De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Mijn mening is eigenlijk niet echt onderbouwd. Je kan met allebei evenveel maken. Alleen gaat het anders.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Ontwikkelingstijd is lager, het is goedkoper (gratis dus) en het is ervoor ontwikkeld!!!
ASP is gewoon een web-implementatie van Visual BASIC. HALLO!!!
Mijn voorkeur is duidelijk. Ook heb ik iets in mijn genen waardoor ik door-je-strot-duw software niet kan uitstaan.
Nieuw argument: Er is een IDE voor PHP. Van ZEND... Ik weet niet hoe goed die is. Wat ik wel weet is dat een IDE voor veel mensen een argument is om voor ASP te kiezen. En dat terwijl die IDE ontzettend brak is (uit betrouwbare bron, namelijk: Iemand die het ASP-practicum doet op de Universiteit in Delft).
Volgens mij is PHP4 ook sneller dankzij de Zend engine
Verwijderd
Discussie is al vaker gevoerd, iedereen die zich blind staart met het idee "deze taal is het" is gewoon weg dom bezig. Het ligt er maar net aan wat de omstandigheden zijn, en zal je dus elke situatie weer overnieuw moeten beoordelen welke "de beste" is in dat geval.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Vrij nutteloos dus.
Verwijderd
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Verwijderd
Is niet helemaal waar. Stel je wilt COM gebruiken. Dan is ASP absoluut de beste!Op dinsdag 01 mei 2001 15:20 schreef dusty het volgende:
ASP, omdat iedereen voor PHP stemt
Discussie is al vaker gevoerd, iedereen die zich blind staart met het idee "deze taal is het" is gewoon weg dom bezig. Het ligt er maar net aan wat de omstandigheden zijn, en zal je dus elke situatie weer overnieuw moeten beoordelen welke "de beste" is in dat geval.
Verwijderd
www.hotscripts.comOp dinsdag 01 mei 2001 15:22 schreef tomsworld het volgende:
Is er eigenlijk een goede beginnerscursus php liefst in het nederlands te vinden op het web. Tot nu toe kan ik enkel een beetje asp en ja ik twijfel nog dus ik wil wel es wat tijd steken in php.
www.zend.com
(is wel engels, maar dat is php ook tenslotte
Verwijderd
Die IDE heet Interdev en is errug handig, nix mis mee. Die betrouwbare bron van jou weet niet waar ie het over heeft.Op dinsdag 01 mei 2001 15:10 schreef Valium het volgende:
argument is om voor ASP te kiezen. En dat terwijl die IDE ontzettend brak is (uit betrouwbare bron, namelijk: Iemand die het ASP-practicum doet op de Universiteit in Delft).
Trouwens.. TU = meestal Unix en dus niet erg geloofwaardig waar het uitspraken over Microsoft tools betreft.
Maar goed.. van dit soort discussies staan er al tig hier en de conclusie is meestal:
- het is maar wat je kent
- het is maar wat je fijn vindt werken
- het is maar wat voor servers je hebt
- het is maar wat je baas wil dat je gebruikt
etc.
www.webmonkey.comOp dinsdag 01 mei 2001 15:24 schreef joska het volgende:
[..]
www.hotscripts.com
www.zend.com
(is wel engels, maar dat is php ook tenslotte)
Heb ik mijn eerste phpscript mee gemaakt: "een echt koppeling met je database vanuit php!" (php/mysql) Errug goed.
"Stel je wilt COM gebruiken" is een voorbeeld van een situatie waar dusty het over heeftOp dinsdag 01 mei 2001 15:22 schreef joska het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar. Stel je wilt COM gebruiken. Dan is ASP absoluut de beste!
Verwijderd
Baas: "Ik wil dat je een COM applicatie voor mij maakt"Op dinsdag 01 mei 2001 15:33 schreef tomato het volgende:
[..]
"Stel je wilt COM gebruiken" is een voorbeeld van een situatie waar dusty het over heeft
Jij: "Neuh, doe ik niet"
Baas: "Veel plezier met je volgende baan"
Jouw cv: "Ervaren programmeur, per direct beschikbaar. COM doe ik niet."
* dusty rests his defence.Op dinsdag 01 mei 2001 15:33 schreef tomato het volgende:
"Stel je wilt COM gebruiken" is een voorbeeld van een situatie waar dusty het over heeft
Hier tomato, ga maar liggen op deze bank
Back In Black!
Verwijderd
Maak je defence dan maar weer wakker, en lees mijn postOp dinsdag 01 mei 2001 15:38 schreef dusty het volgende:
[..]
* dusty rests his defence.
Hier tomato, ga maar liggen op deze bank
Verwijderd
Een baas zal dat niet zo snel zeggen, een klant daartegen wel. En nog steeds geldt de klant is koning.Op dinsdag 01 mei 2001 15:37 schreef joska het volgende:
Baas: "Ik wil dat je een COM applicatie voor mij maakt"
Jij: "Neuh, doe ik niet"
Baas: "Veel plezier met je volgende baan"
Jouw cv: "Ervaren programmeur, per direct beschikbaar. COM doe ik niet."
Wat ik dus al zei, wat de beste methode is hangt af van de situatie, Moet er een com gebruikt worden is de keuze voor ASP erg voor de handliggend.
Back In Black!
Laat maar lekker liggen, we geven jou wel een leesbrilOp dinsdag 01 mei 2001 15:40 schreef joska het volgende:
Maak je defence dan maar weer wakker, en lees mijn post
Back In Black!
Verwijderd
Ik heb contactlezen.Op dinsdag 01 mei 2001 15:43 schreef dusty het volgende:
[..]
Laat maar lekker liggen, we geven jou wel een leesbril
Ok, die maken we af (Kerrick deed niet hard genoeg zijn best
Lijkt me duidelijk: PHP!
Okay, ik ben benieuwd naar je argumenten voor deze mening (waarvan ik verwacht dat hij dom is, maar we zullen zien)...
Ontwikkelingstijd is lager
Is dat zo? Ben ik het niet mee eens.
het is goedkoper (gratis dus)
PHP gratis? Binnen veel bedrijfsomgevingen zal het duurder zijn om voor een Unix/Linux based implementatie te kiezen (ik neem aan dat je ook doelt op de kosten van de totale Windows omgeving versus Unix/Linux, hoewel PHP natuurlijk daar niet hoeft te wonen
en het is ervoor ontwikkeld!!!
Die snap ik niet (puntje voor jou zullen we maar denken
ASP is gewoon een web-implementatie van Visual BASIC. HALLO!!!
Wat hebben Visual Basic en ASP met elkaar te maken? Totale bullshit vergelijking...
Mijn voorkeur is duidelijk.
Hehe, ''t is dat je het zegt
Ook heb ik iets in mijn genen waardoor ik door-je-strot-duw software niet kan uitstaan.
En welke software bedoel je daarmee? PHP? Dat wordt hier behoorlijk door je strot geduwd als je het mij vraagt.
Nieuw argument: Er is een IDE voor PHP. Van ZEND... Ik weet niet hoe goed die is.
Owjah... leuk dat je die noemt, PHP was zo goedkoop en gratis enzo
Wat ik wel weet is dat een IDE voor veel mensen een argument is om voor ASP te kiezen.
Ja, maar eigenlijk kiezen die mensen dan voor VBScript en niet voor ASP. Ook is een groot deel van die mensen prutsers om met dusty te spreken.
En dat terwijl die IDE ontzettend brak is
Ik neem aan dat je het over Interdev hebt? Dat is niet zo brak hoor. Wel eens met Visual Cafe gewerkt ofzo? Dan weet je wat brakke IDE''s zijn.
(uit betrouwbare bron, namelijk: Iemand die het ASP-practicum doet op de Universiteit in Delft).
Zo zo, iemand uit Delft. Dat slaat in. Overigens zegt een IDE voor een taal die je in ASP kunt gebruiken natuurlijk helemaal niets over ASP zelf.
Ga op het fokforum lopen flamen ofzo, of ga naar bed
[edit]UBB code is moeilijk...
Verwijderd
Op dinsdag 01 mei 2001 15:53 schreef tomato het volgende:
Wat hebben Visual Basic en ASP met elkaar te maken? Totale bullshit vergelijking...
Ja, maar eigenlijk kiezen die mensen dan voor VBScript en niet voor ASP. Ook is een groot deel van die mensen prutsers om met dusty te spreken.
Doe ze dan eens inOp dinsdag 01 mei 2001 15:49 schreef joska het volgende:
Ik heb contactlezen.
Back In Black!
Verwijderd
Heb ik gedaan, maar ze komen van de kruidvat.Op dinsdag 01 mei 2001 15:59 schreef dusty het volgende:
[..]
Doe ze dan eens in
*klap klap klap klap klap klap*Op dinsdag 01 mei 2001 15:53 schreef tomato het volgende:
Op dinsdag 01 mei 2001 15:10 schreef Valium het volgende:
Ok, die maken we af (Kerrick deed niet hard genoeg zijn best)
[... grote slimme opmerkingen ...]
Back In Black!
Ik zou toch durven te beweren dat percentage gewijs het percentage prutsers van PHP en ASP dicht bij elkaar ligt.Op dinsdag 01 mei 2001 15:53 schreef tomato het volgende:
Minimaal rond de 70% schat ik.
Back In Black!
Tja das vragen om problemen he.Op dinsdag 01 mei 2001 16:00 schreef joska het volgende:
Heb ik gedaan, maar ze komen van de kruidvat.
Ik weet nog wel ergens een programma dat alles voor je voorleest
[edit; die is niet dat zodat ik die dat heb gemaakt zodat die dat niet te vreemd staat.]
[edit: typefout wat was gegenereerd in de edit geedit.]
Back In Black!