[BC3] Top 10 Dreamcast spellen :)

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 13:40
Yeah...:Y)
Nou dat ik besloten heb een Dreamcast te gaan kopen, wil ik graag van jullie weten wat nou de beste spellen zijn.

- Het zou helemaal mooi zijn als jullie erbij zouden vermelden WAAROM je het betreffende spel zo goed vindt.

Ik zal beginnen met mijn persoonlijke top 10.

1. dead or alive II
2. crazy taxi
3. vitua tennis
4. shen mue
5. sonic adventures
6. house of the dead II (+ gun :P)
7. sega rally
8. Metropolis street racer
9. marvel VS capcom
10.chu chu rocket

de reden waarom ik niet opgeef WAAROM ik deze spellen kies, is omdat ik vrij weinig van de spellen af weet. Het is dus eigenlijk meer wat ik DENK dat goede spellen zijn... iemand anders nog opmerkingen over mijn lijst?

thx in advance :)

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Ik mis Jet Set Radio, Tony Hawk 2, Half-Life en Unreal.
Sega Rally is bagger, neem V-Rally 2.

Verwijderd

Mijn top 10

1) Ferrari f355
2) Crazy Taxi
3) Mr. Driller
4) Dead or Alive 2
5) Puyo Puyo 4
6) Chu Chu Rocket
7) Daytona 2000 USA
8) Sonic
9) Phantasy Stor Online
10) Super Magnetic Neo

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
ik heb geen dreamcast :'(, maar vind soul calibur toch wel heel tof. Top10 heb ik niet, want ik heb maar 5 spellen gespeeld of zo ;)

• Symphony-X
VRAAG:

merk je bij backups/copies, dat het backups zijn? Gaat het laden trager, is het spel minder strak..? Of is er absoluut GEEN verschil?

thx :)

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

- Shen Mue : Must have, gewoon een schitterende TPG
- Crzy Taxi, leuk en simpel
- DOA2 wreed!!
- Chu hu Rocket :r:r hier vind ik du sgeen reet aan, alleen maar getimed op de juiste knop drukken
- House of the dead 2 :) cool, is leuk, maar gaat erg snel vervelen, omdat ie zo kort is eigenlijk
- Marvel VS Capcom, standaard beat em up, maat wel leuk

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Je merkt geen verschil tussen backups en originele spellen. Dat heb ik gehoord want ik heb natuurlijk alleen originelen ;)

• Symphony-X
Op dinsdag 10 april 2001 12:42 schreef Rubberduck het volgende:
Je merkt geen verschil tussen backups en originele spellen. Dat heb ik gehoord want ik heb natuurlijk alleen originelen ;)
THANK YOU
Dit verlossende antwoord had ik ff nodig.
Ik moet er namelijk niet aan denken backups te maken van originele spellen die ik bezit, die het niet doen als mijn originele spel opgegeten wordt door mijn hond.. >:)

I love living on the edge!

• Xenoborg73
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04-2014
Hmm, ik heb wel een bergje spellen voor m''n DC, dus ik doe maar effe een top 20.

1. Grandia II (gewoon vette klasieke RPG)
2. Phantasy Star Online (ongelooflijk)
3. Shenmue (rete - realistisch)
4. Dead or Alive 2 ( rielexte fighter )
5. Crazy Taxi (lekkere arcade feeling)
6. Soul Calibur ( gewoon koel )
7. Jet Set Radio ( Tony Hawk met grafiti :) )
8. Bust A Move 4 (ouderwets simpel)
9. Daytona USA 2001 (DAYTOOOOONAAAAAA)
10. Marvel VS Capcom 2 (me = Capcom freak)
11. Resident Evil : Code Veronica
12. Resident Evil 3 : Nemesis
13. Capcom VS SNK
14. Powerstone 2
15. Ecco the Dolphin (prachtige "ocean feel")
16. Gauntlet Legends
17. Ready to Rumble round 2
18. Sonic Adventure
19. Streetfighter III : 3rd strike
20. House of the Dead 2

• Xenoborg73
Op dinsdag 10 april 2001 12:42 schreef Rubberduck het volgende:
Same here, geen verschil, maar daarna heb ik het (op straat gevonden) CD-tje uiteraard vernietigd en ben het origineel gaan kopen >:)

Verwijderd

Xeno heeft Gewoon bijn ahelemaal gelijk

GRANDIA II is gewoon VET!
Phantasy Star Online roeleert echt
Daarna komt toch wel I''ll Bleed
Resident Evil Code VEronica
Gigawings II
Hundred Swords
Virtua Tennis
SAmba de Amigo(leuk met die salsadingen)
Snk vs Capcom Mllenium Fight
En nog veeeeeeeeeeeel meer

Bij Shenmue was ik bij disc 3 waar je die kratten weg moest brengen...en toen opeens waren al die SAVE gamez Verrot :(
Moet hem nog ff opniuew doorspelen

Verwijderd

-NBA2k1, hou normaliter niet van sportspellen maar deze is zo goed dat het leuk is, ja.
-DOA2, de beste fighter op de DC.
-Crazy Taxi, lekker door de stad racen zonder diepgang
-Shenmue, need I say more?
-MDK2, leuke 3rdPS met artistieke werelden.
-Resident Evil: Code Veronica, beste uit de serie vette horror (nog steeds jammer van die controls).

Verder hoop ik natuurlijk nog op:
-Shenmue2
-Sonic2
-Crazy Taxi2

De dreamcast is dood, lang leve de dreamcast!

• Xenoborg73
Op dinsdag 10 april 2001 14:51 schreef kyle_2000 het volgende:
Xeno heeft Gewoon bijn ahelemaal gelijk

GRANDIA II is gewoon VET!
Phantasy Star Online roeleert echt
Daarna komt toch wel I''ll Bleed
Resident Evil Code VEronica
Gigawings II
Hundred Swords
Virtua Tennis
SAmba de Amigo(leuk met die salsadingen)
Snk vs Capcom Mllenium Fight
En nog veeeeeeeeeeeel meer

Bij Shenmue was ik bij disc 3 waar je die kratten weg moest brengen...en toen opeens waren al die SAVE gamez Verrot :(
Moet hem nog ff opniuew doorspelen
[plaats bestelling bij "mannetje"] I''ll bleed had ik nog niet gedaan, gelijk bestellen :) [/plaats bestelling bij "mannetje"]

Hmm, dat van die Shenmue savez is wel kut jah! Ik heb doorgespeeld tot warehouse no. 8 , toen kreeg ik Grandia II, dus...

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 14:21

JK

Er zit dus SOMS (redelijk vaak) WEL verschil tussen origineel en kopie.
Wat betreft een kopie maken van je DC GD-Rom, suc6, dat kan dus niet. Ja tenzij je met een seriele kabel wat gaat lopen pielen, maar dan ben je nog VELE uren bezig, wat ZEER lastig is, geloof me, niemand doet dat.

Vaak is bij een backup de FMV gedownsampled (best goed te zien vaak :( ), zijn wat audiotracks verwijderd of is de boottrack verwijderd omdat ie er niet meer op paste ;)

Als ik nog ergens het origineel van Soul Calibur vind, dan ga ik ''m wel kopen !!! Heb al gekeken bij een winkeltje, die had alleen originele Japanse DC games.

Verwijderd

Ik hoorde ergens Illbleed in de top 10, no offence, maar dat is echt een k*t spel. Lelijke graphics (de monden bewegen niet bij het praten), pokke verhaal, niet eng, enz.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Waarom ga je een console kopen waar over 6 maanden geen spellen meer voor te koop zijn? Lijkt me niet zo verstandig, tenzij je hem cheap kan krijgen. Persoonlijk heb ik er nu een te leen, met Crzy Taxi en MSR (SR2 heb ik op de PC, Soul Calibur vonnik ff leuk, maar niet zo lang, en de rest... letŽs say dat ik meer vertrouwen heb in de PS1 en 2), die wilde ik perse nog spelen. Nou, heel leuk allebei, maar ook niet echt 100% overtuigend. Blij dat ik er geen heb gekocht...

Daarentegen wel de GT3 demo gespeeld op de PS2... :P BRING IT ON!!!

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Symphony-X
Op dinsdag 10 april 2001 23:51 schreef s_roubos het volgende:
Waarom ga je een console kopen waar over 6 maanden geen spellen meer voor te koop zijn? Lijkt me niet zo verstandig, tenzij je hem cheap kan krijgen. Persoonlijk heb ik er nu een te leen, met Crzy Taxi en MSR (SR2 heb ik op de PC, Soul Calibur vonnik ff leuk, maar niet zo lang, en de rest... letŽs say dat ik meer vertrouwen heb in de PS1 en 2), die wilde ik perse nog spelen. Nou, heel leuk allebei, maar ook niet echt 100% overtuigend. Blij dat ik er geen heb gekocht...

Daarentegen wel de GT3 demo gespeeld op de PS2... :P BRING IT ON!!!
Leuk te weten, maar ik vind het een geweldige console. Ik heb ook een Megadrive.. Sega heeft mijn hart nou eenmaal gestolen :*

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik heb pas sinds een paar dagen een DC, dus het is een beetje flexibele top 10, maar...

1) Dead or Alive 2
Dat zitten m''n huisgenoten en ik nu echt continu te spelen. We kunnen er niks van maar het is wel leuk :)
2) Crazy Taxi
DE reden waarom ik een DC kocht. Heb zoveel geld in de coin op gegooid dat ik een thuis versie moest hebben.
3) Soul Calibur
Gaafheid. Spelen we minder dan DoA2, maar toch errug leuk en wel mooier.
4) Tokyo Xtreme Racer (Tokyo Highway Battle)
en TXR (THB) 2
De gaafste import racer die er is. Eindelijk eens wat anders dan rondjes racen op een track...
5) Shenmue
Okee, ik zit nog op de eerste CD maar ik vind het tot nu toe wel leuk :)
6) Jet Grind Radio
Net niet zo leuk als Tony Hawk 2 (die had ik echter al op de PSX en de PC) maar wel erg gaaf.
7) Street Fighter
Ach ja, standaard he.. maar ik speel al Street Fighter spelletjes sinds de ZX Spectrum, dus het hoort er gewoon bij :)
8) Metropolis Street Racer
FUCKING moeilijk spel, zeg. Zit eindeloos opnieuw races te doen om maar een beetje meer kudos te krijgen.
9) Ready to Rumble
Zit hier voornamelijk om grappigheids-waarde :)
10) Bust a Move 4
Simpel en toch gaaf :)

Anyways, ik kon voor 500 piek een DC krijgen met 2 controllers en 30 spellen... nou, zeker weten dat ik dat dus doe he. 1000 piek uitgeven voor een PS2 en dan nog eeuwen wachten tot ik ''m kan laten modden... nee bedankt :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Ik heb die dreamcast nu ongeveer anderhalf jaar en mijn nummer 1 is POWER STONE! :P

Op zich een lekijk/stom/suf spel en toch zet ik hem telkens weer aan om samen met iemand te spelen.

Ik heb hier nog wel een orginele japanse soul calibur!

Trouwens is jet set radio ook kick-ass! :)

• Symphony-X
Sorry mensen, ik heb per ongeluk een vraag bij mijn andere topic over dreamcast BOOTDISK gezet; over en top 16 van racespellen.. |:( |:( plz forgive me.

Kunnen jullie daar aub op reageren? THX!

[topic=158310]

Niet schreeuwen om dubbelpost, ik deed het niet express.

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 12:48 schreef Rubberduck het volgende:
Ik hoorde ergens Illbleed in de top 10, no offence, maar dat is echt een k*t spel. Lelijke graphics (de monden bewegen niet bij het praten), pokke verhaal, niet eng, enz.
Is all bleed dan al uit in Europa???

Verwijderd

Nee, ik heb de japanse versie

• Symphony-X
Heeft er iemand misschien een mooie top 16 voor mij, van Dreamcast racespellen?

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 14:21

JK

Ik wacht wel op de USA release van Illbleed. Ik zit er niet eens op te wachten. Maar de Japanse schijnt ook nog een japans dialoogje te hebben en das wel klote omdat ik geen japans kan. De een zegt trouwens dat Half Life al uit is en de ander niet. Bladen hebben er al een review over gedaan enzo, maar ik kan ''m nergens vinden :) En als ie uit is, issie nog niet geript.

En ik zoek niet de japanse Soul Calibur maar de Europese. Kan ''m wel ergens vandaan ritselen denk ik.

De laatste tijd zit ik ook weer GTA2 te spelen, de cheats van de PC werken op die van de DC, das wel handig. Hopen dat GTA3 nog op de DC uitkomt, maar dat zal wel niet.

De Dreamcast was een stuk beter geweest als de marketing in Europa goed gedaan was. de gfx van de DC zijn echt wel beter dan die van de PS2. Vergelijk DOA2 maar eens.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Er is maar één reden om een DC to kopen en dat is:

ECCO: DEFENDER OF THE FUTURE

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Symphony-X
Op woensdag 11 april 2001 21:42 schreef strafefox64 het volgende:
Er is maar één reden om een DC to kopen en dat is:

ECCO: DEFENDER OF THE FUTURE
Hmmmm... ik heb gehoord dat tie wel ERG mooi is, maar dat de gameplay niet echt stoer is. Voor mij niet dé reden om een dreamcast te kopen, maar wel één van de vele redenen :) (samen met daytona 2001 bijv..!)

Verwijderd

1 MSR 8-)
2 Soul Caliber
3 DOA2
4 Shemue
5 Sonic Adventure
6 Crazy Taxi
7 F355 challange
8 UT
9 Jet set radio
10 Phantasie star online