Toon posts:

[BC3] Wie zijn er voor Cassetes ipv Cd''s????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het meest irritante aan gamez is dat ze veel groter kwa Mb''s worden dus worden ze de laatste jaren gewoon op cd uitgegeven. Das dus heel begrijpelijk.
Maar bv. op pc moet je eerst een spel instaleren en daarna ook nog eens laden...
Voral dat laden irriteerd me weleens.

Ook op een DC lange laadtijden terwijl ik gewoon direct wil spelen

Nu was het vroeger (nes,snes,megadrive en n64) dat spellen op tapes werden uitgegeven..Geen laadtijden en direct spelen dus.

Zou de games industrie dus zoiets opnieuw moeten uitvinden maar dan met grotere data capiciteit en snellere acces??

Nu weet ik Cdroms''s betekent kopieren en Caseetes dus niet ..Dus niet zo goede zal voor de portomonnee, maar aan de andere kant misschien betere gamez worden uitgebracht :)

En er bestaan ook pirated cassetes voor de gameboy, snes en megadrive (alleen bij de n64 is dat niet gelukt)

Wat vinden jullie ervan?

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Op die cassetes van nintendo enz zie je nooit mooie lange filmpjes.
Dat zie je alleen op games van cd.
Dus er past niet veel data op die crap

Thy will see the light...

Verwijderd

Topicstarter
[b]
Zou de games industrie dus zoiets opnieuw moeten uitvinden maar dan met grotere data capiciteit en snellere acces??
:?
dat erover heen gelezen?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Als je cartridges wilt dan moet je een N64 nemen. Moet je je ook realiseren dat je hier geen vette intro filmpjes moet verwachten...

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

De nieuwe gamecube heeft ook cd''s

Maar neit de standaard maat. Maar iets kleiner.
Zodat ze niet te branden zijn.

Eigenlijk dom van ze.
Als ze hem nou groter hadden gemaakt. Kon er ook meer data op.

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Bzzje

Negeren is vooruitzien

de produktie kosten van een cd zijn nihil, kunnen ze gewoon 2 (of meer) cd-tjes doen. Ik denk dat ze er dan toch wel wat meer op kunnen verdienen dan wanneer de cd''s gekopieerd worden.

Nu zullen er dan voor die x-box wel weer leuke houdertjes verzonnen worden dat je de cd gewoon in je normale speler kan gooien ;)

Hadden ze eigenlijk die dingen een slag groter moeten maken; je kan er moeilijk een randje afknippen >:)

Negeren is vooruitzien

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

ik ben voor cd''s

http://psnprofiles.com/AfthyX

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 11 april 2001 16:16 schreef kyle_2000 het volgende:
Nu was het vroeger (nes,snes,megadrive en n64) dat spellen op tapes werden uitgegeven..Geen laadtijden en direct spelen dus.
Inderdaad, alleen heeft het dus niks met tape te maken, maar zijn het zoals al gezegd cartridges (chips).

Op die cartridges staan eigenlijk helemaal geen "filmjes", omdat alles gewoon real time gerendered wordt. Er is gewoon niet veel ruimte op zo''n ding. De grootsen zijn iets van 512 Megabit (64 MB dus) geloof ik. Daar komt nog bij dat die dingen ontzettend duur schijnen te zijn. Dat vind je ook wel terug in de prijzen van de spellen. :(

De GameCube zal gebruik maken van 8cm DVD schijfjes (1,5 GB :)) die dan "GameCube optical discs" genoemd zouden moeten worden. Ze zijn expres kleiner om kopiëren te voorkomen.

PS: Ik kies voorlopig nog geen partij qua cartridges/cd''s. Daarvoor moet ik eerst de GameCube in actie zien; als de laadtijden maar kort zijn. Dit zou zoveel mogelijk voorkomen worden (op de GameCube) door het grote werkgeheugen. Maar of dat werkt :?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

beter zo''n PC dan weer een zelda weer een mario enz

maar ieder heeft zo zijn mening :)

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Op woensdag 11 april 2001 19:20 schreef AtHomer het volgende:

Ze zijn expres kleiner om kopiëren te voorkomen.
daarom dal de gamecube ook gaan verliezen van de X-box

• AtHomer
  • Niet online
Op woensdag 11 april 2001 19:26 schreef aftermath het volgende:

[..]

daarom dal de gamecube ook gaan verliezen van de X-box
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat mensen massaal niet voor de Xbox gaan omdat de meeste mensen al net zo''n ding hebben: een PC...

Maargoed... dat wordt afwachten.

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

en trouwens ik denk dat de developers het liefst voor de sterkste machine wil ontwikkelen en dat is de x-box

en volgens mij heeft de gamecube geen DVD

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 11 april 2001 19:49 schreef aftermath het volgende:
en trouwens ik denk dat de developers het liefst voor de sterkste machine wil ontwikkelen en dat is de x-box
really ??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• AtHomer
  • Niet online
Op woensdag 11 april 2001 19:49 schreef aftermath het volgende:
en volgens mij heeft de gamecube geen DVD
De GameCube zal inderdaad geen "gewone" DVD''s (voor video etc.) af kunnen spelen. Alleen de eigen mini-DVD''s waar die spellen op staan dus.

Echter, de ontwikkelaar van de DVD drive voor GameCube, Matsushita (ze werken ook onder de naam Panasonic), brengt een DVD speler uit in Japan die naast gewone DVD''s ook nog eens GameCube spellen kan spelen.

Het lijkt niet waarschijnlijk dat dit apparaat ook buiten Japan uit gaat komen :(.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op woensdag 11 april 2001 16:41 schreef jordyb het volgende:
[...]
Eigenlijk dom van ze.
Als ze hem nou groter hadden gemaakt. Kon er ook meer data op.
Maar dan past een normale grote cd er weer wel in.. En nu dus niet.. :)

Ik ben niet voor Cd''s maar voor DVD''s :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nothing beats a cartridge

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ook geen HardaSchijf;)
Of neej das eigenlijk een veredelde CD hmmm
Pagina: 1