Toon posts:

[BC3] [ASP] Include file

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in ASP een file includen. Het probleem is dat het dus variable filename is.

Ik heb vanalles geprobeerd maar het wil dus niet lukken..snik...

Wie is er zo lief om mij te helpen :-)

Verwijderd

Dit misschien?

<#include file="<%strFileName%>">

• roelkw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 08:31
Dat kannie volgens mij.
Wat SSI wordt eerst helemaal geprocessed en dan de ASP pas...

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, dat gaa dus niet ..aargh..
Maar ik weet dus niet hoe ik het dan moet gaan oplossen...

Verwijderd

Mischien gewoon openen, uitlezen en schrijven naar de pagina of variabelen

Verwijderd

Ik heb ook een dergelijk probleem gehad en heb het als volgt opgelost:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR><%
Dim objOpenFile, objFSO, strPath, pagina
pagina = Request.QueryString("pagina")
If pagina = "" Then
pagina = "index.htm"
End If
strPath = Server.MapPath(pagina)
Set objFSO = _
Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Set objOpenFile = _
objFSO.OpenTextFile(strPath, 1)
Do While Not objOpenFile.AtEndOfStream
Response.Write objOpenFile.Read(100)
Loop
objOpenFile.Close
Set objOpenFile = Nothing
Set objFSO = Nothing
End If
%>[/quote]Hopelijk heb je hier wat aan

Verwijderd

Topicstarter
Hee l heeel erg bedankt... je weet niet hoeveel dit mij helpt....

Als ik jouw nog ergens mee kan helpen.. je roept maar...

Verwijderd

Damn wat is dat ASP prachtig efficiënt...!

In vergelijking tot PHP''s include(''$filename'') >:)

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 21:54

Tuinhark

Retro

Ik wil niet gelijk gaan trollen ofzo.. ;) maar toch noem ik dit hoogst merkwaardig hoor. |:(

:Y)

Verwijderd

Als je bij asp include files gebruikt via de <!-- include virtual... --> wijze dan kan dat niet een variabele naam zijn, want hij leest eerst alles door.. plakt de file en z''n includefiles aan elkaar en vervolgens begint hij pas de code te interpreteren.. en een variabele includefile zal hij niet kunnen vinden omdat hij puur naar de naam die je opgeeft gaat zoeken... Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld

If bla Then
<!--include bla-->
Else
if bla then
etc. etc..

maar dan zal hij eerst alle mogelijke files aan elkaar plakken en dat wordt een inefficiente boel ..

KORTOM: gebruik een FileObject.. zoals boven al staat aangegeven, alleen weet je nu ook waarom dat moet ;)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Joh, asp is zo simpel:
<!-- # include file="index.inc" -->
of
<!-- # include virtual="index.inc" -->

Enne, sommige dingen zijn idd. makkelijker in ASP dan PHP ;)

Verwijderd

Enne, sommige dingen zijn idd. makkelijker in ASP dan PHP ;)

Makkelijker is persoonlijk...

HTH

Verwijderd

Ho, dus als ik het goed begrijp doet ASP eerst echt àlle HTML aan elkaar plakken en dan pas kijkt ie naar de code? Shit, het is dus echt inefficiënt..

Net zoals die session-ID''s van 36 karakters... Yuk.

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp doet ASP eerst echt àlle HTML aan elkaar plakken en dan pas kijkt ie naar de code? Shit, het is dus echt inefficiënt..

Het kan handiger ja. Ik weet niet of het ook echt na elkaar gebeurt of dat het zo lijkt.

Session-IDs moeten nou een keer uniek zijn. Bij 36 tekens is het makkelijk IDs aanmaken en minder nadenken (kans op dubbele neemt erg af).

Verwijderd

Jasses mensen, wat een stom gezeur. Er wordt gevraagd hoe je iets in ASP kan, en beantwoord die vraag of post niets, maar de opmerking dat PHP dat makkelijker kan hoort hier niet thuis, bewaar die voor de talloze ASP vs PHP topics.

Verwijderd

Als je niet weet hoe ASP werkt moet je er ook nie over oordelen. Je kunt ook gewoon via ASP de html code laten generen, dan kan het op zich op een makkelijker manier. Volgens mij kan het ook zo.

<%Dim InvoegBestand
Invoegbestand = Request.QueryString("InvoegBestand")
Response.Write "<#include file=''"
Response.Write Invoegbestand
Response.Write "''>"
%>
En klaar is Kees.

• Blue-eagle
  • Niet online
De include asp makende code in een asp code zetten? Ik weet niet of dat kan, het is nl. dubbelop op deze manier...
Maar het zou wel kunnen, misschien.
Ik denk dat ie nl. eerst de asp code gaat vertalen, en dan staat de include code er al. Dan kan ie die niet meer gaan vertalen... toch?
Tell me if i`m wrong, plz? :+

Verwijderd

Klopt, daar heb je gelijk in. Die oplossing werkt dus nie, want dan zou ie 2x over de ASP code moeten vertalen. Dan moet het toch op die andere manier.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 14:38

Apache

amateur software devver

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 oktober 2000 09:26 schreef Arien het volgende:
Session-IDs moeten nou een keer uniek zijn. Bij 36 tekens is het makkelijk IDs aanmaken en minder nadenken (kans op dubbele neemt erg af).[/quote]Ja als je ze uit 10000 tekens laat bestaan is er nog veel minder kans op dubbele. maar waarom zou je het met 36 doen als je het met 4 kan bvb.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Ja als je [session ID''s] uit 10000 tekens laat bestaan is er nog veel minder kans op dubbele. maar Maarom zou je het met 36 doen als je het met 4 kan bvb.

Veel zullen 32 tekens zijn omdat md5 er 32 uitspuugt.

HTH

Verwijderd

Je kan ook ASP code in je include file gebruiken :)

Bijvoorbeeld je hebt een tabel in je include file staan met een jaar aanduiding en die wil je elke keer opgehoogd hebben

dan include je die file dus 3x achter elkaar en binnen include hoog je je variabele van het jaar met +1 op

<% response.write intJaar + 1 %>

hoef je de tabel maar 1 keer te maken ;)

Verwijderd

[gokmode]
heel misschien kan je iets met server.execute? heb je wel iis5 voor nodig.
[/gokmode]

--Ray

Verwijderd

Ja kan met Server.Execute.. moet je wel IIS5 hebben.

Session ID''s hebben maar iets van 8 cijfers in ASP toch? Als je de Session.SessionID opvraagt krijg je een redelijk hanteerbaar nummer.. 36 cijfers klinkt meer als de cookie GUID maar die gebruik je doorgaans niet..

Includes worden voor de ASP code afgehandeld ja.. wat wil je er eigenlijk mee maken??

• $tranger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-04 13:54
quote:
Op 04 oktober 2000 17:14 schreef Twan het volgende:

In vergelijking tot PHP''s include(''$filename'') >:)[/quote]Hehehe, dat zou dus niet werken.

Dit wel:

include "$filename";

-of-

include $filename;

Bijna goed :)

Verwijderd

quote:
Op 04 oktober 2000 17:14 schreef Twan het volgende:

In vergelijking tot PHP''s include(''$filename'') >:)[/quote]Wat een ongelooflijk loze opmerking, ik geloof dat het daar hiet toch echt niet over gaat.

Zo kan ik ook nog wel wat dingen opnoemen die ik in ASP wel kan en in PHP toch een stukje omslachtiger....

Verwijderd

Wat een ongelooflijk loze opmerking, ...
Zo kan ik ook nog wel wat dingen opnoemen die ik in ASP wel kan en in PHP toch een stukje omslachtiger....

Da''s meer jouw probleem dan van PHP.

En dat was trouwens een beetje een loze opmerking van je. ;)

Verwijderd

Oi..

ik heb dus etzelfde probleem en het is opzich wel op te lossen door em als een txt bestand in te lezen..

*MaaR!*

ik heb dus in die include file nog ASP code staan, en die wordt dus *niet* verwerkt ;(

is er dan geen manier om een variabele include erin te krijgen zonder een eindeloze if then else functie te maken en nog steeds de kans te krijgen dat de ASP code in die file wel verwerkt wordt?

tnx / tim

PS. plz bespaar je de moeite om nog meer van die PHP vs ASP bs te verzinnen en ga wat nuttigs doen..

edit:

PPS. Ik heb geen ASP3 dus geen server.execute of server.transfer mogenlijk.

• Blue-eagle
  • Niet online
Jesus! Jij haalt pas ouwe posts op! :? :)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Als je dynamische includes wilt gebruiken mankeert er gewoon iets aan je applicatie ontwerp lijkt me, er zijn zat ander manieren om dit op een andere manier op te lossen.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op woensdag 04 oktober 2000 16:58 schreef MoNkToNk het volgende:
Ik heb ook een dergelijk probleem gehad en heb het als volgt opgelost:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR><%
Dim objOpenFile, objFSO, strPath, pagina
pagina = Request.QueryString("pagina")
If pagina = "" Then
pagina = "index.htm"
End If
strPath = Server.MapPath(pagina)
Set objFSO = _
Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Set objOpenFile = _
objFSO.OpenTextFile(strPath, 1)
Do While Not objOpenFile.AtEndOfStream
Response.Write objOpenFile.Read(100)
Loop
objOpenFile.Close
Set objOpenFile = Nothing
Set objFSO = Nothing
End If
%>
Hopelijk heb je hier wat aan
[/quote]

hey als ik dit doe met menu.htm (java menutje voor op de index.asp) dan zegt ie Compilatiefout Microsoft VBScript fout ''800a0400''

Verwacht instructie

/test/root/index.asp, regel 25

End If
^

dusehh ?

Verwijderd

Op woensdag 04 oktober 2000 17:14 schreef Twan het volgende:

In vergelijking tot PHP''s include(''$filename'') >:)
Correct me if I''m wrong, maareh... volgens mij werkt dit niet, ontzettende PHP ''goeroe''.

Het moet toch include("$filename") zijn? Als je dan een scripttaal afzeikt, zorg dan dat je in ieder geval het alternatief beheerst ;)

Verwijderd

Ik heb hier ook problemen mee.

Als ik een html pagina maak en dan de PHP include gebruik om een tekst van de cms af te plukken, werkt het prima. Helemaal top!
PHP include: <?php include("http://www.blondblond.com/productcart/pc/viewContent.asp?idpage=1"); ?>

Nu is het alleen zo dat ik het in ASP nodig heb.

Als ik dezelfde pagina gebruik en er een ASP include inzet werkt het voor geen meter.
ASP include: <!-- #include virtual="URL=http://www.blondblond.com/productcart/pc/viewContent.asp?idpage=1" -->
Ik heb ook een aantal andere varianties geprobeerd.

Waarom en wat doe ik verkeerd?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
Hoi DeeTex, het is misschien beter dat je ff een nieuw topic aanmaakt voor jouw probleem.
Je schopt nl. een oud topic omhoog, en niet iedereen zal dat in eerste instantie in de gaten hebben. Men moet dan ook nog eerst 30 replies doorscrollen vooraleer men jouw probleem ziet, en dt is niet echt handig.
Zorg er echter ook voor dat je een duidelijke topicstart maakt, want de omschrijving van jouw probleem in jouw reply, is me niet echt duidelijk.

Neem misschien ff de Quickstart door, vooraleer je jouw topic start.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.