Toon posts:

[BC3] LAN quake3 help nodig!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende week ga ik en een paar vrienden een LAN maken (zonder internetverbinding)
Nou willen we dus vooral Quake3 spelen. Ik heb het een keer met een Peer too Peer connectie gedaan (2 netwerkkaarten
rechtstreeks met elkaar verbonden) Nu word het dus een hub met 5 pc''s.

Dit is wat ik toen gedaan had.

1) Start Quake3Arena
2) Multiplayer
3) Create
4) Game instellingen
5) Dedicated=LAN PureServer=On
6) Dan krijg ik de blauwe console, die de game maakt.
7) Quake3 Arena opnieuw gestart
8) Multiplayer->local
9) Game gestart en ik kreeg ''waiting for other players''
10) Hij heeft quake3 gestart, local -> spel gestart, alleen bij het laden kreeg hij de foutmelding dat er een of ander .cfg filetje miste.. Rollen omdraaien hielp niet.

Dit is de topic die ik destijds gemaakt had.
[topic=100304]

Als ik quake3 hier start zoals boven beschreven (behalve dan zonder netwerk) alleen even om te checken of het lukte. Dan kan ik de game niet bij local vinden. Pas als ik specify klik en daar 127.0.0.0 invul met de poort kan ik erin :?

Dus ik snapte er niks van. Unreal Tournament werkte toen wel perfect! :)
Aangezien ik volgende week wel gewoon quake3 wil spelen vraag ik het maar alvast.

Ik kan toch wel gewoon zoals boven beschreven de server en speler zijn :? Mijn comp moet het makkelijk aankunnen
tb900@1000/512mb-133mhz/dan Radeon64mb DDR ViVo.
De rest van de computers zal volgende week 2*tbird900/256mb 133mhz/Geforce2mx, 1*Athlon700/128mb/TNT2 16mb, 133mhz 1*p3-500/128mb 100mhz/Voodoo3-3000
Ik heb wel nog een oude bak staan die als server zou kunnen fungeren maar dit is een zeer instabiele 166mmx 48mb edo/voodoo3-2000, dus wilde ik
de game liever op mijn comp serven. Ook omdat ik dan ook weer een extra netwerkkaart moet kopen.

Kan iemand mij een beetje uitleg geven van wat ik fout doe? Ik kan echt niks in het boekje vinden (staat zo goed als niks over in)

Ik wil ook team arena spelen, alleen ik ben de enige met de orginele versie, zal dit dan werken?

Verwijderd

Ik snap niet wat je allemaal moeilijk doet... :?

maar eerst moeten we weten wat voor netwerk je draait met welke os''s? windows met tcp/ip protocollen :?

zo ja en je kunt gewoon bestanden delen enzo dan kun je in quake gewoon een server createn en dan zou ik dedicated off en pure server ook off om problemen te voorkomen (ps. doe dit op de zwaarste pc) en dan speel je zelf met ping 0 en heb je een server gestart. De rest kan dan gewoon multiplayer doen, local kiezen en refreshen, dan staat je server erbij. Is dit niet het geval moeten ze ff proberen in de console /connect "jouw ip" intypen, 27960 is de default port en dat zou er niet achter hoeven....

succes ermee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ik zo moeilijk doe :) tja.. ik heb gewoon alle stapjes van me opgeschreven zodat jullie snel kunnen zien wat ik fout doe.

Ik heb het dus gedaan zoals jij zei alleen dan krijg ik dus een of andere cfg fout (ik niet maar degene die dan inlogt).

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
je moet decicated server uit zetten want zo maakt hij alleen een game maar kan je zelf niet meespelen.
is maar een gok maar probeer maar.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de vorige keer dedicated aan staan alleen toen kon ik zelf wel meespelen alleen anderen dus niet omdat er dan een .cfg bestandje miste of iets dergelijks.

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 19:52 schreef funksngrooves het volgende:
Ik heb het dus gedaan zoals jij zei alleen dan krijg ik dus een of andere cfg fout (ik niet maar degene die dan inlogt).
Uh... en de andere 3/4 personen:? die kunnen wel op je server :?
Een cfg-foutmelding :? Wat voor één wanneer :?
Hebben jullie wel allemaal dezelfde q3-pataches geïnstalleerd.. want dat pure off helpt daar ook niet tegen.. ;( ;)

Verwijderd

Topicstarter
Toen was het dus een crosslink. En we hadden allebei de orginele cd versie en update 1.17

Verwijderd

Wat voor foutmelding krijg je nou :?:?:? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet meer en ik heb hier geen 2 comps staan..

Verwijderd

Topicstarter
Het shoot me ineens te binnen het was iets met missing iets...ctf file. Misshien dat je er zo meer aan hebt?
Pagina: 1