Volgende week ga ik en een paar vrienden een LAN maken (zonder internetverbinding)
Nou willen we dus vooral Quake3 spelen. Ik heb het een keer met een Peer too Peer connectie gedaan (2 netwerkkaarten
rechtstreeks met elkaar verbonden) Nu word het dus een hub met 5 pc''s.
Dit is wat ik toen gedaan had.
1) Start Quake3Arena
2) Multiplayer
3) Create
4) Game instellingen
5) Dedicated=LAN PureServer=On
6) Dan krijg ik de blauwe console, die de game maakt.
7) Quake3 Arena opnieuw gestart
Multiplayer->local
9) Game gestart en ik kreeg ''waiting for other players''
10) Hij heeft quake3 gestart, local -> spel gestart, alleen bij het laden kreeg hij de foutmelding dat er een of ander .cfg filetje miste.. Rollen omdraaien hielp niet.
Dit is de topic die ik destijds gemaakt had.
[topic=100304]
Als ik quake3 hier start zoals boven beschreven (behalve dan zonder netwerk) alleen even om te checken of het lukte. Dan kan ik de game niet bij local vinden. Pas als ik specify klik en daar 127.0.0.0 invul met de poort kan ik erin
Dus ik snapte er niks van. Unreal Tournament werkte toen wel perfect!
Aangezien ik volgende week wel gewoon quake3 wil spelen vraag ik het maar alvast.
Ik kan toch wel gewoon zoals boven beschreven de server en speler zijn
Mijn comp moet het makkelijk aankunnen
tb900@1000/512mb-133mhz/dan Radeon64mb DDR ViVo.
De rest van de computers zal volgende week 2*tbird900/256mb 133mhz/Geforce2mx, 1*Athlon700/128mb/TNT2 16mb, 133mhz 1*p3-500/128mb 100mhz/Voodoo3-3000
Ik heb wel nog een oude bak staan die als server zou kunnen fungeren maar dit is een zeer instabiele 166mmx 48mb edo/voodoo3-2000, dus wilde ik
de game liever op mijn comp serven. Ook omdat ik dan ook weer een extra netwerkkaart moet kopen.
Kan iemand mij een beetje uitleg geven van wat ik fout doe? Ik kan echt niks in het boekje vinden (staat zo goed als niks over in)
Ik wil ook team arena spelen, alleen ik ben de enige met de orginele versie, zal dit dan werken?
Nou willen we dus vooral Quake3 spelen. Ik heb het een keer met een Peer too Peer connectie gedaan (2 netwerkkaarten
rechtstreeks met elkaar verbonden) Nu word het dus een hub met 5 pc''s.
Dit is wat ik toen gedaan had.
1) Start Quake3Arena
2) Multiplayer
3) Create
4) Game instellingen
5) Dedicated=LAN PureServer=On
6) Dan krijg ik de blauwe console, die de game maakt.
7) Quake3 Arena opnieuw gestart
9) Game gestart en ik kreeg ''waiting for other players''
10) Hij heeft quake3 gestart, local -> spel gestart, alleen bij het laden kreeg hij de foutmelding dat er een of ander .cfg filetje miste.. Rollen omdraaien hielp niet.
Dit is de topic die ik destijds gemaakt had.
[topic=100304]
Als ik quake3 hier start zoals boven beschreven (behalve dan zonder netwerk) alleen even om te checken of het lukte. Dan kan ik de game niet bij local vinden. Pas als ik specify klik en daar 127.0.0.0 invul met de poort kan ik erin
Dus ik snapte er niks van. Unreal Tournament werkte toen wel perfect!
Aangezien ik volgende week wel gewoon quake3 wil spelen vraag ik het maar alvast.
Ik kan toch wel gewoon zoals boven beschreven de server en speler zijn
tb900@1000/512mb-133mhz/dan Radeon64mb DDR ViVo.
De rest van de computers zal volgende week 2*tbird900/256mb 133mhz/Geforce2mx, 1*Athlon700/128mb/TNT2 16mb, 133mhz 1*p3-500/128mb 100mhz/Voodoo3-3000
Ik heb wel nog een oude bak staan die als server zou kunnen fungeren maar dit is een zeer instabiele 166mmx 48mb edo/voodoo3-2000, dus wilde ik
de game liever op mijn comp serven. Ook omdat ik dan ook weer een extra netwerkkaart moet kopen.
Kan iemand mij een beetje uitleg geven van wat ik fout doe? Ik kan echt niks in het boekje vinden (staat zo goed als niks over in)
Ik wil ook team arena spelen, alleen ik ben de enige met de orginele versie, zal dit dan werken?