De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
[topic=175732]
Presteer zelf
Voor de rest is alles cooool hé D-)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Als je het dan later ergens tegen komt weet je wie zich niet aan de copy-right hield.
Of je maakt een stuk code dat alleen met een speciaal password (gerelateerd aan het ip/macaddress ofzo, maar dan wel opgeslagen in je eigen db) werkt?
Of je koopt de php-encoder/php-devsuite
zo gaat dat niet hé
Neen, gaat hem hierover, het hele script is redelijk "vernieuwend" (topsites script, "un"cheatable) , waardoor er enorm veel interesse voor is, ik zou graag grote stukken (vooral het anti-cheat gedeelte) willen encrypten, zodat ik daarin lecentieverificatie kan verwerken....
maar er moet dus Php Code geencrypt worden
Identiek zoals sommige sites hum html verbergen doormiddel van JS...
Voor PHP kan je of ZEND encoder kopen, of het alleen op je eigen server hosten (Desnoods deels), dan is de source niet op te vragen.
Greetz,
PanMan.
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Verwijderd
Da kennie!Op vrijdag 11 mei 2001 20:14 schreef J-Rown het volgende:
Ach gossieDa kennie!
Waarom mogen vernieuwende zaken niet open-source zijn? Als je het onder (L)GPL uitbrengt kunnen alleen andere mensen die ook open-source werken het gebruiken. Op deze manier kan je er eventueel toch nog geld aan verdienen als bedrijven het programma willen hebben, maar niet open-source kunnen werken om een of andere reden.Op vrijdag 11 mei 2001 20:14 schreef J-Rown het volgende:
het hele script is redelijk "vernieuwend"
Overigens heb je volgens mij allang antwoord op je vraag
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
iedereen gaat nu maar doorlullen over open source of niet... Het script is bedoeld voor een beperkt aantal sites, als meer sites het gebruiken worden de grote (mijne o.a.) sites bedreigd en is er grotere kans dat ze verdwijnen...
Vraag was encryption van php code ... hoe het kon, en op de server laten is niet goed genoeg, want de mijne werd al verscheidene keren gehackt

Greetz

Dat is dan iets waar je rekening mee moet houdenOp vrijdag 11 mei 2001 23:28 schreef J-Rown het volgende:
Vraag was encryption van php code ... hoe het kon, en op de server laten is niet goed genoeg, want de mijne werd al verscheidene keren gehackt
Magoed, als het op een beperkt aantal sites moet draaien, dan kun je toch _goede_ en _duidelijke_ licenties gaan maken?
En duidelijke afspraken maken...
Hehehe, die is mooi.....je code wel verkopen, maar zelf geen kosten maken....:DOp vrijdag 11 mei 2001 20:14 schreef J-Rown het volgende:
kopen kopen kopen ...
zo gaat dat niet hé
Kijk je moet die Zend Encoder als een Investering zien
~* Peace, Love & XTC *~
Het is wel eerlijk dat Zend daar geld voor vraagt, en ook het bedrag is redelijk. Er valt namelijk ontzettend veel te verdienen met uitgebreide CMS-systeem die je verkoopt.
Maar als je, net zoals J-Rown, een klein stukje code in elkaar hebt geknutseld, en je denkt dat te kunnen verkopen, kan die investering onredelijk zijn. Stel hij heeft het netjes voor elkaar, en er zijn 10 Topsites die er 100,-.... nou.. 200,-- voor over hebben. Dan verdient hij 2000,-- en maakt dus VERLIES!
Hij is dus opzoek naar een alternatief om zijn source te beschermen, en dan doen alsof hij gek is, is flauw!
|_____vakje______|
Verwijderd
Wat kost $6000 ????Op zaterdag 12 mei 2001 16:59 schreef Phantom_ het volgende:
Kost maar $6000,-
De encoder kost maar $2400 hoor, en als je een "abo" neemt maar $50 per maand.
Dat moet een lachertje zijn als je echt een goed verkopend script hebt.
neej ff zonder dollen
contact mij ff op icq. Kunnen we dit samen uitzoeken, ik ben namelijk ook op zoek hiernaar (ik was de schrijver van de topic waarna gerelateerd werd).
Grtz Dj Temme
mijn icq uin is 93050653 of 37187634
ow.. op een of andere pagina die ik had gevonden op google.com stond datie 6000 dollar koste..Op zaterdag 12 mei 2001 17:20 schreef ACM het volgende:
[..]
Wat kost $6000 ????
De encoder kost maar $2400 hoor, en als je een "abo" neemt maar $50 per maand.
Dat moet een lachertje zijn als je echt een goed verkopend script hebt.
verkeerde info dus..
Zend encoder en Developer suiteOp zaterdag 12 mei 2001 18:19 schreef Phantom_ het volgende:
[..]
ow.. op een of andere pagina die ik had gevonden op google.com stond datie 6000 dollar koste..
verkeerde info dus..
Als die info niet goed is, dan wordt het wel heeeel lastig voor zend
--------------------------------------------------------------------------------
Da kennie!
///////////////////
nou wat ie bedoelt is dat je met javascript de document.write(unescape())
kijk op dynamic drive
Check eens de source van www.startpagina.nlOp vrijdag 11 mei 2001 20:51 schreef PanMan het volgende:
Laat eens een site zien die de HTML via JS hide? Dat bestaat nl. niet (effectief).
Daar word je niet vrolijk van, kan ik je zeggen
Als je het zou willen jatten, dan jat je toch gewoon de javascript mee, heeft een veel hogere execution time dan plain html (dat is een van de sterke punten van startpagina t.o.v. de rest doh).Check eens de source van www.startpagina.nl
Daar word je niet vrolijk van, kan ik je zeggen
// DJ Temme
Mocht je echt de onbedwingbare behoefte hebben dan moet je een paar van die js''en aanpass3en dat ze geen document.write doen maar bv. een textarea vullen die je dan ff c/p''t!
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
Precies. Je HTML code ''geheim'' houden kan gewoon niet, vanwege het simpele feit dat je browser die nodig heeft, het dus aankomt op je computer, en je dus volledige controle heeft over die code. Hoe onleesbaar of wat die code gemaakt is, de browser moet er weer normale HTML uit parsen, en als de browser dat kan dan kun je dat zelf (evt. met hulpmiddelen) ook!Op zaterdag 12 mei 2001 21:45 schreef ACM het volgende:
Das niet gehide.
Alleen slecht leesbaar toch?
Dus je HTML met javascript verbergen: da kennie!
Joska!Op zondag 13 mei 2001 13:13 schreef joska het volgende:
Precies
Je kan het helemaal niet met me eens zijn
Ik denk het niet (verbeter me als ik het fout heb) omdat html client side wordt uitgevoert en niet server side.Zou het niet mogelijk zijn om een soort ''preparser'' te maken? Dus gewoon een progje die het bronbestand leest, dycrypt, en output. Moet je natuurlijk wel zorgen dat dat progje alleen werkt op de servers die er recht toe hebben... hmmmm...
// DJ Temme
lol ! ik had het dus over php (waar dit topic dus over gaat)Op zondag 13 mei 2001 15:56 schreef dj_temme het volgende:
[..]
Ik denk het niet (verbeter me als ik het fout heb) omdat html client side wordt uitgevoert en niet server side.
// DJ Temme
Moet je maar is zoeken naar php encryptie in dit forum.. daar heb ik een paar weken geleden een topic over gestart.
// DJ Temme