Toon posts:

[BC3] Help C++ beginner!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op een cd zoeken naar alle txt files die erop staan.
Deze files incl.pad wil ik in een listbox verzamelen.
Wie kan me helpen met de code hiervoor?

Ik loop te klooien als een gek en te zoeken in de help maar het schiet niet op.
Het meest handige lijkt een soort dir (*.jpg /b/s) naar een txt file maar ik wil niet dat je dos op de achtergrond ziet.
Iemand Suggesties???????? |:(

Verwijderd

Iets meer info, aub..

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Helaas zo is het nu eenmaal. Als je recursief wilt zoeken, zul je dat helemaal zelf moeten proggen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Oke...

Ik wil graag een win32 applicatie bouwen waarbij er bij het drukken op een button een listbox gevuld wordt met alle files met de extensie ''txt''. Nu kan ik met de help geen handige functie vinden die ik kan gebruiken.

Probeer je eens voor te stellen dat mijn cdrom-drive de e: drive is.
In een dosbox kun je heel makkelijk met het commando: dir e:*.txt /s/b een overzicht krijgen. Hetgeen dat je nu op je beeldscherm ziet dat wil ik graag in een listbox verzamelen met deze applicatie.
Zo beter? Vraag me a.u.b. niet wat het doel is. Ik wil slechts weten hoe ik dit kan doen.
:) :)

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 20:24 schreef L.ende het volgende:
Oke...

Ik wil graag een win32 applicatie bouwen waarbij er bij het drukken op een button een listbox gevuld wordt met alle files met de extensie ''txt''. Nu kan ik met de help geen handige functie vinden die ik kan gebruiken.

Probeer je eens voor te stellen dat mijn cdrom-drive de e: drive is.
In een dosbox kun je heel makkelijk met het commando: dir e:*.txt /s/b een overzicht krijgen. Hetgeen dat je nu op je beeldscherm ziet dat wil ik graag in een listbox verzamelen met deze applicatie.
Zo beter? Vraag me a.u.b. niet wat het doel is. Ik wil slechts weten hoe ik dit kan doen.
:) :)
Aha, het is duidelijk ik ga even Visual C++ opstarten (Ja, ik heb ook IDE''s), en kijken of ik wat voor je kan vinden.

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54
FindFirstFile en FindNextFile zijn je vrienden. Zie msdn.microsoft.com/library/psdk/winbase/filesio_1mb7.htm voor een voorbeeldje hoe .TXT bestanden te zoeken (hoe toepasselijk!).

Andere optie is gebruik te maken van de _findfirst en _findnext routines. Laatst genoemde komen uit de standaard C library, de eerder genoemde komen uit de Win32 API.

Verwijderd

Topicstarter
Oke.... heel goed opgemerkt.
Het probleem is alleen dat ik niet in een directory wil zoeken maar in alle!

Ik kan er niet overuit dat het in een dosbox zo makkelijk kan en dat ik nu zo zit te klooien :(

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 20:47 schreef L.ende het volgende:
Oke.... heel goed opgemerkt.
Het probleem is alleen dat ik niet in een directory wil zoeken maar in alle!

Ik kan er niet overuit dat het in een dosbox zo makkelijk kan en dat ik nu zo zit te klooien :(
Je kunt vanuit C++ die doscommando''s ook starten.

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan misschien iemand die me een voorzet kan geven? Ik zal toch niet de eerste zijn die dit uitprobeerd?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
misschien iets in de trand van:

func ReadDir(const char *dir)
{
char dirbuf[_MAX_PATH*4];
WIN32_FIND_DATA fd;
strcpy(dirbuf,dir);

FindFirsFilet();

if (fd.dwFileAtrriebuts&DIRECTORY)
{
ReadDir(&dirbuf[strlen(dirbuf)-4],

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ken je die reclame van SIRE... Durf duidelijke taal te vragen!?
Ik ben een beginner weet je nog...?
Oke... ik vroeg om een voorzet en die heb ik gekregen van _Brute_Bertus maar ik geloof dat ik het maar op ga geven... pffff, vinden jullie het raar dat ik hier niets van kan maken laat staat op verder kan borduren???

Sorry Bruut... gebruiksvriendelijker graag.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

je zult een functie moeten maken, die checkt op mappen in een map.
als er een map in die map zit ga je verder zoeken in die map. Totdat je een map tegenkomt die geen mappen meer heeft.
dan toon je daar de txt filen en ga je weer een nivo omhoog... (waarbij je wel markeerd welke mappen je gehad hebt)

Het is een prachtig te doen in een recursieve functie (al moet een lus ook werken)

Verwijderd

Micchien is als je een beginner bent C++ niet zo''n goed idee. Waarom pak je geen Visual Basic (no flame intended). Dan ben je sneller klaar lijkt me zo.

Verwijderd

Te laat, Mousehouse.

C++ is the way to go...

Als je een beginnerstaaltje zoekt zou ik je Java aanraden. Daarin moet je al vanaf het begin Object georienteerd leren en dat is een goede gewoonte.

Bovendien is de opstap van Java naar C++ gelukkig niet zo hoog.

Maar doe jezelf een plezier en sla Visual Basic in hemelsnaam over. Doe het meteen goed.

My 2 cents...

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 20:12 schreef L.ende het volgende:
Ik wil op een cd zoeken naar alle txt files die erop staan.
Deze files incl.pad wil ik in een listbox verzamelen.
Wie kan me helpen met de code hiervoor?

Ik loop te klooien als een gek en te zoeken in de help maar het schiet niet op.
Het meest handige lijkt een soort dir (*.jpg /b/s) naar een txt file maar ik wil niet dat je dos op de achtergrond ziet.
Iemand Suggesties???????? |:(
Je vraag heeft eigenlijk niets met C++ te maken, want de taal C++ heeft geen weet van directory''s, listboxen e.d.

Het makkelijkste is door de system() funktie te gebruiken:

system("dir f:\*.txt /s > file.txt");
(uiteraard verschilt dit per OS)

Daarna file.txt inlezen.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Op donderdag 03 mei 2001 22:04 schreef wasigh het volgende:
Het is een prachtig te doen in een recursieve functie (al moet een lus ook werken)
Nog leuker kan het worden als je een generieke DirectoryTreeTraversal schrijft. Je schrijft dan een Visitor, die elke file die de traversal vindt op zijn route ''visit''. Je slaat hem eenvoudig op in een lijstje als het een .txt bestand is. Als je traversal is afgelopen dump je dit lijstje in een userinterface en klaar.

Als je nog nooit in C++ geprogrammeert hebt en bovendien nog nooit van een Visitor hebt gehoord, kan je wellicht beter eerst maar eens de recursieve variant proberen ;).

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Voor een wat langere uitleg van mijn laatste oplossing:
[topic=118186]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Echt heel veel langer is tie niet Martin..

Zou je die class willen mailen> bvd
-wasigh

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 08:14
Doe eens niet zo moeilijk en kijk even op CodeGuru.com

Daar zul je wat uitleg kunnen vinden voor je probleem.

;)

-

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 03 mei 2001 21:30 schreef L.ende het volgende:
Ken je die reclame van SIRE... Durf duidelijke taal te vragen!?
Ik ben een beginner weet je nog...?
Oke... ik vroeg om een voorzet en die heb ik gekregen van _Brute_Bertus maar ik geloof dat ik het maar op ga geven... pffff, vinden jullie het raar dat ik hier niets van kan maken laat staat op verder kan borduren???

Sorry Bruut... gebruiksvriendelijker graag.
ik kan [nog] geen c++ maar begrijp brute_bertus'' code wel.. hmz.. :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1