Toon posts:

[BC3] Oude spel: Wacky Wheels

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij vroeg dus nog eens naar dit spel. Ik denk ik download ''t ff. Bijna overal staat een .zip/.exe van 1,6MB, maar als ik die uitpak en install.exe draait (ik heb win98se, op welke manier dan ook), krijg ik:
Runtime error 200 at 0774:0091.

Waar ligt dit aan :?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

En als je hem gewoon in DOS start?

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:12

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

jooooo dat spel roelt de pan uit !!! :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 april 2001 15:33 schreef IceStorm het volgende:
En als je hem gewoon in DOS start?
Op woensdag 04 april 2001 15:31 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
(ik heb win98se, op welke manier dan ook), krijg ik:
Runtime error 200 at 0774:0091.

Waar ligt dit aan :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja heel leuk, maar het werkt dus niet... iemand een oplossing :?

Verwijderd

hmm ja dat heb ik met Tyrian v2.0

this echt baluh man. Het komt denk ik doordat het 32bits ofsow is weet ik veel. Ik heb het vaker met van die oude spellen. Echt bagger dat Win98 daarmee niet kan omgaan :(

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 04 april 2001 15:39 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
[knip]
Ik vroeg me alleen af of je dat OOK geprobeerd had :)..
Wel een vet spel alleen enorm wazig.

Op een snellere pc reed je snellere tijden ;)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-02 17:02

Sharky

Skamn Dippy!

ik heb hem tijd geleden onder 98se gedraaid. gewoon tijdens het opstarten ff F8 drukken.

This too shall pass

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
wacky rulez!!!
* LoekieLeeuw zou de url wel willen weten -> mailen?
;)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

he das een tijd geleden
/me vond dat ook altijd wel leuk

Verwijderd

wacky wheels fucking owns dewd, egeltjes pakken , olie dumpen

MJAM
:P :9

Verwijderd

/me vindt Skunny Kart nog een stukkie leuker dan Wacky Wheels.

Was bij Wacky Wheels (splitscreen uiteraard) eigelijk dat duiveltje dat bij 1 van de players irritant in de weg vliegt :?

Bij Skunny Kart was het altijd leuk om dat vette neushoorn, dat altijd de traagste van ''t veld is, te pesten.>:)

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 04 april 2001 21:22 schreef Marius het volgende:
Was bij Wacky Wheels (splitscreen uiteraard) eigelijk dat duiveltje dat bij 1 van de players irritant in de weg vliegt :?
JAAAAHHAA :)

1, 2 en 3 voor speler 1 en f1, f2 en f3 voor speler 2 dacht ik (ofzoiets).. kon je elkaar irriteren :)... Geweldig

* IceStorm weet het al weer.. het waren andere codes :P

Verwijderd

wat veel vervelender was is die power up dat je beeld onderste boven staat!!

Verwijderd

Ja Wacky Wheels! Woehoe! GAAAAAAF :)

Dat heb ik nog *veel* gespeeld. Alleen had je (volgens de setup) wel een dx/2 nodig voor high quality split screen.

Maar split screen is *gaaf*.

Eigenlijk moet ik dat spel ook weer opzoeken.

Maar ik zou het spel eens in dos modus opstarten.

En ik weet nog dat wacky wheels graag wilde dat je soundblaster omgevings variabele geset was.

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
grrrr gues what.... :(

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
Jaaaaaa Wacky Wheels was supercool!!!!

Met de knoppen F1 t/m F6 en 1 t/m 6, waarmee je bijv. die duivel zijn aars kon laten zien.

Geweldig!

Maarre, ik heb een hele directory vol met oude dosutils waarvan het merendeel (vaak van die kleine DOS proggies) gewoon niet werkt, ook van die runtime errors dus.

Ongewoon is dit niet.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

volgens mij ken ik die error.
ik meen dat het ligt aan het volgende : veel van die spellen waren processorgetimed ( of bepalen hoe ze zich timen mbv de processor)
en daarvor had je een standaardberekening waarmee je de cpu speed kon berekenen. enig probleem is dat die berekening ergens rond de >200 mhz een fout veroorzaakt.
wat je dus wel kan doen is zogenaamde slow utils te gebruiken zoal "moslo"
die vertraagt voor het spel dat het meekrijgt in de commandline ogenschijnlijk de cpusnelheid.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Edit: Hier te downloaden(directe link)
Zal het proggie zo ff online gooien, dit is de readme:
-
TP7/P5+ fix, v1.01 freeware

written by Marek Futrega / MAF
marek.futrega@students.mimuw.edu.pl

This is a fix for programs compiled with Turbo/Borland Pascal 7.0
which give a ''run time error 200 at xxxx:xxxx'' message on faster
pentium and all pentium 2 processors.

It''s a TSR - it doesn''t make any changes in your .EXE files!
Instead, you have to start it every time you start you computer.
This gives you a chance to run old good Pascal programs without
recompiling! (for an example of old good Pascal programs go to:
http://rainbow.mimuw.edu.pl/~maf/stuff.html - my demos/intros :)

This program may be freely distributed without prior permission.
I do not take any responsibilities for damages caused by it.

If you have any comments or questions feel free to e-mail me.

Edit2: Toch vreemd dat ie het bij jou niet doet... Hier (Athlon750, Win2k pro) doet ie ''t prima!

Edit3 (blijf bezig :)):
probleem is dat die berekening ergens rond de >200 mhz een fout veroorzaakt.
wat je dus wel kan doen is zogenaamde slow utils te gebruiken zoal "moslo"
die vertraagt voor het spel dat het meekrijgt in de commandline ogenschijnlijk de cpusnelheid.
Moslo helpt tegen dit probleem niet, maar kan pas vertragen als het spel het doet...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
jazeker! dit is nou echt een spel waar van mij een vervolg moet uitkomen!

helemaal mooi! en nog steeds dezelfde gameplay!
dat zou geweldig zijn!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Die vriend van mij waarvoor ik het had, had de hele versie van 9MB nog op z''n oude 486 staan en die hebben we dus weer ff aan de praat gemaakt en hem er op 2 schijfjes vanaf gezipped en die deed het wel op z''n nieuwe pc >:)
Alleen je goed op de toesten letten. We konden niet met z''n 2en spelen als jij op de ''kleine'' pijltjes speelde, want dan flipten alle andere toetsen enzo :*
(verschilt per toetsenbord ;))

Verwijderd

oh jaaaah wacky wheels, dat was zo''n kewl spel, daar hebbik mijn zusje zooo vaak mee verslagen.
hmm nostalgie

• boekenbon
  • Laatst online: 30-08-2023
Als ik aan Wacky Wheels denk denk ik aan mijn militaire diensttijd in Midden-Nederland. Een vijfploegendienst in een verbindings-bunker onder de grond en de hele dag Whacky Wheels spelen op een 486 (geloof ik). Wacky Wheels was onze bezigheidstherapie.
Heb veel, heel veel Wacky Wheels gespeeld :) :) :).

Verwijderd

Behoord absoluut tot mijn lijst met all time classics. Wavky wheels rules.
Voor nog meer fun moet je het is met de -ice optie runnnen. Das pas lol. (je kon trouwens ook ijsklontjes krijgen door fire ingedruk te houden, dan werd mijn broer trouwens altijd boos omdat ik te veel toetsen teglijk ingedrukt hield)

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
Als ik aan Wacky Wheels denk denk ik aan mijn militaire diensttijd in Midden-Nederland. Een vijfploegendienst in een verbindings-bunker onder de grond en de hele dag Whacky Wheels spelen op een 486 (geloof ik). Wacky Wheels was onze bezigheidstherapie.
Dus dat doen jullie met ons belastinggeld :P

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Je moet idd even een proggie downloaden. Moslo werkt bij mij ook niet, maar er is nog een andere. Zit nu op mijn werk dus ik kan het niet posten, maar het heet cpukill.

Veel suc6 en als je het niet kan vinden laat je het maar horen. Als ik thuis ben kan ik het wel even sturen. :)

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 15:40
* Nasty Nate vindt dat WW erg regeerde toen die tijd!

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

hey, wacky wheels speelde ik vroeger altijd op m''n 486 :D
toen was ik een jaar of 8 :)

Verwijderd

wheeeeeeeeeeeeee... wacky wheels roelt idd big time... toet toet! 8-)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:19
weet iemand misschien waar skunny karts kan downloaden, Wacky Wheels is een leuk spel maar Skunny karts is vind ik toch iets vrolijker.

Strava | AP | IP | AW

• boekenbon
  • Laatst online: 30-08-2023
Op vrijdag 06 april 2001 02:25 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Dus dat doen jullie met ons belastinggeld :P
Ehhh, vroeger bestond er zoiets als verplicht in dienst gaan, dat noemden ze militaire-dienst-tijd. Kreeg je een briefje thuisgestuurd dat volk en vaderland graag wilde dat je 9 maanden in een apenpakje rond ging lopen.
Dan ga je heel snel uit verveling rare dingen doen, bv de hele dag Wacky Wheels spelen.

Het spijt me dat ik jouw belastingscentjes daarbij heb opgemaakt. Had liever ook wat anders gedaan in die tijd :'(

Verwijderd

Op sommige computers had je dan altijd dat je maar een aantal toetsen tegelijk kon indrukken, anders deed hij het niet.

Dus wat ik dan vaak deed op zo''n computer is meekijken op het andere scherm (split-screen) en als diegene bij een bocht kwam, ff met je pink een paar toetsen meenemen >:)

naast -ice heb je ook nog -fire (voor vuurballen). Je hebt er nog 1, maar die weet ik even niet meer.

Het was echt een cool spel idd.

• oVRoM
  • Niet online
Op zaterdag 07 april 2001 10:06 schreef webkabouter het volgende:
weet iemand misschien waar skunny karts kan downloaden, Wacky Wheels is een leuk spel maar Skunny karts is vind ik toch iets vrolijker.
Is dat freeware dan?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:19
nee, abandonware?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Probeer ergens een "Pain" cd te scoren, van Digital Stealth, dat is zo ongeveer de oudste crack releaser die er bestaat (zo''n vrouwtje met allemaal naaldjes door haar gezicht).

daar staattie ook op. Ander doe je legaal, en neem je de Duke Numek 3D White label editie, daar staat Duke I en II ook op, Wacky Wheels en Raptor.

kost je een geeltje, en je hebt meteen al die ander ouwe crap er ook bij.

speel ze

• oVRoM
  • Niet online
Op zaterdag 07 april 2001 12:52 schreef webkabouter het volgende:
nee, abandonware?
FAQ:
Maar, maar... Abandonware dan? Al die ouwe proggies en OSsen als Paint Shop Pro, Wolfenstein3D, DOS 4 en Windows 3.11 mag toch wel?
Nee. Een programma is pas vrij te kopieren als de fabrikant dat zelf expliciet aangeeft. Ondanks het feit dat bijvoorbeeld Microsoft geen support meer op Windows 3.11 geeft, is het geen software dat zomaar verspreid mag worden. Dus linkjes naar dergelijke programma?s mogen ook niet, tenzij de maker ervan zelf aangeeft dat het vrij verspreid mag worden.
Pagina: 1