[BC3] een CS server

Pagina: 1
Acties:

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11 19:11
wat is het beste OS voor een server

ps ik kan niet met Linux omgaan dus WIn2000 ofzo?

ik wil een server van 14 man hoe veel kbytes /s upload heb je dan nodig?

Bij een Universiteit dumpen?

Ontspan.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Ehhm....Je vraagt om het beste OS en je sluit er zelf al eentje uit...:)
Linux zou het beste zijn, gevolgd door Win98SE op de 2e plek.
Aangezien je idd een hoge upload snelheid moet hebben (hoger dan gemiddeld...?) kan je em het beste op school laten draaien als dat kan...!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Voor CS heb je alleen de keuze uit Linux en Windows ongeveer ;)..

Ik zou voor win98 nemen. Het gaat er vooral om dat je genoeg upload hebt ja.. Bij een uni is een goed plan ;)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Wildfire

Joy to the world!

Veertien man? Daar heb je een aardige upload voor nodig, laten we zeggen toch zeker iets van 64 kilobyte/sec...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Macros
  • Laatst online: 29-10 20:56

Macros

I'm watching...

Iedereen die tot nu heeft geantwoord heeft nog nooit zelf een CS server gehost.
Neem GEEN NOOIT NEVER Win9x als server os voor hlds (is de server app van CS).
(hij gata echt enorm laggen als je iets op de server probeert te doen)
Alleen Linux en WinNT(2000) zijn goed voor een CS server.

Je hebt 3kb/sec per persoon nodig up, maar liever 2 keer zoveel, omdat als je 80% van je verbinding gebruikt krijg je al snel problemen, dat het ene pakketje moet wachten op het andere voordat het gestuurd wordt, dus wat extra lag veroorzaakt. Beste is dat je 30-50% van je max upload van je verbinding gebruikt.
14x3KB=42KB/sec, maar liever dus 100KB/sec up. Ook moet je rekening houden met het feit dat je ook zoiets down moet hebben. Bij veel verbindingen heb je het probleem dat als je up naar je max van je verbinding gaat dat de down bijna niets meer doorlaat (heb ik tenminste met mijn brakke kabel verbinding).
Alleen ADSL met 512kbit up kan net een servertje hosten, kabel niet aan beginnen.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-11 17:47
Op Millannium hadden ze een 64 player q2 server draaien.. bij 30 spelers was het al niet te spelen. Zetten ze later precies zo''n zelfde pc in met nt4: dat ding begon bij 90 spelers nog niet eens te zweten!.

If it ain't broken, tweak it!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 03:18
Ik ben misschien van plan om een servertje te gaan hosten op me nieuwe pc (1.2 ghz), maar ik heb maar 16 kb upload, zou dat genoeg zijn voor 5 personen ofzo:? en is win2k daar wel dan goed voor ipv win9x

edit:
Wat voor pc heb je ongeveer nodig voor een server met 5 man

Verwijderd

teams van 2,5 man ? lijkt me niet zo''n strak plan eigelijk. CS servers liever met een even aantal spelers want het is toch in team .......

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11 03:18
Op maandag 16 april 2001 01:03 schreef Death Angel het volgende:
teams van 2,5 man ? lijkt me niet zo''n strak plan eigelijk. CS servers liever met een even aantal spelers want het is toch in team .......
4 man dan, zeikerd ;)

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 18:33

Kolky

subtitle not available

Ik heb een keer een @home dedicated server geprobeerd. @Home heeft een uploadlimiet van 16 Kb. Maar met 4 man wilde het prima. Zonder laggen. De 5e persoon zorgde voor een grote stijging van de pings.

Ik draaide Win2000 voor de server.

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 15 april 2001 23:13 schreef Macros het volgende:
Neem GEEN NOOIT NEVER Win9x als server os voor hlds (is de server app van CS).
Sorry hoor maar een win98 kan ook PRIMA een CS server trekken.. Zelfs NIET dedicated. Doe ik vaak zat op LAN en dat gaat echt prima. Ik geef toe dat Linux beter is maar ga niet zeggen dat win98 onmogelijk is aub.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-11 12:22

Apache

amateur software devver

tuurlijk is win98 niet onmogelijk maat het is wel de slechts mogelijke keuze, trouwens server op een lan of een dedicated internetserver die enkele maanden moet draaien is een heel verschil :)

Wij hadden eerst een win2K server, die moest om de 3 dagen gereboot worden (2 servers voor 18 en 1 voor 14 personen) nu draait hij debian 2.2 en trekt het al een maand zonder reboot, al 750+ mapchanges geweest op die server.

Dus ik zou zeker voor win2K gaan als je echt geen linux wil.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
het heeft echt niet alleen met je snelheid te maken..

Ik zit hier met een casema com21 modem 11kb/sec up 28kb/sec down en ik kan hier zonder problemen met 8 a 10 man op spelen..

dit komt vooral omdat deze kabel modems momenteel een zeer lage ping hebben. Over het algemeen heeft adsl een wat hogere ping.. Verder kan je cs nog een beetje tweaken met de max en min rate. Daarmee kan je voorkomen dat iemand met een snelle verbinding alle bandbreedte in pikt..

Het hangt gewoon heel erg af van welke provider je hebt.. Casema com21 is afgeknepen naar 11kb/sec up maar met cs stuur je niet constant data van 11kb/sec en dan heeft casema moeite om het goed af te knijpen. ik heb dus af en toe pieken van 20 tot 25kb/sec up terwijl dat eigenlijk niet ''mag''.

als ik met 8 man op mijn cs server speel ligt de ping meestal tussen de 100 en 150. nadeel is dat ik zelf altijd een ping van 15 heb dat is eigenlijk ook niet eerlijk maarja niks aan te doen.

Verwijderd

Wij hebben onze server op een Win2k bak draaien, de mapchanges gaan 10x zo snel als op GP of GoT, en de ping is ook nog eens 20 beter. Gamepoint zuigt de laatste tijd helemaal.
Als je een beetje snel systeem hebt maakt het niet uit of je nu Win2k 98SE of Linux draait...

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 17 april 2001 11:56 schreef Sn@ke het volgende:
Wij hebben onze server op een Win2k bak draaien, de mapchanges gaan 10x zo snel als op GP of GoT, en de ping is ook nog eens 20 beter. Gamepoint zuigt de laatste tijd helemaal.
Als je een beetje snel systeem hebt maakt het niet uit of je nu Win2k 98SE of Linux draait...
''Onze'' = clanserver of public? Een ping van 15 zie ik namelijk wel zitten :)

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 13:50 schreef Thijs B het volgende:
het heeft echt niet alleen met je snelheid te maken..

Ik zit hier met een casema com21 modem 11kb/sec up 28kb/sec down en ik kan hier zonder problemen met 8 a 10 man op spelen..

dit komt vooral omdat deze kabel modems momenteel een zeer lage ping hebben. Over het algemeen heeft adsl een wat hogere ping.. Verder kan je cs nog een beetje tweaken met de max en min rate. Daarmee kan je voorkomen dat iemand met een snelle verbinding alle bandbreedte in pikt..

Het hangt gewoon heel erg af van welke provider je hebt.. Casema com21 is afgeknepen naar 11kb/sec up maar met cs stuur je niet constant data van 11kb/sec en dan heeft casema moeite om het goed af te knijpen. ik heb dus af en toe pieken van 20 tot 25kb/sec up terwijl dat eigenlijk niet ''mag''.

als ik met 8 man op mijn cs server speel ligt de ping meestal tussen de 100 en 150. nadeel is dat ik zelf altijd een ping van 15 heb dat is eigenlijk ook niet eerlijk maarja niks aan te doen.
:?:?

Dan heb ik zeker een andere Casema.
Ik mag in mijn handjes knijpen als ik 3kb/s down haal en 1-2 up.
Rare jongens daar bij Kaashema |:(

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ja dan heb jij nog zo''n oud demos modem die op de compoort zit dat is ook troep.. Ik heb sinds kort een nieuw com21 modem ( via netwerk kaart ) en dat is wel snel. :)

• scim
  • Laatst online: 23:48

scim

Nani?

Ik moet zeggen dat @home halflife VEEL beter trekt dan UT. Bij UT zijn er bij 2 man al pings van over de 100. Bij HL (CS dus >:) ) Kan ik met gemak 3 man aan met een ping van rond de 60, dus ik denkt dat je zekers 6 mensen wel haalt...
Ik draai dan gewoon een server op winME met mijn koe aan..
(Er wordt op die bak wel niet gespeeld en het is een Duron 750 met 128 meg)
Ikzelf (via lan) haal een ping van 6 en andere mensen (Rosmalen voornamelijk) halen met hun @home verbinding pings van rond de 60 70, dus een 16 kb/s lijn moet denk ik 6 man wel kunnen trekken, inclusief jezelf via LAN
dus 5 personen van buitenaf zeg maar... en anders zijn de pings maar 120 das ook nog redelijk te spelen als iedereen zo''n ping heeft >:) en jij met je ping van 8 >:) >:)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-11 12:22

Apache

amateur software devver

oja onze server heeft een 2 meg ded lijntje van de universiteit, 1x bandbreedte verlaagt omdat er toen ook nog een FTP draaide >:)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1