hey,
ik heb een stukje code gemaakt om je pagina te cachen, dit kun je bijv onderin elke pagina zetten die je hebt,
hij cached alle pagina''s maximaal 1 keer per dag, dus je hebt geen server overload ofzo...
de bestanden worden dus in een directory /cache/ gezet, die moet je ff aanmaken en de attributes goed zetten..
oja, ik gebruik multiviews, als je dat niet gebruikt en met uitgangen werkt moet je voor het wegschrijven ff de uitgang van je script (.php bijvoorbeeld) vervangen door .htm en .htm uit de ene regel halen.
ook zie je dat alle links worden vervangen door een link naar #,
maar als je bijvoorbeeld al je menu items wilt linken naar de gecachede file dan moet daar dus nog een aparte regex voor komen,
als iemand ons daarmee op weg kan helpen, graag
ik heb een stukje code gemaakt om je pagina te cachen, dit kun je bijv onderin elke pagina zetten die je hebt,
hij cached alle pagina''s maximaal 1 keer per dag, dus je hebt geen server overload ofzo...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| //checken of hij wel of niet moet cachen
$nutime = time();
$filefull = "$DOCUMENT_ROOT/cache$SCRIPT_NAME.htm";
$filetime = filectime($filefull);
$filetime = $filetime + 86400;
if ($nutime>$filetime) {
// caching
$cachedate = date ("d-m-Y - H.i");
$cacheContents = eregi_replace("<a ([^[:space:]href]*)href=([\"']?)([^>[:space:]\"]*)([\"']?)([^>]*)>","<a href=\"cache$PHP_SELF.htm#\">", $Contents);
$cacheContents = str_replace("<!-- cachemelding -->","<div class=big><b>De SQL server ligt tijdelijk plat.</b><br><div class=med>[img]\"i/blokje2.gif\"[/img] Deze pagina is het laatst gecached op $cachedate.</div><br><br>",$cacheContents);
$file = fopen("cache/$PHP_SELF.htm" , "w");
fwrite($file, $cacheContents);
fclose($file);
} |
de bestanden worden dus in een directory /cache/ gezet, die moet je ff aanmaken en de attributes goed zetten..
oja, ik gebruik multiviews, als je dat niet gebruikt en met uitgangen werkt moet je voor het wegschrijven ff de uitgang van je script (.php bijvoorbeeld) vervangen door .htm en .htm uit de ene regel halen.
ook zie je dat alle links worden vervangen door een link naar #,
maar als je bijvoorbeeld al je menu items wilt linken naar de gecachede file dan moet daar dus nog een aparte regex voor komen,
als iemand ons daarmee op weg kan helpen, graag
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen