De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
overgeclockt????Op maandag 09 april 2001 20:12 schreef _Scarab_ het volgende:
Hercules GF2MX DDV drivers versie 7.52
nope, zie boven.Op maandag 09 april 2001 20:19 schreef masterwill het volgende:
overgeclockt????
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
even zoeken op microsoft maar volgens mij kan je hem sneller vinden op www.viahardware.com
Het is een bekend probleem..
Verwijderd
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Hmm nou je het zegt, ik had helemaal niet aan IRQ conflicten gedacht. In device manager staat nergens een geel driehoekje met uitroepteken maar er is wel een hoop IRQ-sharing. Op IRQ 10 zitten:Op dinsdag 10 april 2001 15:23 schreef tazzman het volgende:
Ik had hetzelfde probleem en dat bleek een IRQ conflict te zijn tussen mijn USB Controller en SB Live! Nadat ik wat gepuzzeled heb, zit nu alles weer goed en loopt het retestabiel.
3D Prophet II MX DDV
ACPI IRG Holder for PCI IRQ Steering (2x)
Creative SB Live! Value
Via Tech 3038 PCI to USB Universal Host Controller (2x)
Zou dit het probleem kunnen zijn?
Verwijderd
Ik denk idd dat hier je probleem ligt...je videokaart en geluidskaart hebben hetzelfde IRQ en dat werkt niet.[b]Op dinsdag 10 april 2001 15:36
. Op IRQ 10 zitten:
3D Prophet II MX DDV
Creative SB Live! Value
Zou dit het probleem kunnen zijn?
Probeer eens je geluidskaart in een andere pci slot te doen, volgens mij moet je probleem dan opgelost zijn.
Verwijderd
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
volgens mij kun je niet zomaar van IRQ switchen, maar als je een kaart in een ander slot stopt krijgt ie vaak een ander IRQ.Op dinsdag 10 april 2001 19:06 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Dit is zeker te weten een newbie vraag, maar hoe switch je IRQ''s? Want mijn videokaart en netwerkkaart zitten allebei op IRQ 11 en nog 2 andere dingen zitten allebei op IRQ 9...
soms kun je bij ''device manager'' in windows bij de ''properties'' van je hardware je IRQ handmatig instellen.
hmm dat heb ik ook nog niet geprobeerd. ga ik nu ook eens proberen, want volgens mij werkte dat IRQ switchen niet helemaal.Op dinsdag 10 april 2001 19:07 schreef Exirion het volgende:
Ik heb dit ook gehad omdat AGP 4x voor probs zorgen. Zet de driving value in je BIOS eens op DA of DE.
http://go.to/kt7faqOp dinsdag 10 april 2001 19:58 schreef _Scarab_ het volgende:
volgens mij kun je niet zomaar van IRQ switchen, maar als je een kaart in een ander slot stopt krijgt ie vaak een ander IRQ.
soms kun je bij ''device manager'' in windows bij de ''properties'' van je hardware je IRQ handmatig instellen.
Kijk daar even, want er staat precies welke IRQs aan welke slots toegewezen zijn. Je kunt het goed uitkienen. Ik heb op 1 na alle slots vol zitten, en geen problemen.
Maar goed, ik denk eerder dat je het in die AGP driving value moet zoeken.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
In bios kan je meestal instellen op welke irq een device moet zitten.Op dinsdag 10 april 2001 19:06 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Dit is zeker te weten een newbie vraag, maar hoe switch je IRQ''s? Want mijn videokaart en netwerkkaart zitten allebei op IRQ 11 en nog 2 andere dingen zitten allebei op IRQ 9...
Maar als het geen problemen geeft, waarom zou je het veranderen?
It seemed like a good idea at the time
5: GF2
10: SB16 Emulation
11: 3Com kaartje
11: SB Live!
kan ik die SB16 Emu niet wegkicken? die gebruik ik toch nie
Je kunt in je BIOS COM2 en je LPT uitschakelen als je ze niet gebruikt. Hetzelfde geldt voor USB als je het niet nodig hebt. Verder kun je SB16 emu zeker uitzetten! Maar dat wil niet zeggen dat dan ook IRQ 10 vrijkomt. Ik zei gisteren al dat je even op die kt7faq moet kijken: daar staat welke IRQs bij welke slots horen, dus kun je je netwerkkaart apart krijgen van je andere kaarten.Op woensdag 11 april 2001 20:33 schreef _Scarab_ het volgende:
Damnit. Nou heb ik mijn GF2 en mijn Live! uit elkaar en nou zit mijn netwerkkaart te kutten:
5: GF2
10: SB16 Emulation
11: 3Com kaartje
11: SB Live!
kan ik die SB16 Emu niet wegkicken? die gebruik ik toch nie
Volgens de KT7 FAQ (en mijn redding):
AGP: deelt IRQ met PCI#1
PCI1: deelt IRQ met AGP
PCI2: deelt IRQ met PCI#3
PCI3: deelt IRQ met PCI#2
PCI4: deelt IRQ met USB Controller
PCI5: KT7(A): niets, KT7(A)-RAID: deelt IRQ met HPT370 RAID Controller
PCI6: deelt IRQ met USB Controller
ISA1: heeft eigen IRQ nodig (Legacy Device)
Iedereen zei dus.. SB Live! in PCI4.. nou dat heb ik geweten. 1 en al elende met games, hangen, vastslaan.. soms niet eens normaal booten. Na flink gek*t en geklooid te hebben en uiteindelijk de FAQ gelezen te hebben (hoezo RTFM?) heb ik nu alles zo zitten:
AGP: ASUS V7700 GeForce2 GTS 32MB Deluxe
PCI1: leeg
PCI2: SB Live!
PCI3: 3COM 3C905TX NIC
PCI4: leeg
PCI5: NCR810 SCSI-II
PCI6: leeg
ISA1: iTK 128K ISDN. (In BIOS: IRQ9-> Legacy Device).
Mijn SB Live! gebruikt nu IRQ 11 en 5 (SB 16 Emu). Op IRQ 11 zit ook mijn 3C905TX maar die schijnen prima samen te werken. IRQ5 is geheel beschikbaar voor de niet gebruikte SB16 Emu (hoezo nutteloos ding), mijn LTP1 is gemoved naar IRQ7.
Alles werkt nu heel erg prima en stabiel. Ik gebruik zelf een Microsoft IntelliOptical Mouse op USB + HP4100C op USB. Beide wilde ook niet goed werken toen mijn SB Live! op hetzelfde IRQ zat als die USB Controller.
Win98SE, DirectX 8.0, Nvidia 7nogwat, VIA 4-in-1 4.28V.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik heb nu mijn Live! in slot5 zitten en mijn 3Com in slot4. Ook heb ik LPT IRQ sharing aangezet voor SB16 Emulation.
IRQs 5,7,9,10 en 11 zijn nu als volgt bezet:
5: ACPI IRQ Holder for PCI IRQ Steering
5: NVIDIA GeForce2 MX
7: ECP Printer Port (LPT1)
9: SCI IRQ used by ACPI bus
10:ACPI IRQ Holder for PCI IRQ Steering
10:Creative SB Live! Value
11:3Com EtherLink XL COMBO 10Mb Ethernet NIC (3C900-COMBO)
11:ACPI IRQ Holder for PCI IRQ Steering
11:VIA Tech 3038 PCI to USB Universal Host Controller
11:VIA Tech 3038 PCI to USB Universal Host Controller
Zou het nu opgelost zijn? Ik hoop het, maar dat zal ik morgen moeten testen want ik ga nou maffen.
Nu al?? Wat ben jij voor een Tweaker man!Op woensdag 11 april 2001 21:30 schreef _Scarab_ het volgende:
ik ga nou maffen.
Een verstandigeOp woensdag 11 april 2001 21:48 schreef Exirion het volgende:
Nu al?? Wat ben jij voor een Tweaker man!
Alleen blijft B&W nog steeds crashen maar ik ben lang niet de enige met dat probleem.
Ja, ik studeer ook. En ga dit jaar ook afstuderen, maar da''s natuurlijk geen redenOp donderdag 12 april 2001 14:48 schreef _Scarab_ het volgende:
Een studeerende.