Toon posts:

[BC3] [PHP] Een bestand aanmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak je met PHP een nieuw bestand aan? ik heb het al geprobeerd zoals in een van mijn boeken staat:
code:
1
2
3
<?
link(/patch/to/file.tmp);
?>

Het boek gaat over php3 en ik draai hier php4 dus ik dacht dat lukt wel maar nee hoor.
Warning: link() is not supported in this PHP build in /www/users/test.php on line 2
Hoe doe ik dit in php4?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ten eerste, link maakt geen nieuw bestand!
Het was zowel in php3 als in php4 een methode om links (naar andere files) te creeen.
Mijn favoriet om files in unix te maken waar niks instaat is touch

Verwijderd

Topicstarter
hé bedankt:) was vergeten in de php documentatie te kijken zal de volgende keer eerst daar kijken voor ik jullie lastig val.

en btw
er stond iets vaags als beschrijving bij in het boek en bij unlink staat bestand verwijderen als omschrijving dus ik dacht (in hoe verre dat mogelijk is) dan zal link wel een een file aanmaken zijn

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Op donderdag 17 mei 2001 19:03 schreef webspeaker het volgende:
...
en btw
er stond iets vaags als beschrijving bij in het boek ..
* WouZz denkt dat Webspeaker geen Linux draait ;)

On track

Verwijderd

Topicstarter
Klopt op de pc waar ik nu op werk draait geen linux maar Windows 2k pro :r. maar op mijn test servertje hiernaast draai ik wel linux en en ben nog niet zo ervaren met linux dus...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
excuses voor oude koe, maar dit topic titel zou ik ook kiezen als ik een eigen topic zou openen.
Anyway ik probeer een nieuw bestand aan te maken dmv php, en in dit bestand moet ook weer een php file zijn, met daarin, juist php code :) de code word gegenereert aan de hand van een formuliertje (het gaat hier om mysql inlog gegevens dus maar 5regeltjes code ongv.)

ik draai IIS5.0, vraag me af of dit mogelijk is, zoja, welke functie moet ik hebben? de rest zoekik dan zelf wel uit. bvb.

Verwijderd

Mister_X schreef op 14 mei 2003 @ 14:00:
ik draai IIS5.0, vraag me af of dit mogelijk is, zoja, welke functie moet ik hebben? de rest zoekik dan zelf wel uit. bvb.
Een tekstbestand is een tekstbestand, en die kan je dus aanmaken. Verder had je beter een nieuw topic kunnen maken.

Edit:
Je hebt overigens deze functionaliteit nodig: http://www.php.net/manual/en/ref.filesystem.php

Edit2:
Dat gaat eigenlijk op voor ieder soort bestand, niet alleen voor tekstbestanden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 14:05 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

$file = fopen("gastenboek.txt", "a");

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ok thx, ga verder prutsen. topic mag dicht als mod dat nodig vind.

hoppa, hier al nuttige info voor eventuele gotters die hetzelfde zoeken:

http://www.php.net/manual/en/function.fwrite.php

[ Voor 50% gewijzigd door Mister_X op 14-05-2003 14:14 ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Topic mag dicht ja ;) Temeer omdat het lina-directa in de PHP manual staat :)
Volgende keer zoeken aub!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.