[BC3] Apache + Tomcat problemen

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 16:24
Ik heb nu Apache op Mandrake draaien met daarbij Jakarta/Tomcat voor de JSP-pagina''s.
Maar hij voert de JSP-code niet uit, die is niet zichtbaar op de pagina, maar wel in de source van de pagina.
Als ik ''m via poort 8080 open werkt het wel goed.
Maar via de Apache-server werkt het dus niet ! :(

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 11:21 schreef maikel het volgende:
Ik heb nu Apache op Mandrake draaien met daarbij Jakarta/Tomcat voor de JSP-pagina''s.
Maar hij voert de JSP-code niet uit, die is niet zichtbaar op de pagina, maar wel in de source van de pagina.
Als ik ''m via poort 8080 open werkt het wel goed.
Poort 8080 wordt ook geserveerd door Apache.
Misschien is het een foute instelling in je virtual host instellingen?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Poort 8080 wordt ook geserveerd door Apache.
Nee, door de Tomcat webserver. (die je als Apache eenmaal werkt net zo goed uit kunt zetten, die resources kun je wel nuttiger gebruiken)
Dan heb je geen JkMount voor *.jsp gedaan?

• maikel
Poort 8080 wordt niet meer gebruikt, dat heb ik al uit gezet.
En ook die "JkMount *.jsp" staat erin.

• GiLuX
  • Laatst online: 12-11-2025
je moet wel aan geven welke directory door tomcat geparsed mag/moet worden.

volgens mij staat dat in server.xml aangegeven.

het is niet zo dat als je de boel installeerd dat tomcat alle files die simpelweg .jsp heten gaat parsen.

het hangt er volgens mij ook nog van af of je mod_jk of jserv gebruikt.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• maikel
Dat staat allemaal goed.
Op poort 8080 werkt ie wel.
Kan ik niet iemand ff mijn bestanden mailen zodat ie kan zeggen wat er fout is ?

Hij doet zelfs de examples niet ! |:(

Verwijderd

Ben je misschien tomcat-apache.conf vergeten in httpd.conf te includen?

Include /usr/tomcat/conf/tomcat-apache.conf

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:04

momania

iPhone 30! Bam!

Hij voert waarschijnlijk wel je JSP code uit, en dat klopt dat de die niet te zien krijgt in de browser...
Dat is nou juist net de bedoeling van JSP.
Als de JSP geopend wordt, wordt ie ge-parsed en maar de webserver van het JAVA gedeelte een servlet en uit de rest word een HTML pagina opgemaakt die naar de browser gaat.
Waarschijnlijk heb je dus gewoon een foutje in je JSP staan.
Als je wil kan je die pagina''s wel naar mij mailen, dan kijk ik er wel ffie naar voor je.. : momania@mutiweb.nl

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Onno
  • Niet online
Hij voert waarschijnlijk wel je JSP code uit, en dat klopt dat de die niet te zien krijgt in de browser...
Lees deze thread maar even opnieuw hoor.

De JSP wordt *niet* uitgevoerd via Apache, en *wel* via de Tomcat webserver. Het ligt dus niet aan fouten in de JSP, maar de Apache config klopt niet.
Kan ik niet iemand ff mijn bestanden mailen zodat ie kan zeggen wat er fout is ?
Kun je niet gewoon je httpd.conf (+ evt. geinclude tomcat/mod_jk-config bestand) ergens online zetten?

• maikel
Als je wil kan je die pagina''s wel naar mij mailen, dan kijk ik er wel ffie naar voor je.. : momania@mutiweb.nl
Bedankt voor je aanbod, maar ik krijg steeds m''n mailtje terug met de melding dat ie ''m niet kon afleveren. :(

Verwijderd

De JSP wordt *niet* uitgevoerd via Apache, en *wel* via de Tomcat webserver. Het ligt dus niet aan fouten in de JSP, maar de Apache config klopt niet.
Toch gebeurde het laatst dat tomcat eenmalig mijn jsp code liet zien toen ik rechtstreeks tomcat aanriep dus (mijnip):8000/enz

Het werkte perfect en gewoon even eenmalig zonder ook maar een reload of een config wijziging liet tomcat mijn code zien. Ik heb heb tomcat 4 trouwens.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 15:41:
[...]

Toch gebeurde het laatst dat tomcat eenmalig mijn jsp code liet zien toen ik rechtstreeks tomcat aanriep dus (mijnip):8000/enz

Het werkte perfect en gewoon even eenmalig zonder ook maar een reload of een config wijziging liet tomcat mijn code zien. Ik heb heb tomcat 4 trouwens.
Vermoedelijk is het probleem in 3 jaar tijd wel opgelost :+

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
wel te hopen, voor mensen die een oplossing zoeken voor het bovenstaande: google -> mod_jk2 :)
Pagina: 1