[BC3] Legaal of kopie ?

Pagina: 1
Acties:

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor sommigen misschien een achterhaalde topic ??

Waar ik benieuwd naar ben is of mensen bereid zijn om elk spel te kopen of om er ook wat illegaals op na te houden.

Ikzelf kopieer wel het een en ander en als het me goed bevalt (wat een uitzondering is) dan koop ik het alsnog. En af en toe een budgettitel.

Bovendien ben ik benieuwd waar voor de meeste mensen de grens van een redelijke prijs ligt. Ik zou hem op zo''n 50,- schatten (ook als is het natuurlijk een bekend gegeven dat er veel tijd en geld in gameproducties wordt gestopt).

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

ik koop nix meer eigenlijk. waarom? omdat ik de meeste spellen maar een weekje speel ofzo.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Soms buy ik ik bedoel, kijk Red Alert 2 vond ik wel waar; kopen dus. Maar bijv. Tony Hawk2 doe ik niet want ik speel het vrij kort en het begint al te vervelen.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12-2025

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hehe, bij mij is dat precies andersom.

RA2 gekopieerd, gespeeld, na 1 dag erafgeknikkerd omdat het waardeloze zooi was. THPS2 gekopieerd, gespeeld, gekocht, speel het nu al maanden :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Ik koop inderdaad goede spellen en software en budgettitels, verder download ik ook weleens wat.

Meestal download ik eerst alvorens tot kopen over te gaan. De meeste spellen speel ik een uurtje en gooi ze dan weg, speel ik ze een week en vind ik ze nog steeds leuk dan koop ik het.

Er zijn uitzonderingen 3DMax is onbetaalbaar voor mij.

Verwijderd

Ik koop alleen games die ik ECHT heel erg tof vind & waarvan ik weet dat ik deze jaren zal spelen, zoals Quake III Arena & Unreal Tournament. Als bijvoorbeeld Serious Sam uitkomt zal ik deze absoluut kopen! Spellen zoals Delta Force Land Warrior, Virtual Pool 3, Star Trek Voyager Elite Force vind ik ook wel leuk om te spelen maar deze speel ik niet zo vaak en dus koop ik deze niet... :)

Software zoals m''n huidige win2k koop ik niet; downloaden + cd-tje burnen is voldoende :P

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29
zelfde hier...meeste spellen kopieerde ik omdat ik ze na een week al niet meer speelde.

ik heb UT, CS, B17-2 en nog een paar spellen gewoon gekocht.

CS was ook een miskoop overigens...

Verwijderd

Sinds korte tijd kopieer ik geen spelen meer, stomweg omdat het illegaal is en fout, dus als ik wat wil hebben koop ik het. Simpel. Ik moet wel zeggen, dat als je spellen koopt, dat je er veel meer lol mee hebt (nee, dat meen ik echt!). Voorheen haalde ik alle spelen die maar uitkwamen via usenet naar binnen (ik had een HEEEEEELE goede server: als één van de gerenommeeerde krakersgroepen iets uitgaven had ik het dezelfde dag nog, vaak máánden voordat het spel officieel uitkwam...). Gevolg was dat ik avond aan avond bezig was met installeren en even uitproberen, installeren en even uitproberen, etc. Echt spelen kwam er haast niet van. Op zich beleefde ik daar natuurlijk best wel lol aan (laten we eerlijk wezen), maar nu ben ik erachter dat het spelen van een paar echt goede spelen véél leuker is dan van alles en nog wat doen zonder er echt in te duiken. Zo had ik THPS2 gedownload: even bekeken, alle cheats geactiveerd, ja, lollig, en hop volgende spel. Nadat ik gestopt ben met mijn illegale praktijken, heb ik na lang beraad THPS2 gekocht (omdat het weer eens heel wat anders was en toch wel heel tof speelde). Ik ben er nu al een paar weken mee bezig, zonder ook maar één cheat te gebruiken, en een LOL dat ik heb!!! Zo haal je tenminste alles uit een spel wat erin gestopt is. Ik kom nu langzamerhand wel met het probleem te zitten dat er spelen uitkomen die ik nog niet heb ''uitgeprobeerd''... Demo''s zeggen vaak niet zoveel van een spel (meestal eigenlijk helemaal niets: zo vind ik van THPS2 de careermode het einde: nou, die komt in die demo helemaal niet voor!) en bij reviews moet je héél goed weten wie het geschreven heeft. Ik ben er nu ook wel achter dat er nogal sprake is van overkill op de gamesmarkt: er wordt van alles en nog wat op de markt gegooid en het meeste is eigenlijk rotzooi. Maar zelfs al pak je alleen de spelen die wel goed zijn, dan zijn het er nog teveel, of anders gezegd, dan vragen die zoveel tijd van je, als je ze écht wilt spelen, dat je aan andere zaken eigenlijk niet meer toekomt. Over het algemeen richt ik mijn aandacht op zo''n 2 tot 3 spelen en speel die dan ook echt. En die koop ik dus dan ook. Voor de rest kijk ik regelmatig in de bargain bin (én of twee tientjes voor een spel wat ik een paar keer speel vind ik niet erg) of ik wacht er gewoon op totdat ze in de bin liggen. Colin McRae vind ik bijvoorbeeld best wel leuk, of No one lives forever, maar om die nou te kopen... nee, ik heb genoeg aan de spelen die ik nu al heb: ze voegen niet genoeg nieuws toe. Over een half jaar, dat gaat tegenwoordig best snel, kan ik die spelen voor zo''n 2 of 3 tientjes kopen en dat vind ik leuk. Al met al kun je op een legale manier héél veel lol hebben, zonder dat je al geld hoeft uit te geven. Je hoeft écht niet steeds het nieuwste van het nieuwste te hebben. Shit zeg, wat een tering lang antwoord is dit. En wat moraliserend. Tyfus. Sorry...

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Omdat ik een eigen site heb die op een top-level .nl domein over games en aanverwante zaken schrijft (niet professioneel ofzo, maar ik vond een .nl-etje wel stoer) leek het me niet zo slim om reviews van gekopieerde shit te schrijven.

Ik moet zeggen dat het legaal kopen van games me eigenlijk wel bevalt. Het geeft een rustig, tevreden en niet strafbaar gevoel.

Verwijderd

Ik leen veel spellen van vrienden, dan hou ik ze een maand, tot ze komen zeuren en dreigen dat ze hem terug willen.
Vind ik zo''n geleende game leuk dan zet ik hem op cd, maar sommige spelem MOET ik gewoon kopen, hoe duur ze ook zijn!!

Bijvoorbeeld Starcraft, Warcraft II en aankomende Warcraft III, ik ben gewoon addicted aan Blizzard spellen (helaas moet ik zeggen dat ik Diablo 2 niet helemaal legaal in mijn bezit heb gekregen). :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:21
Kopieer (lees download) vrij veel, echter games die ik echt de moeite waard vind koop ik wel legaal. Wat ik download speel ik in de regel maar 1 of 2 dagen voor het in het archief gaat :)
Wat je koopt heb je idd veel meer plezier aan.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Hmm ik heb een aantal titels gekocht maar ook heel veel als warez versie.

Mijn gedachtengang gaat meer uit naar de kwaliteit en speelbaarheid van het spel.

Diablo I, II, StarCraft-BroodWar, WarCraft II etc. die heb ik gewoon gekocht. Waarom? Omdat de replay-value hoog ligt bij deze spellen. Ook vind ik dat Blizzard het verdient. Ze maken gewoon hele goede spellen (Naar mijn inziens).

Ook heb ik een zooi adventures (als Collection edition etc.) gekocht. Heel de Larry serie etc. puur omdat ik er lol aan beleef.

Maar er zijn ook veel spellen die echt behoorlijk shit zijn. Die koop ik dan dus niet. Sterker nog, ik probeer ze ff en daarna donder ik ze meteen weg. Ik vind dit een soort manier om het spel te testen of het wel echt de moeite waard is (Zie het als een demo die wel de spelinhoud vertegenwoordigd :P )

Echter zijn er ook de hele oude spellen (Zoals Monkey Island 1). Aangezien dit soort spellen zeker leuk zijn loont het niet om je de pleuris te gaan zoeken waar zoiets te koop is.

Als laatste wil ik even kwijt dat de meeste spellen gewoon overpriced zijn. Koop je voor Fl. 100,- een spel als Baldur''s Gate. Blijkt het echt super saai te zijn. (Kan gebeuren)
Maar vervolgens mag je het niet meer ruilen enzo..

Wat ook voorkomt is dat je een spel koopt wat vervolgens niet werkt (of niet goed). De support op zo''n spel is nihil. (Ooit weleens naar Acclaim gebeld? :P )

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29
sowiezo als ik wat download, dan geen rips want zonder muziek en filmpjes vindt ik er geen reet aan.

probleem is vaak dat je patches wat moeilijker installeerdt...

een legaal spel heeft voordelen, ik speel bv een flightsim, nou...speel jij die maar es zonder handleiding.

aan de andere kant, ze verwachten toch niet dat je godver elk spel koopt, das een dure hobby zie je...

Verwijderd

Kopen was dah :?

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:28
Op donderdag 11 januari 2001 08:24 schreef Reyes het volgende:Kopen was dah :?
Wat ik zometeen ga doen met Baldur''s Gate 1 en 2 :Y) I O+ RPG''s... deze wil ik legaal hebben :)

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

sommige spellen legaal ja. vaak sjek ik ze eerst uit om te kijken of ze mijn zuur verdiende centen waard zijn. zo ja dan haal ik ze. Warez zijn voor mij een veredelde demo geworden.

Verwijderd

Ligt eraan of het spel me leuk lijkt.
Meestal speel ik eerst demo van een spel.
Vind ik het echt leuk, dan kooop ik het.
Vind ik het wel grappig, copieer(/download) ik het.

Verwijderd

ik heb mi4 en quake3 legaal want dat zijn toppers!

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik zelf hoop niet zo veel spelletjes meer. Maar ik ga toch egt geen dure originelen kopen.

:{ ²

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ben nog steeds op zoek naar legale HL, UT en Starcraft, k zie ze niet zoveel in de winkels.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Wie gaat er tegenwoordig legale CD''s kopen als je ze voor 2,50 kan branden??? Ik bedoel moesten ze die spellen en muziek cd''s maar niet zo verrot duur maken.
so lekker fikken >:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zaterdag 10 maart 2001 16:41 schreef YakuzA het volgende:
Ben nog steeds op zoek naar legale HL, UT en Starcraft, k zie ze niet zoveel in de winkels.
Virgin Mega Store, oude postkantoor in Amsterdam.

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 17:38 schreef SuperSaiyanNL het volgende:
Wie gaat er tegenwoordig legale CD''s kopen als je ze voor 2,50 kan branden??? Ik bedoel moesten ze die spellen en muziek cd''s maar niet zo verrot duur maken.
Uhmm..ik koop nog wel CD''s :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Op zaterdag 10 maart 2001 17:40 schreef Bulldog het volgende:

[..]

Virgin Mega Store, oude postkantoor in Amsterdam.
Thnx, zal er wel kijken als ik weer es in A''dam kom.:)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

erm...... Kopen. Dat is toch uit!!! Boekhandels enzo vragen veeeeels te veel voor een spel dat je meestal na 1week al hebt uitgespeelt of dat je geen zin meer hebt.

Bij muziek denk ik anders. Voor een cd die ik echt goed vind koop ik wel legaal want die mensen moeten er ook geld aan verdienen.

:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kopen doe ik regelmatig, maar ze hebben ook een fikker uitgevonden en als die nou 1 maal op de markt is, dan ga ik soms naar iemand toe om een game te lenen en ff de rotooi overkalken.

En daarvoor hoef ik ook niet 20 min naar de stad fiesten of een half uur in de bus te zitten om een game te kopen, en fikken is nog goedkoper ook, vooral als je een arme student bent *D.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik kopieer / download bijna al mijn games
Sommige games koop ik wel. Dat zijn dan de games die ik heeeellll vet vind..

en natuurlijk de games die ik online wil spele [vanwege de serial)

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik ben echt een brave borst !! k''heb geen enkele kopie spel. ALs ik een spel wil koop ik de originele. :D

dikzak

• BC3 Victim
[b]Op maandag 08 januari 2001 23:32

Bovendien ben ik benieuwd waar voor de meeste mensen de grens van een redelijke prijs ligt. Ik zou hem op zo''n 50,- schatten (ook als is het natuurlijk een bekend gegeven dat er veel tijd en geld in gameproducties wordt gestopt).
mja ook met 50,- zullen nog steeds een hoop mensen het spel te duur vinden, we zijn hollanders nietwaar?
de spellen die nu op m''n HD staan zijn overigens wel legaal: UT, Q3A, Q2, Q1 & HL
en alleen UT is budget ;)

dat wil niet zeggen dat ik geen illegale spellen heb, maar een hoop spellen boeien me niet lang genoeg om 90/120 piek er voor neer te tellen..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zaterdag 10 maart 2001 17:38 schreef SuperSaiyanNL het volgende:
misschien omdat legale cd''s door mensen zoals jij eigenlijk best status krijgen? vind het altijd best lachen, mensen betalen prompt 1100 piek voor een GF3 ofzo, maar ze hebben geen geld over voor een spel van 9 tientjes...

• BC3 Victim
Op zaterdag 10 maart 2001 19:48 schreef Minimoon het volgende:
erm...... Kopen. Dat is toch uit!!! Boekhandels enzo vragen veeeeels te veel voor een spel dat je meestal na 1week al hebt uitgespeelt of dat je geen zin meer hebt.
wat is teveel vraag ik dan? 90,-?, 50,-? 20,-?
Bij muziek denk ik anders. Voor een cd die ik echt goed vind koop ik wel legaal want die mensen moeten er ook geld aan verdienen.
is dat dan niet zo met spellen?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-01 19:55
Je bent gewoon een schoft als je alles klakkeloos kopieert!
Zelf heb ik al mn spellen legaal (muv Quake2, want die kan ik nergens meer vinden:( ).
Bij muziek en films is het anders, die vind ik gewoon veel te duur voor de tijd dat je er plezier aan hebt.
Als muziek cd''s in de aanbieding zijn voor 35 gld. ofzo (nog steeds veel geld!) koop ik ze wel.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op maandag 08 januari 2001 23:33 schreef SuB het volgende:
ik koop nix meer eigenlijk. waarom? omdat ik de meeste spellen maar een weekje speel ofzo.
Precies. De tijd dat je een spel voor 150 piek op je NES kocht en het uitspeelde ook al raakte je teringgefrustreerd... Die tijd is voorbij. Er zijn maar een paar spellen die mij nog weten te boeien...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

laatst nog HalfLife voor 35 piek gekocht.

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 01:55 schreef godcha het volgende:
Ik koop alleen games die ik ECHT heel erg tof vind & waarvan ik weet dat ik deze jaren zal spelen, zoals Quake III Arena & Unreal Tournament. Als bijvoorbeeld Serious Sam uitkomt zal ik deze absoluut kopen! Spellen zoals Delta Force Land Warrior, Virtual Pool 3, Star Trek Voyager Elite Force vind ik ook wel leuk om te spelen maar deze speel ik niet zo vaak en dus koop ik deze niet... :)

Software zoals m''n huidige win2k koop ik niet; downloaden + cd-tje burnen is voldoende :P
Serious Sam heb ik al bijna een maand op CD-R''tje :P (nog een voordeel van downloaden en fikken)

Quake 3 heb ik 2de hands gekocht van iemand voor een geeltje omdat ie het een kutspel vond, vind ik ook trouwens, saai! ma''goed.
UT kan je gewoon downloaden zonder je zorgen te maken over een cdkey, dus waarom kopen? |:(

Ach er zijn altijd voor en tegenstanders bij zoiets.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op zondag 27 mei 2001 18:31 schreef [YR]paladin het volgende:
laatst nog HalfLife voor 35 piek gekocht.
En terecht. Dat is dus een spel dat het kopen waard is. Heb je langer plezier van dan gemiddelde spellen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

hehe ja pcies *naam-vergeten* !
:) ik bedoel, als je spellen koopt dan heb je er gewoon veel meer plezier van dan wanneer je ze illegaal krijgt.. of download.
ik heb zo''n dealertje die altijd alle spellen download.. dan ga ik 1x per maand naar hem toe en dan heb ik weer een shitload hd vol met games, fikken en in de kast gooien.. ik kijk er nooit meer naar om!
alleen als er een vriend langskomt met z''n pc, of op lanparty''s.. dan komen die games weer wel van pas. het enige wat ik nu soms speel qua spellen is UT...
b.v. serious sam, heb ik misschien hooguit 5 minuutjes gespeeld en daarna er weer afgeflikkerd.. misschien hou ik wel gewoon niet van games :)

• BC3 Victim
Ik speel een spel tot ik het uit heb gespeeld of het moet echt een topper zijn en dan wil ik het nog wel eens kopen.
Het is nog niet voorgekomen dat ik een spel kocht voordat ik de illegale versie had (ook een beetje onlogisch trouwens, * BC3 Victim is moe...)

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
100 piek is te duur, de meeste spellen zijn toch na 2 weken al weer exit, zelfs toppers als B&W en Desperados verveelden snel.

Always outnumbered, never outgunned!

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 18:42 schreef minus0ne het volgende:

[..]

Serious Sam heb ik al bijna een maand op CD-R''tje :P (nog een voordeel van downloaden en fikken)

Quake 3 heb ik 2de hands gekocht van iemand voor een geeltje omdat ie het een kutspel vond, vind ik ook trouwens, saai! ma''goed.
UT kan je gewoon downloaden zonder je zorgen te maken over een cdkey, dus waarom kopen? |:(

Ach er zijn altijd voor en tegenstanders bij zoiets.
Een auto kan je ook gewoon rijden zonder hem te kopen, er zijn zat gekken die af en toe de deur niet sluiten. Instappen en wegrijden, hartstikke makkelijk, dus waarom zou je een auto kopen?

Nou gaan heel veel mensen reageren dat dit een kromme vergelijking is maar dat is het niet. Het ene is diefstal en het andere ook. Waarom dat dan toch anders voelt? Misschien omdat je in het geval van de auto een medemens rechtstreeks besteelt en niet Ford of Opel? Of misschien omdat het risico om gepakt te worden groter is? Ik vind in elk geval de "waarom zou ik het nog kopen mentaliteit" echt om te :r Je bent dan gewoon een dief. Als je iets wilt hebben moet je ervoor betalen, zo simpel is dat. En als je het niet zo makkelijk kan betalen dan doe je er maar wat moeite voor in plaats van het te stelen.

De mentaliteit van eerst de illigale versie spelen om te kijken of het leuk is en als het leuk is het daarna kopen daar kan ik heel wat beter mee leven. Om die manier koop je niets wat je normaal gesproken niet zou kopen maar beloon je WEL de bedrijven die iets hebben gemaakt wat je WEL leuk vind.

Ik zou zo in elk geval niet durven zeggen hoeveel originele spellen ik heb maar dat zijn er VEEL intussen. Zowel voor de SNES als de PC als de PlayStation. Daar zitten wel eens miskopen tussen maar nog geen 5%. En ja, dat heeft me veel geld gekost, maar ik heb er ook veel plezier aan beleeft. Ik vind het het absoluut waard. Als je je in de kroeg gaat bezatten ben je ook zo 50 piek kwijt, en daar heb je maar een paar uurtjes plezier van...tel uit je winst.

COPY = CRIME

R./

• spok9
  • Laatst online: 10:23

spok9

Groen...

Op maandag 08 januari 2001 23:33 schreef SuB het volgende:
Heb ik ook last van, ik ga geen 100 piek neerleggen voor een spel dat na 2 weken het cd-rek niet meer uitkomt.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• spok9
  • Laatst online: 10:23

spok9

Groen...

Op zondag 27 mei 2001 17:24 schreef Angry_Pope het volgende:

[..]

wat is teveel vraag ik dan? 90,-?, 50,-? 20,-?
[..]

is dat dan niet zo met spellen?
Muziek blijf je draaien, spellen komen na een tijdje de kast niet meer uit hoor.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 23:56 schreef spok9 het volgende:

[..]

spellen komen na een tijdje de kast niet meer uit hoor.
geld ook voor muziek cd''s

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 23:55 schreef spok9 het volgende:

[..]

Heb ik ook last van, ik ga geen 100 piek neerleggen voor een spel dat na 2 weken het cd-rek niet meer uitkomt.
weet je wat jouw probleem is? (en dat van een hoop andere kopieerders). Je hebt teveel spellen, het gaat niet meer om het spelen maar om het hebben van de spellen ("kijk mij eens , ik heb 100 spellen illegaal").

ik heb een paar vrienden die ook zo zijn, alle spellen die ze hebben spelen ze nooit, ze zijn alleen maar aan ''t traden met andere mensen om hun verzameling uit te breiden.

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 23:48 schreef HardWired het volgende:

[..]

De mentaliteit van eerst de illigale versie spelen om te kijken of het leuk is en als het leuk is het daarna kopen daar kan ik heel wat beter mee leven. Om die manier koop je niets wat je normaal gesproken niet zou kopen maar beloon je WEL de bedrijven die iets hebben gemaakt wat je WEL leuk vind.
gelukkig gaan meer en meer gamers er zo over denken...

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 23:55 schreef spok9 het volgende:

[..]

Ja, maar als je iets origineel koopt, wil je er meer uithelen en war voor je geld krijgen. Met een download van I-net is dat niet zo. Het kost je toch niks.
Niet dat ik zelf iets koop, >:) maar dat vind ik dus geen goeie reden

Verwijderd

Ik vind fl.80,- tot fl.100,- helemaal niet te duur voor een GOED spel, zoals Baldur''s Gate 1 + 2 en Icewind Dale :9~ Die spellen speel je ook wel 80 tot 100 uur. Dat kost je dus zo''n 1 gulden per uur en dat is zeker niet te veel! Vergelijk dit maar eens met het kopen van een boek of huren van een videoband/DVD etc.

• Johannes
  • Laatst online: 01-01 22:03
Ik speel zelf niet veel spellen, maar de spellen die ik speel heb ik allemaal legaal. Sommige daarvan heb ik eerst illegaal gehad maar later gekocht. Het zijn wel allemaal spellen waar je erg lang aan speelt(BG1, BG2, PS:T, UT, HL)

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Op maandag 28 mei 2001 07:44 schreef Angry_Pope het volgende:

[..]

weet je wat jouw probleem is? (en dat van een hoop andere kopieerders). Je hebt teveel spellen, het gaat niet meer om het spelen maar om het hebben van de spellen ("kijk mij eens , ik heb 100 spellen illegaal").

ik heb een paar vrienden die ook zo zijn, alle spellen die ze hebben spelen ze nooit, ze zijn alleen maar aan ''t traden met andere mensen om hun verzameling uit te breiden.
Pokemon: Gotta catch them all
>:)

toen ik nog een c64 had en spellen tussen 40,- en 60,- kosten, budget was 15,-, kocht ik ELKE week 1 spel samen met mijn broer.
(naast dat ik downloade)
het grappige is dat een spel downloaden nog steeds 1a 2 uur duurt!
Toen kreeg je er ook meer gave meuk bij.

Mijn mening:
1 Mensen kopieren gewoon voor de heb...
2 Games zijn gewoon recycelde formules in een nieuw jasje...

Wat tot gedrag lijd dat je 3 seconden een spel speelt en dan wegflikkert...

Tenzij je het echt goed vindt en een cd-key nodig hebt en het dus wel moet kopen ...

ik vraag me ook af of het copieren bij ieder een voor komt of juist bij mensen die teveel games hebben gespeeld zoals ik?

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 23:48 schreef HardWired het volgende:

[..]

Een auto kan je ook gewoon rijden zonder hem te kopen, er zijn zat gekken die af en toe de deur niet sluiten. Instappen en wegrijden, hartstikke makkelijk, dus waarom zou je een auto kopen? Nou gaan heel veel mensen reageren dat dit een kromme vergelijking is maar dat is het niet. Het ene is diefstal en het andere ook. Waarom dat dan toch anders voelt? Misschien omdat je in het geval van de auto een medemens rechtstreeks besteelt en niet Ford of Opel?
Het is inderdaad een beetje een kromme vergelijking omdat als iemand een auto steelt, de eigenaar zijn exemplaar kwijt is. Als iemand software kopieert, behoudt de eigenaar zijn exemplaar, waardoor niemand directe schade lijkt te hebben.

Ik ben het overigens met je eens dat indien iemand een spel kopieert en het ook veel speelt, het vervolgens ook moet kopen om de developers te steunen.

• BC3 Victim
Ík koop haast nooit een spel, speel ook haast nooit een spel. Ik koop zeker geen spel van meer dan Fl 50,-. ik wacht gewoon tot ze zijn afgeprijsd. Ik ben best bereid om tot Fl 50,- te gaan, maar daarboven no way. Tja, het spijt me...vind het gewoon te duur voor die paar uur dat ik het spel speel.

Verwijderd

Eerst rippen, en als het echt bevalt, KOPUUUUUUHHH >:)

• pica
  • Laatst online: 10:38
Op maandag 28 mei 2001 16:27 schreef Jamez_Joint het volgende:
Ík koop haast nooit een spel, speel ook haast nooit een spel. Ik koop zeker geen spel van meer dan Fl 50,-. ik wacht gewoon tot ze zijn afgeprijsd. Ik ben best bereid om tot Fl 50,- te gaan, maar daarboven no way. Tja, het spijt me...vind het gewoon te duur voor die paar uur dat ik het spel speel.
idd.

Steam

• Bezulba
  • Laatst online: 15:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

de redenering van 100 piek is te duur is echt onzin.. muziek cd''s zijn 40 piek maxx en die worden net zo vrolijk gecopiert waarom? omdat het goedkoop is. zo laag als 2.50 per cd kan een bedrijf echt niet gaan en daarom zal er altijd gekopiert worden ook al kosten games 25 piek want daar kan je 10 illegalen games voor kopen.

ik zeg niet dat ik geen gekopierde spellen heb maar die lul smoes van het is te duur is onzin. avondje stappen kost je 100 piek en dat is dan normaal om elk weekend te doen. vage redenatie aangezien je met games veel langer doet. ik heb een hele uitgebreide eigen collectie legale games en ik vin gewoon oke je mag het wel proberen eerst illegaal om te kijken of je het wat vind maar wees dan ook eerlijk en koop het ook als het echt zo''n cool spel is en ga niet gewoon met die illegale kopie gamen want dat is gewoon puur diefstal

blup

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 18:26 schreef YakuzA het volgende:

[..]

Thnx, zal er wel kijken als ik weer es in A''dam kom.:)
Mag je wel opschieten, want ze gaan voorgoed sluiten, en zoveel software hebben ze ook niet meer...

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 15:38 schreef Mage het volgende:

[..]

Het is inderdaad een beetje een kromme vergelijking omdat als iemand een auto steelt, de eigenaar zijn exemplaar kwijt is. Als iemand software kopieert, behoudt de eigenaar zijn exemplaar, waardoor niemand directe schade lijkt te hebben.
Klopt, en klopt niet. Er is wel iemand die directe schade lijdt: de ontwikkelaar en de uitgever van de software.
Ik ben het overigens met je eens dat indien iemand een spel kopieert en het ook veel speelt, het vervolgens ook moet kopen om de developers te steunen.
Indeedie :)

R./

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 18:10 schreef HardWired het volgende:

Klopt, en klopt niet. Er is wel iemand die directe schade lijdt: de ontwikkelaar en de uitgever van de software.
de ontwikkelaar en de uitgever van de software lijden alleen schade indien degene die het spel kopieert het origineel zou hebben gekocht indien kopieren niet mogelijk zou zijn.
Veel mensen verzamelen naar mijn idee software om stoer te kunnen doen om zo snel mogelijk nieuwe spellen te hebben, maar vervolgens spelen ze die spellen nooit :? in dat geval lijdt de ontwikkelaar geen schade, tenzij deze personen hun gekopieerde software weer verder verspreiden natuurlijk.

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 22:11 schreef Mage het volgende:

[..]

de ontwikkelaar en de uitgever van de software lijden alleen schade indien degene die het spel kopieert het origineel zou hebben gekocht indien kopieren niet mogelijk zou zijn.
Veel mensen verzamelen naar mijn idee software om stoer te kunnen doen om zo snel mogelijk nieuwe spellen te hebben, maar vervolgens spelen ze die spellen nooit :? in dat geval lijdt de ontwikkelaar geen schade, tenzij deze personen hun gekopieerde software weer verder verspreiden natuurlijk.
Wat dus in 99% van de gevallen gebeurt. Iemand die snel de nieuwe spellen heeft krijgt vele vrienden om het zo maar uit te drukken,.

R./

• BC3 Victim
Ik blijf er een dubbel gevoel bij houden...

De makers van goede spellen verdienen dat hun spel gekocht word: daar moeten ze tenslotte van leven. Het is een beloning voor het harde werken.

Aan de andere kant heb ik ook geen spijt met veel van die game-makers, kijk b.v. een naar de jongens van id software, die hebben geloof ik allemaal een ferrari. Dus zo slecht gaat het ook weer niet met ze

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb RA2 gekocht maar die eikels van Westwoord willen mijn GEKOCHTE serial key niet accepteren. "INVALID SERIAL NUMBER" zeggen ze! :r
Dit was de 1e keer en de laatste keer, hij heeft het altijd nog gedaan tot gisteren aan toe. En RA2 crashtte trouwens ook steeds naar de laatste update.
Pagina: 1