je kunt (inline (kan access dat?)) views gebruiken om de antwoorden op je vragen te querien.
Deze joinen met je tabel en klaar.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
ik kan niets vinden in access dat op inline lijktOp dinsdag 29 mei 2001 09:49 schreef sjako het volgende:
je kunt (inline (kan access dat?)) views gebruiken om de antwoorden op je vragen te querien.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
1) kom op dusty, niet zeuren. technische pk.Op dinsdag 29 mei 2001 09:53 schreef dusty het volgende:
1) wat doet die ID daar in dat tabelletje ? die is absoluut onnodig EN daardoor is dus je datamodel niet 100%.
2) Je kan in access aangeven dat je een bepaalde query wilt uitvoeren voor die kolom en je kan invoer gebruiken van een ander veld waardoor je dus in principe netjes alle resultaten krijgt hoe je ze wilt hebben.
You are absolutely rightOp dinsdag 29 mei 2001 09:53 schreef dusty het volgende:
1) wat doet die ID daar in dat tabelletje ? die is absoluut onnodig EN daardoor is dus je datamodel niet 100%.
2) Je kan in access aangeven dat je een bepaalde query wilt uitvoeren voor die kolom en je kan invoer gebruiken van een ander veld waardoor je dus in principe netjes alle resultaten krijgt hoe je ze wilt hebben.
LOL, keej, waarom moeilijk doen als het moeilijker kan, niewaor?Op dinsdag 29 mei 2001 09:57 schreef sjako het volgende:
[..]
dan gebruik je gewone views
Ik neem aan dat je de forms van access gebruikt.Op dinsdag 29 mei 2001 10:00 schreef Gertje het volgende:
Hier snap ik niets van. Zou je het iets kunnen verduidelijken?
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| select x.respondentnr , y1.antwoord1 , y2.antwoord2 , y3.antwoord3 , y4.antwoord4 from x , (select respondentnr,antwoordnr antwoord1 from x where vraagnr = 1) y1 , (select respondentnr,antwoordnr antwoord2 from x where vraagnr = 2) y2 , (select respondentnr,antwoordnr antwoord3 from x where vraagnr = 3) y3 , (select respondentnr,antwoordnr antwoord4 from x where vraagnr = 4) y4 where x.respondentnr = y1.respondentnr and x.respondentnr = y2.respondentnr and x.respondentnr = y3.respondentnr and x.respondentnr = y4.respondentnr |
1
| (select respondentnr,antwoordnr antwoord1 from x where vraagnr = 1) |
ik gebruik de forms niet, ik zou graag een query hebben met de data in de bovenbeschreven vorm. MAar als ik je goed begrijp kan ik beter een VBA scriptje schrijven in een form, waarmee ik door alle records heen loop en deze in de gewenste vorm zet. Het is een manier, erg mooi issie niet, maar okay. Ik kan het dus niet doen in een query zelf? Ik zat net te denken aan het gebruik van UNION queries. Als ik voor elke vraag een query maak en deze samenvoeg met een union-statement, moet ik het juiste resultaat kunnen krijgen toch? of zit ik hier nou fout?Op dinsdag 29 mei 2001 10:03 schreef dusty het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de forms van access gebruikt.
Als je weet hoe je in access twee velden bij elkaar kan optellen en die in een ander veld kan laten zien zou dit ook moeten lukken.
okay, dat snap ik (het is een wonder). Ik ga er ff mee aan de gang, thanx!Op dinsdag 29 mei 2001 10:06 schreef sjako het volgende:
zoiets bedoel ik dus (met inline views) :
code:
1 stuk code
Anoniem: 16744
1
2
3
4
5
| TRANSFORM Avg(tblEnquete.antwoordnr) AS AvgOfantwoordnr SELECT tblEnquete.respondentnr FROM tblEnquete GROUP BY tblEnquete.respondentnr PIVOT "Antwoord " & [vraagnr]; |
ik krijg die inline views niet voor elkaar.. wat overigens niet wil zeggen dat ik je hulp niet op prijs stel..Op dinsdag 29 mei 2001 11:51 schreef sjako het volgende:
Wat lukt er niet?
Voor ''access'' oplossingen (die misschien wel heel makkelijk zijn) moet je idd niet bij mij zijn maar bv bij Bazzel.
Anoniem: 16744
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq