[BC3] Counterstrike misser

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 13:37
Ervaren CS-er even uitleggen a.u.b.

Ik speel CS met een modem ( :( ) en dus een laagste ping van ongeveer 200

Regelmatig komt het voor dat ik mijn magazijn leeg sta te vlammen op een vuile terrorist (speel alleen CT ;) ) en dattie NIET dood gaat, terwijl hij me met 1-3 schoten overhoop knalt

Waarom willie niet dood:
- omdat ik hem niet in zijn kop raak, maar op zijn kevlarvest? En raakt hij mij wel altíjd in mijn kop?
- omdat mijn wapen (bijv. M4a1) niet meer nauwkeurig schiet? (ik weet dat je eigenlijk moet "bursten")
- ben ik zo slecht en hij zo goed? :?
- is d''r iemand aan het cheaten :( (bijv. Aimbots)
OF:
- zorgt mijn ping van 200 of meer ervoor dat mijn tegenstander eigenlijk niet precies op de plek staat waar ik hem zie ivm de tijdsvertraging van en naar de server :? :?

Soms heb ik echt het idee dat er een onmenselijk iemand voor mijn neus staat die lood voor z''n ontbijt nuttigt, terwijl ik als behoorlijke CS-newbie nog kwetsbaar als een baby lijk |:(

Daarnaast ook nog het volgende:

Ik staat net langs een muur te kijken en schiet op een tegenstander. Hij begint terug te schieten. Ik duik naar links achter de muur maar wordt dan (door de schoten :? :?) gewoon achter de muur uit "getrokken"
Hoe zit DAT nou?

• Stefke
Het mag wel duidelijk zijn dat ik nog niet zo''n goede kill-ratio haal :)

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 17 april 2001 13:42 schreef stefijn het volgende:
Ervaren CS-er even uitleggen a.u.b.

Ik speel CS met een modem ( :( ) en dus een laagste ping van ongeveer 200

Regelmatig komt het voor dat ik mijn magazijn leeg sta te vlammen op een vuile terrorist (speel alleen CT ;) ) en dattie NIET dood gaat, terwijl hij me met 1-3 schoten overhoop knalt

Waarom willie niet dood:
- omdat ik hem niet in zijn kop raak, maar op zijn kevlarvest? En raakt hij mij wel altíjd in mijn kop?
kan zijn, zit hij gebukt?? zit jij gebukt??
als je onder vuur genomen wordt en zelf ook aan het schieten bent, altijd bukken
- omdat mijn wapen (bijv. M4a1) niet meer nauwkeurig schiet? (ik weet dat je eigenlijk moet "bursten")
ja als je niet burst, kan je het schudden want fan schiet je veel te onzuiver
- ben ik zo slecht en hij zo goed? :?
waarschijnlik >:) kwestie van oefenen
- is d''r iemand aan het cheaten :( (bijv. Aimbots)
kan, maar daar ga ik zelf nooit van uit, dan kan je beter uitgaan van je eerdere genoemd epunt over je skills
- zorgt mijn ping van 200 of meer ervoor dat mijn tegenstander eigenlijk niet precies op de plek staat waar ik hem zie ivm de tijdsvertraging van en naar de server :? :?
ik dnk dat dit een hele grote rol speeld, je speeld waarschijnlijk tegne een kabelaar met ping 40/50 ofzo, dan merk je het verschil met ping 200 idd, het is niet veel, maar genoeg voor hem om zijn voordeel ermee te behalen, hij ziet jouw enkele ogenblikken eerder en is dus al aan het schieten terwijl jij hem nog moet zijn (beetje overdreven maar daar komt het op neer)
Soms heb ik echt het idee dat er een onmenselijk iemand voor mijn neus staat die lood voor z''n ontbijt nuttigt, terwijl ik als behoorlijke CS-newbie nog kwetsbaar als een baby lijk |:(
practice makes perfect
Daarnaast ook nog het volgende:

Ik staat net langs een muur te kijken en schiet op een tegenstander. Hij begint terug te schieten. Ik duik naar links achter de muur maar wordt dan (door de schoten :? :?) gewoon achter de muur uit "getrokken"
Hoe zit DAT nou?
doordat je geraakt wordt beweeg je je lastiger, daaorm lijkt het alsof je teruggetrokken wordt, is standaard zo helaas evanals dat kogels door de hoekjes heengaan (en wel door meer af en toe)

hoop dat je vragen een beetje beantwoord zijn :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Stefke
Yeah tnx,

Het is natuurlijk ook een questie van oefenen, maar soms dan zit ik me echt verbaasd af te vragen hoe het bestaat dat ik die kill zojuist NIET had (en wel onderging) :)

En dat knielen schijnt idd ook goed te werken, maar ik heb nog niet de goeie knop kunnen vinden om snel te bukken als dat nodig is (die [control] ligt me niet helemaal)

EN binnenkort krijg ik uno kabelo :9

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 17 april 2001 14:02 schreef stefijn het volgende:
Yeah tnx,

Het is natuurlijk ook een questie van oefenen, maar soms dan zit ik me echt verbaasd af te vragen hoe het bestaat dat ik die kill zojuist NIET had (en wel onderging) :)

En dat knielen schijnt idd ook goed te werken, maar ik heb nog niet de goeie knop kunnen vinden om snel te bukken als dat nodig is (die [control] ligt me niet helemaal)

EN binnenkort krijg ik uno kabelo :9
ik heb spatie bukken (springen doe ik met me duim op de 5e muisknop MS intelli explorer ROELD!!)

en je moet er altijd van uitgaan dat achter de volgende hoek/kist/krat/container een Terror zit met en AK die je hoofd vol met lood wil pompen :)

• Stefke
Ik heb alleen maar een muis met 3 knoppen en een wieleke. Lekker ouwerwets

Maar ja, jij kunt als Bokkie natuurlijk wat gemakkelijker springen dan de rest :P
Op dinsdag 17 april 2001 14:05 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

en je moet er altijd van uitgaan dat achter de volgende hoek/kist/krat/container een Terror zit met en AK die je hoofd vol met lood wil pompen :)
Dáár wil ik toch ook nog wel eens intrappen. En dan kijk ik WEL om het hoekje, maar niet goed genoeg |:( ;)
En dan kan ik me wel voor m''n kop slaan, alhoewel dat natuurlijk wel even voor me gedaan wordt door die vuile Terror :r

Maar da komt nog wel. Ik ben nog gewend aan de singleperson FPS, waar je alles lekker op je gemakje kunt doen :z

Welke servers speel jij vaak? (GOT?: die zijn wel altijd lekker snel/vol: <200 met me modem)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 17 april 2001 14:11 schreef stefijn het volgende:
Ik heb alleen maar een muis met 3 knoppen en een wieleke. Lekker ouwerwets

Maar ja, jij kunt als Bokkie natuurlijk wat gemakkelijker springen dan de rest :P
[..]

Dáár wil ik toch ook nog wel eens intrappen. En dan kijk ik WEL om het hoekje, maar niet goed genoeg |:( ;)
En dan kan ik me wel voor m''n kop slaan, alhoewel dat natuurlijk wel even voor me gedaan wordt door die vuile Terror :r

Maar da komt nog wel. Ik ben nog gewend aan de singleperson FPS, waar je alles lekker op je gemakje kunt doen :z

Welke servers speel jij vaak? (GOT?: die zijn wel altijd lekker snel/vol: <200 met me modem)
zo''n CS bikkel ben ik niet hoor (ondanks dat ik al vanaf Beta 1 speel)

maar ik speel voornamelijk op de XS4ALL servers maar dat wordt minder denk ik aangezien ik momenteel met Tribes 2 bezig ben :D

en springen gaat wel aardig idd >:)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ga er iig van uit dat er zo goed als nooit cheaters zijn.. Er zijn al mensen die je een cheater vinden als je toevallig een keer de hoek al schietend komt omlopen omdat daar de vorige 28 rondes OOK al mensen zaten. Soms wordt je dan meteen van wallhack beschudigt ;).

Persoonlijk zuig ik ook best iin CS en blijf me af en toe verbazen hoe goed sommige mensen zijn. Ping heeft er wel degelijk mee te maken maar het komt vooral neer op oefenen.. heel veel oefenen...
Leer de wapens kennen, heb favorieten maar zorg ervoor dat je ook met andere overweg kunt ;)

Persoonlijk vindt ik GoT leuke servers, er komen vaak dezelfde mensen niet TE druk en allemaal nederlands (meestal :)).. Nadeel is dat mijn pings net iets hoger zijn dan bijv bij GP.

Overigens.. Ik heb een beetje vaag probleem. Ik heb in CS vaak dat ik heel moeilijk tot niet kan ronddraaien als ik een hoekje om loop of als er een smokegrenade gegooit is. Nee dat ligt niet aan mijn FPS.. die blijven boven de 40 :). Iemand enig idee ?
En als ik toch bezig ben.. Kan iemand zeggen hoe ik weer kogelgaten/sprays kan zien :P? Ben het commando kwijt en search schiet niet op.

Verwijderd

Hmzzz bij mij is et altijd andersom :)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 17 april 2001 14:17 schreef IceStorm het volgende:
Ga er iig van uit dat er zo goed als nooit cheaters zijn.. Er zijn al mensen die je een cheater vinden als je toevallig een keer de hoek al schietend komt omlopen omdat daar de vorige 28 rondes OOK al mensen zaten. Soms wordt je dan meteen van wallhack beschudigt ;).

Persoonlijk zuig ik ook best iin CS en blijf me af en toe verbazen hoe goed sommige mensen zijn. Ping heeft er wel degelijk mee te maken maar het komt vooral neer op oefenen.. heel veel oefenen...
Leer de wapens kennen, heb favorieten maar zorg ervoor dat je ook met andere overweg kunt ;)

Persoonlijk vindt ik GoT leuke servers, er komen vaak dezelfde mensen niet TE druk en allemaal nederlands (meestal :)).. Nadeel is dat mijn pings net iets hoger zijn dan bijv bij GP.

Overigens.. Ik heb een beetje vaag probleem. Ik heb in CS vaak dat ik heel moeilijk tot niet kan ronddraaien als ik een hoekje om loop of als er een smokegrenade gegooit is. Nee dat ligt niet aan mijn FPS.. die blijven boven de 40 :). Iemand enig idee ?
En als ik toch bezig ben.. Kan iemand zeggen hoe ik weer kogelgaten/sprays kan zien :P? Ben het commando kwijt en search schiet niet op.
pff geen idee :? eigenlijk

maar idd leer de wapens en hun sterke en zwakke kanten.

af en toe verbaas ik me ook wel eens hoe goed iemand het doet.

GOT is altijd vol en net te weinig spelers vind ik, speel het liefst op een 8-8 server 10-10 is net te veel en 7-7 gaat nog wel

ow XS IP''s staan al ergens in een CS topic maar zal ze nog ff neerzetten

195.109.69.60:27015
195.109.69.64:27015

niveau is niet altijd even hoog, maar wel redelijk speelbaar

speel de laatste tijd eigenlijk alleen maar met een handgun :) fiveseven of de sig :) gaat wel redelijk

• Stefke
Bye Bye the way

Is het mogelijk om op een LAN 1 tegen 1 te spelen met 2x de install van dezelfde HL, of moet je 2x HL d''r op zetten?

Ik probeerde dit namelijk, maar kon dedesktop gameserver niet vinden vanaf me laptop.
Of heb ik een of ander netwerkprobleem (nog nooit iets van gemerkt dan, hebalve nu)

Verwijderd

Kan iemand zeggen hoe ik weer kogelgaten/sprays kan zien :P? Ben het commando kwijt en search schiet niet op.
Decals aanzetten op bv 300 in je console.

• Stefke
Op dinsdag 17 april 2001 14:24 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

[..]

maar idd leer de wapens en hun sterke en zwakke kanten.

GOT is altijd vol en net te weinig spelers vind ik, speel het liefst op een 8-8 server 10-10 is net te veel en 7-7 gaat nog wel

speel de laatste tijd eigenlijk alleen maar met een handgun :) fiveseven of de sig :) gaat wel redelijk
Met minder kan ook best leuk zijn hoor, als de map niet te groot is.

Ik ging laatst eens met de M1a4 spelen, en m''n kill rate ging ineens een HEEL stuk omhoog :9
In close combat issie wat minder, ik ben zelf in close combat ook nog niet zo bedreven. Dan moet je wel HEEL snel reageren (en dan wordt het lastig met een modem)

Op deze site http://firingsquad.gamers.com/games/csweapons/default.asp staan alle wapens uitgelegd, compleet met :D TESTS :D !!. Voor wie daar interesse in heeft en de link nog niet kende :)

• Stefke
Waarom heb je die uitstaan dan?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 17 april 2001 14:38 schreef stefijn het volgende:
Waarom heb je die uitstaan dan?
Das NIET express ;)..

Oh en uhm (newbie).. hoe zet ik precies mijn decals op 300 :)? Of zal ik eens gewoon goed gaan zoeken.... :P

Verwijderd

Daar wordt je ping iets beter van omdat er minder berekeningen over in dit geval jou telefoondraadje loopt.

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 14:41 schreef IceStorm het volgende:

Das NIET express ;)..

Oh en uhm (newbie).. hoe zet ik precies mijn decals op 300 :)? Of zal ik eens gewoon goed gaan zoeken.... :P
In je console tikken r_decals 300.
Hoe hoger het getal hoe meer je explosie vlekken en kogelgaten ziet.
Geloof dat 300 max is.

Verwijderd

tjah, iedereen speeld anders en heefd zo zijn voorkeuren.
ik heb ook die intelly eye mouse exploreren en YEAH hij roelt :))
maaruh mijn config =
duck = right Control
jump = keypad 0
lopen en strafen met de pijltjes dus starfe left = left key enz.
Use = muisknop zijkant klein. (topje van je duim)
reload = muis zijkant groot (rest van de duim)
en verder weinig eigelijk :) speelt erg relaxed voor mij dus :)

[edit]
typo''s :(

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 17 april 2001 15:20 schreef Death Angel het volgende:
tjah, iedereen speeld anders en heefd zo zijn voorkeuren.
ik heb ook die intelly eye mouse exploreren en YEAH hij roelt :))
maaruh mijn config =
duck = right Control
jump = keypad 0
lopen en strafen met de pijltjes dus starfe left = left key enz.
Use = muisknop zijkant klein. (topje van je duim)
reload = muis zijkant groot (rest van de duim)
en verder weinig eigelijk :) speeld erg relaxed voor mij dus :)
reloaden had ik eerst ook zo ja, maar ik merkte dat ik toch steeds naar de R greep om te reloaden en als ik met de muis jump, kan ik makkelijker *kuch*strafejumpen*kuch* ;)

Verwijderd

Nu ik hier toch wat console commands zoal R_DECALS voorbij zie komen, is het iemand opgevallen dat ze het PUSHLATENCY commando eruitgegooid hebben. Of hebben ze het anders genoemd ofzo :?

Dit commando zorgde voor een soort negatieve lag, wat in de meeste gevallen je ping wat kon verlagen.

Help me

Verwijderd

Wat ik weet is dat je met het commando rate je verbinding nog wel iets kan verbeteren.

Rate deafult = uit me hoofd 3800 ofzo.

Als je kabel heb moet je die rate op 8000 zetten ofzo.
Moet je maar even pielen met die nummers :)
Pagina: 1