[BC3] Helpie! dreamcast

Pagina: 1
Acties:

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25
officieel niet volgens de fabrieksgarantie van 1 jr
maar volgens de wet mag je ervan uitgaan dat een gekocht produkt langer meegaat en in deze is de dealer verplicht een alternatief dan wel voor kostenloze reparatie (mits het app goed is behandeld) te zorgen.
Maar laat het ff door iem met een wetboek opzoeken hoe het precies zit.
dit zijn de grote lijnen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• D2k
  • Laatst online: 09-01 11:25
als het goed is wel ja

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-01 15:13

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Optie 1:
Juridisch gezien moeten ze een jaar (hoe lang was je garantie ook al weer ?) garantie geven na de laatste reparatie.

Aangezien hun pas vanaf dat moment jouw een goed produkt hebben geleverd.

Ik ga er dan vanuit dat je zelf geen schade veroorzaakt hebt. :)

Optie 2:
Schrijf een brief aan de leverancier/ importeur/ fabriek een lekker zielige brief.:'(
Mijn eigen logitech wingman kapot (1 jaar na garantie, versleten ofzo). Logitech direkt opgebeld en na 2 weken gloednieuwe wingman in de bus.

Handige kameraad ondertussen mijn eigen Wingman gerepareerd, heb er nu dus 2 :)

Optie 3:
Koop een nieuwe

Succes

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 09:35
3 keer? .. ik heb dus exact hetzelfde gehad met een DC.. Wat is er precies kapot dan? (ik heb 2 keer een nieuwe gekregen van Sega Benelux)..

HT-addict in spe

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 20:49 schreef D2k het volgende:
als het goed is wel ja
ff het wetboek vinden :o thnx D2k

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 20:50 schreef Righteye het volgende:
Optie 1:
Juridisch gezien moeten ze een jaar (hoe lang was je garantie ook al weer ?) garantie geven na de laatste reparatie.

Aangezien hun pas vanaf dat moment jouw een goed produkt hebben geleverd.

Ik ga er dan vanuit dat je zelf geen schade veroorzaakt hebt. :)

Optie 2:
Schrijf een brief aan de leverancier/ importeur/ fabriek een lekker zielige brief.:'(
Mijn eigen logitech wingman kapot (1 jaar na garantie, versleten ofzo). Logitech direkt opgebeld en na 2 weken gloednieuwe wingman in de bus.

Handige kameraad ondertussen mijn eigen Wingman gerepareerd, heb er nu dus 2 :)

Optie 3:
Koop een nieuwe

Succes
optie 3 gaat niet door :)
optie 1 lijkt me wel wat

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op dinsdag 10 april 2001 20:50 schreef Righteye het volgende:
Optie 1:
klopt niet. Als het een nieuw toestel is , is het 1 jaar garantie vanaf de dag van de aankoop. Als men na dat jaar je DC laat repareren, is er geen volledig jaar garantie meer op het gerepareerde toestel. Hooguit enkele maanden.

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Mijn Dreamcast doet het niet meer! en ik heb geen garantie meer! kan ik dan nog een nieuwe krijgen of niet?

hij is al 3 keer teruggeweest

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 20:46 schreef D2k het volgende:
officieel niet volgens de fabrieksgarantie van 1 jr
maar volgens de wet mag je ervan uitgaan dat een gekocht produkt langer meegaat en in deze is de dealer verplicht een alternatief dan wel voor kostenloze reparatie (mits het app goed is behandeld) te zorgen.
Maar laat het ff door iem met een wetboek opzoeken hoe het precies zit.
dit zijn de grote lijnen
aha dus als ik het ff naar de winkel breng dan kijken hun wel ff, en als ze niks doen zal ik sega wel mailen..

• ArthurMorgan
  • Niet online
Volgens de Nederlandse wet moet een apparaat voldoen aan de eissen die hier normaal aan gesteld kunnen worden. Voor een spelcomputer zal dit dus een goede gebruiksduur van tussen de 2 en de 3 jaar zijn. Zolang dient het apperaat dus goed te functioneren.
<edit>
art 7:24 BW (garantietermijnen zijn dus eigenlijk onzin ja)
</edit>

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Beetje te ver getweakt ? Een console is toch onverwoestbaar ??? (de snes iegv >:))

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 11:32 schreef Freggel_United het volgende:
Beetje te ver getweakt ? Een console is toch onverwoestbaar ??? (de snes iegv >:))
idd >:) DC is nu open omdat ie het anders niet doet. heb een mailtje gestuurd naar DIXONS krijg ik dit terug
Ik raad u aan contact op te nemen met de helpdesk van Atoll soft, onder
telefoonnummer: 0318-505464.
Zij kunnen u wellicht verder helpen.
Dus moet ik atoll soft maar even bellen.
hopelijk krijg ik een nieuwe, weet alleen niet of ze kunnen zien dat er illigaal op is gespeeld :)

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 14:21

JK

Dan krijg je een nieuwe die geen CD-R''s meer kan draaien >:)

Naja die bootdisc zuigt omdat ie zo moet ''zagen'' als ie de data van de binnenste ring moet laden. Als Utopia nou eens een dummy ervoor had gezet wat de bootdisc binnen 3 seconden geladen... denk dat de bootdisc de meeste DC''s stuk maakt.

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 13:51 schreef JK het volgende:

Naja die bootdisc zuigt omdat ie zo moet ''zagen'' als ie de data van de binnenste ring moet laden. Als Utopia nou eens een dummy ervoor had gezet wat de bootdisc binnen 3 seconden geladen... denk dat de bootdisc de meeste DC''s stuk maakt.
shit :( kan ik hem dan laten ombouwen ofzo?

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 14:21

JK

Nee, die bootdisc is gewoon kut gedaan, je DC kan er in principe niet stuk van gaan hoor. Enige oplossing is om selfbooting iso''s te krijgen. Of gewoon in de winkel je spul kopen, das het allerbeste en het mooiste, dan heb je geen geripte FMV''s en audio enzo.

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 09:35
Op dinsdag 17 april 2001 13:51 schreef JK het volgende:
urban legends? come on now.. dat is echt niet waaar..

HT-addict in spe

Pagina: 1