[BC3] [php] PHpbestanden Binair of in ASCII uploaden....

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Newbie vraagje: Hoe moet ik PHP bestanden Uploaden? Ascii of Binair

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
ASCII

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• BC3 Victim
niet Binair? Ik twijfelde eraan

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-04 22:30
een php bestand is gewoon tekst en niks anders. En textfiles moet je dus ALTIJD ASCII overzenden. (lijkt me logish)

• BC3 Victim
Of Automatisch.........

• Infinitive
ASCII
(zoals ik al zei)

Tenzij je zelf Linux/Unix draait en ook naar Linux/Unix ftp''t. Dan maakt het niets uit.

En als je het nog niet zeker weet probeer je maar beide manieren dan merk je het vanzelf.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• BC3 Victim
Maar geen Automatisch dan? Dan ziet de computer (of server) toch zelf hoe het geuploadt moet worden?

Verwijderd

volgens mij heb je je antwoord toch al gehad:?
nee niet automatisch, nee niet binair

• Infinitive
Weet niet helemaal zeker, maar als je een of ander ftp-progje gebruikt dan zal het programmatje naar de extentie kijken en dan binary/ascii mode bepalen. Dit kan hij dan alleen doen met extenties die hij kent.

Standaard kiezen de meeste binary en dan ascii voor de extenties die in de lijst voorkomen.

Dus wat doen we nu:

ASCII...ASCII...ASCII

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Wow een hele tijd later....

Ik probeer met Filezilla vanop WindowsXP , PHP files (edited in windows) te upped via ASCII modus. Helaas gebeurt er tijdens de upload precies dat de server (of filezilla) alle CR/LF totaal weghaalt (ie zelfs niet gewoon Win -> *NIX) en als ik ze weer download heb ik gewoon 1 lange file terug.

Ik doe het nu met binair maar weet dat dat niet 'proper' is - ligt dit aan de server of aan mozilla..

Gekke is dus wel dat als ik ze bineair ftp ze wel mooi werken (dus met CR/LF... )

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hobbit_be, je loopt hier al lang genoeg rond om te weten dat het kicken van een oude koe met je eigen probleem niet gewenst is. Open even een nieuw topic met daarin eventueel een verwijzing naar dit topic, zodat er niet meerdere discussies door elkaar gaan lopen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.