[BC3] De Kolonisten van Catan

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben dus in aanraking gekomen met dit bordspel en ben helemaal verslaafd. Nu vond een huisgenoot van me ook een versie voor op de computer. Ziet er allemaal prachtig uit, maar het is helemaal in het duits, ook Duits gesproken dus :(. Heeft iemand enig idee of dit spel ook in Nederland te koop is, zodat ik dat duitse gebral niet meer aan hoef te horen?

Zijn er Uberhaupt mensen die het spel hebben?

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Ik heb al een jaar of 2 een rode doos in een hoekje liggen waar inderdaad kolonisten van Catan op staat.
Nooit iets mee gedaan. Is het de moeite om open te maken? ;)
Waar gaat het eigenlijk over?

Verwijderd

Ik heb het ook sinds kort gespeeld en het is een fijn spel.

Het gaat om het vergaren van grondstoffen om vervolgens dorpen wegen en steden te bouwen en afhankelijk van wat je bouwt krijg je punten en wie het eerst 10 punten heeft heeft gewonnen.

Je kunt ook nog af en toe bij een ander roven en je moet wel nadenken met wat je doet.

Dat was het :) Ik heb ook zo''n Duits spel, aber weil Deutsch mich spass macht spiel'' ich es gern :P

Beetje kut idd dat Duits. Maar ik ken geen NL of EN versie.

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Kolonisten van Catan heerscht!!!
Mijn zus heeft Zeevaarders en de extra uitbreidingsset er ook bij.

Met alleen Zeevaarders erbij is het wel te doen, maar die uitbreidingsset maakt het echt zo ingewikkeld.

Maar het is echt super de moeite waard om open te maken. Ik doe het altijd als ik bij mijn zus kom (met 3 pers dus).

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• nexus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

nexus

VV Kloetinge (768735)

ik heb het ook het bordspel gespeeld (mijn broer heeft het)
maar een computerversie lijkt me niet zo heel leuk, misschien multiplayer, maar het gaat vooral vind ik om de lol die je met elkaar hebt tijdens het spelen. :)

"one is to the other an other only in that one recognizes the other" -Hegel

• Janoz
  • Laatst online: 16-02 08:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Lecram: Ja, is de moeite waard om open te maken....

Kool spel... Is weer eens wat ander dan Risk... Mooiste van het spel vind ik op zich nog het ''puzzel spelbord'' id, waardoor je elke keer een ander speelbord hebt.. Een vriend van mij heeft d''r ook nog een uitbreidings setje bij.. In princiepe zou je natuurlijk een enorm groot veld kunnen maken waneer je twee spellen bij elkaar legt :).. Moet je natuurlijk wel de ''win-score'' iets omhoog doen :)..

Heb zelf ook die duitse versie gehad op de pc.. Maar ja .. net als met monopoly of risk mis je wel wat als je het op de comp speelt...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Kaas
  • Niet online
Het is niet de eerste kolonisten die uitgekomen is, deze versie is een grove 400MB!! Ik heb vandaag ff de voorgangers geprobeerd, maar die zien er niet uit en spelen ook niet zo soepel. Die oude versies hebben alleen wel een multiplayer optie, wat deze niet heeft :(.

Nu zou ik hier natuurlijk kunnen vragen of iemand daar natuurlijk een patch of crack voor heeft, maar dat doe ik niet, of stiekum toch wel? Nee toch maar niet >:)

• TDB
  • Laatst online: 19:10

TDB

Alle 999 games zijn gaaf ! Vet verslavend
waar is dat spel/demo te downloaden ?

PSN: TDBtje

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Kolonisten van Katan is leuk!
Wel een beetje simpel maar het moet ook niet te moeilijk! :)

• TDB
  • Laatst online: 19:10

TDB

Maar was is die demo nu te downloaden ??

PSN: TDBtje

Verwijderd

He KAAS als jij mij vertelt waar je Setllers 4 kan krijgen vertel ik jou waar ik de Engelse versie vandaan heb >:)

• Kaas
  • Niet online
Contact me maar over icq

• GaiusBertus
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Het is een heel gaaf spel, ik speel het regelmatig met wat vrienden tot diep in de nacht. :)

Met Zeevaarders wordt het spel een stuk leuker maar met de uitbreidingsset Städte und Ritter (hij is er alleen nog maar in het Duits maar een Nederlandse versie is onderweg) wordt het al helemaal een tof spel. Het duurt wel wat langer, zo''n 2 tot drie uur, maar er komt veel meer diepte in het spel. Je kan je steden uitbreiden met gebouwen die weer voor ontwikkelingskaarten zorgen en deze ontwikkelingskaarten zijn veel cooler en uitgebreider dan de originele kaarten. Ook heb je nu echte ridders die je kan verplaatsen (alleen over je eigen wegen, je kan geen invasie plegen of zoiets, het blijft een handelsspel en geen oorlogsspel :))

Anyway, erg leuk spel!

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

• Kaas
  • Niet online
Dat wordt dus weer wachten tot ie in Nederland komt...

Heeft er trouwens ook iemand enig idee hoe je het spel met z''n 2-en kan spelen. Bij netwerk spiel schopt ie me terug naar Windows en met partyspiel wil het ook niet echt.

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een Engels talige versie...

• Skidsteer
  • Laatst online: 11-02 11:06
Kick @$$ spel!
Enneh, zijn er hier dan toevallig mensen die Informatica aan de VU studeren? =)

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
wel een paar keer gespeeld
wel leuk, maar als je niet heel veel bijkoopt is het al snel saai en heeft de een VEEL meer voordeel als de ander

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 18:53

Milmoor

Footsteps and pictures.

Er zijn inmiddels heel veel versies van Siedler (Kolonisten van Catan).
- kaartspel (tweepersoons, zijn ook uitbreidingssets van, heb ik weinig ervaring mee, kennis vindt het erg leuk)
- bordspel
van vier naar zes spelers, zeer de moeite waard
met bootjes, grappig, geeft meer toevalsfactor en je kan meer zieken
Staedte und Ritter, maakt het spel te complex, leuk idee, maar haalt het net niet, kan je beter Brittania spelen
- Sternfahrer, Siedler in de ruimte, toevalsfactor erg groot, leuk voor een paar keer, maar minder dan het origineel
- computerspel, grappig, maar niet echt uitdagend
Bij Fanaat hebben we al erg lang de Duitse versie. De Nederlandse bestond toen nog niet. Uitbreidingssets verschijnen ook eerst in het Duits. Vandaar dat het spel voor mij Siedler heet...
In september organiseren wij in samenwerking met de importeur de voorronden van het EK. Kijk maar op onze website.

[ edit ] URL werkte niet [/edit]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
ha, ik heb het 1x gespeeld en vond het zo leuk dat ik het zelf nagemaakt heb. :)
Is best speelbaar geworden, al zeg ik het zelf :)

Het is een leuk spel maar je moet het niet te vaak achter elkaar gaan spelen, want dan gaat het wel vervelen.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• Kaas
  • Niet online
Maar niemand weet iets van een Engelse versie?

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025

X-Terminator187

"Astalavista"

Op de computer heb ik het nog nooit gespeeld, maar als het ook maar half zo leuk is als het echte bordspel dan is het de moeite waard.
Kolonisten van Catan rulezzzz!!!

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

• Kaas
  • Niet online
Ik hoorde van me broertje dat die Stad en Ridder nu ook in de winkel lag, heeft iemand die al gespeeld?? Muv degene die em hier al noemde :)

en nee, ik kom nooit buiten de deur nee ;)

• Wiko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11-2024

Wiko

M'n bier is op :(

Er is ook een online java-versie:

http://www.infolab.nwu.edu/~thomas/java/soc/

Erug cool :)

/me == 42

Verwijderd

Mijn zus heeft het ook.
Wel lachuh spel.
Meteen de uitbreidingsset erbij gekocht en de Zeevaarders.

Gingen we het met 6 man doen.

Zaten er geen scheepjes bij voor die van de uitbreidingsset.
Das het enige minpunt van het spel.

Maar ik vind het een vet tof spel en het was meteen.
"He, dit lijkt wel op de settlers"

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Steden en ridders is in NL versie uit en hij is GAAF..

• Kaas
  • Niet online
Maar zo lang ik Stad en ridder dus niet koop voor 65 piek heb ik nog niks aan die scenario''s... Of heb ik die site al veel te snel weggeklikt?

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
andere spellen van 999 zijn ook zeker wel de moeite waard (kolonisten oogt erg saai vind ik):

the Lord of the Rings is heeel gaaf: het enige spel dat ik ken dat je coöperatief moet spelen met 1 einddoel

Isis en Osiris is ook leuk, lekker simpel en snel

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Siedler Bordgame roelt :9. Ik heb alle uitbreidingen voor dit spel. Kijk eens hier voor allerlei spel-varianten en scenario''s:
http://www.catanien.de/siedler/topvaris.shtml

DPC Team ColdFusion

Pagina: 1