.
Ja dat zou inderdaad handig zijn, dat je alle wijzigingen van te voren al door kan geven, of als je bijvoorbeeld in de auto zit kan kiezen wat je wilt...

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Dat bedoel ik.. scheelt weer een paar seconden. :) Volgens mij zat dat in NASCAR geloof ik ook? Dan kon je opgeven welke banden er bij de volgende pitstop gemonteerd moeten worden en hoeveel brandstof je wilt hebben. Dan kom je de pits binnen en wordt alles uitgevoerd wat je ingesteld hebt.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op woensdag 18 april 2001 13:23 schreef tazzman het volgende:
Dat bedoel ik.. scheelt weer een paar seconden. :) Volgens mij zat dat in NASCAR geloof ik ook? Dan kon je opgeven welke banden er bij de volgende pitstop gemonteerd moeten worden en hoeveel brandstof je wilt hebben. Dan kom je de pits binnen en wordt alles uitgevoerd wat je ingesteld hebt.
Ja daar noem je iets, bij NASCAR is het ook relastisch dat je ook rode vlaggen hebt en safety car situaties, dat mis ik erg bij GP3. Ook de zwarte vlag ziet er niet uit. Dat zou gewoon zoals het in het echt gaat moeten. (Dus binnen drie ronden de pits in)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Naja wachten maar op de GP3 2000 Addon van Microprose. Daar zal wel radio communicatie inzitten en ik meen ook stop & go.. die safety car is een gerucht.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op woensdag 18 april 2001 14:23 schreef tazzman het volgende:
Naja wachten maar op de GP3 2000 Addon van Microprose. Daar zal wel radio communicatie inzitten en ik meen ook stop & go.. die safety car is een gerucht.
Die update die hoerboven staat is ook aan te raden, alleen word het stuurtje ontzettend lelijk...

Maar dan heb je wel:
-Nieuwe auto''s
-Nieuwe coureurs (met goede foto)
-Nieuwe circuits
-Stop en Go ziet er anders uit...
-Andere prut die ik nog niet ontdekt heb

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
erhm ja maar dat heb ik ook al met een stel losse patches, bij elkaar iets van 20 MB ofzo..

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op woensdag 18 april 2001 14:39 schreef tazzman het volgende:
erhm ja maar dat heb ik ook al met een stel losse patches, bij elkaar iets van 20 MB ofzo..
Ik wil je ook niet dwingen hoor :P

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Het zou beter zijn als je zoiets per onderdeel kan installeren.. want nu installeer ik die patch van 100 mb en kan daarna weer moeilijk gaan doen om die stuurtjes weer terug te krijgen :P

Ik vraag me alleen 2 dingen af:

1) wat is het verschil tussen GPMaster 1.1 en GPEdit 1.13?

2) Wat voor effect zal het verwisselen van tracks, auto''s, graphics etc hebben op mijn savegame?

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Sorrie dat weet ik allemaal niet zou je moeten proberen, dus je save-games ff kopieeren en ergens anders opslaan...

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 13:20 schreef Pizzaman het volgende:
Relax die site is ook nog eenst lekker snel ! 130 KB/S :P

Ennuh jongens nou niet allemaal gaan downloaden he ! :)
130 KB/sec snel??? :Z
trek em er nu vandaan met een prettige 400 :P
@home he....doe je niks an :7

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op woensdag 18 april 2001 15:54 schreef Cyber-Ops het volgende:

[..]

130 KB/sec snel??? :Z
trek em er nu vandaan met een prettige 400 :P
@home he....doe je niks an :7
Laat mij nou ook een keertje lol hebben :P

Verwijderd

Weet iemand trouwens wanneer je welke wet banden moet kiezen? Bij welke percentages kies je monsoon en zo? Laatst had ik een regenrace en ik startte of soft wets. Het ging heel slecht. Toen ik in de pits kwam, ''stonden'' er ''monsoon'' banden voor me klaar: die had de computer dus geselecteerd: daarna ging het dus véél beter! Het is jammer dat de computer niet vóór de race een hint geeft welke band het beste is onder bepaalde omstandigheden. Wat gebruiken jullie bij welke percentages regen? (Dat weather schermpje voor de race vind ik trouwens sowieso niet echt uitblinken in duidelijkheid. Trouwens, het veranderen van keuzes tijden de pitstop is ook een hel: ik moet met m''n pedalen naar boven en beneden en dan met sturen naar links of rechts de keuze bepalen en vervolgens schakelen om de keuze vast te leggen. In het begin dacht ik: als ik minder benzine laat geven, duurt de pitstop misschien korter. Maar nee, wat een gedoe met m''n stuurtje, zeg. En als je de benzine verminderd geeft ''ie opeens een extra pitstop aan, die je óók weer uit moet zetten. Ellende. Pitstops van +15 seconden. Dus daar kom ik maar niet meer aan. Dat had toch beter moeten kunnen.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

De computer kiest aan het begin automatisch de goeie banden volgens mij...

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Inderdaad.. ik kwam dus binnen in ronde 32 ofzo, en wilde slicks nemen. Maar de computer gaf Soft Wets aan.. die is gek dacht ik.. dus ik gewoon nieuwe slicks eronder. Ik rij dus nog geen ronde verder en het begint een partij te regenen.... niet normaal meer. |:(

Dus voortaan wel ff opletten ja.. :) Overigens kan ik geen meter rijden met die monsoon banden.. geef mij maar Intermediates ofzo, ik glij op die monsoon''s echt alle kanten op.. kan ik beter op slicks blijven rijden :P

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op woensdag 18 april 2001 16:25 schreef tazzman het volgende:
Inderdaad.. ik kwam dus binnen in ronde 32 ofzo, en wilde slicks nemen. Maar de computer gaf Soft Wets aan.. die is gek dacht ik.. dus ik gewoon nieuwe slicks eronder. Ik rij dus nog geen ronde verder en het begint een partij te regenen.... niet normaal meer. |:(

Dus voortaan wel ff opletten ja.. :) Overigens kan ik geen meter rijden met die monsoon banden.. geef mij maar Intermediates ofzo, ik glij op die monsoon''s echt alle kanten op.. kan ik beter op slicks blijven rijden :P
Ik vind dat ook af en toe wel leuk, een beetje glijden lekker tegen sturen enzo ! Je krijgt ook echt het gevoel dat je glijdt :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
GP3 is misschien grafisch echt out-classed door F1 2K maar toch is GP3 zoveel beter.. je ziet echt de baan in verschillende "fasen" natworden.. en als het echt nat is dan zie je gewoon plassen en weerspiegeling .. en later zie je gewoon een door worden "baan" verschijnen waar alle auto''s rijden.. echt extreem goed gemaakt!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op woensdag 18 april 2001 16:36 schreef tazzman het volgende:
GP3 is misschien grafisch echt out-classed door F1 2K maar toch is GP3 zoveel beter.. je ziet echt de baan in verschillende "fasen" natworden.. en als het echt nat is dan zie je gewoon plassen en weerspiegeling .. en later zie je gewoon een door worden "baan" verschijnen waar alle auto''s rijden.. echt extreem goed gemaakt!
Ja vink ook super tof :) Of als je onder een brug doorgaat dat je spray opeens verdwijnt :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Beregoed spel... zal de update ook samen verkocht worden met het origineel in 1 bundel? zou ook mooi zijn.. :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Met hoeveel man kan je trouwens via een LAN spelen?

Verwijderd

Hmm zal wel aan mij liggen maar ik vind dat je die 2001 carset niet echt makkelijk kan installeren! ;(

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Net ff multiplayer gespeelt over netwerk :)

Is ook vetttt

Alleen jammer als je tegenstander uit frustratie besluit een zelfmoordactie te doen op jouw auto :( Weg derde plaats...

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op woensdag 18 april 2001 17:17 schreef tazzman het volgende:
Beregoed spel... zal de update ook samen verkocht worden met het origineel in 1 bundel? zou ook mooi zijn.. :)
Hoop het! Gelijk ff halen als het zover is. Heb hier alleen een backupje, maar die cd is gaar...

Wat ik btw ook wel vet vind is om net zo lang je wagen in een spin te zetten, dat de motor in de fik vliegt. Kewl!!!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:03

Booster

Superuser

tazzman: goed om te zien dat er nog mensen zijn die een flink potje serieus kunnen racen. een ware leunstoelcoureur...

ik heb helaas geen ''oplossing'' voor je probleem, maar dat wilde ik ff zeggen :)

Voor de mensen die bagger zijn in de regen:
- doe met regelmaat aan shortshifts als je zelf schakeld
- rij de bekende ''regen-lijn'' bij het aansnijden van de bochten niet van buiten,binnen,buiten, maar half-buiten,binnen,buiten. (doe ik zelf weinig maar het schijnt te helpen)
- als je een stuurtje hebt (is lastiger met keyb denk ik), corrigeren met power-oversteering (als je auto niet lekker instuurd in een bocht waar het kletsnat is... (dat roelt en kan er lekker spectaculair uitzien :))
- NIET REMME OP DE WITTE STREPE!(uitspreken ala Olav Mol + een of ander accent :))

Ik heb zelf nog een GP3 maar ik ga em 100% zeker kopen, deeltje 1 heb ik gekocht en deeltje 2 zelfs gewonnen, en het is een super-spel... er is gewoon echt niet beter. (alleen het spel draait gewoon niet hier)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:43
Voor update s en meer ga naar
http://www.alphaf1.com/gp3/
daar kan je ook de nieuwe cars afhalen van 2001 met rijders >:)

en er zijn ook andere dingen af tehalen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Vraagje.. ik lees op sommige forums dat mensen de steering-help ''minder'' kunnen zetten of juist ''uitzetten'' met bepaalde patches. Ik zit dus vast aan die steeringhelp omdat ik geen stuurtje heb (en ik mijn FLCS niet ga mollen voor een race spel :) )... helaas wordt er nergens gezegd om WELKE patch het gaat.

Iemand enig idee? Ik vind die steeringhelp nogal erg knudde.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:43
nee ik heb het zelfde probleem :(
Ik wil ook zonder want ik heb nu alleen nog maar automaat aan staan ( en stuur hulp dan :()

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik heb alles uit maar ik wil ook van die stuurhulp af.. ik heb een zwik GP utils gedownload, ga ik maar in het weekend eens mee spelen. Ik kan op dit moment gewoon geen stuur kwijt voor mijn PC.. Zodra ik m''n nieuwe huis heb (en ook mijn nieuwe buro) ga ik toch maar een stuurtje aanschaffen. Hoe is dat ForceFeed back in GP3?

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Force feedback in GP3 is supertof!!

En dan nu nog ff een link nar de tofste GP3 carset op het net!

http://www.emac.de/gp3/download2001.html

Veel plezier! :P

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Mwoah ik download altijd die GP3Edit Carsets (ook van Emac) en deze zijn bijzonder makkelijk te installeren.

Alleen wat gaat er met mijn savegame gebeuren als ik nu ineens 2001 carset ipv 2000 ga installeren? :)

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Da''s een goeie vraag, ik moest toch een herinstall doen en had geen savegames meer, dus voor mij maakt het niet uit.

En over het installeren van carsets

1. download GP3edit.....

http://www.smyoung.fsnet.co.uk/gp3edit/main.htm

2. Download bijvoorbeeld de EMAC carset van hierboven de volledige gp3edit versie met menu''s

Installeer GP3edit, geef het path naar GP3.exe op en laad de carset erin. Kies voor exporteren naar GP3 en klaar is kees!!

Suc6!!

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 16:14 schreef hellogoodbye het volgende:
Weet iemand trouwens wanneer je welke wet banden moet kiezen? Bij welke percentages kies je monsoon en zo? Laatst had ik een regenrace en ik startte of soft wets. Het ging heel slecht. Toen ik in de pits kwam, ''stonden'' er ''monsoon'' banden voor me klaar: die had de computer dus geselecteerd: daarna ging het dus véél beter! Het is jammer dat de computer niet vóór de race een hint geeft welke band het beste is onder bepaalde omstandigheden. Wat gebruiken jullie bij welke percentages regen? (Dat weather schermpje voor de race vind ik trouwens sowieso niet echt uitblinken in duidelijkheid. Trouwens, het veranderen van keuzes tijden de pitstop is ook een hel: ik moet met m''n pedalen naar boven en beneden en dan met sturen naar links of rechts de keuze bepalen en vervolgens schakelen om de keuze vast te leggen. In het begin dacht ik: als ik minder benzine laat geven, duurt de pitstop misschien korter. Maar nee, wat een gedoe met m''n stuurtje, zeg. En als je de benzine verminderd geeft ''ie opeens een extra pitstop aan, die je óók weer uit moet zetten. Ellende. Pitstops van +15 seconden. Dus daar kom ik maar niet meer aan. Dat had toch beter moeten kunnen.
Ik maak altijd pitstops van zo''n 7-8 sec! :)

Van tevoren instellen in welke ronde je de pits induikt en dan hoef je niks in te stellen....En die banden kan je ook voor de race wijzigen, maar hij neemt vaak de goede alleen kijk jij waarschijnlijk niet naar wat er komen gaat....zonneschijn! ;)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Op donderdag 19 april 2001 15:15 schreef eXistence het volgende:

[..]

Ik maak altijd pitstops van zo''n 7-8 sec! :)

Van tevoren instellen in welke ronde je de pits induikt en dan hoef je niks in te stellen....En die banden kan je ook voor de race wijzigen, maar hij neemt vaak de goede alleen kijk jij waarschijnlijk niet naar wat er komen gaat....zonneschijn! ;)
Erhm hoe stel jij van te voren in wat voor banden jij wilt gebruiken? Tijdens het rijden of voor de start van de race?

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Weet er iemand nog een goedkoop adresje waar ik de originele GP3 kan bestellen?

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 15:25 schreef tazzman het volgende:

[..]

Erhm hoe stel jij van te voren in wat voor banden jij wilt gebruiken? Tijdens het rijden of voor de start van de race?
Voor de race.. :)
Op donderdag 19 april 2001 15:27 schreef Skoezie het volgende:
bol.com misschien? ;)

• Razkin
Ik heb een Logitech FF stuur en vind het allemaal maar brakjes...Wat voor stuur heb jij ?
Op donderdag 19 april 2001 10:06 schreef Skywalker het volgende:
Force feedback in GP3 is supertof!!

En dan nu nog ff een link nar de tofste GP3 carset op het net!

Veel plezier! :P

iRacing Profiel

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Ik heb het Thrustmaster(Guillemot) FF stuur, met het Ferrari logo erop....
En ik moet zeggen dat het perfect werkt!

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 10:48 schreef Skywalker het volgende:
Ik heb het Thrustmaster(Guillemot) FF stuur, met het Ferrari logo erop....
En ik moet zeggen dat het perfect werkt!
Die heb ik ook en dat is echt een supergeil stuurtje! :9

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 18:23
Op woensdag 18 april 2001 13:28 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Ja daar noem je iets, bij NASCAR is het ook relastisch dat je ook rode vlaggen hebt en safety car situaties, dat mis ik erg bij GP3. Ook de zwarte vlag ziet er niet uit. Dat zou gewoon zoals het in het echt gaat moeten. (Dus binnen drie ronden de pits in)
nascar 2000 is echt super vet als je de pits in gaat kan je kiezen wat je allemaal wil (tijdens het rijden door de pits straat)
en als je daar dan aan komt dan zie je ze ook echt werke dat is echt 8-) dat moeten ze ook bij gp3 maken echt dik gewoon. wel jammer dat je door de SC heen kan rijden :( leek me wel cool om die ook van de weg te beuken. en sop en goes in nascar moet je binnen 2 ronde in de pits zijn geweest anders lig je er uit bij gp3 rij je ff langzaam en dat was het nou leuk. nog zoiets doms als je iets te hard door de bocht gaat je gaat recht door door het gras/grind dan heb je heel vaak de zwarte vlag:(:( terwijl je gewoon een foutje maakt echt dom
maar genoeg gezeken
mzzzzl
krypto

• kRyPtO
heb ik nog ff een vraagje
hebben jullie ook zoveel last met je stuurtje configureren?
bij mij geeft altijd wel een beetje gas en als ik hem goed wil zetten bij optie''s dan gaat dat balletje of helemaal naar beneden of helemaal omhoog of hij gaat elke x iets boven het midden zitten echt zwaar klote. (ik heb het met elk race spel) maar als ik het in windows zelf doe dan staat ie prima!
heb trouwens een logitech wingman formula gp
mzzzl
krypto

Verwijderd

kRyPtO ik heb nergens last van, maar misschien moet je gewoon voor zorgen dat je bij het calibreren gewoon de rem/gas pedalen niet helemaal intrapt ofzo waardoor je een soort van deadzone creert?!

• kRyPtO
al doe ik nix ik raak hem nie eens aan dan gaat ie al naar voor of naar achter of links of rechts echt klote :(
mzzl
krypto

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-02 09:14
Vraagje over de car setups die bij die update zitten. (pagina 1 deze thread.)

Iedere keer als ik een car setup wil laden, dan geeft ie als ik een setup selecteer (bv monaco) als informatie over het circuit niet hetzelfde circuit info als de bestandsnaam. (snap ie het nog?)
VB selcteer monaco en je krijg de zien dat het voor bijvoorbeeld spa francochamps is.

Wat is nu de goed setup? de bestandsnaam of de info die je krijgt te zien.

Earth is nice, heaven is better...

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op donderdag 19 april 2001 15:27 schreef Skoezie het volgende:
bij mij :)...

en dan voor de mensen die de stuurhulp uit willen zetten heb ik nog een hint.. als je hem uitzet stuurt die wagen echt heel kut.. als je naar links drukt gaat ie dus meteen naar links.. oftewel.. ga je op een recht stuk inhalen zonder de stuurhulp duikt ie meteen de vangrail in...

http://gp3.gamers.nl is een goede site voor al je updates..

Verwijderd

GP3 vraagje.
Ik heb nog een vraagje! :P

Wat betekent die T op het stuurtje (rechtsboven) hij staat meestal op 100, maar weet ik niet wat het is?! ;)

• ko9
  • Laatst online: 16:41

ko9

T = Temperatuur
En als je in je neutraal een tijdje vol gas blijft geven, stijgt die vanzelf naar de 125 ofzo en dan zagt opeens je motor *PLOF* >:)

Verwijderd

Ok thx! :)

Ik zal er eens op letten! Weet iemand ook wat de max temp is? :)

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

125 graden.. dat zegt ie net :P:P:P

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Dit is iets wat je als echte GP3 fan MOET hebben!!!!!

Je gelooft je ogen niet!!!!!! (Lees ff de manual)

GPxPatch 1.10

http://www.xs4all.nl/~rsdi/download.html#gpxpatch

Héél veel plezier!!!!

Pagina: 1