"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
is abandondware (oid) legaal? Je kan dat soort dingen meestal wel makkelijk vinden. op
Daar staat het in ieder geval wel tussen.
als het op een normale abandongames site staat, is het dan wel legaal?uit de faq:
Maar, maar... Abandonware dan? Al die ouwe proggies en OSsen als Paint Shop Pro, Wolfenstein3D, DOS 4 en Windows 3.11 mag toch wel?
Nee. Een programma is pas vrij te kopieren als de fabrikant dat zelf expliciet aangeeft. Ondanks het feit dat bijvoorbeeld Microsoft geen support meer op Windows 3.11 geeft, is het geen software dat zomaar verspreid mag worden. Dus linkjes naar dergelijke programma?s mogen ook niet, tenzij de maker ervan zelf aangeeft dat het vrij verspreid mag worden.
Daar staat het in ieder geval wel tussen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Volgens mij zijn die sites zelf ook niet helemaal legaal. Had er een gevonden waar enorm veel goed spul op stond (Blues Brothers, Golden Axe, Magic Pockets, Gods, etc...) maar die moest na enige tijd offline..., terwijl de admin van die site zich toch netjes hield aan de regels, hij had geen spellen online welke gewoon nog gekocht konden worden (denk aan Sam & Max, DOTT, etc.)
Een spel is pas ''abandonware'' als de uitgever daar uitdrukkelijk toestemming voor heeft gegeven
.. Dat ie niet meer in de winkel te koop is is vaak pech hebben...
Verwijderd
[edit - IceStorm]Uhm, ik bedoelde dus ook dat linkjes niet mochten ;)[/edit - IceStorm]
The incredible MAchien 1 & 2 en veeeeel meer
The incredible MAchien 1 & 2 en veeeeel meer
The Abandonkeep? Is die niet al weken geleden gestopt (moest van een of andere copyright instantie geloof ik)?
Pagina: 1