Toon posts:

[BC3] Ik wil shdoclc.dll aanpassen maar hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als je een 404 oid hebt haalt win(2k) een standaard HTMLletje uit shdoclc.dll (C:\WINNT\system32\shdoclc.dll)

Bij een 404tje krijg je bijv de volgende tekst te zien:
The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

If you typed the page address in the Address bar, make sure that it is spelled correctly.

Open the gathering.tweakers.net home page, and then look for links to the information you want.
Click the Back button to try another link.
Click Search to look for information on the Internet.

HTTP 404 - File not found
Internet Explorer
Nu is het zo dat ik graag die page (ook die van de andere errors...) wil customizen, ik wil er een direct link naar de db van www.nic.nl neerzetten, zodat ik met een simpele druk op de knop meteen kan zien of het domain wel of niet geregged is (nu moet ik dat vaak allemaal manueel doen)...

Goed, ik ben net eens bezig geweest, had alles klaar en wou de modified version opslaan, bleek dat dat niet kon omdat het bestand werd gebruikt door het systeem...

Dus, ik heb alles wat maar KON worden afgesloten afgesloten, maar zelfs dan nog steeds zegt hij dat hij het bestand niet kan opslaan omdat het wordt gebruikt...

Nu vraag ik me dus af hoe ik dit wél voor elkaar kan krijgen...
Dus graag tips hierover, en het liefst een oplossing natuurlijk :+

Alvast bedankt,

ELANAZ

• TheTec
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04 11:31
Even saven onder een andere naam, booten in DOS en dan zou het moeten lukken...

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
inderdaad ff booten naar dos..

of een tweede windows ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
~Kendege doar wat meer op ingaan?

renamen van het bestand gaat nog wel...Maar dan:?

Ben geen kenner op dat gebied, vandaar...

Btw, keb geen dosbox in w2k, daar houdt je wel rekening mee toch?

Alvast weer bedankt, aai lof jo0 :Y)

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ff een algemene tip: voor wie bestandjes wil editen (met name explorer.exe van windoos :)) moet een resource editor gebruiken.

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

misschien in veilige modus opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, thx :)

/me vraagt zich af of dat uberhaupt op win2k zit...? Nooit gezien nl :D:D:D

Verwijderd

Ik heb deze dll aangepast en wil het nu op alle computers in ons netwerk vervangen. Is de dll op alle Windows versies gelijk? En kan ik (bijvb. dmv een progje) deze dlls vervangen zonder elke keer in veilige modus te moeten opstarten en de dllcache leeg te gooien?
Alvast bedankt.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Ga kijken of alle bestanden dezelfde grote hebben (en versie). Is dat zo, dan kun je ze waarschijnlijk wel veranderen.
Ik denk het haast wel, zie namelijk weinig verandering in de 404 (en andere foutmeldingen).

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 24 April 2001 @ 22:45:
Goed idee, thx :)

/me vraagt zich af of dat uberhaupt op win2k zit...? Nooit gezien nl :D:D:D
Booten met CTRL ingedrukt, of gewoon op de klassieke methode op F8 hameren.

En om een DLL die in use is te replacen kun je makkelijk gebruik maken van een 'feature' in de NT-kernel: het is mogelijk om een file die in gebruik is te renamen. Dus je renamed shdoclc.dll naar *.bak of zo, plaatst je eigen DLL in de plaats, reboot, en tis gefixed. Dit kan omdat het NT-filesysteem open file handles niet op naam refereert maar hard op het filesystem zelf. Hierdoor mag je niet deleten of wijzigen, maar renamen is geen probleem omdat ze het bestand toch al vast hebben.

[edit]
Hmm zie net dat ik door die genadeloze schop van ardjan reageerde op een post van 2 jaar oud :P

[ Voor 8% gewijzigd door curry684 op 07-04-2003 23:34 ]

Professionele website nodig?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

ardjan:
Ik heb deze dll aangepast en wil het nu op alle computers in ons netwerk vervangen. Is de dll op alle Windows versies gelijk? En kan ik (bijvb. dmv een progje) deze dlls vervangen zonder elke keer in veilige modus te moeten opstarten en de dllcache leeg te gooien?
Alvast bedankt.
Ik stel voor dat je voortaan even een nieuw topic opent ipv. een topic van 2 jaar oud te kicken ;) Dat voorkomt bijvoorbeeld bovenstaande (overigens behulpzame ;)) reacties van bijvoorbeeld curry684 op een post die helaas al 2 jaar oud is :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.