[Win2k] start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-05 21:41
Ik m'n complete systeem mbv. Ghost van de ene op de andere HD gezet. ALs ik nu Win2k opstart krijg ik voordat de desktop verschijnt de volgende mededeling.

Your system has no paging file, or the paging file is too small

Vervolgens de aanwijzingen die ik vanuit het configuratiescherm zou moeten volgen. Het probleem is: hij start niet door: een vizueze cirkel ontstaat: ik kom wéér terecht bij de foutmelding. Opstarten in veilige modus werkt niet.

Wie weet wat??

DIT IS MIJN WEBSITE

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:43

Theeboon

theebonen bestaan!

Dus het werkt niet om in veilige modus (als die er is in Win2K) de swapfile groter te maken? (of in te schakelen)....

"I sit in my room and imagine the future."

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-05 21:41
Nee dat werkt niet aangezien ik geen enkel menu kan accessen: (verhaal van de vicueze cirkel)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ik ben geen win-2k expert, maar ik krijg het idee dat win2k niet op wil starten omdat hij niet genoeg vrije hd-ruimte voor z'n swap-file heeft op de partitie waar je hem heen hebt geghost. Ik heb 128 mb en win2k heeft een vaste swapfile van 200 meg aangemaakt op zijn partitie. Nog iets, maar da wee'k nie zeker, volgens mij wil win2k op meerdere partities -kunnen- swappen, met overal tenminste 10 mb vrij ofzo.
Check dus i.i.g. of je genoeg free space op je win2k partitie hebt.
Grtz

Verwijderd

zorg dat de driveletter waar de oude swappartitie beston daar de pagefile.sys weer terug gekopieerd wordt, dan zou je kunnen booten als het goed is.

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Al eens op F8 gedrukt in je Bootloader, dan kun je best wel uit een zootje opties kiezen. Ik denk dat die optie met commandprompt je verder zou moeten kunnen helpen.

Verwijderd

Die command prompt in Win2K heb je geen zak aan. Die wil zo'n beetje heel Win2K eerst inladen en dan een Dosbox tonen. En als Win2K inladen niet lukt, lukt die hele Dosbox ook niet.

Je had het ghost image waarschijnlijk gemaakt van een win2k configuratie die de pagefile.sys op een andere schijf of partitie had staan. Dus hij kan de pagefile niet vinden. Dus je moet ervoor zorgen dat je onder dezelfde driveletter als tijdens het maken van het ghost image weer een pagefile.sys neerzet en dan zou je moeten kunnen booten denk ik.

Verwijderd

Wat ik nog steeds niet begrijp aan dit hele verhal is dat ik die melding ook wel eens had en vrijwel geen ruimte vrij en dan toch in kon loggen om het probleem op te lossen.
Kun je iets meer vertellen over systeem A en systeem B zoals diskgroottes, hoeveel RAM en zo?

btw, je hebt toch niet zoiets gedaan?: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q140/4/72.asp http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q259/1/51.ASP

Wim
--
http://www.win2kwereld.nl
Pagina: 1