[BC3] [Delphi] Database applicatie op andere pc

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23592

Topicstarter
Je moet de hele borland database engine (BDE) op de andere pc instaleren dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik heb een applicatie die gebruik maakt van een database.. nu wil ik dat deze applicatie ook loopt op andere PC''s (standalone pc''s).
Nu krijg ik op andere pc''s de volgende melding:
attempting to initialize the borland database engine
error $2108

Volgens mij heeft de standalone pc nog wat bestanden nodig van Borland om met de database te kunnen werken. Hoe kan ik dit oplossen.... :?

BVD :)

ps het gaat niet om 1 pc maar om een hele zooi... dus delphi installeren op die andere pc''s zit er niet in :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
Thanks, ik heb nog wat rond gekeken in de readme van delphi en nu zie ik dat je ook een bepaald deel kan laten installeren... alleen paradox bijvoorbeeld... ik denk dat het wel gaat lukken nu :7

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boe
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-07 08:43

Boe

Of SocketConnection gebruiken, die heeft alleen dll''s nodig die Windows toch al standaard heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
Ehm... misschien een domme vraag maar... als ik iemand mijn programma wil sturen over internet kan die dan ergens de Borland Database Engine downloaden???
Ik heb op www.borland.com rondgekeken en op www.inprise.com maar daar staan alleen updates.. ik heb er al verschillende downgeload maar dan krijg je een foutmelding: no valid installation of Delphi or C++ found. (niet op mijn pc maar op de pc waar de applicatie moet lopen)

Iemand een link naar de DBE setup waar je geen delphi/c++ voor geinstalled hoeft te hebben? :?

edit:
Op de pc hoeft dus alleen maar Paradox ondersteuning te komen... misschien dat iemand daar een proggie voor heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-07 02:27

dusty

Celebrate Life!

Op je delphi cd staat zoiets als "Install shield" kan je hele mooie installatie pakket mee maken waardoor ALLES goed gezet wordt. Inclusief de database troep.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
Dat klinkt uiterst interessant :)
Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25236

Sorry hoor, maar opdrachten maken doen we hier niet aan he? Als je echt iets wilt weten ik heb gehoord dat er een super inteligente jongen bij jullie in de klas zit, ene René ofzo?

Vraag het hem maar die weet toch bijna alles (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
Op maandag 30 april 2001 19:58 schreef kingswood het volgende:
Sorry hoor, maar opdrachten maken doen we hier niet aan he? Als je echt iets wilt weten ik heb gehoord dat er een super inteligente jongen bij jullie in de klas zit, ene René ofzo?

Vraag het hem maar die weet toch bijna alles (8>
1) dit gaat niet over een opdracht
2) ik vraag die super inteligente jongen morgen wel ff hoe ik dit makkelijk kan oplossen.. ik zou er bijna honderd piek op durven wedden dat hij hier de oplossing niet voor heeft maarja 8-)

Pagina: 1