[BC3] MySQL / PHP in Windows 2000 met IIS 5?

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Kijk eens op apache.org. Er zijn ook apache servers voor windows gebaseerd op NT-kernel.

Uhm naar mijn idee, en ik heb totaal geen ervaring met win2000 (alleen unix), moest je php & mysql apart draaien. 2 losse aplicaties dus.

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 18:25
Ik ben eens het een en ander op aan het zoeken over het draaien van een PHP gastenboek aan een MySQL database op een Win2k Pro server waarop nu alleen http draait met IIS!

Wat ik tot nu toe concludeer is: dat ik MS MySQL (server?) nodig heb en dit als een aparte applicatie op mijn WIn2k server moet draaien naast IIS! Klopt dit, en zijn er geen andere oplossingen.

Wanneer iemand een andere webserver voor Win2k weet die PHP/Mysql al ingebakken heeft dan zou ik daar ook veel aan hebben. Want ik heb gekeken maar mijn IIS 5.0 is beperkt tot 10 connecties en dat is zelfs voor een kleine site als die van mij te weinig. Zeker wanneer mensen gaan downloaden.

Grtz. Mark

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• tiguan
  • Laatst online: 22:31
Met win2k server kan je ongelimiteerd aantal connecties krijgen. Enne ik heb laatst php 3 en 4 geinstalleerd op IIS, werkt perfect hoor. MySQL moet er ook nog op draaien, staat al geinstalleerd maar de site is nog niet actief.

• borgdaville
is dat Apache een programma dat:
- onder Win2k draait?
- waar ik zonder andere software een php script en mysql database kan draaien?
- een beetje te begrijpen voor mij als newbie?

• tiguan
  • Laatst online: 22:31
Ik wil niet overkomen alsof ik iets tegen Apache heb. Maar Apache is zeker niet makkelijk voor een beginneling. Alles moet met textbestanden geconfigureerd worden. (Of is er in de tussentijd toch een user interface, hetzij via browser).

MySQL en PHP zijn ook best wel moeilijk om goed te configgen, maar als je precies doet wat in de readme staat zou het moeten lukken.

• borgdaville
Op woensdag 25 april 2001 23:05 schreef Wannapuf het volgende:
Met win2k server kan je ongelimiteerd aantal connecties krijgen. Enne ik heb laatst php 3 en 4 geinstalleerd op IIS, werkt perfect hoor. MySQL moet er ook nog op draaien, staat al geinstalleerd maar de site is nog niet actief.
ik heb een gewone Win2k Pro(geen Server of AS), en als ik bij de instellingen van mijn http server kijk dan staat er bij verbindingen 10 max de onbeperkt optie kan ik niet aanvinken. Als ik ipv van 10 bv 100 invul dat krijg ik een melding dat mijn versie is beperkt tot 10 verbindingen!
Het probleem bij dat PHP en mysql is niet dat ik het niet wil installeren. Maar ik heb gewoon niet, dus dan kan ik het niet installeren.

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 23:13 schreef Wannapuf het volgende:
Ik wil niet overkomen alsof ik iets tegen Apache heb. Maar Apache is zeker niet makkelijk voor een beginneling. Alles moet met textbestanden geconfigureerd worden. (Of is er in de tussentijd toch een user interface, hetzij via browser).
apache is idd niet de makkenlijkste, maar ik zou het alsnog proberen. Kijk als raade ik nou unix aan okay.. unix moet je doorkrijgen, en snappen, voordat je IETS kan.

Maar in win2000 moet het toch wel lukken? en als het draait heb je er echt geen spijt van ;)

• borgdaville
Kan ik zonder andere software een php script en mysql database draaien op Apache voor Win2k?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
Op woensdag 25 april 2001 23:13 schreef Wannapuf het volgende:

MySQL en PHP zijn ook best wel moeilijk om goed te configgen, maar als je precies doet wat in de readme staat zou het moeten lukken.
Als je dit moeilijk vind als newbie zijnde (ik bedoel niet jou specifiek hoor) dan kun je toch zo''n aparte distributie downloaden, die apache, mysql, php, perl, phpmyadmin etc. al in één pakket heeft geïntegreerd? Ik weet zo snel ff geen URL maar ik weet wel dat er zat van die dingen zijn...

• datwainer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Ik heb het gedaan met PHPtriad, dan heb je alles in 1, Apache, PHP en MySQL + PHPmyadmin. Als het goed is kun je die vinden op www.phpgeek.com/phptriad.php Is erg makkelijk en werkt meteen, iig bij mij dan.

Under Construction

• borgdaville
Op donderdag 26 april 2001 08:25 schreef datwainer het volgende:
Ik heb het gedaan met PHPtriad, dan heb je alles in 1, Apache, PHP en MySQL + PHPmyadmin. Als het goed is kun je die vinden op www.phpgeek.com/phptriad.php Is erg makkelijk en werkt meteen, iig bij mij dan.
kijk; hier heb ik wat aan. Ik ga het eens bekijken!

• datwainer
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

koel :D laat ff weten of het lukt :)

Under Construction

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

* dusty houdt zijn mond dat MYSQL altijd wordt opgestart als een andere programma (applicatie).

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Dennis
Op donderdag 26 april 2001 08:47 schreef dusty het volgende:
* dusty houdt zijn mond dat MYSQL altijd wordt opgestart als een andere programma (applicatie).
:? volg het ff niet...

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 26 april 2001 08:52 schreef dennisdotcom het volgende:
:? volg het ff niet...
MySQL is een aparte programma die kan niet "geintegreerd" lopen onder IIS of zelfs Apache. Hij zal dus altijd draaien als een aparte applicatie zie de vraag:
Wat ik tot nu toe concludeer is: dat ik MS MySQL (server?) nodig heb en dit als een aparte applicatie op mijn WIn2k server moet draaien naast IIS! Klopt dit, en zijn er geen andere oplossingen.
Er zijn geen andere oplossingen, tenzij je met text files begint te werken.

Elke database zal een eigen engine laten draaien. ( Ja zelfs access :+ )

Back In Black!

• Dennis
Oh bedoelde je het zo. Dat weet ik ja, want ik draai zelf ook Apache/PHP en MySQL (apart ;)) dus dat heb ik wel gemerkt.

edit:
kwam vast doordat je zin niet helemaal correct nederlands was

• borgdaville
PHPtriad lijkt me wat ik er tot nu toe van gelezen heb een totaal oplossing:

- http
- php
- mysql

klopt dit? Als ik dit draaiend krijg kan ik dan gewoon die php dingen gebruiken die op www.hotscripts.com staan? En heb ik IIS dan niet meer nodig?

Verwijderd

Wat betreft IIS5 en PHP4.

Ik heb diverse distributies geprobeerd maar IIS5 pikte php4 niet hoor. Ik heb het met en zonder de isapi geprobeerd, en ook geprobeerd om php.exe als executable op te geven, helemaal niets als resultaat.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat php4 en iis5 niet meer samen werken.

Overigens op Win2K heb je max 10 connecties, en op Advanced en hoger unlimited.

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik draai zelf ook IIS 5 en PHP4 en MySQL.
Beide aanvullingen (PHP en MySQL) zijn zonder enig probleem te installeren en werken naar behoren.
Jou probleem van die 10 verbindingen kan ik alleen niet volgen. Heb je dit al geprobeerd? Ik bedoel heb je weleens gecontroleerd of er niet meer dan 10 verbindingen kunnen zijn? Porbeer dit anders eens uit (gecoordineerd via ICQ?).
Op zich lijkt mij nl. IIS,PHP en MySQL de beste setup voor een newbie.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

PHPTriad bevat o.a. Apache
Apache is een webserver
IIS is een webserver
Voor zover ik weet kun je niet 2 webservers tegelijkertijd hebben draaien.

• borgdaville
ik had begrepen dat als ik PHPtriad ga draaien dat ik IIS niet meer nodig heb, dat van die 10 max connecties ben ik al achter gekomen. Daar zit je redelijk snel aan. Dus ik wil gewoon over gaan op PHPtriad en IIS gewoon niet meer gebruiken?

maar tot nu toe heeft niemand bevestigt dat ik een complete webserver kan draaien(php/mysql/http) met alleen PHPtriad?

• Dennis
Op donderdag 26 april 2001 10:07 schreef borgdavile het volgende:
ik had begrepen dat als ik PHPtriad ga draaien dat ik IIS niet meer nodig heb, dat van die 10 max connecties ben ik al achter gekomen. Daar zit je redelijk snel aan. Dus ik wil gewoon over gaan op PHPtriad en IIS gewoon niet meer gebruiken?

maar tot nu toe heeft niemand bevestigt dat ik een complete webserver kan draaien(php/mysql/http) met alleen PHPtriad?
kan!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 26 april 2001 09:03 schreef dennisdotcom het volgende:
edit:
kwam vast doordat je zin niet helemaal correct nederlands was
[rude mode]
Tis ochtends.
Tis een slechte ochtend.
Ik heb vandaag een ochtend humeur.
dus : Rot op.
[/rude mode]

voor de rest begin ik al een beetje vrolijker te worden. (niet al te veel).

Niets persoonlijks naar jou natuurlijk :+

tis gewoon een van die dagen.

Back In Black!

• borgdaville
vanavond ga ik eraan beginnen, ik download phptraid eens en ga eerst eens kijken wat er van documentatie bijzit! Vervolgens begin ik eraan! Kan ik PHPtraid naast IIS draaien, want ik wil natuurlijk wel mijn pagina online houden?

Op internet vind ik eigenlijk geen informatie over het installeren van PHPtriad weet iemand een URL waar ik al wat meer kan lezen nu ik op mijn werk zit. Downloaden van het pakket doe ik hier niet, want daar heb ik toch weinig aan!

• datwainer
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Dat PHPtriad is erg makkelijk te installeren...er zit ook een goede read-me file bij. Je moet wel even opletten dat je httpd.conf goed instelt :). En de juiste dll''s kopiert naar je windows directory, maar daar voor zitten er 2 batch bestandjes bij :)

Under Construction

• borgdaville
wat ik tot nu toe over PHPTriad heb gelezen is dat het heel invoudig binnen 10 min. aan de praat te krijgen is!
Nou, vanavond probeer ik het! En heb maandag en dinsdag vrij om er mee door te sleutelen! Dus dat moet wel lukken! Jullie horen zeker nog van me!

Wil dinsdag op zijn mijn page op Apache hebben draaien, een php/mysql forum en een php counter

• borgdaville
als IIS op poort 80 heb, en Apache op 81

dan is IIS gewoon via http://mijn.ip.adres te bereiken!

Maar hoe kom ik dan op de site die op Apache draait?

Grtz. Mark

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 26 april 2001 11:36 schreef Daysleeper het volgende:
Voor zover ik weet kun je niet 2 webservers tegelijkertijd hebben draaien.
Wel als je ze op verschillende poorten laat draaien, bijv. 80 = IIS, 81 = Apache (staat toch in httpd.conf).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
gooi a.u.b die IIS eraf. :r Zelfs onder win2k draait Apache als een trein. De installatie van Apache MySQL en PHP zijn zo ontzettend simpel onder win2k. Download gewoon de win32 versie en daarin wordt beschreven hoe het geinstalleerd moet worden.
das dus echt "poepen zonder douwen".

0cool

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 14:16 schreef borgdavile het volgende:
als IIS op poort 80 heb, en Apache op 81

dan is IIS gewoon via http://mijn.ip.adres te bereiken!

Maar hoe kom ik dan op de site die op Apache draait?

Grtz. Mark
Door dit te gebruiken
http://mijn.ip.adr]http://mijn.ip.adr:81

• Joto
  • Laatst online: 30-08 10:37
1). http://mijn.ip.adres:80 == http://mijn.ip.adres

2). http://mijn.ip.adres:81

Edit : Ben blij dat ik niet gecut en gepast ben.

1+1+1 = 1

• borgdaville
jongesn harstikke bedankt, ik ga het straks gewoon wagen, lukt het niet dan meld ik me in dit forum!

En ik denk dat ik IIS er gewoon vanaf gooi, ik heb apache nog nooit werkend gezien maar ben nu al overtuigt dat het beter is dan IIS! En het is freeweare, en dat vind ik wel handig. Zit ik niet meer aan mijn 10 connecties limiet! :9~

Verwijderd

Deddiekoel schreef op 26 april 2001 @ 15:14:
Ik draai zelf ook IIS 5 en PHP4 en MySQL.
Beide aanvullingen (PHP en MySQL) zijn zonder enig probleem te installeren en werken naar behoren.
Jou probleem van die 10 verbindingen kan ik alleen niet volgen. Heb je dit al geprobeerd? Ik bedoel heb je weleens gecontroleerd of er niet meer dan 10 verbindingen kunnen zijn? Porbeer dit anders eens uit (gecoordineerd via ICQ?).
Op zich lijkt mij nl. IIS,PHP en MySQL de beste setup voor een newbie.
Hm, ik krijg die MySQL steeds niet geinstalled :(

Dit krijg ik via phpMyAdmin:

-------------------
Fout

MySQL retourneerde:

Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: YES)

PHP Warning: Unable to load dynamic library 'c:\php/php_mssql.dll' - Kan opgegeven module niet vinden. in Unknown on line 0
-------------------

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Knaart: stop nou es met kicken van oude topics

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• whoami
  • Laatst online: 23:04
Trouwens, als je een programma (al is dat MySQL oid) niet geinstalleerd krijgt, is dat geen reden om een topic te openen in P&W. P&W gaat over programmeren.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.